ÄlskarTIK: Mina arbetskamrater härnere har bokat en biljett till mig,jag sa att jag ska gå men jag ångrar mig nu,det blir ett sånt jävla tryck där när fröl målar,sen ska man ju upp tidigt på fred så jag får se hur jag gör.
ÄlskarTIK: det är bra resultat frölunda förlust 3pinnar till godo för tik FBK förlust mindre poäng att ta ikapp Bruuuwnas förlust SÅ JÄVLA UNDERBART. nu blir det KS för dom mohahahahahaha.
fighter: Vf har tagit en poäng på de tre senaste matcherna, Melineffekten börja ebba ut, spelarnas självförtroende börjar dala och alla självgoda supportrar börjar att komma ner på jorden igen. Gör vi första målet på torsdag börjar visselkonserten och vi ligger i vinnarspåret. Jag tror att vi har stora möjligheter!
Tjalle: Ska man plundra lik så är det väl i Luleå man ska leta backar, Brynäs och Mora har väl inte så mycket kul. Sen brukar ju spelare som går mellan TIK och LHF se karriären gå i stå så man kanske ska kolla någon annanstans i alla fall.
Snoop: Jag ser gärna något större namn i TIK-dressen än Saravo. Inte för att han är dålig, men jag vill ändå ha något bättre. Ska det värvas flera backar så är han ett alternativ, men är det bar en ny back på gång så vill jag ha nån bättre.
Jensen_12: Ja EN ny back istället för Sanny räcker inte om vi skall höja oss det sista snäppet..då behövs två..det har ju tydligt synts i år att några mer spelskickliga sådan behövs.
Snoop: Självklart är Saravo bra om man ska försöka ersätta lindström, men någon mer klassback behövs för att få mer stabilitet i defensiven. Antingen en riktigt spelskicklig back, eller nån stor, stabil backbjässe.
Jensen_12: Nu har vi ju bara 5 backar med kontrakt över nästa säsong, och att gå runt på 6 backar i truppen är för lite. Jag tycker man behöver minst 7 backar i truppen för att orka med en hel säsong samt vara förberedda på eventuella skador.
nixXz: Forwardsuppsättningen räcker med råge i mina ögon. Men dom backar som är under kontrakt nästa år räcker inte. Vi behöver mer erfarna backar där. RJ har väl lite erfarenhet, Styf och Lotvonen är bra backar. Moe och Erixon behöver "backas upp"
Det är klart att vår forwardsuppsättning ser mycket bra ut på pappret. Precis som inför denna säsong. Men det här med en slags powerforward är viktigare än vad man tror. Det är klart att Jonte en gång för alla kan vakna till liv igen och visa upp sig från sin allra bästa och griniga sida nästa säsong. Revanschlusten lär ju finnas där i alla fall. Sedan räknar man väl kallt med Pärssinen åter in action och att Tenkrat blir kvar. Skulle någon av dessa tre försvinna av någon anledning så lär ju den spelaren ersättas.
Pekka Saravo är en mycket bra back. Han och en till är varmt välkommen hit.
BÅDE sprit-/temperamentsproblem och skadebenägen. Det skriker ju KÖP! lång väg enligt ert sätt att se på "bra" nyförvärv.
""Oturligt nog fick Brynäs Mathias Månsson skadad tidigt i tredje periden. Han tvingades utgå på grund av knäskada och det återstår att se hur länge han blir borta.""
Borde väl bli så här om man sammanfattar läget, eller?
Målvakter # 1 Magnus Åkerlund # 31 Johan Backlund (är på g att förnya kontraktet)
1:a femman Timo Pärssinen (orkar han starta om?) Center (Riku Hahl?) Mika Pyörälä Back (Pekka Saravo?) Back (A-P Berg? Tom Koivisto?)
2:a femma Petr Tenkrat Johan Andersson Jonathan Hedström (orkar han starta om?) Robin Jonsson Kimmo Lotvonen
3:e femman Fredrik Hynning Peter Regin Björn Svensson Pär Styf Back (Koskinen eller Kokko)
4.e femman Oscar Sundh Erik Andersson Anton Axelsson Eric Moe Sebastian Erixon
5.e femman (IFSH) Oscar Johansson (snackades tidigare om kontrakt. Robban istället?) Anton Lander (är på g att signa kontrakt) Magnus Svensson-Pääjärvi (är på g att signa kontrakt)
Tränare Charles Berglund Per Nygårds
Spontant saknar jag i likhet med många andra den otrvlige oömme forwarden. Känns även skrämmande chansartat om det stämmer att Timrå enbart jagar EN ny back...
