1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601362 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
dr-nix: Jag tror att man ger sig fn på att förlänga med både Riku Hahl och Johan Backlund. Dom två spelarna är topp prioriterade, och man satsar nog stort på att behålla dessa två. Även Sanny Lindström ligger nog högt upp på prioriteringslistan.

Uddan: Är du säker på att han inte var lite rund under foten när han sa det? :P

Skämt åsido, hoppas han menade det!

Jensen_12: hehe inga kommentarer :)

Om man får lov att dröma lite så skulle jag vilja att laget ser ut så här under nästa säsong:

1:a Pyörälä - Hahl - Pärssinen
2:a Hedström - Ny - Nordgren
3:e Tenkrat - Regin - Månsson
4:e Pääjärvi - J Andersson - Axelsson
Extra: Lander

Backpar
Ny - Lindström
Ny - Lotvonen
Moe - Styf
Extra: Jonsson, Erixon

Det kommer nog inte ske men jag skulle gärna se en ny center i andra kedjan. Regin har inte riktigt motsvarat mina förväntningar där.
Nordgren vore en dröm, men frågan är om man behåller Tenkrat då?
Jag köper även mångas resonemang om att en spelartyp som Månsson behövs.

Hynning sparkas, Sundh, Svensson och Robban får inte förnyat kontrakt.
Erik Andersson lånas ut till Sundsvall.

Röda Tallen: Varför låna ut Erik Andersson till Sundsvall? Med sin bror Johan utgör dom ett av Elitseriens absolut bästa box play par.

Mathias: Därför att vi ska ha plats med en offensiv toppcenter till med känsliga handleder, typ Riku Halh. Jag ser personligen helst sådana centrar i de två första kedjorna. Och då blir det tyvärr ingen plats kvar till Erik Andersson eftersom att Johan Andersson och Regin måste flyttas ned ett snäpp.

Men det här är som sagt bara om jag får dröma.

Röda Tallen: en fråga, varför placerar du Moe tillsammans med Styf? Jag gillar verkligen inte att du har två rightare ihop, det optimala är en av varje typ.

dr-nix: Backparen kan justeras i princip hur som helst. Jag bara skrev dit namnen lite snabbt.

Röda Tallen: Jag tycker dom skulle värva Jarkko Immonen, en rightar center från JYP som spelat med NY Rangers och Hartford Wolf Pack.

Snoop: Ja han vore inte helt fel :=)

Röda Tallen: håler inte med dig! Klart att båda bröderna stannar i timrå, Hahl 1 center J. Andersson 2a P. regin 3e och E. Andersson 4e

A.Lander Extra

diffe: Ja det tror jag också att dom gör. Alla har ju kontrakt så det blir nog så att det blir så, vilket jag också skrev i tidigare inlägg.

Röda Tallen: Sen att ha Lander med håller nog Centrarna på tårna, han tar nog med all säkerhet en plats i A-laget nästa år... Vem vet han kanske peter ner någon =)

Efter att ha läst Jimmys senaste blogg inlägg angående forwards nästa säsong, så konstaterar jag bara att jag och alla Tik-fans ska vara riktigt glada att det inte är jag som bestämmer. Herre gud man blir helt yr av det där!

Stor vikt inför nästa säsong bör som det ser ut just nu läggas på att bryta kontraktet med Hedström. Då får man lös pengar för att behålla Sanny och Hahl.

Bergius: Vad tror du att det kostar att bryta ett kontrakt då? Inte "peanuts" i alla fall! Nä, det bör satsas på Hahl och Sanny men inte på bekostnad av Hedström!

Fet-Ecke: Som det ser ut idag är jag glad för varje krona vi kan få tillbaka på Hedströms kontrakt.

Bergius: Tålamod,tålamod amigo! Tror Heddy kan vara otroligt värdefull när det kommer till ett slutspel. Just wait and see!

Fet-Ecke: Det är möjligt och kanske till och med ganska troligt att han blir värdefull i slutspelet.

Men om det är så att han helt plötsligt skulle tända till i slutspelet så pekar mycket på motivationsproblem. Då är det ännu större anledning att bryta kontraktet. I mina ögon ger inte några viktiga mål i slutspelet Hedström rätten att glida runt på halvfart i 55 matcher.

Bergius: Njaäe bryta nåt kontrakt med jonte skriver inte jag under på,inte ännu iallafall,det får vi ta efter säsongen,jag menar bara att man ska nog inte kicka jonte så lätt,och jag tvivlar starkt på att nubben känner så

Men helt klart så behöver han lägga in några växlar till för att man ska bli helt nöjd.

fighter: Hur hade du resonerat om det stått något annat namn på hans tjöja med samma lön?

Säger inte att kontraktet ska brytas ännu. Men om han fortsätter underprestera säsongen ut.

