1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604374 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
ULF L: Äsch då, då känns det tyvärr som ett rykte med mer substans. Jag vill INTE se Salmonsson i TIK-tröjan. Han har inte impat rent hockeymässigt och jag tror inte han på långa vägar axlar Sundhs mantel rent inställningsmässigt. Nä, ett nerköp på alla fronter oberoende vilkens spelares plats han är tänkt att ta.

fettsteffe: jag håller delvis med dig absolut. Det låter konstigt att Linkan nu tydligen söker efter Breddspelare. Samtidigt vill jag dock peka ut att TIK har en mycket ung trupp där man måste tro att det finns ett flertal spelare som är under utveckling och troligtvis kommer att förbättra sig till nästa säsong. Så tänker jag iaf.

Jag vägrar på förhand tro att killar som Erixon, Moe, Lander m.fl. inte kommer förbättra sig. Hur det ser ut i verkligheten sedan får vi väl men jag gissar på att Linkan räknar med att t.ex. Pääjärvi kommer få en större roll nästa säsong och det kanske påverkar hans sätt att se laget. Men jag tror även att det handlar om att det inte finns så många Forwards tillgängliga som är i Timrås prisklass helt enkelt.

Vi har tappa 5 spelare från topp 10, 08/09 poängliga i timrå ik, 3 av dessa var topp 4. Och Linkan vill bara värva breddspelare just nu.....

jens_88: Balastik , ja tack . Stor tung målfarlig.

Som sagt var hoppas jag på två tunga och tuffa pjäser framåt, det tror jag kommer att behövs, vi är alldeles för "lätta" framåt...
Givetvis skadar det inte om dom kan peta in några mål också :-)

Detta är som sagt en kommentar ifrån Hockeysverige under Caslava värvningen

"#9 Heads UP!
2009-06-12 17:11
Linkan håller ögonen på två slovaker vid namn Robert Döme och Jaroslav Balastik, en liten passning till er som undrar vad han sysslar med!

Mysteriet "

Man vet ju aldrig men låter föga troligt

ULF L: Man ska aldrig säga aldrig, jag hoppas fortfarande på Pyörälä men inser också att han är rätt så jagad.

fettsteffe: Vill Ängelholm betala bra så har de nog möjlighet till det, de gick väl med 1,9 miljoner i vinst i år.

fettsteffe: Jo jag saknar dom lite... T ex jag såg Björn Svensson komma ut från systemet med öl :O Mitt under försäsongs träningen

"anledningen att ängelholmarna inte har förtroende för honom, publiken framförallt, är att salle haft för mycket tid på de lokala pubarna under sin skada. Och hur ser det ut egentligen

2009-06-13 @ 13:05:30 "

"Håller med Andy. Det är inte att han inte duger, det är mer hans taskiga attityd, skada, krök non-stop

2009-06-13 @ 14:23:49 "

Härligt, sånna spelare vill vi ha, då får HS spionerna något att göra på fredags kvällarna!

Skarin:
Får vi in en forward som kan producera, så kan Salmonsson få ta Oscars plats som hund.

Skarin: något i den stilen ja ;)

jens_88:
Vet inte om jag är ute och cyklar, men visst kan vi räkna bort Pyrret? Att tro att han stannar är väl tidernas långskott?!

Skarin: Detta är lungt det, Salmonsson erkätter Sundh och Pyrret stannar! Detta blir kung de

Snelhest131: Hehe. Du menar att Salmonsson och någon annan breddare säger nej till TIK, och istället dyker någon annan upp som är bättre eller sämre ;)

Skarin: Ska man se tillbaka på årets silly så tror jag mest på dit senare alternavit ! :P

Hade hellre sett Dragan "Mitsubitchivic" Umicevic än en sådan som Johannes Salmonsson. Det vi behöver är en forward till förstakedjan. Om inte det går så i alla fall till andrakedjan. Två breddspelare ser jag inte som någon bra lösning direkt. Skulle vara intressant att veta vad Sonnie har i lön egentligen.

Om en extern finansiär kan bidra så att Pyörälä blir kvar här om han till slut vill det så borde ju denna finansiär kunna göra detsamma åt någon annan istället för att ta in två breddspelare tycker man.

