Knylan: Umicevic kan fara åt h-e. För dum för sitt eget bästa. Det är bara guld och dollartecken i huvudet på den där karln. Svensk mästare kanske han blir om han hr tur. I kostym.
Jag som trodde Dragan ville bli en stor hockeyspelare men ack så jag bedrog mig.
SKALL FAN GÖRA EN BANDEROLL TILL VINTERN! UMICEVIC - DIN BEKVÄMA JÄVLA KÄRRING! Åk HEM!
Ingen som hört något vem vår nya marknadschef blir? Rolf Norrbom, en av många Timrå-profiler, har ju som bekant lämnat ifrån sig ansvaret till förmån för någon annan.
Trots min och andras engagemang för hur truppen formeras känner åtminstone jag att posten som marknadschef är av yttersta intresse. Det är trots allt där mycket av Timrås framtid formas.
Ansökningstiden har sedan länge passerats och rekryteringen bör vara i sitt slutskede. Som sagt: ingen som hört något?
Uno Gordon: Jag tycker ändå att Dragans beslut visar tecken på att han trots allt tror på sig själv och faktiskt ser en framtid i hockeyn. Han bör inte fått ett så avsevärt mycket bättre bud i Fbk, hans speltid till en början lär bli mer sparsam än den han fått i Timrå - trots detta väljer han att skriva för mästarlaget.
För mig förefaller det som att han är beredd att ta fighten, att jobba ur underläge. Om han lyckas i Fbk så tror jag att vägen är mer utstakad än om han varit tongivande i Timrå.
Jag hade inte tackat nej till Dragan, det är en skicklig spelare som säkert tillfört Timrå. Men jag tycker samtidigt att han fattat ett klokt beslut.
fettsteffe: jag håller delvis med dig absolut. Det låter konstigt att Linkan nu tydligen söker efter Breddspelare. Samtidigt vill jag dock peka ut att TIK har en mycket ung trupp där man måste tro att det finns ett flertal spelare som är under utveckling och troligtvis kommer att förbättra sig till nästa säsong. Så tänker jag iaf.
Jag vägrar på förhand tro att killar som Erixon, Moe, Lander m.fl. inte kommer förbättra sig. Hur det ser ut i verkligheten sedan får vi väl men jag gissar på att Linkan räknar med att t.ex. Pääjärvi kommer få en större roll nästa säsong och det kanske påverkar hans sätt att se laget. Men jag tror även att det handlar om att det inte finns så många Forwards tillgängliga som är i Timrås prisklass helt enkelt.