Bergius: Där har vi vitsen med tålamod. Wait and see!

När väl nubben lägger av så tror jag att Uno Gordon tar över, det är väl ändå han som sköter typ allt redan, eller?

Bergius: det är lungt jag förstår vad du menar,men nu står nr:71 Hedström
på tröjan och det får vi utgå från.
ingen ide att spekulera i nåt annat,Jonte ska vara kvar Basta!

actionleif: Kommer inte på frågan att jag kommer styra i Timrå IK. Därtill är jag en alltför obekväm människa att göra med. I vänstervridna Timrå finns ingen plats individer som sticker ut hakan och säger rakt ut sitt hjärtas mening. Sanningen är alltför dyr och kostsam för att man någonsin skulle våga släppa fram en sån som mig. Men det är priset man får betala för att man har en stark integritet, en enorm lidelse och en vass tunga. Men jag sörjer inte för det.

En vacker dag tystnar även min röst när motivationen tryter och bensinen är slut. Då växlar jag in på ett annat spår långt bort ifrån hetluften, rampljuset och maktens korridorer i en idyllisk och stillsam miljö där lugnet harmoniserar ikapp.

Så får det bli!

Uno Gordon: Vackert sagt. Hade det inte varit för din tunga hade du haft Nubbens jobb som i en liten ask ;-)

Dominerar första perioden helt. Vad händer?

Uno Gordon: Spekulationerna gällande Riku Hahl torde nu vara i färd med att ta fart på riktigt. Saxat ur Expressen,se:

"Riku Hahl är skolad att svara artigt och icke-kontroversiellt, han är helt enkelt lite tråkig att intervjua, det blir intressant först i slutet av vårt samtal när han sänker garden.
I förbigående frågar jag om supportrar i stan legat på honom om ett nytt kontrakt.
– Jag får se vad Timo gör, svarade Riku.
Han menade alltså Pärssinen, som just förklarat att han vill stanna i Timrå."

Looking good I´d say...

Dream Team: Äntligen skriver Nyström nåt som är vettigt att läsa
annars ger jag inte mycket för herr Nyström.

Härligt att läsa jontes kommentarer i sundsvallarn,att han vill spela
som den gamla jonte nämligen att vara obekväm att möta
det behövs verkligen att han spelar på det sättet
inte minst i ett ev.slutspel.

fighter: Ja det krävs att han spelar så. Från igår och framåt.

Ska bli väldigt intressant att följa honom imorgon i derbyt.

Dream Team: Slutet av artikeln gör mig dj..ligt glad! Att Hahl är en av de bästa spelarna i ES visste vi ju redan!

Jag skulle bli glad om vi värvar lite svenska talanger och RIGHTARE_!!!!

För fan enda laget i ES som bara har en RIGHTARE som forward och han har inte impat på mig .....

Nästa års lag...

Ny målvakt ......

RESERV Åkerlund

Backar

1 Lindström NY

2 Lotvonen NY

3 Moe Kokko

Reserv Erixon

FORWARDS 1

Pyörälä Hahl Pärssinen

2
Hedström NY Nordgren

3
J.Andersson Regin Månsson

4
M.Backlund Figren Päjäärvi (HET KEDJA!)

Ej förnyat //Sparkas---- R.Carlsson , Koskinen båda slutar , Tenkrat hög lön inga mål..
R.Jonsson SUGER , Axelsson , Sundh , Svensson,Styf,Hynning.Oskar Johansson,

Johan Backlund -NHL

Hynning - Sparkad P.G.A Skador inga poäng...

Axelsson - Sparkad håller inte klassen Ojämn.

Styf - ES segaste.

Svensson aldrig poäng , även fast han får frilägen.

R.Jonsson ES sämsta back.

Tenkrat NHL , hög lön inga poäng.

O.Johansson ??? har han äns spelat ngn match??

Koskinen / Carlsson --- Har tjänat länge men måste inse att åldern är för hög 36 år,...

Mackelito: Backlund tror jag inte vill lämna för NHL. Hynning kan troligtvis lämna ja. Styf kan jag gå med på. Svensson får gärna stanna men jag tror inte det. Jonsson vill jag ha kvar, han har blivit bättre och bättre. Tenkrat kan vi släppa och lägga pengarna på nåt bättre. O.Johansson har deltagit, så sen som igår, han lär finnas i truppen men gissar på att han blir utlånad till Sundsvall. Koskinen / Carlsson gissar jag på gör sin sista säsong.

Mackelito: Johan backlund kommer att stanna kvar i Timrå IK!

Hynning kommer mkt riktigt inte bli kvar. Han börjar om i Allsvenskan och skriver på för antingen AIK eller Rögle.

Axelsson - stor potential, kommer växa in i kostymen mer och mer, en förhållandevis billig lösning och han stannar kvar ytterligare en säsong.