Men Linkan kanske mörkar som vanligt, eller nåt.

ULF L: Ja det börjar nog bli slut på pengar nu. Till och med Sonnenberg betalades ju Klasspelarpengar för. Sen måste jag säga att det var lite av en besvikelse att titta in här, massor av inlägg...men NHL hockey :/

mikenomad: Nä, känns ju på pricken som en ersättare för Oscar Sundh. Usch, man hade ju hoppats på något bättre. Med en dåres envishet fortsätter jag att efterfråga Teemu Elomo. Billig och bra, går till jobbet varje da´ :) Rimmat o klart ;)

mikenomad:
Det står att läsa i Dagbladet... ;)

ULF L: Dragan kändes inte som en "Timrå-värvning" med tanke på karaktär och så. Hockeymässigt överstiger hans kunskaper dock vida Salles så nog väntar jag mig nåt mer än så. Jag menar, en kille som ratats av i tur o ordning DIF, Brynäs och Rögle, är det verkligen nåt för oss? Det positiva här är att detta står att läsa i ST. Vi vet ju alla deras silly-statistik...

Poffa: Du har så rätt så.

Andersson: Här har du länken. Du skriver säkert Salomonsson, istället för Salmonsson.

Eftersom han av nån anledning inte fanns på EP (eller så stavar jag fel pga trötthet) så lägger jag in en länk till vårt senaste rykte

Är det inte väldigt likt Oscar Sundh förresten? Samma ålder , samma fysik , född i samma stad ...

Tjalle:
Pengar,pengar,pengar....
Artisttjecken kostar kosing, så Linkans pengapung börjar nog vara tom...
Men jag håller med, Salle känns ju inte så häftigt....

mikenomad:
Jag grät inte direkt floder över Dragan. Han är skicklig och talangfull,men jag tycker han verkar ha en ganska taskig attityd. Dock känns det tyngre idag att vi missade honom när Linkan lägger fram ett namn som Salle. Kommer Salle så bör/måste den siste forwarden som ska in, vara av vassare kaliber en Salmonsson. För visst bör väl Gabbe och Hynning få en värdig lekkamrat i 2:a kedjan?
Pärssinen Corso Sonnenberg
Hynning Gabbe ? .....skulle väl funka som det offensiva vapnet i vinter.?
Känns ju lite vingligt med Hynning och Pärssinen men dom kan ju om kropparna håller ihop...

"De två forwards som vi ska komplettera vår trupp med nu kommer inte att vara några förstafemmaspelare. Vi tittar på duktiga spelare som vi kan få till rimliga pengar, säger Lindqvist."

Känns så där får jag säga...jag hade nog trott på en "förstafemmaspelare" och en breddare.

McCarton: Nää, värvar vi han ser vi ut som ett farmarlag till Frölunda, In med två toppforward.
Salomonsson är klasser sämre än Umicevic när det gäller det offensiva och defensiv har SOM SAGT ett bra lag redan.

ULF L: Vi har väl inte tappat Pyrret ännu även om det med 99% säkerhet blir så. Men ett litet, litet hopp när jag allt fortfarande. Betr. ev. värvning av Salle håller jag helt med dig. Han har mkt att bevisa, ingen direkt "tung" värvning...känns aningen beige. Bara att hoppas isf att det förväntade genombrottet kommer i TIK.

McCarton:
Linkan säger att de två forwards som ska in inte är menade för förstafemman, men ska vi sikta in oss på Salle istället för Dragan så känns det ju inte så upphetsande... Vi har tappat Pyrret och Tenkie, så liiiiite spets vill man ju ha in... Salle känns mer som en ersättare till Oscar. Om han kommer får vi hoppas på ett fetjävla genombrott, för kapacitet har tydligen funnits där.

Salle till Timrå! Linkan är intresserad av en speedig forward.

Uno Gordon: Jag tycker ändå att Dragans beslut visar tecken på att han trots allt tror på sig själv och faktiskt ser en framtid i hockeyn. Han bör inte fått ett så avsevärt mycket bättre bud i Fbk, hans speltid till en början lär bli mer sparsam än den han fått i Timrå - trots detta väljer han att skriva för mästarlaget.

