1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604376 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Mackelito: Gudars vad skönt för Timrå IK! Underbart Magnus! Tror att detta var det bästa han kunde göra för sin fortsatta utveckling. Han kommer att få än mer ansvar nästa säsong. Fan vad glad jag blev nu!

Ambroo: Hääääärligt , fan vad sköönt att han förstod att FHC bara skulle göra han sämre man är ju liksom känd för att sumpa talanger...

Skarin: "tror jag Sanny inte direkt är gratis. Han vill nog ha en mängd tusenlappar i månaden känns det som."

Ändå inte för dyr, Hade han vart penga kåt då hade han nog stannat 1+1 år.....Nu är det ju inte klart med det verkar ju som han bryter kontraktet.

Mappe: Jaaaaaaaaa Nästa år kommer det STORA genombrottet och han har skrivet på
TACK TACK TACK Linkan

Mappe: Det känns bra.

Mappe: Fett nice!!!

Heleniz: MUMMA!!!1

Yellowcard: Drömscenariot vore ju att värma upp i kvarten med att totalkrossa Frölunda, sedan ta revansch på HV71 i semin och avsluta med att stänga igen käften på alla Modoiter en gång för alla i en final. Inte för att Modo lär ta sig till final och tyvärr kanske inte Timrå heller. Men fatta vad jag skulle vara skadeglad om detta skulle inträffa? För att inte tala om överlycklig för Timrås första guld, man kan ju alltid drömma...

Skarin: Ville Mäntymaa kanske? Han har väl Linkan varit i kontakt med, och han håller nog en hög klass om det man läser om honom stämmer

Tvåtallar: Ingen kommer välja Frölunda. Kan ju bli så att bara två lag återstår.

Men för säkerhets skull så läser vi upp och ser om det stämmer. Jo då, det står Timrå på den ena och då borde det ju rimligtvis bara vara ett lag kvar och det är ju Frölunda. Jajamen, Frölunda-Timrå.

Iofs kanske indians kommer klättra lite till innan det är klart.

Men det är långt till slutspel. Mycket långt.

Med allra största sannorlikhet försvinner ju Lotvonen. Dessutom finns det väl en tydlig osäkerhet kring Robin huruvida han blir kvar eller ej. Om dessa två försvinner är ju Sanny en bra ersättare, helt klart. Vidare tror jag Sanny inte direkt är gratis. Han vill nog ha en mängd tusenlappar i månaden känns det som. Men det är ju Sanny som avgör i slutändan ändå.......alltså liksom.

Även om Lehtonen är sjuk pinsamt ofta (det här måste väl lag som jagar honom ha i åtanke tycker man) så talar väl det mesta för att han försvinner. Om så blir fallet måste det ju in en, för att prata bred norrländska, jävulusiskt bra ersättare till att börja med. Och den jävulusiskt duktiga backen lär ju kosta pengar. Mycket pengar. Dessutom ska ju lönebudgeten ner till nästa säsong också. Men det kan ju kanske lika väl bli två jämnbördiga nyförvärv till backar också som håller bra klass. Jag föredrar en dyr förstaback.

Yellowcard: ja det skulle lätt slå vinsten mot modo i fjol .. lätt . jag skulle skratta ända till nästa säsong

pratarn: Skitkul? Vore en dröm!=) Bring it on, vi kommer knäcka dom!!

Skarin: SKITKUL!!! är min åsikt. ;-)

Känn på det själv. Det vore väl skoj att kunna få plocka bort "Nubbens" mannar i en kvartsfinal. :-)

Skarin: Jag tror inte Frölunda skulle våga välja Timrå men det kan ju bli så ändå. Om dom lottas så dom inte får välja.
Men vem vet i denna täta serie kan det ju vara Timrå som väljer Frölunda ;-)

superfalle: Om det blir slutspel så kan vi mycket, mycket väl möta Frölunda i kvartsfinal ;) Känn på den ni.

Hört något om Jessper Jäger, är han fri:)

Yellowcard: Bör tillägga att jag verkligen skulle bli mållös om han skrev på för någon annan klubb. Skulle inte finna ord, bara stå med öppen mun som ett frågetecken=) Nääääe finns inte på kartan som sagt!

Tvåtallar: Tror det är enbart Timrå som gäller för Sanny - men klart han är "öppen för förslag" ändå. Han vill ju ha ett bra förhandlingsläge. Livstidskontrakt för Sanny tack!!!

