1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604348 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Snoop: Nä...ska kanske inte raljera, man lär väl få äta upp det senare. Men vad jag menade inledningsvis var att jag tror inte han är särskilt dyr. Håller han och inte blir skadad är det säkert en klok ES-värvning. Han lovordades ju också för sin mkt seriösa inställning och offervilja vilket är goda vitsord. Men stjärnstatusen har väl dalat en del....

mikenomad: DIF lär ju få rutinerade backar iaf ...

Andersson: Vi har en Granat. Det har inte dom.

Hahl Bundy: Apropå Granath så skriver en Leksandsblogg så här:

Näst tyngst är faktiskt förlusten av Elias Granath (b), där får Timrå en gedigen back som utvecklats för varje år. Skulle inte bli ett dugg förvånad om Bengt-Åke Gustafsson plötsligt får upp ögonen för Elias nu när han inte spelar i leksandströjan längre.

T T: Vi får verkligen hoppas att han höjer sig rejält.

Hahl Bundy: Eftersom han redan har blivit sågad längre ner än fotknölarna så är det bara för honom att gå ut och köra och bevisa motsatsen. Har en förhoppning på att han kommer att vara bättre än expertisen här inne har betygsatt. =)

73Sjöbba: Jag säger som sopan Nyström: Ingen blir gladare än jag om jag har fel! :)

Visst kan han höja sig. Det är ett måste, inte en förhoppning. :)

F.ö vill jag säga att jag har en bra känsla för laget Timrå IK denna säsong.
Det kommer att vara homogent o stabilt med fart o finess.

Att Niklas Holmgren lämnar Canal Plus tycker jag är silly seasons sämsta nyhet så här långt.

T T: Wow, så Viasat ska försöka ta över NHL också. Lasse Kinch kommenterandes NHL-hockey, tillåt mig gapskratta.

T T: Nej men vad fan!! Skit också!

T T: Detta sög verkligen!! Niklas kan få en skit tråkig match att bli spännande....

ja väldigt synd att Holmgren lämnade tyckte han var en av dom bättre på canal plus. Och visat verkar ju ta över a.l hockey nu tyvär. Tycker Canal plus gör mycket bättre sportsändningar än vad Visat gör också och sen att Kinch ska komentera Nhl hockey är också fel. Då lär man ju somna framför tvn.

"Hopefully I'll be the starter (at Timra),'' Lindback said. "But you never know. You have to prove yourself and earn it.''

T T: Ja , det lär bli en jämn kamp om förstaspaden i Timrå.

Andersson: Jag tror Lindbäck kniper 1:a spaden ganska lätt.

Hahl Bundy: Nja 'ganska lätt' tror jag ju inte det blir . Åkerlund var riktigt bra i dom (fåtalet) matcher han spelade ifjol.

Andersson: Ja det var han absolut.
Hur han kommer att vara i ett längre perspektiv vet vi ju inte o vi får väl se hur dom sporrar varandra.

Snoop: Precis Lehtonen hade kunnat varit 38 också, han hade ändå bara fyllt 39 hos oss. Man kan inte hänga upp sig på ålder när spelare skriver på så korta krontrakt som de gör idag.

T T: Tråkigt, tråkigt han är ju kung att lyssna på i slutspelet. Vilken inlevelse den karln har.

Anonymous: Även PL blir tråkigare.

Andersson ja . att han inte fick stå mer är fantastiskt . fast han konkurerade ju med superbacke . och de är ju inte lätt

superfalle: En "skada" och en skada satte juh käppar i hjulet för honom...

Hahl Bundy: Jag kan förstås inte hålla med eller köpa ditt resonemang. Jag måste ju bara sticka ut hakan kaxigt provokativt och säga precis tvärtom ;)

I vinter blir Åke Lund adlad till Kung i Medelpad. Han får sitt definitiva genombrott och får dessutom vara skadefri. Han kommer dominera fram till novemberuppehållet då plötsligt BÅG slår honom en signal och kallar in honom i nationens tjänst. Väl där gör han en hyfsad figur men tappar formen när han kommer hem. Anders Lindbäck tar över målvaktsspaden. Han lyfter oss till slutspelet och vid sidan om rinken brottas Åke Lund med att kunna motivera sig att hålla lågan tänd och anlitar Jontes psykolog Åke Fjellström för att få rätsida med problematiken. Och just när slutspelet startar åker Lindbäck på en ljumsksträckning vilket får honom att tvingas kasta in handduken. Åke Lund är tillbaks i gammalt gott slag inspirerad av Tarvainens och Fjellströms kloka ord och agerar vägg. Succén är ett faktum. Det blir minst semifinal och BÅG ringer återigen efter säsongens slut då skador och återbud har fått honom att gnugga sina grå och i sista stund ger han Mange chansen på nytt ;)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Uno Gordon: haha inte riktigt i klass med Småland men du börjar lära dig. lall on.

Har varit bortrest och inte kollat vad som händer på TIK-fronten på länge.

