Kevin O Shea: Jag har aldrig sett Oscar A spela men ser man till hur juniorlandslagscoacher har satsat så har alltid Oscar J legat före Oscar A.
Oscar A har gjort 1 mål på 8 matcher nu i Allettan... Oscar J har gjort 6 mål i Allsvenskan och har i juniorserier aldrig haft problem att hitta målet.
Men visst kan Oscar A ändå vara bättre men det finns inget statistiskt stöd för det.
JimmyH: Han gjorde även 12 mål och 21 ass på 24 matcher i Division 1F denna säsong, samt 19+24 förra säsongen. Och var det inte så att Nubben ville ha hit honom under ett landslagsuppehåll för att syna honom lite mer noggrannt, men Troja satte stopp?
fighter: Egentligen så borde det inte vara så svårt att vara en Holmströmtyp. Det är ju inga avancerade grejer han håller på med. Det enda är ju bara att det gör jäkligt ont.
En tanke som ibland slår mig är ju att när Timrå IK gick upp 2000 så fick vi gång powerplayet på ett fantastiskt sätt i slutet av säsongen. Minns ni vem som konstant stod framför mål då?
Men i Allettan så möter han bara topplag i serien, under Division 1F så har Troja vunnit matcher med rätt stora siffror mot riktigt begränsade lag och där Oscar Andersson gjort en stor del av sina poäng.
Vi kan väl i alla fall konstatera att Oscar Johansson aldrig skulle vara aktuell inför nästa säsong om han inte vore en egen produkt och Oscar Andersson skulle nog aldrig vara aktuell om han inte hade sina bröder i vårat lag.
Pätr: 2 Spelande konstruktiva backar sa Bull....med bra välriktdet skott dessutom sa Bill... defensivt starka backar har vi ju ändå hyfsat med som Robin Lotvo Styf . Moe kan nog bli både och..
Men jag skulle gärna se Månsson på forwardssidan också även om han varit lite i blåsväder utanför isen så mognar ju de flesta o han är ju 27 till hösten o det skulle kännas riktigt bra attt se honom skrinna ut i Rödvitt!
Janne Pesonen har kommit upp som rykte till LHC och FBK bland annat och jag tycker Timrå ska försöka få hit han, han har ju spelat flera år med Pyörälä,Tenkrat och Lotvonen, sen lär de ju iofs kunna bli NHL spel för Pesonen också.
Måste försöka fixa en till Tjeck till nästa säsong så Tenkrat(Om han blir kvar) blir bättre, finns det ingen bra Tjeckisk back som skulle kunna va aktuell?
Jensen_12: För en gång skull tycker jag faktiskt att Wikegård är ute på djupt vatten. Förstår inte på vilket sätt Johnny Karlsson skall kunna hållas ansvarig för skadehelvetet inom Timrå IK. Det är väl först när spelarna blir skadade som hans jobb tar vid. Och enligt mitt sätt att se på saken så är det orimligt att belasta Johnny för detta.
Om det är någon som skall avgå så är det väl i sådana fall fystränaren Thord Johansson och ingen annan.
Men om vi tittar på det skador vi har just nu så förstår ni själva hur snett ute Wikegård är.
1. Jonathan Hedström (korsband), en matchsituation som slutar jäkligt olyckligt men som skulle kunna drabba vem som helst, när som helst och hur som helst i vilket lag som helst.
2. Timo Pärssinen (diskbråck), där är det ett finskt läkarteam som gjort de kirurgiska ingreppen med kniven och då kan ju näppeligen Johnny Karlsson hållas ansvarig.
3. Mika Pyörälä (ledband), har varit skadedrabbad tidigare i karriären och kan inte kopplas samman med Timrå IK.
4. Fredrik Hynning (ljumskarna), var förvisso knäskadad tidigt på säsongen men återhämtade sig ifrån detta. Sedan var det ljumskarna som började att spöka för honom. Detta är också någonting han dragits med tidigare men som inte föranlett en sådan här lång vila. Det är bara tur i oturen att han inte vara indisponibel i en sådan här utsträckning tidigare i någon annan klubb.
Jag tycker påhoppet är ytterst osmakligt ifrån Niklas Wikegård. Nu får han tamefan ta och kamma sig vetja!
Han måste ha varit på ett ovanligt dåligt humör när han tar upp sådana här ovidkommande saker i "Hockeykväll". Herregud. Jag blir alldeles blek av utmattning inför sådana här långskott.
VAKNA UPP UR KOMAN NU WIKEGÅRD OCH FOKUSERA PÅ DET DU ÄR BRA PÅ - ANALYSERA HOCKEY!
Uno Gordon: Det är väl inget nytt att Thord Johansson,s fysträning är kritiserad. Väldigt mycket styrketräning, framförallt benstyrka. Näe, prova med en ny fystränare är mitt tips.
Uno Gordon: Herr Wikegård tas för nån sorts allvetande hockeygud pga av att han får sitta oemotsagd och tycka,han skulle komma långt som politiker,bäst på att snacka vinner.Men har han då så otroligt torrt på fötterna så man ska köpa allt han säger.Som tränare tyckte jag att han var väldigt enögd med mycket gnäll på domarna och alla skitmål som motståndarna gjorde ,sällan fel på egna laget.Vad är han egentligen bäst på -jobba med hockey eller jobba med tv?
