1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601451 inlägg · 6212 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Uno Gordon: Skulle gärna se Pecka Saravo i TIK-dressen! Men som du säger....Luleå åker inte ur.

Fet-Ecke: Skall stå: Pekka Saravo

Peja: Jag är också tveksam angående Andersson, då jag känner till att han inte är särskilt bra skridskoåkare. Men jag vet också att han har ett speciellt träningsprogram, för att förbättra den nuvarande bristvaran. Hursomhelst påstår jag inte att han skulle bli någon omedelbar sensation, däremot tycker jag att det skulle vara intressant att testa honom. Ifall utfallet blir ett fiasko är ingen större skada skedd, då ha är en förhållandevis billig spelare.

Ja vad ska man säga, laget nästa år verkar bli detsamma! Är detta bra eller dåligt, vi vet att Sanny försvinner och han är våran bästeback, så där har vi ett stort avbräck.

Men i det stora hela känns det som att denna taktik är bra från Timrås sida. Alla får chansen att spela med varandra ytterliggare en säsong vilket borde generera i att alla känner varandra och deras spelmönster från första stund.

Frågetecken till nästa säsong är i dagsläget

Johan Backlund
Kalle Koskinen
Petri Kokko
Robert Carlsson
Riku Hahl

den enda som hittills lämnat laget är Sanny Lindström.

Backlund och Hahl är underförhandling, dock även om de skriver på tror jag de finns en stor riks att dessa herrar åker över atlanten. Hur ser Regins kontrakt ut har en en NHL klausul?

lungan:

Är det inte betydligt enklare om vi byter favoritlag i stället :-)

Frågar man smågrabbar i lågstadiet så hejar dom alltid på dom som vinner, alltid rätt ute!

Timrå IK är dom bästa.

The Fat Bastard: Själv har jag slutat heja öht, lider istället....

mikenomad:

Ja, det är ju en variant. :-)

Men mike66 har ju lagt ner, det sjunde inseglet från Nolby var ju bäst på att lida. Sedan kom ju Lallande fånar och tog över med bara glädje.

Timrå IK är dom bästa.

The Fat Bastard: Mao är det bara att lägga sig ner o dö. Lidandet måste få ett slut.
mike den fega ångetsladdade nissen tyade inge mer o la ner.

Känns som att Pärssinen kommer missa slutspelet iaf, riktigt tråkigt.

Hahl Bundy:

Här kommer en favorit i repris. mike66´s bästa.

Natten har knappast givit någon värme, och i gryningen förebådar solen sin ankomst genom ett kallt vindil över den färglösa ispisten...

TIK:aren halvligger över några tallruskor utbredda på ispisten. TIK:arens ögon är vidöppna och rödsprängda av för litet sömn...

Delar av klacken däremot sover sin väpnarsömn under tunga ZzZzZzZnarkningar, vissa har somnat där de fallit ner från läktaren. Deras öppna munnar gapar mot stålbalkarna i taket där Strimmas ande svävar i det tysta...

Örnjävlarna vaknar vid det plötsliga vindstråket. De sträcker törstiga näbbar mot ispistens vita matta. De är magra och illa medfarna precis som sina upphovsherrar...

TIK:aren har stigit upp och gått ut på den sköra isen, sköljer sitt sönderbrända ansikte under ZzzZZzZambonins öppna kranar och de såriga läpparna.

Delar av klacken vänder sig i sömnen, den jämrar sig och river sig häftigt i slutspelsskägget. Ett ärr mitt på läppen lyser vitt genom smutsen. Tänderna är utslagna - någon, försök "Titta" om ni kan hitta dem...

TIK:aren återvänder till ispisten och faller på knä för universums härskare. Med slutna ögon och rynkad panna förrättar TIK:aren sin morgonbön. Händerna håller TIK:aren hårt sammanpressade och läpparna formar sig till ohörbara ord. TIK:arens ansikte är sorgset och förbittrat...

TIK:aren öppnar ögonen och stirrar rakt in i solen, som vältrar sig ur den disiga Bottenviken likt en uppsvälld döende örnjävel. Himlen är grå och orörlig, en kupa av bly. Ett moln står stumt och mörkt vid västra horisonten...

Högt uppe, knappt synlig, ligger en örnjävel på orörliga vingar. Hans skri är främmande och oroligt...

