1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604349 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Pätr: Kanske Dwight Helminen skulle passa in i laguppställningen. Det verkar inte som om han lyckas etablera sig i NHL, och han har spelat i Europa förut, med stor framgång. Dessutom har han väl både finskt och amerikanskt pass om jag inte har helt fel.

Paddan: Tyckte det kändes hela tiden som om Leino var lite för bra för att det skulle kunna bli realitet.

Den som hade drömt om att se Ville Leino i Timrå kan nog sluta drömma. Han har skrivit nytt tvåårigt kontrakt med Detroit.

kaofl: bambi ska ut coh resa.

kaofl: Dock så har dom gjort en artikel om typ ingenting...Att klubbar kollar på Lello vet ju alla, och nu var det bara en Scout som snackade, hoppas kunna läsa om att en klubb lagt ett konkret bud på Lello inom de närmaste dagarna. Håller tummarna!

kaofl: Oj vad skönt det vore, orkar inte se honom i powerplay i VF.

Det finns rättvisa! hahaha Äckel frölunda kan bli blåsta på Lehtonen!

Hahl Bundy: Fiskenörd, javisst!! :)

lu93rowa: ändå ifrån löven :P

lu93rowa: 06-07 danmark :P

jens_88: Danmark ju förra året

lu93rowa: Här är en till bra back ifrån Löven

Har vi slutat skicka EP länkar? aja här får ni en bra back från björklöven

jens_88: Fiskar du åt Marmen hållet eller mot Stöde? Själv fiskar jag i Marmen en på 8,2 och en på 12,9 i år :)

Hahl Bundy:Jag är också fiske nörd. Fiskar massor med dagar i ljungan.Men även några svängar till sollefteå och älkarleby varje år.Det är mest lax och havsöring jag fiskar.

jens_88: Jo, så är det. Stugan (Indalsälven) är inte ett optimalt ställe för storgädda. Än så länge lyser dom med sin frånvaro. Precis som Timrås sista värvning (lite hockey måste det bli :P). Men det finns en charm i att fiska av grunden också, att se gäddan attackera bytet och vara beredd på hugget. Det har sin tjusning det också. Så då kan storgäddan få stå tillbaka. Men med en modifiering av fisketekniken kan säkert resultera i större gäddor. Men jag är lite fast i jerkningen så det får duga än så länge :) Många gäddor, men mindre funkar också okej.

Kerstin_k: Jo det gäller ju att hitta stället med rätt fisk också, i Ljungan strax utanför Matfors brukar det finns en hel del stora.. Ingen massiv än iår men en 8 och en 9 kg har det blivit hittills..

Desto större bait desto större gädda!

jens_88: det bästa jag gjort var nog att investera i ett spö och en ordentlig rulle. Men nu lurar jag på att börja med gäddflugor i större utsträckning samt att vertikalfiska gäddor i stugan för att få lite större bitar. Nu ligger dom på max 5 kg med jerktekniken där uppe. Lite tråkigt att inte få större.

Kerstin_k: Där faller jag bet, har inget eget jerkspö än men eftersom det är bror som lura in mig så får han stå för spö tills jag skaffar ett eget.

Nä men det är grymt skoj, man sitter fortfarande och väntar på den där 14kg gäddan ska hugga i Ljungan så man får kämpa lite

Kerstin_k: Helt riktigt jag instämmer i allt. :)
Själv har man flugfiskat i några dgr nu även när det var som varmast. Har haft bra fiske o om ett tag blir det fjällen.

Det är bara att njuta sommar som vinter när det är hockey. :)

Hahl Bundy: Nej då, fiske är väl det som får livet att går runt när det inte är hockey!

Kom precis hem från en vända i älven, i morgon ska jag iväg och fiska lita gädda i stugan och på måndag ska jag iväg till Lappland och fiska lite i fjällvatten. Så nog är fiske en stor del av min fritid.

Som tur är har man ju hockeyn på vinter. För vinterfiske är inte min favorit :)

Kerstin_k: Är alla fiskenördar härinne oxå? :)
Trodde jag var ensam om det tillsammans med 250 o nån till.

jens_88: Jerkning är förjälva roligt och effektivt. Superskön teknik för att håva in gädda. Hoppas att du har jerkspö och ordentlig rulle så blir upplevelsen bra mycket bättre. Fast fluga är ju fluga, går inte att komma ifrån.

Får hoppas att Linkan använder lite jerkteknik och håvar in en stor, välväxt och attackvillig forward för att spika truppen. Alternativt att han lurar Pyörälä att hugga på nån fluga som han placerar ut.

Undra hur länge vi måste vänta på den sista spelaren? Har man is i magen och väntar ut Pyrret helt och hållet och tar vad som finns närmare seriestarten. Kan ju, med lite otur, bli en ny Mäkiaho...

Det här med silly season är som att vänta på ett hugg från en fisk. Spännande men ganska tålamodskrävande.

Ambroo: Ingen kan väl gilla kebab idag?