Pärssinen - Hahl(?) - Pyrret Tenkrat - Regin - Hedström B. Svensson - J. Andersson - Hynning Axelsson - E. Andersson - Sundh
Päjärvi(?) Lander(?)
Ger ju inte mkt utrymme för förstärkning på forwardssidan inför nästa säsong, Lander och Päjärvi kommer med stor sannolikhet att skriva snart så då gäller det att jobba järnet på Hahl, om det går iland så ser det bra ut så. Är backsidan jag tycker allt krut måste läggas på.
Berglund: Jag tror man är nöjd med forwardsbesättningen och har försäkrat sig om att dom flesta spelarna stannar ett år till. Jag tror vi kommer få in minst 1 riktigt bra offensiv back till nästa säsong.
Ambroo: Som jag ser det borde Månsson bara vara aktuell om så skulle ske. Att värva honom i dagsläget vore i det stora hela poänglöst, då det skulle innebära att någon utvecklingsbar spelare skulle tvingas stå tillbaka, vilket i mina ögon vore fel. Jag skulle emellertid gärna se att man bytte ut Tenkrat mot Månsson, ehuru Tenkrat är mer av en målskytt medan Månsson är en grovjobbare. Under tiden i TIK har inte Tenkrat rosat marknaden precis...
Pätr: Är det någonting Tenkrat faktiskt varit i år är det väl grovjobbare. Just målskyttet är väl det man kan klandra honom för. Att då byta honom mot ngn som även på pappret är en grovjobbare känns...tja. Ganska meningslöst. Om Tenkrat misslyckas med målproduktionen har vi en Månsson. Lyckas han så som han har kapacitet för får vi en Vuotilainen. Lyckas Månsson får vi en...Månsson.
Pätr: Det har heller inte varit helt lätt för Tenkrat att komma till ett helt nytt spelsystem och liga. Sedan att han fått lira i en kedja med Robban och Bagarn säger väl sig självt att det inte riktigt är någon produktiv kedja. Allra helst inte på förhand. Alltså två defensiva pjäser och en hårt arbetande tjeck (ja det låter konstigt) som inte riktigt vet vad han ska göra. Jag menar, han värvades som målskytt. Då ska han väl ges chansen att få lira med de bästa spelarna framåt också, framförallt i pp. Så har det ju inte varit hittills. Nu hade han ju Jonte med sig istället för Robban ett bra tag, men som vi alla vet lyckades ju inte Jonte med särskilt mycket heller, förutom just innan han blev skadad. Sedan går det inte att komma ifrån att det här med spelskickliga backar också spelar in när det gäller den offensiva biten, om man säger så. Men det känner ju alla till iaf.
Nu med alla skador måste han ju få spela med Hahl och därmed ges mer tid i pp. Förhoppningsvis har det tränats hårt på just pp där framförallt farten och beslutsamheten måste bli bättre. Alldeles för få skott/plånböcker (ja dessa höstlöv blir oftast mer farliga med trafik framför mål) mot mål 5 mot 5 och i pp. För få vågar ställa sig framför verkar det som.
Sedan ska vi ju komma ihåg att allt inte handlar om Tenkrat själv. Hans kedjekamrater måste ju också få det att funka, få till en bra kemi med mycket rörelse och kombinationer. Tenkrat letar ofta passningar, då gäller det att övriga visar sig också. Samtidigt måste han självklart våga gå rakare på mål, ta mer skott (in på mål då kamrater) och röra sig mer smart även han. Men får kedjan igång ett självförtroende brukar sådant komma av sig själv. Också synd att Pyörälä blev skadad. Känns som att Pyrre-Hahl-Tenkrat kan/kunde bli något faktiskt.
Sedan tror jag inte Tenkrat trivs med tillvaron här, ändå jobbar han så hårt. Det är stort. Ibland tar det tid, hur än rutinerad man än är. Vi kan inte göra annat än att hoppas det ska lossna för honom, och för andra. Annars är det bara beklaga att han aldrig kom in i det här riktigt ordentligt. Men som sagt, det beror inte bara på honom själv. Kan inte förstå varför fler inte ser det.
Berglund: Det behövs definitivt en sådan som Månsson i vårt lag nästa säsong.
Ambroo: "Jag skulle inte vara allt för säker på Jonte och Trekanten. Och det är väl därför Månsson nämns..."
Om någon av dessa skulle lämna så okej för mig. Ingen av dom har väl egentligen presterat efter sin lön (som lär vara några hundratusen/mån?). Jonte har sett tam och omotiverad ut vid alltför många tillfällen och Tenkrat har haft problem med poängproduktionen. Fick jag välja att behålla en av dessa skulle det nog vara Tenkrat som det känns idag.
Uddan: Jan Marek kostar nog ungefär lika mycket som halva lönebudgeten för TIK, OM nu Metallurg skulle vara intresserade av att bryta kontraktet med honom.
Gladh: om du läser intervjun med challe så kör hynning på för fullt. han ser fruktansvärt pigg ut eller vad han sa om Hynning.. Kan bli en joker i slutspel
General_Moisio: Sett "sjukt bra ut" men vi är inte riktig färdig med honom. Kanske nästa vecka enligt Challe.. alltså FÖRMODLIGEN ingen match på Torsdag för Hynning.
Oscar A har gjort 1 mål på 8 matcher nu i Allettan... Oscar J har gjort 6 mål i Allsvenskan och har i juniorserier aldrig haft problem att hitta målet.
Men visst kan Oscar A ändå vara bättre men det finns inget statistiskt stöd för det.