TIK:arens stora tall lyfter på kronan och susar o dusar. TIK:aren vänder sig om...

Bakom hans rygg står en mörkklädd man. Hans ansikte är mycket blekt och han håller händerna dolda i kappans vida veck...

TIK:aren: Vem är du?

DÖDEN: Jag är Döden...

o.s.v

Hahl Bundy: Här ska ingen lägga sig ner och dö! Lidandet genom åren har format oss TIK-supportrar, gjort oss till till det sega släkte vi är dvs det rätta virket! Här skall lidas j-a anamma för när gryningsljuset åter randas, när vi står där på den yttersta dagen då är det vi, vi Timrå-supportrar, som stämmer upp i jubelsång!

Lid, lid, liiiid...för vi är Timrå och vi ger ALDRIG upp!

The Fat Bastard: Han fattas mig, Bastarden, han fattas mig.

Förresten la du märke till det gamla klassiska stavfelet med ångest i mitt inlägg. :9

mikenomad: Mitt lidande skulle aldrig ta slut oavsett var jag befann mig, jag brinner för Timrå. :)

Snoop: Har du nån konkret info om detta eller är det bara en känning du har?

mikenomad: "en känning du har" Ha ha :)

Hahl Bundy: Så skärseld eller pärleport är ovidkommande, lidandet och lidelsen med och för Timrå IK härskar...

Hahl Bundy:

Han finns, men är inte i samma klass längre, han orkar väl inte.

Hahl Bundy: Ja vafan, "Känns som Pärssinen....etc" skrev han ju. Börjar dessa rykten florera (som ju dessutom inte känns helt otippade) vill man ju gärna veta hur underbyggda de är.

The Fat Bastard: Vad heter han nu då?

mikenomad: Han säger att det "känns som" men skriver samtidigt att "...kommer missa slutspelet iaf" betyder det att han kan vara tillgänglig efter slutspelet, då ställer man sig frågan vad har det för betydelse ?? Det är väl inga matcher efter slutspelet alltså är "...kommer missa slutspelet iaf" = slutspelat för säsongen?? Är det korrekt vart kan man läsa om detta??

mikenomad: Jag läste sundsvallarn och karljäveln kan ju inte sitta eller stå och de är vadå en månad kvar till slutspelet, plus att det är Timrå ik så jag räknar med att de blir ett tråkigt besked helt enkelt.

Snoop: Ge foten, köp nytt. Tröttsamt med alla skador!!

Red Rocker: Han har ju nyss ritat på för 2 nya år. Mao som nån, var det kanske BB, skrev: ytterligare ca 20 matcher...

Snoop: Men han ska ju varken sitta eller stå, han ska åka skridskor för bövelen! ;-)

Härligt att se att våra lobotomerade länsgrannar, vars föga beundrandsvärda supportrar brukar vara här och skämma ut sig ibland satsar hemvävt igen. Hetaste kandidaterna till tränarposten nästa säsong är Harri Rindell och Kari Jalonen.

Detta är anmärkningsvärt med tanke på deras ständiga hänvisningar till antalet finnar i vår organisation så fort en TIK-seger noteras. Nu ser det ut som deras framtid skall präglas av finsk taktik och ledarskap.

Snoop: Jag kommer aldrig att förlåta Angell för överfallet på Kenny Jönsson. Samma sak med David Printz och David Bornhammar. Huvudlösa fittor som inte borde få utöva spelet överhuvudtaget.

Uno Gordon: Nej för helvete. Ingen Joakim Fagervall i Timrå. Han har en defensiv grundfilosofi som bygger på stora starka spelare. Trist så klockorna stannar.
Speediga Timrå kommer inte bli verklighet med honom iallafall.

Dessutom gjorde han sig impopulär hos de flesta i föreningen. Han har tyvvärr en rätt associal personlighet. Fagervall går fetbort i min bok.

Timrå rockar alltid!

RunarUp: Jaha. Men du vet väl vem som räddade oss kvar i Elitserien. "Löven-Molla". Defensivt starka tränare hämtade ifrån björkarnas styad brukar smaka kanelbulle.