Undrar om det är något som vet var Mika Pyörälä spelar nästar säsong?

Uno Gordon: Bli inte för ledsen när du upptäcker att du hade fel :)

Uno Gordon: Det är inte så att jag inte gillar Åke, tvärtom. Han är en bra målvakt med mycket hög högsta nivå. Synd på skadorna i fjol då han var bättre än Backe.

Det är bara det att jag tror att Lindbäck är mycket bättre. Han är grymt stor täcker precis som Gustavsson hela målet genom att täcka med överkroppen även snabb efter isen som dagens moderna målvakter är.
Åke "känns" mer fladdrig på nåt konstigt sätt. Hursomhelst tror jag att vi har 2 bra målvakter, Om 1:e målisen blir skadad behöver man inte vara orolig.

Hahl Bundy: Fattar inte hur ni resonerar kring Backe? Han är ju en i raden av alla dessa stjärnor som Timrå enligt förståsigpåarna tappat. I vanlig ordning har Timrå såklart bara tappat stjärnor, t.ex Lotvonen, Sundh, RJ mfl, och inte värvat en enda. Detta förhållande är unikt och drabbar inga andra lag, undantaget möjligen Rögle...

mikenomad: Fast det är å andra sidan inget dåligt betyg vi får. Att en gång ha iklätt sig Timråtröjan leder tydligen per automatik till stjärnstatus. Inget vi härinne inte redan visste iofs...

Hahl Bundy: Visst kan Kung Åke Lund vara lite fladdrig och kantig emellanåt. Men det är "barnsjukdomar" som kommer slipas bort. Det har funnits stunder när även jag har tvekat på hans kapacitet. Men det jag fick se under fjolåret var tillräckligt för att övertyga mig om att rekryteringen av honom från Nubbens sida varit helt korrekt. Han tog två steg fram och ett tillbaka ifjol.

Med hjälp utav styrketräning, Gainomax, kreatin, råa ägg, lasermassage och split vision-träning så kommer det bli tip top ;)

Heter Magnus i förnamn som betyder "Den store" kan det inte bli någonting annat än succé!

Spänn fast säkerhetsbältet och luta dig bakåt och njut för nu gasar vi!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Den store: Fast å andra sidan...

Herminator: Vad vill du ha sagt med det där då? Nu hänger jag inte riktigt med men förmodar att det var en "passning" till mig - eller?

Uno Gordon: grejen är ju den att vilken som än blir förste målvakt så blir det bättre än det varit på några år .. de är jag helt övertygad om

superfalle: Vårat största "problem" här inne just nu är vilken som blir förste keeper, det är fan ett bra tecken, laget är näst intill klart och det är fan ispremiär snart, wooohooo Let´s empty the tanks boys!!

fettsteffe: när är ispremiären då?

Jacksson 71: 3 aug

fettsteffe: jag tycker vårt största problem är vem ska göra mål .. fan . tänk om pyrret kunde stanna . då skulle de kännas riktigt bra . fast mps kanske har lärt sej lyfta pucken från isen .. då blir de många från hans klubba

superfalle: corso kmr nog kunna sätta några han med ..

Tog en titt på EP och fick syn på en finne som enligt finsk press är påväg till Sverige.. Gick in på länken och hittade ett stycke som jag inte förstår (eftersom jag inte kan finska)...

Kanske språkgeniet Hahl Bundy kan fixa biffen?

Toinen oululaislähtöinen pelaaja, Mika Pyörälä, odottaa yhä NHL-tarjouksia, mutta siirtyminen Timråsta Venäjällekin on mahdollista. Hallitseva mestari Färjestad on myös monipuolisen Pyörälän perässä, mutta SM-liigaan Pyörälän tasoista ja hintaista pelaajaa on turha odottaa.

åå vad jag saknar finnfemman !
MIKA PYÖRÄLÄ !!!! <3

www.youtube.com/watch?v=0FEVNYtaYE0

Jacksson 71: Jag saknar redan Niklas Holmgren.

T T: Vart fan har han tagit vägen då? Honolulu nästa eller vaddå?

Uno Gordon: Nästan , Viasat tror jag det hette

jens_88: Jag är dålig på finska men det står ungefär:
Mika Pyörälä, fortfarande väntar på ett NHL erbjudande, men att en övergång från Timrå till den ryska ligan också är möjlig.Färjestad har också intresserat sig för Pyörälä. O att han har kvalité o inte är billig.

Det börjar bli gammalt nu, men nu är det klart 100% klart att Pyörälä är borta och kommer icke spela i Sverige nästa år

jens_88: Gissar på att det blir KHL för Pyrret.

jens_88: Hade ju redan räknat bort honom från Timrå så då var ju detta rena glädjebeskedet. Att det inte blir VF el FBK heller menar jag...

jens_88: Bara att gratulera honom och önska lycka till.
Skönt iallafall att han inte gick till sillstryparna,nubben har ju dom stora
spenderbyxorna på sig,finns dock risk att dom blir för stora tiil slut.

« · 1166665 · »