1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604348 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Kerstin_k: FBK tog väl nyss in Kent Mcdonell från SAIK ?

mikenomad: Det blir jobbigt för Tränarna i Modo att förklara saker o ting när det är så här i slutledningsförmåga:

Två norska vetenskapsmän experimenterade med en gräshoppa och ropade hoppa och den hoppade.
De tog bort det ena bakbenet och den hoppade likväl.
Då tog de bort det andra benet också och ropade "hoppa" och den hoppade inte, hur mycket de ropade hoppa.
Norrmännen skrev i sin avhandling: "Fjerne både hind ben, vil det gräshoppan døv ... "

Så blev det alltså klart med Wallin till Toronto. Återstår att se om FBK plockar in Pyörälä som ersättare då...

Jag när fortfarande en smula hopp om att 37:an får en chans att utöka målrekordet i Timrå kommande säsong. Smulan är liten, men den finns ändock där...

mikenomad: At jeg hadde ikke forventet heller. Men det gjør ingenting. :)Modoiterna i går norsk kurs så det er flott å først sine egne.

mikenomad: Såna finns det gott om. Se bara härinne. :)

Jag är försiktigt optimistisk, jag börjar få en sån där känsla som betyder att detta slutar riktigt bra. När denna känsla infinner sig i början av säsongen så blir det så också när man summerar säsongen.
Min erfarenhet på det här området har alltid visat sig haft rätt hittills när denna känsla dykt upp.

Hahl Bundy: PS. Min tyska är inte lika vass som din franska....och norska. DS.

Hahl Bundy: Aha....jag förstår...tror jag. Drei überaskningungen in eins...hmmm...Får hoppas på nån med multipel personlighet då kanske?

mikenomad: Kinderägg. Kinderägg.

ULF L: Fast jag förstår inte riktigt det där med att ersätta två spelare med en? När vi gjort klart med ytterligare en forward så är truppen alltså spikad, då innehåller laget 23 spelare varav 13 är forwards. Detta är exakt samma antal som föregående säsong....

JimmyH: Jag vet...och Starkov känns som ett roligare val.
Salmonsson var/är ett exempel på den typ av spelare ,som åtminstone jag, inte vill ska skriva på. Ska vi ersätta 2 spelare med 1, så vill man ju ha lite att hoppas på innan serien sparkar igång.

ULF L: Salmonsson är inte på tapeten.

Vi valde Starkov och Salmonsson valde try-out i Davos.

JimmyH:
Nä, någon spelare för förstakedjan blir det inte. Men när lirare som J Salmonsson är på tapeten blir man lite mörkrädd... Även om det värvas en 2:a /3:e kedjespelare så vill man ju att det ska finnas nånting att hoppas på....mål till exempel och gärna nån tackling ibland...
Vi får hoppas Linkan fyndar på andrasorteringen!

Skarin: Robban sa det också på SK's årsmöte att om Pyrret vill stanna så ska pengarna lösa sig

Är det så att Pyrret har FBK som förstaval i Sverige så känns ju det väldigt, väldigt tråkigt. Då har vi förlorat ett gäng spelare som inte vill vara kvar i TIK. Hahl är ju ett annat exempel, trots att han hade fått fina pengar här. Nej, jag vill inte tro att Pyrret väljer FBK, om han nu ens är aktuell.
OM #37 vill vara kvar i TIK så tror jag att TIK skulle fixa det på ett eller annat sätt. För det har ju Linkan sagt. Inte minst i tidningarna.

Icing-Ove: OM Pyrret blir kvar i Sverige handlar det nog om pengar var han isf hamnar. TIK:s möjligheter i dagsläget att matcha nån av storklubbarna i det avseendet lär vara rätt begränsade, tror inte vi hamnar i ett likaläge i budgivning mot t.ex fbk. Detta tror jag Pyrret är väl införstådd med och eftersom money talks även i den här branchen är åtminstone inte jag chockad om han byter favoritlag i Sverige. Intressant poäng där dock om fbk o center, det var ju en position som inte tilltalade Pyrret. Men vem vet, för rätt pengar så kanske...?

mikenomad:
OK, så TIK får loss pengar till Pyrret om han blir kvar i Sverige tror du? Ja, väljer han FBK istället för TIK om budet är lika stort, ja då är han ju en liten svikare. Killen vill ju inte spela center, så då kan jag inte heller se FBK som en bra klubb, då de väl nu främst söker ersättare till Wallin.

