1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604308 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
qslig: Hmm... undra vem det är som gör det... :)

qslig: Och påminn mig om vilket forum du är inne och skriver i nu.....clown.

Snoop: Jamen, jag är ju här av glädje, all rolig läsning, till skillnad från dina energidräneringar :).

qslig: Shit då gör jag ett bra jobb då med andra ord

Är det någon som har nån koll på när Corso ansluter till truppen ?

Snoop: Absolut, det är alltid lika roligt att se folk hetsa upp sig, kalla andra för clown osv. Keep it up!

Snoop:
25:e augusti.

qslig: Nämen sedär, en till utan kompisar. Välkommen till forumet för Sveriges populäraste klubb. Är det spännande att som omväxling besöka en klubb som faktiskt engagerar till skillnad från den egna?

Spanarn: Okej tackar

Är det klart vart Caslava ska hålla igång tills oktober ??

lu93rowa: Jag skall garva mig harmynt åt dig när skenan lossnar!

Uno Gordon: Det känns väl trots allt inte så troligt att skenan lossnar igen.

Inte för Lehtonen i alla fall. För inte är det väl en egenhet kring honom som spelare som gör att skenor lossnar? Det har trots allt bara hänt en gång och jag håller nog tillverkaren och materialförvaltaren som mer skyldig än Lehtonen själv i det fallet.

JimmyH: Nä, det känns inte så troligt och inte heller så intressant. Vad som isf är intressantare och kanske mer värt att komma ihåg är att skenincidenten bara var pricken över i:et på ett för Lellos del genomuselt slutspel. Han var snudd på vår sämste back under kvartsfinalserien.

mikenomad: Ja tänk om han och Pyörälä hade varit lite bättre. Då hade vi nog fått spela semifinal. Mot Färjestad i och för sig, men ändå.

Pyörälä officiellt klar för Flyers

mikenomad: Tackar tackar! Av kommentarerna att döma verkar det som att den egna klubben engagerar alldeles ypperligt.

Rätt kass Intervju med Lindbäck på hockeysverige

El_loco:

Anders om ...

... Timrås andra nyförvärv:
"Fredrik Sonntag har imponerat. han har kört riktigt hårt och kan bli en riktig krigare ute på isen. 'Kolan' (Mattias Karlsson) är också ambitiös och har kört riktigt bra. Och han har bidragit med väldigt bra stämning i omklädningsrummet. Gabriel Karlsson också. Sedan kom Kirill Starkov för några dagar sedan. Det verkar också vara en schyst kille."

Det tyckte jag var riktig intressant läsning

jens_88: Jag också. Hoppas att lokalpressen gör en mer uttömmande artikel i ämnet "Timrås nyförvärv" snart. Alltid intressant att läsa om hur de är och hur de uppfattas.

Extra roligt att han börjar med att nämna Sonntag. Den karln har ju både fått ris och ros här inne.

qslig: "Din" klubb engagerar härinne endast av den enkla anledningen att det finns spelare och ledare i klubben med mer el mindre stark Timråanknytning. Själv får du uppenbarligen söka dig hit för att hitta nåt som liknar intresse för "din" klubb. Vad är det, är alla i Göteborg upptagna med att heja på GAIS o dyl?

mikenomad: Jag tycker VF:arna gör precis som min kompis Bruno uttrycker det. Lasse Kongos brorsa f.ö.

Hahl Bundy: Så sant som det var sagt. Kristallklart!

Tydligen har föreningen gjort klart med ny marknadschef. Bra! Viktig post som mår bra av att tillsättas så snart som möjligt.

250kg kärlek: Ok. Även om jag naturligtvis förnuftmässigt inser värdet av en sådan post får det inte upp pulsen nämvärt på mig. Jag vill ha en forward! Nu!

mikenomad: Vi har ingen brådska. Det har vi aldrig. Så ta o zippa lite rödtjut eller smutta på sommardrinken ett tag till. Det har du ju råd med :)

mikenomad: Nej, det är väl så. Timrå S K A prestera år efter år, oavsett vad det kostar. Om intäkterna utblir så finns kravet kvar. Timrå ska nå långt, det ska värvas smart och helst av allt ska Timrå bärga SM-guld. De som uppenbarligen glöms bort är just den ekonomiska biten dit. När spelare har 150-200-250 000/månad är det inte så lätt att få ihop kalkylerna. Det är där marknad och dess ansvarige kommer in.

Publikintäkterna är jätteviktig, absolut. Men för att nå ett SM-guld eller framstående placeringar krävs ett gediget arbete från dem som jobbar med nyckelkunder och nya potentiella aktörer. Jag vill påstå att detta är det viktigaste jobbet i föreningen.

Om du skall få en forward krävs flis. Med en skicklig marknadschef ska du se att vi får den bästa tänkbara.

Det blev både Pebben o Lundqvist endå, nu gissar jag på att Fabricius kan bli vårt sista nyförvärv...

Mackelito: Grymt lag VF får. Det kostar att ligga på topp.
Nubben myser.

Mackelito: Stod ju tidigare i Aftonbladet att de inte hade råd med båda. Undrar hur de tänkt göra nu då.

