dr-nix: RJ har spelat upp sig på slutet. Jag är fortfarande inte nöjd, långt därifrån. Men eftersom jag vet vilken potential karln besitter så vägrar jag ge upp hoppet. I mina ögon får han en säsong till...
Men uppvisar han inte heller någonting till hösten, då är det bara till att skeppa iväg honom.
RJ är landslagsmässig! Jag diggade honom när han lirade i Bofors och Färjestad.
Eller är det så jävligt att medelmåttorna blir stjärnor i våra klubbar medan stjärnspelarna blir medelmåttor hos oss? Inte alla då, men har ni tänkt på den detaljen gott folk? Det är frapperande hur många floppar vi haft och one hit wonders och late bloomers bland våra adepter!
Uddan: Behöver du seriöst en till forward? Vi har all starpower vi behöver, vi har gnuggare och tokhungriga juniorer som bevisligen klarar av ES-tempo. Vad ska vi med ytterligare en forward?! Visserligen ser det inte alltid superbra ut, men inte fan skulle en till forward (så länge hans efternamn inte börjar på Z och slutar på etterberg) göra sån stor skillnad.
Uddan: Ja. Jag vet. Hans tid är snart över enligt vad jag har hört. Men det gör ju inte att vi måste värva en ny forward. Jag tycker fortfarande att det finns tillräckligt med kvalité i de egna leden.
En back? - Ja tack! Men som marknaden ser ut nu... Eh, nej tack.
Vi har all den kraft som vi behöver i forwards väg tråkigt bara att Hynning varit skadad hoppades personligen väldigt mycket på honom.
Han skulle passa perfekt med Tenkrat skulle jag tro.
Men men, om jag ska koppla lite till mitt tidigare inlägg så beror effekviteten vad jag tror på att man måste laborera om i formationerna 2 och 3. Nu får inte regin som jag ser som våran självklara andre center inte spela i andra femman utan i tredje, en spelare som han med den skickligheten måste ha någon som kan skapa ytor = Sundh som grottar och stökar sedan en pålitlig sniper i from av Tenkrat.
Hedström sabbar laget med hans inställning och hans uttalande, killen tror han är bäst bara för han spelat i NHL, bevisligen inte. Hans storhetsvansinne måste han ta bort.
Hedström släpp stolteten och KÖR så det Rycker.
Backarna är inte lika bra för att våra forwards inte hjälper hemma i deffensiven utan att laget blir får långt vi tajtar inte till tillräckligt plus att Backe inte visar vart skåpet ska stå, vart är hans vinnar skalle?
Uddan: Tycker det verkar idiotiskt att värva en ny Forward som vi har "massor" av. Lek med tanken att Tenkrat försvinner, så har vi ju A Lander, M päj/sven, Snart kanske Hynning och inte att förglömma O johansson. Alltså vi förfogar över drygt 5st femmor. Och att E Andersson och Robert "Kungen" Carlsson kanske börjar få lite speltid. Låt nr 12 ta 62:ans plats om så blir fallet. Ser ingen som helst relevans att värva en Forward. Skall något in så är det 1 back.
Borde inte denne man vara aktuell eller ett byte med Lugano mellan Tekrat som inte får sitt spel att stämma och samma sak gäller Anson Carter i Lugano? De kan väll vara ungefär lika dyra! Ett byta hoppas jag på :) Man får drömma det är inget förbud.
Han är uppsatt på doubtful rumours på eliteprospects.com som att han är påväg ifrån Lugano till unknown
lungan: På tal om Tenkrat. Man kan inte låta bli att undra hur en sån spelare skulle lyckas i Skellefteå. Efter man sett Martinens bästa man på banan spel igår.
Idealiskt! Har inte tänkt på det förut men såg det på omröstningen! Våra back problem är lösta!!! TILLBAKA MED JESPER JÄGER!
Och sjuka skämt åt sido, tycker inte en "enforcer" skulle vara fel i ett lag.. Vi hade ju en ett år i Robert Schnabel som gjorde det kan skulle genom att skydda sina medspelare t ex Zäta
Skarin: Jag skulle tippa på att det kommer utlysas en presskonferens under morgondagen. Det lutar åt det hållet. Ikväll är det match och Timrå IK vill hålla fokus på detta. Men imorgon eftermiddag stämplar Kent Norberg ut för gott. Pressen på att agera i någon form är alltför stor på ledningen nu. Tillförordnade sportchefer tror jag kommer bli Anders Huss och Christer Ericson. Om det hela sedan faller väl ut så kommer man permanenta Huss som sportchef för Timrå IK.
I annat fall tar Robban Carlsson över. Låt oss säga att vi 16-bläcket imorrn är en epok över och förbi.
Tack Kent "Nubben" Norberg för dina gärningar och insatser inom föreningen och lycka till. Vi är dig evigt tacksamma!
Uno Gordon: Stämmer in i dina ord, nubben har gjort överlag ett schiiitbraaa jobb i kära Timrå, men ingen är väl livegen, vi har ju fortfarande (iallafall sist jag kollade) en fri arbetsmarknad i detta alliansens Sverige :-D
erathoo: Å som jag skrivit tidigare; vore jävligt illa om det är som Ros påstår, att TIK står och faller med Nubben. Då är det en fruktansvärt skör framgångssaga som byggts upp.
Nä, den stora oron är publiktappet och vad i det som kan härledas till att vi snart är hopplöst efter vad gäller arenor i ES! Frågan är hur mkt TIK har råd att hamna på efterkälken i denna fråga (ny el inte ny arena) om ambitionen att förstärka sin position som topplag i ES skall kunna kvarstå....
mikenomad: Det där med att Tik står o faller med "Nubben" gör du klokt i att glömma fort. Styrelsen är hur stark som hellst och ett föredöme för andra ES-klubbar. Det finns många namn att välja ur när man söker lämplig efterträdare. Man kommer att som vanligt göra ett mycket klokt val. Blir inte ett dugg förvånad om man inte redan har ett par bättre alternativ än det som var .
El Aka Ali: Låter ju utmärkt! Trevligt med dessa positiva rader, bara att hoppas att du har rätt. Visst noterade du att jag inte tillhör dem som tror att klubben står och faller med en person?
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer
Men uppvisar han inte heller någonting till hösten, då är det bara till att skeppa iväg honom.
RJ är landslagsmässig! Jag diggade honom när han lirade i Bofors och Färjestad.
Eller är det så jävligt att medelmåttorna blir stjärnor i våra klubbar medan stjärnspelarna blir medelmåttor hos oss? Inte alla då, men har ni tänkt på den detaljen gott folk? Det är frapperande hur många floppar vi haft och one hit wonders och late bloomers bland våra adepter!