Mackelito: Av vad jag har förstått så är möjligt att Lehtonen stannar, har aldrig sett honom visa sådana känslor som när han gjorde 2-2 målet mot Tälje. Ett bra tecken kanske ? Vad gäller målvakter är jag helt övertygad om att Åke & Lindbäck är Timrås mv nästa säsong. Tyvärr kan vi glömma Pyörälä, NHL nästa men därifrån hoppas jag att Timrå värvar sin ersättare vars kontrakt går ut efter denna säsong.
Mackelito: Lehtonen är ju extremt viktig att förlänga med. Utan honom har vi inget pp och spelartyper som han växer inte på träd. Tror inte direkt att LHC vill skicka tillbaka Aalto i första taget...
Herminator: Strålande att det förlängs med Hynning. Inga fler rykten om att han går till andra klubbar, nu är det full fokus på Timrå och det lär inte påverka hans poängskörd i negativ riktning.
Kanske inte en helt empirisk korrekt observation men jag tyckte helt klart att han såg piggare ut, än vad han gjort på länge, mot frölunda sist.
Snoop: Njaa.. Snarare ömsesidigt om klubben vill bryta.. Om spelaren vill blir det oftast så ..
f.ö så tycker jag detär VÄLDIGt br att Hynning stannar han är riktigt duktig ochfortsätter det så här är han landslagspelare nästa år.... Sköönt...
Två st viktiga kvar nu Lehtonen och Åke.... Ev Pyörälä om han går oddset 1 / 99 men men , ser riktigt bra ut... Kan ju faktiskt ocksåbli så att backe stannar med att Åke lämnar , kanske inte så troligt men endock...
Maggan: Jag vet jag är i minoritet men jag skulle vilja se att DJ skulle vara kvar. Inte för det han gjort totalt i år utan för en potential som finns i honom. Han har en topp som kan bli väldigt väldigt intressant inom ett par år... Robin tror jag tyvärr behöver miljöombyte...
Cartman: Bra jobbat av TJ's nickedocka. Backsidan måste prioriteras skicka i väg RJ, DP, KL och lägg krutet på att behålla 26 samt att få tillbaka hjärtat Sanny. På resterande backplatser kan vi värva några JVM backar vilket bör bli en bra ekonomisk lösning och pengar över till 26 & Sanny. Tror att 2 & 3 får en höjdar säsong näst år.
Simmalugnt: Ja, det känns mycket bra efter rykten i pressen och av mycket trovärdiga källor härinne att Hynning i princip skulle vara klar för LHC. Linkans marknadsvärde stiger.
Frella: Det finns det inte nej, men att sunt förnuft råder i frågan det är det ingen som helst tvekan om.
Om man tänker sig ett sånt här scenario då: Säg att TIK vill ha en billigare fjärdekedja att ställa på benen i höst, vilket de förmodligen kan tänkas överväga, finns det då ens plats för en sån som Sundh?
Jag tar inte för givet att en sån som Tenkrat själv vill stanna, men nästan, fast om han sen är villig att gå ner i lön är ju svårt att spekluera i. Om Timrå skulle lägga fram ett kontrakt över hela säsongen så kan jag dock mycket väl tänka mig att han kliver ner ett par pinnhål.
Ambroo: Jo det är jag med på, men något sånt förslag ligger ju inte hos Hockeyligan och storklubbarna vill inte heller införa lönetak som jag förstår det, iaf inte på lika villkor.
Nu har ju de flesta spelare bra löner jämfört med vanliga arbetare, men att skära i löner hos t ex Sundh som väl får anses ligga i nedre skiktet i lönehierarkin och som desutom tagit ett kliv framåt i det defensiva jobbet i år lär inte ge mycket i längden. Jag tror inte att spelarna än så länge kommer gå med på sänkningar utan de lär avvakta marknaden innan de isf nappar. Oavsett ekonomiskt läge så kommer det ju ändå vara spelarnas marknad.
