1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 614027 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
htikare: Du behöver inte vara orolig...Ingen Skogs i TIK om Mora klarar sig kvar...Våran kapten nästa år å bra betalt får han :)

Steff: OK..ville bara säga att jag gillar hans spelstil...

htikare: Det är många lag som gör det :)

Steff: Men om mora skulle råka ramla ur elitserien, så går det väl inte att undvika spekulationer om att ett lockande anbud från någon elitklubb kan bli svår att motstå för herr skog.

Eller ?

fredriko74: Men snälla.......Vi åker inte ur :)........Vi är formstarkast i hela elitserien just nu :)

Steff: Måste nog vara ödmjuk och erkänna det jag också!

Tror det blir Brynäs och Luleå som åker ner i kvalserien, så blir väl kanske så då att mora pojken skog blir kvar i mora skogarna.

=)

fredriko74: Du har helt rätt i det du säger:).....

htikare: Åh herregud man blir ju tamefan mörkrädd alltså över ambitionsnivån hos vissa skribenter på detta forum. Jag kan faktiskt hålla mig för skratt.

Skogs och Kokko. Ett dugligt allsvenskt backpar på sin höjd. Men i Elitserien? Dansa en sommar kan alla göra. Det är sedan agnarna sållas ifrån vetet och tror man på fullt allvar att man vinner några SM-guld med Skogs och Kokko i laget då är det sorgligt.

Uno Gordon: Skratta på du men BÅG kan nog mer än vad du kan, Skogs är absolut ingen allsvensk back och Kokko gör en bra säsong, sen kanske ingen av dom är några superbackar men de är de ju ingen som säger heller, Skogs är ju född 84 och han har en fin framtid.

Uno Gordon: Med din hockeykunskap bör de ju vara du som är den nya sportchefen.

Steff: Vi får värva tillbaka Mikael Simons då istället. Får man inte den ena, får man väl ta den andra. Nä, man får inte vara så här ironisk den här tiden på dygnet. Mr Simons tar knappt plats hos de blå!

Uno Gordon: Hur gammal är Skogs jämfört med era backar????Han har väl framtiden för sig ....å jag lovar att det finns inte EN eliserieback som är snabbare än honom på skridskor...Men jag vet ju inte hur seg/dålig kokko är :)...Men Skogs har jag full koll på :)

Steff: Kokko kan åka skridskor, helt klart.

Snoop: Jag skall ha guld nästa år och inte om 10år. Vi har inte så bra backar redan nu att vi kan chansa med Tomas Skogs. Han är för dålig i nuläget i mina ögon.

Steff: Bry dig inte om vad Uno säger, Skogs är en mycket bra back med framtiden för sig, sen har väl Skogs en hyfsad bössa också om jag inte sett helt fel ?

Uno Gordon: Jag tycker också att vi ska värva Kenny Jönsson före Tomas Skogs.

Snoop: Du har så rätt....Lovar dig,nästa stora back i TRE KRONOR

JimmyH: Men ta hit Skogs då för i h-e så får vi igen käften på merparten av fansen. Han är ju så super. Men skyll inte på mig om det barkar åt fanders. Skall vi inte köpa loss Pukka ifrån Luleå på samma gång då när vi ändå håller på. Han kan ju utvecklas om han kommer till ett bättre lag precis som Skogs.
Ambitionsnivån är ungefär densamma. Alla tror att Skogs är en ny Anton Strålman bara för att han har spelat i landslaget.

Uno Gordon: Ingen skulle bli gladare än jag om vi värvar backar som är bättre än Tomas Skogs.

Uno Gordon: Han är mer än super :)

JimmyH: Var ska du hitta sådana backar då? :)

Steff: Tro f-n det att du tycker så och du är ju inte partisk alls i frågan!

Steff: Nästa storback i Tre Kronor? Tillåt mig skratta.

Verkar som dom flesta är dåligt tränade i TIK :) Inget för Skogs...han är träningsvillig

Uno Gordon: Vilka ska vi värva då Anton strålman och kenny jönsson som 1a backpar eller?
Inse fakta,vi ska vara glad om vi kan få backar som lirar i landslaget under kalle anka turneringar (Sanny lindström klass).

Fan vilket käbbel det har blivit om den där knäckebrödsnissen, ge pojken ett Tryout-kontrakt och dupa honom hos kissemissarna om han inte håller måttet....simple as that.