Icing-Ove: Mumlet må förvirra dig och diverse murvlar vilket säkerligen är meningen. Pyrret får garanterat rakare besked och i hans fall ligger nog inte pucken hos Linkan. Men även det kanske har undgått dig?

Kerstin_k:
Pyrret kanske blev förvirrad av Linkans geniförklarade mummel om att "-Vi har kanske pengar kvar, men egentligen beror det på. Det ser bra ut..om vi har tur"

JimmyH: Ungefär iaf ;)

"Skellefteå bryter kontrakt med stjärna"

"McDonell klar för mästarna Färjestad"

Där var han en stjärna, Men blev sedan en i mängen i mästarlaget.....

Kerstin_k: Jag instämmer.

Mackelito: Det är ju, faktiskt, bra värdelöst att Pyrret inte har Timrå som första alternativ i Sverige om han skulle vilja stanna. Har Timrå inte skött om honom så att han känner förtroende för klubben? Kan inte förstå hur man har en klubb man aldrig spelat för som nr 1 mot en klubb som man är historisk i. Men å andra sidan har jag ju inte sett kontraktsförslaget som FBK har hostat upp. Risken finns att Pyrret har roligare på väg till banken nere i värmland än här i medelpad.

Jag hatar Silly Season när våra stjärnor sticker :S

Hahl Bundy: Ta inte en allt för stor nypa, befinner mig i värmland just nu bland fbkare som jag vet har god insyn i färjestad, enligt dessa herrar har pyrret fbk som nr1 om det blir sverige

Pär: Om du tycker att vi har ett spännande lag men samtidigt är orolig så har du kommit till rätt ställe.

fettsteffe: Skellefteå tappade sin stjärna medan Färjestad värvade SAIK-flopp, eller?

Hahl Bundy: haha din jäkel ;)

fettsteffe: Själv tar jag sånt där med en nypa salt, ville bara aktivera Gb:n litegrann härinne.

Hahl Bundy: Dom värvade ju nyss Kent mcdonalds...Men men, man vet aldrig.

Läste i en kommentar på hockeysverige att Pyrret är på G till FBK.

MorganaLefaey: Poängen var att jag inte ens försökte övertyga dig. I alla fall inte om något kring Salo.

JimmyH: Jaja. Vi säger så. Men du har inte övertygat mig inte ens med att Salo sög i VF. Inte direkt så att Hahl presterade på topp heller. Men det är väl som vanligt mellan timråiter och modoiter. Man skall inte tycka likadant. Men jag håller med om att inget av sätten är något som skulle hamna på topp 100 över hur man bör bete sig.

MorganaLefaey: Vem har sagt att det är samma sak? För mig är det betydligt värre det som hände oss hur än mycket jag vrider och vänder på det. Jag hade kunnat svara att ni "bara" blev lurade av en underpresterande stjärna där er ersättare gav er ett SM-Guld när Frölunda höll på att hamna i kvalserien två år senare. Men en sådan diskussion blir lite löjlig. "det är mest synd oss bla bla bla...."

Anledningen att jag svarade dig för att din agenda var att trycka på oss att vi också borde tycka att det som hände oss inte var "lika farligt" som det som hände med Salo. Att vi också skulle tycka att det var värre. Sådana dumheter kan jag bara inte låta stå obesvarade.

Verkligheten är vår egen. Låt det vara så.

I länken har du några som tycker att det faktiskt är mest synd om dom... Oavsett vad nån tikare eller modoit tycker.

Paddan: Ja, allt är ju relativt utom bollen som är rund...

Paddan: haha :P

MorganaLefaey: Det är ingen som tänkt tanken att Gabriel Karlsson klassades som stjärna i Skellefteå men i Timrå är alla så jättebäst så där är han ju bara en medelmåtta.

Hahl Bundy: "Gud vad jag ser framemot det här året. :)"

Det skriver vi under på va?!