T T: "Ibland kan det vara till fördel att vänta på spelare som hoppas på kanonkontrakt annanstans, och så går det i kras då känner de att oj snart är det ispremiär och jag har inget lag... i de lägena kan man kanske tjäna lite ekonomiskt på att man väntat också…." Ja det kan vara bra att ha lite is i magen också,,, att vänta ut lycksökarna. Slaget är inte förlorat för dem som inte spikat truppen, tvärt om de kan stå som vinnare till slut, trots fansens otålighet och gnäll.

mikenomad: Japp så är det. Det övriga härinne sitter i tittar på samma rad helt förstummad av det inlägg som skrevs för nån dag sen.
Fast en hel del som är härinne har ju uttryckt att dom uppskattar ett forum där ingen säger nåt.

Skönt att du o jag bryter det mönstret bara för att dom ska pissed off! :)

Ambroo: Hon har nog aldrig varit i Timrå...

T T: Frun verkar gilla Sthlm som fan och det vägde tydligen jävligt tungt. Frågan är dock hur hon gillar Kebab City, utav helvete?

mikenomad: Förstog jag vällan... här får du lite läsning om Noah.

T T: Jag har lite taskig koll f.n. Har semester...men han hette typ Yannic Noah eller nåt. Vet inte hur många grand slam han hade på meritlistan...

mikenomad: Du får nog lov att länka för jag vill inte tro att du menar han som blev klar för tre dagar sedan...

Hahl Bundy: Är det inte du så är det jag. Som upprätthåller någorlunda frekvens härinne alltså...Kan konstatera vidare att SSK verkar ha hittat en hyfsat intressant AHL-center. Orkar inte länka och ni behöver iaf motionera lite.

250kg kärlek:

37 hugg på mindre än en timme? Gällde det Gatufesten eller fisket?

Hahl Bundy: Gatufesten och fiske...jaru tack. Själv kombinerade jag bäggedera. 37 hugg på mindre än en timme. Det går bra nu....

Hahl Bundy: Jag har slutat med fluga nu, har kört igång stenhårt på Jerkbait..
Hur roligt som helst och man får rejäla gäddor på det

Själv har jag dragit minst 20 öringar nu, på fluga.

Det kan inte få gå 24 timmar mellan inläggen så därför säger jag att jag mår ganska bra nu när FBK tappar lite folk i elfte timmen.

F.ö så måste Gatufesten ha knäckt dom flesta härinne.

fettsteffe: nu är det få spelare kvar på marknaden också, jag gissar att leino är deras huvudspår

lungan: HÄRLIGT, nu mår jag ännu bättre, mohaha! Kan ju duktiga Fanny ta över kaptensrollen då......

Vad säger man om detta!!

Rickard Wallin till NHL!!! BRYTER MED FÄRJESTAD !!!

Intervjun med Stefan var mycket trevlig att läsa, när Linkan berättar om spelartruppen och den hierarki som ska finnas, tycker jag att man verkligen får en bra känslan. Vem som kommer ha vilken roll känns tydlig.

Truppen för den kommande säsongen 09/10 känns för mig mer harmonisk och genomtänkt än den förra,

Truppen 08/09 var inte lika tydlig i vilken roll spelarna skulle ha.

Får man ihop denna trupp på ett bra sätt tror jag på en mycket fin vinter och vår. Potentialen känns stor för laget och det kommer kunna prestera på en mycket hög nivå.

Lagbygget blev bra till sist. Skönt mycket skönt.

Grymt roligt att Pärssinen verkar vara på gång , de glädjer mig oerhört. Det är verkligen en spelare man önskar lycka efter år av skador.

jens_88: Pyörälä är väl en av dom som väntar ? ;)

dr-nix: "– Vi har bestämt oss för att ta in en spelare till, men samtidigt har vi gjort av med mycket av pengarna. Däremot har vi inte sagt att vi ska göra av med en exakt summa utan det finns möjlighet att det blir lite dyrare. Det finns intressanta spelare som vi följer och även utvecklingen i Nordamerika. Det kan få följdeffekter för vårt lagbygge då det finns spelare som väntar på att få något därborta, säger han."

Den här karln får mig att mysa inombords

Kerstin_k: Jag ser fram emot att se Pärssinen, de låter mycket bra att han får träna hela sommarn och att han är så himla taggad, låter hur bra som helst.

dr-nix: Det här sammanfattar väl i stort Timrå IK inför kommande säsong:

"Svårt att säga, men jag är positiv. Det finns en massa faktorer som det hänger på. Bland annat vilka steg ungdomarna tagit under sommaren. Men också hur bra nyförvärven lyckas och spelare som Fredrik Hynning och Timo Pärssinen kan bägge bli tungan på vågen. Pärssinen låter lyrisk och har inte tränat så här hårt på flera år och det är bara att hoppas att han håller ihop."

Hoppas att Pärssinen verkligen håller ihop helt och hållet i år. Det låter ju lovande att han inte tränat så här hårt på flera år. Det kan kanske betyda hur mycket som helst för Timrå att han håller sig hel.

Intressant intervju med Linkan (följ länken).

Cartman: 3 Augsti.

När går Timrå på is???

Hahl Bundy: "Årets ES blir väldigt svårtippad spec. med tanke på förra säsongens resultat."
O hur de flesta lagen har värvat resp. tappat till den här säsongen, vill jag tillägga.

« · 1166198 · »