Steff: I Finland, Ryssland och Tjeckien. Sedan kan vi alltid hämta upp egna produkter. Ser hellre en back ifrån Fagga skjuta slagskott ifrån offensiva blå än en dalkarl ifrån Mora.

Steff: Jadu Uno G tror att Timrå kommer köpa Nicklas Lidström, då är de klart att Skogs verkar dålig men men de är tydligen Uno G som blir den nya sportchefen i Timrå, kan ju inte vara något annat.Sen är det kul att han tar upp Mikko Pukkas namn och jämför Skogs med, de säger allt om Uno G.

Steff: Mikael Simons höll ju på dö utav Timrås sommarträning och spelade korpfotboll istället. Inte undra på att det går åt h-e då. Det är ju väldigt seriöst att dricka bärs och lira korpboll med polarna istället för att bedriva seriös sommarträning och bygga upp kroppen.

Snoop:

Du tycker inte att du förstorar proportionerna av Uno G:s inlägg liiiiiiiite nu?

Uno Gordon: Såg du Skogs stänkare mot FBK? :)

Snoop: Jag tror helt enkelt inte på Skogs och kommer aldrig att göra det heller. Han får bevisa motsatsen först. Jag stirrar mig inte blind på statistik och skiter ärligt talat fullkomligt blanka fan i hur många plus eller minus karln har.
Han är haussad nu. Men det var Jonny Rödlund också. Allting kommer ebba ut. Det kommer inte bli ett skit utav den där grabben mer än en duglig medelmåtta. Är det sådant vi skall slänga pengarna på?

Steff: Nej det gjorde jag faktiskt inte.

Uno Gordon: Kolla upp grabben innan du yttrar dig :)

Steff: Precis, du o jag knäpper dom på näsan när Skogs spelar VM, för de kommer han göra men kanske inte detta år men han kommer bli en VM back.

Steff: Jag tror Mr X visar den svarta walleten igen och pumpar in en jätte slant så Timrå kan värva 3-4 NHL meriterade backar nästa år!

Då kan jag lägga ner energin på Tomas Skogs! Tillhör dock den skaran som tror att det kan bli något av honom, han besitter ju ett bra vrid i skridskoåkningen och dessutom har en vass bössa som han inte är blyg att avlossa.

Dvs det mesta som en back bör ha på sitt + konto, sen är det ju inte negativt med att ha ett bra spelsinne. Men det har väl skog nog inga problem med.

fredriko74: Bara önska er lycka till då......förresten kommer du eller Snoop ner till Mora imorrn???

Steff: Jag har sett honom tidigare och dansa en sommar kan vem som helst göra. Han har mycket att bevisa i mina ögon.

Steff: Nix, tyvärr ska jag inte åka med bussen ner till Mora. Blir att man ser matchen hemma istället, har väl lite på känn att Mora har bra chans till att knyta till sig alla 3. Men det kan lika väl gå Timrås väg, känns mycket ovisst om hur det ska gestalta sig.

Jag laddar inför slutspelet, då kommer jag att följa med på minst 1 bortamatch.

Steff: Lycka till imorrn. Har inget emot dig personligen. Har ingen bra magkänsla för Skogs helt enkelt.

fredriko74: Glömde tacka för lycka till!

Får passa på önska desamma till dig också då!

Tror jag ska lägga ett smyg på 2-2 och 3-3 imorgon, insats 50 kr på vardera! =)

Steff: Nej tyvärr, har match imorn annars hade jag åkt ner.

Steff: Det var ju till dig lycka till skulle adresseras till nyss, visar upp trötthets tecken och ska allt knyta mig nu. Go natt alla hockeymatadorer!

Någon mer än jag som ser på Detroits match nu? jag har stora problem med ljudet som försvinner hela tiden så är det någon ?

Inget varar för evigt, inte ens Kalle K.
www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=711901

Per HApps: Kalle K är en sann hjälte!
Tack Kalle för allt som du bidragit med under de här åren o lycka till!

Hahl Bundy: Absolut synd att han vänder hemmåt. Men hoppas att han lägger ut några krokar i hemlandet så vi får hit några spelare..

Uno Gordon: Jag förstår inte varför du är såå anti mot Tomas Skogs, vi kommer att behöva värva flera backar och då kan han vara en av dom.

Angående Skogs, så tror jag att flera hade varit positivare om han hade haft ett tuffare namn...

Steff: Ja du verkar ha rätt angående Skogs han åkte ju på slutet ifrån våran bäste spelare med flera meter Riku Hahl....

« · 994491 · »