1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL ˇ 604306 inlägg ˇ 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
qslig: Hmm... undra vem det är som gör det... :)

Snoop: Ni är så gulliga när ni lägger mer krut på motståndarna är på det egna laget.

actionleif: Jag menade ju givetvis Sundin.

actionleif: Oa Micke Lind, Säg oa Micke Lind!

actionleif: Vi får helt enkelt lägga all tillit till denna spelare. Börjar lite lugnt i Kovland för att fortsätta i Timrå.

Det verkar som att vi får sluta hoppas på Lind, eller så är det ett knep för att slippa försäsongen ā la Modin

lu93rowa: Vilken tur att du kan garantera det, är du materialansvarig i Frölunda? Har du inga kompisar där eftersom du känner dig manad att kommentera här i tid o otid?

Kempe: ingen risk ;)

lu93rowa: Vi kan ju alltid hoppas det blir en repris nästa säsong, rörande skenan alltså :-)

nä de är ju inte lika mycket underhållning som timrå med era tackla dommare och skridsko skenor och allt :)

lu93rowa: Ja minst, och det var ett skämt! Givetvis kan man inte heja på Frölunda

och nubben då men de är för att dom får de bättre där nere :)

Kempe: Ja aboslut hur många är de? Hela 2 stycken?

lu93rowa: Åker Timrå ut kan man ju alltid heja på Frölunda. Vimlar ju av gamla Tikare där :-)

Anonymous: har ju inge annat att kolla på, Frölundas HS forum är så inaktivt

lu93rowa: Då verkar du ha hamnat i rätt forum

Snoop: haha ja har samma åsikter om er :)

250kg kärlek: Jag hoppas av hela mitt hjärta att Frölunda åker ur ES snart.

Huga, Frölunda ser ut att få ett hyffsat lag. Nu ser det ut som att Joel Lundqvist är helt klar också.

Kerstin_k: tänkte mer på mattias

Snoop: Inte mig emot.

T T: Men är han redo för elitserien tro? Det är frågan...:/

mikenomad: Jag hittar bara en Tjärnkvist på EP och han verkar vara ledig. :)

Siste forward in tror jag blir Kalle Fabricius.

Kerstin_k: Jag är inte säker men det kan tänkas att det inte var den Tjärnkvist superfalle hade i åtanke.

var ska tjärnkvist spela nästa år då?. har missat de

Icing-Ove: Nänä....försöka duger...men ert gamla avfall vill vi inte ha!

Icing-Ove: bläh. En spelartyp som Peter Nylander vore perfekt. Synd för oss att han har kontrakt i KHL men kul för honom förstås.

mikenomad: Sami Torkki eller Tuokko kanske...

Kerstin_k: Håller med...vore onekligen en besvikelse om detta var vår forward. Nä, en habil ES-spelare med några år i hetluften bakom sig, strax under 30 och en fysisk, småful spelstil är väl vad man önskar (om man håller önskningarna i nivå med vad Linkan aviserat).

mikenomad: Då ser jag hellre att vi lägger pengar på en etablerad elitserie/SM-liga lirare som är duglig. Behöver inte vara någon superstjärna men gärna nån som har spelat ett tag och kan vara en någorlunda pålitlig poängplockare.

Jag hoppas att det inte blir den där juniorstjärnan från SSK som är vår siste. Samtidigt vill jag inte heller att föreningen ska slänga en massa pengar på Surovy.

Hahl Bundy: Man kan säga så; det kan bli han men det kan också bli någon annan. Han är nog billigare än Surovy iaf....

Skulle inte förvåna om detta blir den siste spelaren.
Men jag tror det inte.

JimmyH: Tänkte inte på det. Mao kommer man smälta in än bättre på detta viset.

Hahl Bundy: "mycket daller,vitt o löshängande kroppsdelar som viner genom korridoren kan ju åstadkomma en del konstiga syner."

Det är inget som vi inte sett där förut.

mikenomad: Man ska ha roligt men så roligt?
Man kan ju skada nån med batongen. Sen vet man inte hur folk reagerar på att se 3 blekfeta karlar hjula nakna i Eon mycket daller,vitt o löshängande kroppsdelar som viner genom korridoren kan ju åstadkomma en del konstiga syner.

Utan tvekan måste vi värva minst en spelare till. Annars kommer det bara straffa sig i längden. Nånting måste man väl ha lärt sig av föregående säsonger eller...?

Surovy njääe.

JimmyH: Ja, det hoppas jag verkligen att finns. Och framför allt att Timrå hittar en sådan spelare som sista forward in. Känns inte okej att värva Surovy för dom pengarna, känns lite som att köpa grisen i säcken.

Synd inte Mäkiaho var bättre tränad... 18 poäng på 23 matcher i Finland är helt ok...

Kerstin_k: Finns garanterat bättre spelare att få tag på för halva den lönen också.

Inget lag kommer ju att ta över den där lönen. Jag vet inte vad han har för avtal med troligen så får väl LHC köpa ut honom.

Kerstin_k: Ja, jag vet inte men med tanke på Linkans uttalande om nåt ickespektakulärt så kanske man kan tänka sig att lönen för siste forward in max lär hamna kring 100-150000/mån så då vill det nog till att LHC hjälper till. För även om Surovy inte var lyckad senaste säsongen så inte lär han vara beredd, eller ens behöva, sänka sin lön med ca 3/4...

mikenomad: LHC kanske ställer upp och delar på lönen med Timrå. Det blir ju en win win-situation för alla parter :)

Han kanske kräver lite mindre i månaden nu eftersom hans förra säsong inte var så där jättebra. Men precis som JimmyH säger så känns KHL ganska troligt för honom.

superfalle: 450000/mån...ja, det är kanske aningen utanför de ekonomiska ramarna för oss.

superfalle: "japp .. tyvärr låter de otroligt långsökt med tanke på ekonomin .."

Vad kan han tänkas ta då?

11 poäng på 33 matcher i grundserien och 0 poäng på 7 matcher i slutspelet. Så några extremt dyra slantar bör det väl inte handla om.

Men det finns ju samtidigt sämre spelare än honom som fått kontrakt i KHL så vad vet man.

Kerstin_k: Hahl Bundy ställer säkert också upp, då kan vi bli ett käckt litet gäng.

mikenomad: japp .. tyvärr låter de otroligt långsökt med tanke på ekonomin ..

mikenomad: Tja, det är nästan så att jag vågar lova att haka på jag också.

Kerstin_k: Blir siste forward in Surovy ska jag hjula naken i periodpauserna vid 1:a hemmamatchen.

« ˇ 1167799 ˇ »