Hahl Bundy: Visst imponerar lagbygget, helt klart. Joel Lundqvist återvänder dock efter en rätt så misslyckad NHL-sejour, i vanlig ordning så överdrivs det i rubriksättningen. Någon "NHL-stjärna" blev han aldrig den gode Joel. Men som självklar ledare i laget blir han förstås jätteviktig. Pebben är dock en blytung förstärkning, wow!

Jag kommer ihåg för ett antal säsonger sedan när Niklas Nordgren lämnade för Pittsburgh Penguins var det väl? Nu blev han inte kvar där utan tradades väl bort till Carolina. I vilket fall så lovordades det från Frölundahåll, och vill jag minnas div. expertis runt om, hur misslyckad denne var i jämförelse med Magnus Kahnberg. Kahnberg, då en målspruta av rang hos Indianerna. hölls väl fortfarande som riktigt lovande och ett framtida "ämne" på andra sidan Atlanten. Detta när han var "mogen uppgiften". Niklas Nordgren var bara misslyckad. Detta var säsongen 2005/06, vill jag minnas. Idag, då vi skriver 2009, är väl "Gunno" fortfarande proffs. Inte i NHL, men väl i Europa. Var Magnus Kahnbergs proffskarriär tog vägen vet jag inte.

Dream Team: Han spelar professionellt i Brynäs.

Hawerchuk: Jaså? Tack för upplysningen.

Magnus Kahnberg, i mina ögon, är idag inte den stjärnspelare han en gång hade potential att bli. Inte i proffsklubben Brynäs iaf. Fick han ens chansen i någon utländsk proffsklubb?

Dream Team: LHC o VF gör upp i finalen. Som det ser ut på förhand med HV som outsider.
Vi kan med tur vara det 4:e semilaget men sen är det stopp. Troligast redan i kvarten om ens det.

Hahl Bundy: de här ställer ju till det . Jag hade tänkt tippa Frölunda som 3 i serien , hur gör man nu då ? ;)

Hahl Bundy: VF's lagbygge må imponera. Jag vet dock inte om Uffe Dahlen är rätt man att hålla i rodret där. LHC ska det mycket till att stoppa den här säsongen.

Dream Team: "Jag kommer ihåg för ett antal säsonger sedan när Niklas Nordgren lämnade för Pittsburgh Penguins var det väl? Nu blev han inte kvar där utan tradades väl bort till Carolina."

Tvärtom.

JimmyH: Ja, jag hade inte riktig koll på vilka lag han byttes emellan, bara att det var just de två lagen. Helt rätt fast ändå helt fel, således =)

Lite skillnad mot oss det där, när det ryktas spelare till VF då kommer de dit till slut. Hos oss, här visar det sig till slut att det var för bra för att vara sant.

Anonymous: Pääjärvi ryktades till Frölunda men förlängde med TIK. Det är både bra och sant.

Anonymous: Jag tror det är flera olika orsaker till att det surrats väldigt mycket kring Timrå och olika spelare i år. Dels beror det på att många nyckelspelare har förvunnit och måste ersättas. Spelare som är svår att få tag i och kanske måste sökas på flera håll.
Dessutom har vi en sportchef som är "ny" på jobbet när det gäller den här typen av värvningar. De lätta förfrågningar man gjorde i Sundsvall på olika spelare kommer inte ut i pressen på samma vis som spelare på väg till Timrå.
Sen tror jag också att agenterna gärna testar en ny sportchef genom att läcka uppgifter för att kunna få bättre lön till sin spelare.

Det är bara funderingar och spekulationer från min sida men jag tror det finns lite sanning bakom det iaf... ;)

T T: Touché! :)

Själv är man väl lite avis, det måste man väl ändå erkänna nu när Pebben skrev på för VF.
Fast vad är en bal på slottet? Vi värvade ju en Granath!

Dom har ju några överblivna forwards i Vf nu. OM nu Fabricius eller Blomdahl eller bägge får gå, Vem skulle ni vilja se i Röd- Vitt?

Hahl Bundy: Blomdahl för att han är så jävla ful.

Uno Gordon: Är det utseende eller spelstilen du pratar om nu?

jens_88: Naturligtvis spelstilen. En riktig "pain in the ass" som kan reta gallfeber på motståndarna men även producera en del poäng framåt. En karaktärsspelare som tänder till i tuffa täta matcher som älskar trånga utrymmen.

Uno Gordon: Du får förstå min förvirring ;) Han är inte den fagraste för ögat..
Men visst håller jag med dig, han är som vi hoppades Toni Mäkiaho skulle vara..
Om han nu skulle vart lite bättre tränad

250kg kärlek: Så är det, posten är viktig. Precis som jag skrev. Likväl inte den "värvning" jag går och väntar på f.n. De prestationer jag förväntar mig av TIK är att de kan fortsätta vara ett stabilt slutspelslag.

Någon som vill att "Linkan" ska ringa till Linus Fagemo? Såg att han var "free agent".

Tikinmyheart: Nej tack!

Uno Gordon: Och det är väl just den anledningen, spelstilen, som gör att Frölunda tänker behålla Blomdahl.

« · 1167799 · »