Paddan: Här har ni kanske nåt att glädja er över däremot:

mikenomad: Detta skrev Karlssons tjej på sin blogg för nån dag sen:

"EON arena
Idag fick jag och Liam följa med Pappa Mattias och kolla in ishallen. Lite skillnad på den sen jag var där på hockeyskola. Det var riktigt branta läktare, så vi kan ju hoppas på att vi inte har platser så högt upp :) Kul och ta sig upp där med två små barn, haha. När vi kom in i ishallen så spred det sig en massa glädje inom mig, jag höll nästan på att börja böla. Fråga mig inte varför. Liam var helt överlycklig där inne, tjoade och sa hela tiden att han ville titta på Pappa när han spela hockey. När vi gick därifrån och berättade att Pappa inte skulle spela nå hockey idag, så blev han jätte ledsen och fick världens utbrott. Stackarn! Gud vad jag ser framemot det här året. :)"

Oförskämt optimistisk tjej. :)
Jag gillar det.

JimmyH: Men lite måste du ändå bry dig då jag svarade en annan person och du orkade svara på mitt inlägg.

Men nog om det. Jag köper att det inte är snyggt, men köper inte att det är samma sak som att lura sig ur ett kontrakt för att skriva på för annan klubb.

Mikenomad: Jag trodde man försökte vara lustig på något annat lands bekostnad när man med storlek 72 på fonten skrev "SKRELLEN" men sen såg jag inget mer som tydda på att så var fallet. Sen så kan man inte annat än hålla med om humorn i att en spelare som lämnar Skellefteå kallas för "Stjärna" men när de går igenom klubben som värvat killen så klassas han inte som "Stjärna". Det känns en aning motsägelse aktigt.

Paddan: Irritationsmoment just nu är Aftonbladets genomgående fablesse för "Hänt i veckan-rubriker", dvs rubriker som ligger väldigt långt ifrån vad som eg. står i artikeln. Där slår de t.o.m. Expressen på fingrarna.

Vidare stör man ju sig ständigt på Ros eftersom han så tydligt vinklar åt ett håll. Jag brukar inte vara konspiratorisk eller prata om olika journalister som "Timrå-hatare". Men i nämnde herres fall har jag kapitulerat. Ros skadeglädje över Timrå-motgångar är svår att undgå.

Dessutom är ju alla dessa listor bara så j-a meningslösa. Tycker Jankens inlägg från igårkväll är klockrena där han bl.a skriver om vad det kallas när en spelare lämnar t.ex. Timrå till förmån för t.ex. HV71 jmft med tvärtom.

MorganaLefaey: Att sportchefer blir handelsvaror är och var unikt. Att sportchefen hade kontrakt till 2011 eller en annan sak.

Men jag pratar inte i grunden om rätt och fel i det svenska regelverkets mening.

Det är ju inte ens fel att diskutera med spelare under kontraktstiden eller ens när arslet själv var anställd här. Vad finns det som hindrar det? Det finns inga regler för det. Inte ens det handslag som Timrå fick vid sportchefsvärvningen som sa att de inte skulle värva från Timrå den sommaren kan hindra det.

Det där handlade bara om ett beteende och vad jag och andra tycker om det. Vad vår egen etik säger och hur vi vill bli behandlade.

Vad opåverkade tycker om det, är för mig ointressant.

Paddan: Så du tycker inte jag är fullärd i den ädla konsten då? Det tar jag som en komplimang.....

Patiens suger.

Hahl Bundy: Och t.ex Tomas Ros, han kom aldrig längre än första året?

Paddan: Ungefär så är det nog på tidningarna nu.
Några 1:a års pluggande journalister gör lite praktik.

Hahl Bundy: Jag trodde att han spelade Banken på Arenan. Men med tanke på att det är paddan så kanske han spelar Retstickan. Den samtidigt som han är i er GB måste vara en perfekt kombination.

Hörde dessutom att ni slutat spela Envisa finskan på supporterträffarna. Vad blir det för något nu? David och Goliat?

Hahl Bundy: Äh, jag får inte spela stränginstrument, jag är alldeles för snäll.

Fast, allvarligt talat, känns inte sportredaktionen på båda tidningarna som om de permanent vore bemannade med sommarvikarier? Eller det kanske blir så när man låter Hänt i Veckan sköta en sportredaktion.

Hahl Bundy: Banjo! :D

Paddan: Harpan. Det är ju ett stränginstrument :)

Hahl Bundy: Självklart idioten, vad trodde du...

Paddan: Vilken patiens? Idioten eller De 40 rövarna? :)

JimmyH: Som sagt ingen skräll.
Ingen spelare man har trott skulle komma heller.

Roligt att du är tillbaks. Blev det nån fisk?

« · 1166518 · »