General_Moisio: Jag hoppas innerligt att du har rätt.
Sedan ligger det säkerligen en hel del i övrigt resonemang, angående kedjekamrater osv. Vem vet, det tog ett år innan Nordgren slog igenom på allvar...
Angående att Tenkrat agerat grovjobbare i år kan jag inte annat än att hålla med, men han värvades väl som målskytt om jag inte minns helt fel. Dock är det en fullkomligt logiskt och sanningsenligt tankegång beträffande spelarnas kapacitet. En Tenkrat på topp är förmodligen bättre än en Månsson på topp.
Hursomhelst tycker jag i dagsläget att forwardsdiskssionerna känns lite överflödiga. Om Hahl stannar finns det ingen anledning att värva forwards, satsa på backarna.
Pätr: Nej du har så rätt att han värvades för att göra mål och på så vis är han väl lite av en besvikelse. Men tycker ändå han sett pigg ut dom sista matcherna innan uppehållet.
Jag tycker redan nu vi har tillräckligt med grovjobbare, vi behöver framförallt målskyttar och bra två-vägsspelande backar. Skulle bli otroligt nöjd om vi kunde få hit Strålman eller nån i hans klass.
Du tar upp forwardssidan jag håller med dig till en viss del, visst de ser jättebra ut på kontrakt sidan, men frågan är om vi ska behålla Pärssinen med tanke på hans skadesituation dom senaste säsongerna. De får tiden utvisa, men de har gått ett år nu sen han opererades för diskbråck nu och nu kommer skadan tillbaka så de känns som om vi ska bryta kontraktet med Pärssinen.
Om Riku stannar så blir jag väldigt glad men tror dock inte han kommer göra de kanske NHL lockar för honom vad vet jag.
General_Moisio: Vi skall absolut inte ge upp Pärssinen i nuläget. Det vore tjänstefel. Först vill jag ha en grundlig utredning utav karln och där det finska läkarteamet får förklara sig. Sedan bör man rehabilitera upp honom i lugn och ro utan några prestationskrav eller deadline. Skulle däremot ryggen krångla även till vintern då är det inte längre något snack, då skall kontraktet rivas och en ersättare värvas.
Och vad beträffar Tenkrat avvaktar jag tills säsongen är färdispelad innan jag fäller min slutgiltiga dom. Jag har aldrig krävt att han skall sparkas, däremot har jag uttryckligen lämnat en öppning för ett sådant scenario. Om marknaden är begränsad på spelskickliga PP-backar utrustade med ett bra skott kräver en uppräkning i euro för att finansiera det hela, då är jag beredd att slakta en helig ko.
Men än är det för tidigt att kasta in handduken. Och personligen gillar jag Tenkrats intensitet och rörlighet i matcherna, men är givetvis som så många andra besviken på att målfabrikationen uteblivit.
Uno Gordon: Tror anledningen till att tenkrat inte gjort så mkt poäng är vilka han har spelat med. Jag tror att om han t.ex. hade fått spelat med spelare som Manderville som har ungefär samma tänk i huvudet, och Krykov som center så hade det blivit betydligt mer.
andyo: Ja eller Fredrik Modin. Jag tycker Tenkrat påminner om Modin när han va hemma sist. Tyvärr hittade inte han heller riktigt rätt i passnigar och avslut. Är det inte dax för honom att komma hem och avsluta med några starka år snart Är det ett år kvar på hans kontrakt ?
Snoop: Ja och det var inte bara ikväll han levererade. Ser ut att han den där rätta killer-instinkten. Funderar inte utan bara stänker dit den. Saknar kanske lite muskler och hårdhet.
Uno Gordon: Han hade ju samma problem ifjol och då opererade dom honom för diskbråck och nu har skadan kommit tillbaka. Vad är de som säger att de inte kommer tillbaka ytterligare en gång? Tycker de är tråkigt för Timos del att han ska gå skadad hela tiden. En ruskigt bra hockeyspelare synd bara att han ska vara så skadebenägen.
Jag tycker verkligen inte att vi ska sparka eller riva Tenkrats kontrakt, som sagt han har spelat i en tredje lina mstadels av säsongen, en spelare som Tenkrat ska få mycke istid. Hoppas han får de nästa år då blir han vass.
En positiv nyhet är att Mika Tarvainen ser ut att flytta tillbaka till Timrå, han säger själv att han vill flytta tillbaka och detta är riktigt positivt !
andyo: Man får ju gåshud när du räknar upp en line med Manderville-Krykov-Tenkrat. Fy fan vad den femman hade ägt alltså! Men men det är och förblir en dröm i sagornas värld.
