1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604376 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
mikenomad: Jag tror att någon får berätta för Tomas Ros om att det finns vissa skillnader mellan en blogg och en nyhetsartikel.

Yellowcard: Tråkigt. Men det tråkigaste av allt är Aftonbladets närmast pinsamt tydliga agg mot Timrå. Eller hur ska man tolka deras vinkling på det hela av att fbk fortsätter stjäla från Timrå(!)...Sen när blev Dragan "vår"? Nä, går det att hitta en negativ vinkling gentemot Timrå så är inte Aftonbladet sena att utnyttja det...

dr-nix: Ehh..kontrakt med Phoenix kanske...eller?

dr-nix: Det låter som humbugg... Men jag skulle inte klaga iaf... =)

Hittade detta på hockeysverige. Kommentarer som dessa brukar vara rent BS men slänger ändå upp det här:

#7 Tjeck igen!
2009-06-12 08:50
Caslavas gamla lagkompis Petr Prucha sägs vara nära ett kontrakt.

The Boss

mikenomad:

Gör som jag: ha Timrå IK - en klassiker som stöd för livet så håller Du Dig ung länge.
Bodde dessutom i Östergötland när vi slog ut LHC i kvarten - klart njutbara dagar det också.
Kommer att se generalrepet mot Djurgårn´den 19/9. Kanske ses vi då??

Saxat från Dagbladet:
Horava rekommenderade

Caslava har varit i kontakt med landsmannen Miloslav Horava, som spelat i Modo under ett antal år.

– Han har berättat en hel del om Sverige och hockeyn som spelas där, och han har enbart haft positiva saker att säga. Jag har även läst på via internet om Timrå, och jag kommer göra allt för Timrå och våra fans för att uppnå bästa möjliga resultat, förklarar Caslava.

Såna där uttalanden gillar man, att en spelare längtar efter att få komma och han vill göra allt han kan för Timrå IK, känns riktigt bra.

Skarin: Mika Pyörälä kvar och det ser överdjävla bra ut

jens_88: Det är iofs sant , han har en hel del rökridåer ;)

jens_88:

Kommer sakna den :'(

Andersson: Du har väl lärt dig vid detta laget att man inte kan lita ett ord på vad Linkan säger till media.. Enda som stämmer är Timraik.se samt den där SAIK supportern

Skulle det inte värvas 2 forwards ? tyckte linkan sa de i dagbladet.

jens_88: "AHL-centern Jason Krog en anna"

haha ja jävlar, ST är ju ST :P

fettsteffe: Jo mycket förra säsongen handlade om få pucken till Lello, vilket var helt rätt.. För hans bössa är det världsklass på

Linkan berättar lite om Caslava samt forward situationen...
Och ST har inte fattat det här med 2 icke europeer än

fettsteffe:

Hade han fått spelat 55 omgångar jab jag kova att han gjort fler poäng än Lollo

jens_88: Ja hans pass är grymma, men hans skott är inte dåligt, han får bra fart i det. Han kan ta fler skott bara han vill.

fettsteffe: Jo för skottet går ju alltid att träna till så det blir någorlunda, fast han behöver ju inte skjuta om han kan servera dessa pass han la förra säsongen.. Det var läskigt ibland

Eskas: 24P på 42 matcher, och då skulle han kunna göra många fler mål, Det säger ju vilken potential det finns i honom!

jens_88: Han har inte bara förutsättningarna, frågan är om han inte redan ÄR en bra PP back? 24p på 42 matcher förra säsongen ... Pojken är ju så kyyylig. Sen skjuter han kanske lite löst, men han har ju helt klart en gåva i att hålla i pucken.

Imorgon lär ju Dragan göra sitt val med.. Timrå eller Familjen

Cartman: Funkar utan problem för mig

dr-nix: Jag gillar ditt inlägg starkt.

Målvakts- och backsidan känns bra på förhand.

Det kommer bli extremt viktigt att Corso lyckas riktigt bra här som förstacenter. Det i kombination med att vi saknar en "stjärna" till ytterforward är väl det man oroas mest över. Pikkarainen eller Pyörälä vore väl lite av en dröm kanske.

Är det nån mer ån jag som inte kommer åt timrås hemsida? utan får ett meddelande sån säger att sidan inte kan öppnas...

dr-nix:
Känns som ett måste att en av de två ytterforwardsnamnen som ska in,är riktigt vass och kan hänga ett gäng kassar. Finns inte så mycket att anmärka på backsidan, den funkar bra, förutom att tjecken är på artist. Centrarna ser spännande ut och nu blir det lika spännande att se vad Linkan och Robban gräver fram för forwardsnamn. Men helt klart börjar det arta sig, ser intressant ut inför vintern.

Essvikare: My Godness, Tranås -56...här var det nostalgi på HÖG nivå! :-D Alla matcher från -55 till året innan jag föddes...och jag känner mig gammal härinne! Tack farfar, du fick mig just att känna det som om jag druckit ur ungdomens källa..;-) Ja, hösten ser ganska lovande ut. Laget känns välbalanserat och spännande, framförallt tror jag det består av färre glaslirare än på länge...bara en känsla jag har.