Uno Gordon: Men det måste väl du också säga att det var tur att inte Molla var kvar i Timrå säsongen efter?
Han gjorde ett bra jobb när han var här men inget att bygga kring tycker jag. Då blir vi juh snart lika roliga som Mora och SSK...

Uno Gordon: Men herregud, nog för att årets säsong hitills inte på långa vägar motsvarat mångas förväntningar. Men inte f-n spelar vi väl för att undvika kvalserien? Inte lär det väl klagas mindre om TIK skulle få en tränare som förespråkar än tråkigare spel? Det är ju lika dumt som att rösta på moderaterna för att man tycker sossarna gått för långt till höger...

Tycho: Jo ni har nog rätt i allafall i denna fråga. Var ju tvungen att försöka försvara Fagervall. Men ta hit Jurzinov då =)

Uno Gordon:

Men Sannys tacklingar är okej eller?

Bissett19: Vart fan fick du luft ifrån då? Jag har väl aldrig försvarat tacklingarna i sak, däremot har jag ifrågsatt eran häxjakt på karln. För ni är lika goda kålsupare själva men ni står ju upp för sådana huvudlösa fittor som Kankaanperä, Kuparinen m fl. Det finns liksom ingen konsekvens i erat tyckande. Knäna får gärna ryka på andra lags spelare bara ni själva inte blir drabbade.

Det är det som gör mig förbannad!

Uno Gordon:

Kuparinen?
Han tacklades inte en enda gång på de säsongerna han spelade i Brynäs.
Men att du påstår det säger precis ALLT om ditt hockeykunnande.

Varför alla dessa könsord?Ta dina piller så blir säkert helgen mycket lättare...

Bissett19: Kupanen är och förblir en idiot i mina ögon och att slita ner Pelle Hallin bakifrån för att få övertaget i en fight direkt från bänken är bara det yttersta beviset på vilken liten människa han egentligen är.

Maggan: They have no balls, kanske han menar.

Uno Gordon:

Timrå har skjutit 1161 skott på mål på 44 matcher
dessutom så har dom gjort 110 mål.

Resten får du räkna på själv ;-)

Uno Gordon: Akta språket är du snäll

Det var inte bara Luleå som ville ha Berglund från Björklöven, se länk!

Mathias: Glömde länk

Mathias: Har Timrå nån fördel iom att det är Svensson som är agenten tro.

jonmannen: Hoppas kan man ju alltid....vi lär ju inte ha nån nackdel av det iaf. Härligt att se att vi är med och rycker, bra kille det där!

jonmannen: Precis som föregående talare säger så kan vi bara hoppas att det väger över till vår fördel. Men till syvende och sist är det ju Berglund och inte Svensson som kommer att avgöra vart han vill spela.

Men man kan ju alltid hoppas att vi får honom. Det vore jävligt spännande!

mikenomad: Jag sticker ut hakan och säger att Kristoffer Berglund kommer lira i rödvitt nästa säsong. Eftersom Gunnar Svensson är hans agent och hans söner återfinns i föreningen. Gunnar vet att unga talanger utifrån får chansen i Timrå.

Uno Gordon: Undrar hur hett det är när vi har två så pass unga backar under kontrakt redan?

El Maco: Vad har det för betydelse vilken ålder de har. Är de tillräckligt talangfulla så skall de spela.

El Maco: Om vi räknar bort vad vi tappat och kommer att tappa så är det Jyri Marttinen, Sanny Lindström, Kalle Koskinen (ja jag tror inte det blir någon fortsättning nu när Nubben stuckit).

Vi har alltså Eric Moe, Robin Jonsson, Sebastian Erixon, Petri Kokko, Kimmo Lotvonen och Pär Styf i nuläget.

Lägg till Kristoffer Berglund, Aki-Petteri Berg och Tom Koivisto så har vi 9st backar.

Det blir alldeles lagomt!

Uno Gordon: Ja skulle vi få dessa 3 backar då har vi en riktigt intressant backuppsättning.

Men är det någon som vet om hur stor chansen är att Aki Berg spelar i Timrå ?

Uno Gordon: Att vi skulle ta hem alla dom 3 är nog inte särskilt realistiskt. Aki berg och Koivisto kostar nog mer än vi har råd med. Berglund finns nog fortfarande chans att vi tar hem, i kamp med MoDo då vi är de bästa norrlandslagen.

« · 980734 · »