Björn Svensson - stannar kvar i Timrå IK eftersom även lillebrorsan Magnus Pääjärvi-Svensson gör det och agenten är som bekant deras käre far Gunnar Svensson, en mkt god vän till Nubben som även tipsade om Peter Regin.

Robin Jonsson - blir med allra största säkerhet kvar i organisationen eftersom Nubben inte vill ge upp honom än. Kommer mer och mer och får en säsong till på sig att bevisa sin potential.

Tenkrat - sticker hem till Tjeckien.

Oskar Johansson - får träna fys stenhårt i sommar med farsan Thord och erbjuds ett A-lagskontrakt inför nästa säsong. Kommer kliva in och ta för sig i Elitserien.

Koskinen - kör en vinter till med prestationsbaserad lön, karln är i sitt livs form och har varit nästintill felfri denna säsong.

Styf - laddar om för en sista vargavinter i rödvitt innan nya uppgifter väntar inom organisationen.

Robban Carlsson - lägger av.

Uno Gordon: Du har tre fel.

Hynning kvar, Johansson inget kontrakt erbjudande, Styf vetefan om han blir kvar iofs kanske hans familjesiuation gör att han väljer tryggheten men jag tror han kanske är sugen på ett utlandsäventyr?!?!

Red Rocker: Vi får väl se...

Uno Gordon: Oskar Johansson - får träna fys stenhårt i sommar med farsan Thord och erbjuds ett A-lagskontrakt inför nästa säsong. Kommer kliva in och ta för sig i Elitserien.
Träna hårt i sommar lär han ska göra, men a-lagskontrakt det har han redan, kanske går ut efter denna säsong dock, det låter jag vara osagt.

Mackelito: Du måste vara den största pesimist jag sett.

"Svensson aldrig poäng , även fast han får frilägen."

Antagligen tänker du bara på igår då Krizan är skicklig och läser avslutet, det är inte svenssons fel.

"R.Jonsson ES sämsta back."

Han är väl inte någon Janne Niskala, men jag tycker som många andra säger - att han blir bättre för var dag som går.

Lär dig att se saker på andra sätt. Alla har dåliga matcher, alla har oflyt.

TIKEUNDERBART: Jag menade bara att han kommer få inleda säsongen i Timrå IK och inte lånas ut till Sundsvall Hockey. Jag tycker Oskar är mogen nu att steget upp i eliten. Han har producerat i både J20 och i IFSH. Nu är han redo att ta nästa steg i karriären.

Jensen_12:
Okej jag överdrev , var lite sur på han efter igår ...

Men det viktigaste är att två överbetalda lämnar !!

Petr Tenkrat - Törs han sparka ??

Fredrik Hynning - Någon som vet ifall Nubben törs sparka han??

Mackelito: Finns ingen anledning att sparka honom. Det vore helidiotiskt! Där har vi ett sparkapital inför slutspelet!

Mackelito: Och att sparka Hynning vore omoraliskt! I Timrå tar vi vårat ansvar och fullföljer ingångna avtal och gör rätt för oss, grabben är ju för fan skadad! Då lämnar man inte honom i sticket! Då ställer man upp och betalar rehabiliteringen så att han kan tillfriskna!

Därmed basta.

Mackelito: Jag tycker att Tenkrat ska få stanna säsongen ut och få en sista chans att anpassa sig till laget.

Hynning däremot går ju på A-Kassa kan man ju säga, ligger hemma, spelar nån match och får massor med pengar. Han ska vi säga upp.

Mackelito: Du glömde Hedström.

Bergius: Jonte är på väg mot formen så det är nog mer ett önsketänkande fån din sida.

Ambroo: fån - från

Uno Gordon: Jaha , du trodde jag menade att vi skulle sparka han NU???

NEJ inte det eftersom denna tråd handlar om hur laget ska byggas efter DENNA säsong ... hoppas att du förstår..

Mackelito: Jag vill också vara med och leka!

Laget 08/09 (i bokstavsordning):

Målvakter, 2 st:

Backlund
Åkerlund

Backar, 8-9:

Erixon
Jonsson
Lindström
Lotvonen
Moe
Styf

In: Finne
In: Strålman

Ev. ut: Kokko

Ut: Koskinen

Forwards, 14-15:

E. Andersson
J. Andersson
Axelsson
Hahl
Hedström
Johansson
Lander
Pyörälä
Pärssinen
Pääjärvi-Svensson
Regin
Sundh

In: Månsson
In: Nordgren

Ev. ut: Hynning

Ut: Carlsson
Ut: Svensson
Ut: Tenkrat

Ambroo: Ser att många tror Månsson ska till laget. Inte mig emot, tycker han är en bra spelare. Är det ett hett ryckte? Har inte läst någonstans om det..

« · 959621 · »