Icing-Ove: Vad pratar du om? Varför pratar du inte för dig själv, men framförallt om din egen gästbuk? Vill du ha exempel på pinsamheter från er sida? Snälla, säg nej.
Hur pass mycket kommer vi att förlora med där nere? eller tror någon att vi kan ha en chans? HV lär vara riktigt taggade efter mora matchen. tippar 5-1 till HV. Men hoppas på 5-1 seger :P
Någon som vet hur laget kommer formas? Sedan hur pass länge är hynning borta är det resten av se?
Timrå kommer att försöka kontrakterera antingen Kåberg eller Månsson till nästa säsong, vem föredrar ni ? Själv föredrar jag Månsson som spelat VM och som gör lite mer poäng än Kåberg, dessutom är ju Månsson från Njurunda.
htikare: Ja Månsson är precis vad vi behöver till våra stjärnor, någon som själv lite uppmärksamhet och som stångas framför kassen, sen att han har spelat VM och gör poäng de är bara bonus :)
Jag hoppas verkligen inte Timrå kommer värva Månsson till nästa säsong. Vill verkligen inte se honom i TIK-tröjan. Han kommer för alltid vara BRYNÄSARE. Så NEJ TACK TILL MÅNSSON!
Gorkyman: Jo, visst är det en intressant spelare, men har TIK någon dirket användning för honom?
Som det ser ut i dagsläget är det endast ovisst kring en enda spelare (Riku Hahl), och om han skulle försvinna är inte Kalle rätt man att ersätta. Att värva honom till den befintliga truppen vore inte heller rätt, i alla fall inte i mina ögon. Det skulle bara innebära att någon ung, utvecklingsbar spelare skulle tvingas stå tillbaka, något som vore olyckligt.
Snoop: Vet du det eller spekulerar du om att Timrå försöker få hit nån av dom båda? Månsson har ju varit på tapeten ett tag, men Kåberg har man ju inte hört ett ord om.
Finge jag välja en av dom så skulle det nog bli Månsson. Han besitter något bättre spetskvalité än Kåberg. Dessutom gillar jag inte Kåberg.
Jag är dock rädd att en värvning av Månsson eller Kåberg kommer att kosta mer än det smakar. Varför vet jag inte, det är bara en känsla jag har.
Pätr: Tror Du inte att också Robban lägger av efter årets säsong o då blir ju det en plats att fylla..bara en känsla plus att han redan har ett jobb på sidan om hockeyn..
General_Moisio: Ja precis crippe är tikare, men bara för de så betyder de inte att han inte skulle kunna göra ett bra jobb i en annan klubb, och crippe är absolut inte den sämsta spelaren i FBK.
Snoop: Ja och för att jag inte gillar han som spelare, dessutom har vi tillräckligt med grovjobbare. JAG HAR ALDRIG SAGT ATT HAN ALDRIG KOMMER PRODUCERA!
General_Moisio: Han var väl i Timrå innan han kom till Brynäs? Har dessutom hunnit representera Modo, Sundsvall, Rögle och Bofors. Enda anledningen till att hamnade i Brynäs var farsan hans. Genuin brynäsare ända in i själen.
Uno Gordon: Spelar ingen roll vart han spelat eller vad han för moderklubb eller vem hans pappa känner eller om hans pappa känner kungen. VILL INTE HA HIT SKITEN!
General_Moisio: Vi har absolut inte tillräckligt med grovjobbare som Månsson, ja men han sliter jobbar och gör mycket poäng och Månsson skulle ju passa perfekt ihop med Riku och Petr kanske, så Månsson skulle ju vara en riktigt bra värvning, men nu har vi kommit fram till att du inte tycker om han av någon konstig anledning så nu slutar jag diskutera Månsson med dig.
Sedan ligger det säkerligen en hel del i övrigt resonemang, angående kedjekamrater osv. Vem vet, det tog ett år innan Nordgren slog igenom på allvar...
Angående att Tenkrat agerat grovjobbare i år kan jag inte annat än att hålla med, men han värvades väl som målskytt om jag inte minns helt fel. Dock är det en fullkomligt logiskt och sanningsenligt tankegång beträffande spelarnas kapacitet. En Tenkrat på topp är förmodligen bättre än en Månsson på topp.
Hursomhelst tycker jag i dagsläget att forwardsdiskssionerna känns lite överflödiga. Om Hahl stannar finns det ingen anledning att värva forwards, satsa på backarna.