Essvikare: det ser intressant ut. Jag har inte koll på många av nyförvärven ska erkännas men det känns iaf som ett rätt stabilt lag. Det som jag noterar dock är att jag tycker TIK förra säsongen hade en trupp med lite högre potential utan att få ut max. Jag hoppas dock att detta är en trupp som passar Challes stil bättre.

Jag hoppas att han har haft mycket att säga till om vad gäller spelartyper osv. För i slutändan är det han och Nygårds som ska ta hand om spelarna och få dom att prestera och då är det en fördel om han får det lag han tycker passar sin idé.

Den tydligaste ändringen är något jag gnällde mycket på förra säsongen i tv-soffan. Backsidan vad fysiskt svag. Motståndarna hade inga större besvär med att bryta sig in på mål osv. Där har man agerat genom att värva större spelare. Frågan är hur bra dessa storväxta backar är på skridskorna..

Forwardssidan vet jag inte riktigt ännu vad jag tycker om.

mikenomad:

Jättegärna vore jag i Eon, men:
Såg själv alla matcher mellan 1955 och 1968 när lågkonjunkturen på den tiden flyttade många av oss söderut.
Kommer aldrig att glömma match mot Tranås på mesostis lördagen den 10 mars 1956 (seger med 10-0) och allsvenskan nästa.
Numera bor jag i vintersnälla Falkenberg och får tyvärr nöja mig med att se de röd/vita i Göteborg och Ängelholm + Canal+.
Inte illa det heller, trots allt.
Jag lovar att det jublas högt här nere när pojkarna slår in puckarna på löpande band.
Det ser verkligen lovande ut inför hösten.

Essvikare: Man kan vara på plats i e.on och se Timrå spöa Modo live...

Hahl Bundy:

Tänk Dig:

En barbar dator
Canal+ med alla TIKs matcher
Shorts, t-shirt, en kall bira
15 veckor i Asien.
Tyvärr kan man inte köra Canal+ därborta så det får bli sr.se
Koppla upp burken vid 3-tiden på natten, 25 grader skönt
Spöa skiten ur MoDos norrmän och krypa till kojs med ett leende på
läpparna vid 05-snåret.

Kan man ha en bättre vinter??!!

Hahl Bundy: haha ;-)

fettsteffe: Mörkt dygnet runt, kallt, snorn rinn, raggsocker o långfillingar som korvar sig runt bena o kliar så in i bängen. Sexigt.

Hahl Bundy: Ja sommar är härligt, Grilla och umgås, motorcykel etc. Men jag hatar inte vintern, Åka sport skoter, kolla på hockey. Mörkt och härligt för Tv kvällarna!

fettsteffe: Men först Sommar o hoppas den håller i sig länge länge!
Den som vänar på nåt gott väntar inte för länge.
Jag hatar vintern.
Det enda som gör den uthärdlig är Timrå IK.

jens_88: Moe är verkligen på G, längtar tills säsongen börjar =)

kulltorp: Inte glömma Moe nu, han har ju alla förutsättningar för att bli en bra PP back

Cartman: En till? Nej tack, vi har 8 redan!

kulltorp:

På tal om PP back, en som just blev fri från sitt kontrakt ;-)

Baker: Helt rätt , jag vill ha någon/några som kan stå framför mål och ta smällar samtidigt som dom styr pucken i mål.

Dream Team: Karlsson bör bli PP back med Styf kanske??

Jag är som alla andra?... jävligt nöjd med vad sportcheferna har lyckats skaka fram hittills.
Nu hoppas jag att det kommer in 2st TUFFA ytterforwards också då jävlar är jag nöjd och det vill inte säga lite det...

Skarin: SAIK har det tyngre på Backsidan

bara 6st är klara 3 av dessa är födda på 90-talet, och en av dom spelade bara 1 ES match förra året.....

Helt plötsligt är jag MYCKET nöjd med sportcheferna!

Hahl Bundy: Hasse o Tage gjorde en för 50 år sedan duger inte den

Skarin: Jeg er veldig fornøyd. Bare vi spöar den dritten ut av norsk Modo i vinter også!

Hahl Bundy: Vem är du eg, min gamla språklärare från gymnasiet? Snygg fint förresten, den här gången var Linkan hetare på gröten så nåt celibat behövdes inte. Men ett till "glad sommar" från dig så ska du se att det ordnar sig med ett par högoktaniga forwards också.

Petr Caslava känns som ett mycket bra nyförvärv. En deffensiv back som har storleken som bästa vapen. Här får vi en back som kommer använda kroppen till skillnad från exempelvis Lotvonen. Känns som att Caslava är betydligt mer rörlig också ;) Att han varit bosatt i tjeckiska landslaget senaste tre åren känns också mycket tryggt så klart. Den här backen kommer jag nog tycka om. Deffensiv, stark och rejäl i sitt spel.

Efter en rätt så negativ silly season med en hel del nej från spelare som var högt prioriterade så har det börjat ordna upp sig rejält nu. Bättre sent än aldrig.

Två ytterforwards på det här så. Då jävlar.

Tänkte att man skulle föröska rimma ihop en ramsa till Modo men det är svårt att rimma på norska kolla själv:

"Heja Modo friskt humör ge nu alla era fans en hjärntumör", det blir på norska:

"Gå Modo sunn humør nå gi alle fans en hjerne svulst"

Gå Modo Gå :)

Hahl Bundy: Kan du alla sorters språk?

« · 1164134 · »