1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604340 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Snoop: Nä...ska kanske inte raljera, man lär väl få äta upp det senare. Men vad jag menade inledningsvis var att jag tror inte han är särskilt dyr. Håller han och inte blir skadad är det säkert en klok ES-värvning. Han lovordades ju också för sin mkt seriösa inställning och offervilja vilket är goda vitsord. Men stjärnstatusen har väl dalat en del....

mikenomad: Så länge man är i fysisk bra form och brinner för hockeyn så är åldern inget problem, visst han har spelat i en del klubbar senaste 6 åren men den senaste säsongens stats är ju inte dålig iaf.

Hahl Bundy: Hur gammal var det han var, 37 va? Och lovordad av Anders Eriksson...bara en sån sak...

mikenomad: Han har ju blivit erbjuden till andra ES-klubbar men ingen har nappat. Inte ens Modo.

fettsteffe: Stämmer det så har det nog inte grävt allt för stora hål i kassakistan. En hemvändare (Nilson) och en avdankad NHL-spelare som inte platsar i KHL, dessutom med knäproblem häromåret...

kaofl: Mja, iofs, men det var klart sedan länge att det inte skulle bli någon fortsättning i VF, tyvärr för våran del.

lu93rowa: Han blev enligt ep klar idag så ursäkta för att jag inte är uppdaterad på vad som händer i göteborg.

kaofl: haha de var aslänge sen han stack. Han stack typ när slutspelet slutade

Så tappade Frölunda Joe Dipenta till NHL! Buffalo nästa för honom

Borde kunna vara intressant för Timrå om han inte får något nytt NHL-kontrakt.

Hahl Bundy: Precis som vanligt då ;)

mikenomad: Tveklöst. Total dominans.

Hahl Bundy: Idag dominerar du och jag.

mikenomad: Tycker det är härligt med folk som vet vad ansvar är!

Hahl Bundy: Nu har det gått oroväckande länge sedan senaste inlägget och eftersom du inte verkar ha gått på ditt skift här tar jag mitt ansvar. Håller f.ö med om Modos nyförvärv. Ser riktigt bra ut.

Tom kan redan mottot för att passa in i banjoland, dock verkar han inte spela golf på fritiden.

Andersson:

Han är väl bror till Tom Green så kan de ju värva honom med. Abbott-bröderna dög ju inte.
Har för mig att Tom inte är den bäste på rören men nån norrbagge ska han nog kunna åka ifrån.

MODO's hemsida om nyförvärvet Josh Green

Fakta om Josh Green:
Född: 16 november i Camrose, Kanada.
Vikt: 98 kg. Längd: 187 cm.
Meriter: 322 matcher i NHL - i sju olika klubbar, NHL-debut 98-99 i Los Angeles Kings, sedan New York Islanders, Edmonton Oilers, New York Rangers, Washington Capitals, Calgary Flames och Vancouver Canucks. Totalt 74 poäng i NHL. I AHL har Green gjort 266 matcher och 181 poäng.
NHL-draft: I andra rundan 1966 som spelare nummer 30 för Los Angeles Kings.

Tur att inte vi värvade honom , draftad 1966 , kanske lite för gammal tycker jag då iaf ;)

Bo Bly: Låter bra det! ;-)

lu93rowa: Jag har pantat Pet flaskor så det är inga problem.

ni kommer väl inte ha råd med peltonen va?

Hahl Bundy:

Tror även Modos värvning kostar klasser mer också.

Men det kanske beror på att jag inte gillar Nilson av förståeliga skäl.

haggen: Det är skillnad på när Dif värvar o Tex Modo.
Själv tror jag Modos värvning är klasser bättre.

haggen: Tydligen.
Själv vill jag gratulera Modo till en riktigt riktigt bra värvning.

Tyckte kvällspressen detta var en värvning av mindre bra kvalitet?

Laken: Har sett Mattias Karlsson på Helex i veckan.Skapligt välväxt kille.

Drömförvärv men säkert inte så billig heller...

Han kanske triggar Hedström till en sjuhelsikes bra säsong.....

Kerstin_k: Jag tycker att Nilson är en riktigt bra värvning av Djurgården. Om visst behövs det mer spetsvärvningar av dom för att undvika bottenplaceringarna.

Som det ser ut just nu så borde DIF, SSKJ och Rögle slåss om att undvika de två sista platserna, men nu är det ju inte så enkelt som att bara se på pappret. Det ska ju avgöras på isen, tack och lov.

T T: Trots att han gjorde ett VM är han förmodligen inte lösningen på Djurgårdens problem. Han kommer på intet sätt ersätta Bremberg. Där har nog Djurgården tappat en stor chans till slutspel i vinter.