Tjalle: Får vi behålla Hahl tycker jag det är helt rätt att inte ta in fler forwards. Man får väl ändå utgå ifrån att både Pärssinen och Jonte när de kommer tillbaka nästa säsong är redo för full satsning och att de om så inte är fallet har den goda smaken att inse det själva och isf informera klubben om det också. Men som sagt, utgångläget är att vi nästa säsong har dessa två att tillgå till fullo och det är isf inga dussinlirare direkt.
Vad som sedan händer på skadefronten står ju skrivet i stjärnorna. Visst, vi kan värva ytterligare en toppforward utifall att....för att vara på den säkra sidan sas. Men det kan ju lika bra bli så att denne blir skadad. Sånt har ju hänt förr om man säger så....I Jontes fall är jag personligen mest fundersam om han mentalt pallar att komma tilbaka. Men det vet han ju bäst själv och jag är övertygad om att klubben och han har en nära kommunikation beträffande detta.
För Pärssinen är väl oron mer på det fysiska planet...men samma sak där. Vi får lita på att klubben har full koll och att om ansvariga läkare säger att han är fit for fight så är det så. Forwardssidan ser annars riktigt stark ut och jag tror att det vore bra om vi kunde få några säsonger med så lite spelaromsättning som möjligt. Vore kanon att få behålla ung. samma forwardsbesättning ett antal säsonger istället för att varje säsong snegla efter nya toppnamn.
Tjalle: Läser man genom listen med spelare så är jag böjd att hålla med alla andra. Fler forwards behövs inte. Det enda jag kan tänka mig där är en bra rivig Powerforward och att Oscar, Lander och MSP lirar fullt ut i Sundsvall med nån form av lösning där endast en av dom får gå till TIK vid behov (inte en namngiven utan att 2/3 hela tiden finns i Sundsvall.. kan ju växeldra..).
Om listan stämmer, dvs alla stannar och skadade spelare kommer tillbaka ordentligt hoppas jag däremot att Tenkrat får en annan omgivning en ovan ;-)
stoff: Nähä, varför fattar du inte det? Om du tänker på skaderisken så är det väl ändå så att vi måste lita till proffisionella bedömare i den frågan. Både Pärsa och Jonte är ju fantastiska spelare när de är friska och hela. Om nu deras egna ambitioner och läkarnas prognoser säger att så kommer vara fallet inför nästa sässe finns ju ingen anledning för oss utanför, som inte sitter inne med nån direkt info i frågan, att ifrågasätta detta.
Med den forwardsbesättning vi isf har ser jag verkligen inget som motiverar några dyra förstärkningar där. Bättre då att satsa på att äntligen försöka få lite kontinuitet, lite stabilitet. Det är så storlag som t.ex. FBK och VF nått framgångar. Inte genom att som t.ex. Mora kasta sig över varje nytt utländskt namn så fort chans ges...för den delen inte bättre om spelarna i fråga råkat vara Svenska men i Moras fall har det ju sällan förhållit sig så.
mikenomad: Hoppas du har rätt om Pärsa och Jonte. Risken att de inte kommer till spel nästa säsong är inte så liten, och gör de inte de så är vi ju ganska illa ut. Lite sent att värva i det läget.
redline: Jag bara förutsätter att det sitter kompetent folk som har full koll på detta och agerar i tid. Att berörda spelare dessutom har förstånd att inse ifall de inte blir att räkna med i framtiden och att då informera om detta.
bisterfinnen: Ja precis Jere K. är en riktigt bister-finne....o det är ju alltid bra att dricka rejält också inför matcher så det inte blir vätskebrist...
Bissett19: Ja här blir han Månsson verkligen en i gänget..vi saknar ju en spelartyp just på menisksidan men annars har vi fullt lag bland de knä kors o ledbandsskadade..där har vi en full kedja..sedan går vi lite kort på ryggsidan..fot o sydda skärskador har vi just nu också så vi klara oss av...så ditt förslag låter mycket intressant..
Om Du inte med Månsson menar Malte Månsson bil i Gävle förstås....
Någon som kan bekräfta att Frölunda - Timrå går på Canal+ på torsdag? det står så på deras hemsida men min farmor hävdar att den inte går, jag lutar givetvis åt att den går men man kan aldrig va för säker.