Tvåtallar: det skulle kännas helt lävla sinnessjukt . jag mår dåligt så fort jag hör ordet frölunda ..

superfalle: Sanny var en lagkapten som tände både laget och fansen. Och som gjorde ett utomordentligt bra jobb utanför banan oxå.
Kanske inte en superklippa men det är han nog själv med om. Frågan är om han skulle begära så mycket.
Skulle Nubben ta Sanny och sätta honom i en tredje/fjärdelina i Frölunda så skulle de kännas som ett enormt hån

Tvåtallar: Sanny kom hem, för vi längtar efter dig, Sanny!

jens_88: Det borde vara Pär Styf rimligtvis, om man ska se till spelare. Kom ihåg att det var mycket fasad hos Sanny också. Men klart karln ska tillbaks.

jens_88: hehe nej han är ju som han är?.

Tvåtallar: ja jag minns då han gjorde det .. och jag vet att många fans gick i gång på de som fan .. frågan är om han ska ha den lön han vill ha för det eller om han ska ha lön efter vad han presterar på banan . visst är sanny en bra defensiv back men knappast den superklippa som många vill göra gällande . men visst skulle de vara kul att ha han tillbaka .

Yellowcard: Tror det finns en man som hatar Modo än vad många här inne gör... Och det är Sanny Lindström

NordaBoy: Tror du på allvar Sanny skulle gå till MODO!? Finns inte på kartan=)

Cartman: neej ska han tillbaka :( hoppsa inte modo tar honom !

Cartman: Jag har saknat Sanny detta år. Minns hur han åkte förbi klacken i
inför andra perioderna och klappade handsken mot hjärtat.
Jag tror att sånna spelare är lika viktiga som snipers sånna som får grov jobbarna i laget att tända till. Ge Sanny den lön han vill ha Linkan.

Cartman: Hmm vart är T T's länk?? Old news saken :P
Men självklart så är det ett måste att han hamnar i Timrå om kontraktet bryts

Harryhaffa: hehehe... Hade jag varit målis inför en straff hade jag lätt också gjort den där spagatgrejen i början=)

Lemmy: Var inte det där Ricks manus i yung blood:)

Årets kärring: Blomdahl när han först sliter ner en brynäsare bakifrån på isen, sen trycker ner hövvet på han, sen försöker riva av håret på han och sist drar tröjan över huvet på han och försöker knocka honom. Stackare.

Herminator:
True that!

Ska bli intressant att se vad som följer i disciplinnämnden.

Kattgubben: Att låta udda vara ojämt, också en sorts domarrättvisa...

Och Nyström ville ha Di Penta avstängd för smällen i ansiktet på Widing, men sa inte ett ord om Widings fula armbåge på Di Penta

Bergius: små fjolliga hockeyspelare som bara vågar kasta handskarna för dom vet att domarna kommer stoppa/"rädda" dom! Det var 7,8 st som börja bråka sluta med att 2st halv slogs, fjolligt!

Blizzard: Vad är ett fjoll-bråk?

jens_88: ah, fast det var bara lite fjoll bråk!

Yellowcard: Ojdå, 4 matchstraff i den matchen..

jens_88: Uhmm jag vill nog helst ha 3p till Frölunda jag.

Kattgubben: Där ser man, ja kanske Luleå är dit han vill då. Huvudsaken det lossnar för han på hemmaplan också så är jag nöjd.

superfalle: "ja det skulle ju vara fruktansvärt roligt - då kan vi en gång för alla avliva den där hjärtamyten som fortfarande cirkulerar"

Det kan hända att jag håller med dig men jag är inte riktigt säker på vad du menar så utveckla gärna!

T T: ja det skulle ju vara fruktansvärt roligt - då kan vi en gång för alla avliva den där hjärtamyten som fortfarande cirkulerar

mikenomad: Men inte blir det oavgjort för vi vill det heller... Nej då kliver John Pohl fram och gör mål

T T: oj då :)

Per HApps: Kanske oavgjort vore optimalt men Frölundaseger måste vara klart bättre än Brynäsdito iaf.

Yellowcard:

Tydligen har Jonte kontaktat "Osten" via SMS och nämnt att han är intresserad av att spela i Luleå

www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=4425526

« · 1125603 · »