Så länge Nilsson håller fingrarna i styr kommer man nog inte märka av honom nämnvärt...

haggen: jaha . stor idioten själv återvänder ..

Andersson:

Det får vi hoppas, han ska ha cred för sitt klubbhjärta, sällan man ser sånt nu för tiden.

haggen: det hjälper inte , DIF missar slutspelet ändå ;)

Så har Djurgården gjort klart med ny spelare.

Mackelito: Själv är jag grymt avis på deras laguppställning, speciellt om man jämför med vad Timrå kan åstadkomma. Det enda som de kan tänkas oroa sig för är väl målvaktssidan. Men å andra sidan så vet väl vi lika lite om vad våra målvakter håller för klass. Dessutom håller deras försvar en helt annan klass än vad Timrå kan ställa upp med. Å på fowardsfronten skall vi absolut inte jämföra oss med Färjestad. Näe, vi får nog vara glada om vi kan hålla oss före Rögle o Sötälje. Så ser jag på saken än så länge.

Hahl Bundy: Jag har aldrig haft så bra kondis när man flyr för sitt eget välbefinnande o liv.

mikenomad: Man försöker så gott man kan mend et är inte lätt man får inte vara ifred.
Lusekofte o rosa foppatofflor är inte min hit men modoiternas fruntimmer blir som galna.
Själv börjar man numer tillhöra societeten o hierarkin när det gäller att vara poppis bland ursprungsbefolkningen.

Wayne Gresky: Ni tycker tydligen det är för varmt....

mikenomad: Ni har tydligen också tryckt upp t-shirtar...

Hahl Bundy: Slutledningsförmåga har väl aldrig varit Modoiters starka sida så norrbaggarna kommer nog känna sig hemma. Du med dina norskakunskaper skulle förresten kunna fungera som infiltratör. Fan, du bor ju nästan däruppe...;-)

ULF L: Jag har en strålande idé! Jag och frugan åker till Tallin nu på tisdag på vår bröllopsdag. Tror jag ska erbjuda Linkan mina scoutingtjänster mot lämplig ersättning. :-)

I samband med att Wallin lämnade FBK kollade ja in deras spelare inför nästa säsong och jag måste säga att deras offensiv knappast känns ungefär likvärdig med Timrås om inte sämre och jag tycker att deras försvar/målvakter ser skakigare ut än våra, dom ska ju ha in 1/2 forwards förvisso men det ska ju Timrå med.

Håller ni med lr?

G Henrik Karlsson
G Robin Rahm

D Severin Blindenbacher
D Jonas Holøs
D Per Johnsson
D Markus Karlsson
D Arto Laatikainen
D Fredrik Lindgren
D Sanny Lindström
D Ari Vallin

F Johan Andersson
F Anders Bastiansen
F Henrik Björklund
F Lee Goren
F Marius Holtet
F Marcus Johansson
F Emil Kåberg
F Jesper Mattsson
F Kent McDonell
F Marcus Paulsson
F Dragan Umicevic
F Per Åslund

mikenomad:
Money,money,money!
Tror inte heller vi blir så upphetsade över det sista nyförvärvet. Men jag vill att den finne,svensk,tjeck,ryss,grek,turk eller vad det nu blir ändå besitter lite kunskaper kring målskytte och närkampsspel.
Det där med loppis var ju ingen dum idé...annars så kan ju Linkan hänga på Jan Banan till Tallinn och se om det finns nåt skadat gods för en billig penning...

ULF L: Den spets vi hade på yttrarna fjol var för bra för att vi skulle kunna ha en konkurrenskraftig centerbesättning. Vi var ruskigt snedfördelade!
Det är nog bara att leva med ett mer homogent lag med färre stjärnor framöver... Vilket jag inte ser som odelat negativt faktiskt...

ULF L: Ja, du tänkte i kvalité och inte i kvantitet sas. Visst kan man tycka att vi tappat i spets, förmodligen oundvikligt med tanke på klubbens ekonomiska målsättning. Vi kan nog tyvärr inte hoppas på likvärdigt namnkunniga ersättare utan sätta vår tilltro till att det bland nyförvärven gömmer sig några rejäla positiva överraskningar ist. Tror inte siste man in blir nån som man på förhand höjer på ögonbrynen för...

ULF L: Kan inte vara någon konst. Nu på sommaren är det ju poppis med loppisar, och marknader......Och DÄÄR kan man göra fynd;)

mikenomad:
Precis, då är truppen spikad och vi har samma antal, jag kan räkna... ;) Tanken och det jag menar med att vi ersätter 2spelare med 1 är att jag tycker ytterforwardssidan har tappat i spets. Dom två jag tänker på är Tenkrat och Pyrret. Det är därför jag önskar och verkligen hoppas att Linkan gör ett fynd när han ska ersätta dessa båda herrar.

« · 1166665 · »