För mig förefaller det som att han är beredd att ta fighten, att jobba ur underläge. Om han lyckas i Fbk så tror jag att vägen är mer utstakad än om han varit tongivande i Timrå.

Jag hade inte tackat nej till Dragan, det är en skicklig spelare som säkert tillfört Timrå. Men jag tycker samtidigt att han fattat ett klokt beslut. 

250kg kärlek: Vem det än blir så kommer ju Nobba att stanna ett tag så det blir nog en lugn inskolning. Till skillnad mot vad sportcheferna fick...

Ingen som hört något vem vår nya marknadschef blir? Rolf Norrbom, en av många Timrå-profiler, har ju som bekant lämnat ifrån sig ansvaret till förmån för någon annan.
Trots min och andras engagemang för hur truppen formeras känner åtminstone jag att posten som marknadschef är av yttersta intresse. Det är trots allt där mycket av Timrås framtid formas.

Ansökningstiden har sedan länge passerats och rekryteringen bör vara i sitt slutskede. Som sagt: ingen som hört något?

Mackelito:
Precis! Vi ska inte sörja Dragan allt för mycket. Tror det finns andra forwards av den kalibern och framförallt med bättre karaktär som passar bättre in i Timråmodellen . Jag vill att Linkan/Robban landar en elak jävla forward, som dessutom kan hänga några kassar.

Mackelito: Jag måste ändå säga att jag förstår tjusningen med att sitta och eliteprospect-runka när man läser dessa siffror alltså.

Fram med Pesen Linkan!

Uno Gordon: Äh skit i Dragan, vi siktar in oss på Lukas Kaspar och Janne Pesonen istället!

Uno Gordon: Ja tydligen är ett ev. guld med speltid på ca 5min viktigare än att BLI en stor spelare och få en bra framtid.......

Kan betala banderollen!

mattias - 74: Så det är bättre att bli bänknötare i ett mästarlag än att vara helt orrdinarie i ett stabilt slutspelslag?

mattias - 74: Så det är bättre att bli bänknötare i ett mästarlag än att vara helt orrdinarie i ett stabilt slutspelslag?

Uno Gordon:

Pengarna styr. den bistra verkligheten

Knylan: Umicevic kan fara åt h-e. För dum för sitt eget bästa. Det är bara guld och dollartecken i huvudet på den där karln. Svensk mästare kanske han blir om han hr tur. I kostym.

Jag som trodde Dragan ville bli en stor hockeyspelare men ack så jag bedrog mig.

SKALL FAN GÖRA EN BANDEROLL TILL VINTERN! UMICEVIC - DIN BEKVÄMA JÄVLA KÄRRING! Åk HEM!

T T: TIK är ingenting utan Nubbisen.

jens_88: Ojojoj, antingen måste "Runken" ha dålig koll eller så är marknaden stendöd. Uttalandet ifrån honom känns ju sådär: "Kanske den bäste spelaren som finns tillgänglig på marknaden just nu. Han besitter utan tvekan den spetskompetens vi sökt, säger Färjestads Sportchef Thomas Rundqvist sedan affären blivit klar på fredagen."

Inte någon dunderreklam för Dragan. Jag tolkar det som "Vi tycker egentligen inte Dragan är tillräckligt bra för att spela hos oss, men det finns inte något bättre så då tar vi det bästa som finns."

jens_88: Spelarflykten från Timrå fortsätter. Agera Linkan!!1

Officiellt nu med Dragan

Eskas: Pärssinen får gärna bli ensam på örnen, Våra finnar har vart sämst när det gäller, det kan dom fortsätta med i Frölunda!

Hahl Bundy: Juuso Puustinen och Teemo Elomo plockar vi in, Pärssinen får inte bli ensam på Örnen :)

mikenomad: Hoppas vi kan hitta 2 andra riktigt bra forwards, helst bra mycket bättre än Umicevic.

Man kanske skulle ta en timeout igen?

dr-nix: om det nu skulle stämma emot all förmodan, så skulle det vara en utmärkt erkättare till Tenkrat

« · 1164342 · »