Vad gäller Tenkrat så känns det som att han försvinner oavsett om man knyter på artistkontrakt eller inte. Han producerar lite för lite sett till lönechecken och en sån som MPS kan nog vara tänkt som duracellkanin med skaplig känsla för mål.
Ambroo: Och sedan har ju Sundh och Axelsson klart och tydligt deklarerat att de vill stanna om de bara blir erbjudna ett kontrakt - detta försämrar ju deras läge markant ur ett ekonomiskt perspektiv.
De som verkligen vill stanna luktar det lite desperation kring - så dessa kan man ju förhandla ner i lön. Ja jag vet inte jag, men ställer mig absolut inte främmande till att lönesäkningar kan vara aktuella.
Frella: Jo håller med dig där - att det inte värt att chansa. Men om nu det jag sa tidigare om Sundh är sant så innebär det ju att klubben kommer att chansa och spela ett farligt spel.
Ja låt se hur det blir, men som t.ex. Axelsson eller Sundh är jag rädd för att ledningen tänker lite (i grova överdrivna tag) "whatever - stick då och se vem som istället vill ha dig då". Känns inte som de är prioriterade direkt ur ett lönemässigt perspektiv. Men samtidigt har jag svårt att se att just dessa två herrar ska göra skillnad i ekonomin då det inte är dem som äter upp alla pengarna.
Frella: Hela hockeyeuropa kommer att skära i lönerna - överlag, så även Frölunda... I Finland talas det om en sänkning med upp till 20%. När det gäller KHL så får de svårt att överhuvudtaget överleva om man fortsätter i den här takten, man kommer åtminstone inte att kunna dammsuga som ifjol, och i Tyskland/Österrike/Schweiz kommer också sedelbuntarna att bli betydligt tunnare.
Jag tror att de flesta spelarna får finna sig i att få sänkt lön nu när det ska omförhandlas och en sån som Tenkrat kommer givetvis att bli mycket svår att få behålla och allra helst om han vill ha ett kontrakt som löper över en hel säsong...
Yellowcard: För att de med största sannolikhet då lämnar klubben. Någon annan kommer alltid att vara intresserade att erbjuda det dom begär. Och att kasta bort en stomme med några Timrå-år i kroppen för en sån sak och chansa med nya gnuggare från exvis Allsvenskan är också ett ganska högt spel.
Frella: Det kan ju just vara därför inga nya kontrakt är påskrivna - det var någon med insyn (antar jag) som sa här om dagen att t.ex. Sundh erbjudits ett skambud. Nu vet jag ju inte om detta är sant eller inte. Men om nu lönebudgeten skulle minskas, varför tycker du då det är så konstigt att det kan innebära lönesänkningar? Speciellt för spelare som kanske inte är tongivande?
Yellowcard: Att spelarbudgeten minskas lär knappast innebära lönesänkningar, då får man nog svårt att förlänga med spelare. Däremot kanske man skär lite i säg Tenkrat och Lehtonens kaka...
Dr AXA: Ja det stod ju i tidningen för nån dag sedan att även Axelsson blivit erbjuden ett kontrakt - vad har hänt på den fronten tro? Jag tror Hynning erbjuds ett ganska bra kontrakt i stil med det han redan har, medan Sundh och Axelsson får lönesänkning (The fat cat har ju sagt spelarbudgeten skall minskas).
Axelsson och Sundh vill båda stanna i klubben och lär nog inte ha annat val än att skriva på ett halvdåligt kontrakt - vem ska annars ta dem tro?
orion: Håller med dig, Crippe är en Timrålirare och hans skott är grymt hårt. En egen produkt som man sa förr. Välkommen hem. Robert Carlsson vet mycket väl vad han går för.
Per HApps: Men vad är det för snack. Jag har ingen aning om vad TJ och Janne S tycker om varandra men om Zäta hade velat komma hem hade TJ förhindrat det om han och Göran Z skulle ha en infekterad relation menar du eller?
Vill inte Timrå IK ha Crippe så beror det på andra anledningar än vad vår klubbdirektör tycker om Crippes pappa. Allt annat är ju bara löjligt att tro.