1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604287 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Ja jävlar redan less på hockey när expreterna börjar tippa. Måste säga att Frölunda hör inte hemma i Elitserien dom ligger hästlängder framför andra klubbar, F.Ö så blir det lättare att värva ex. bäckman när man redan har flera NHL-spelare, vem vill inte till ett lag med toppnamn?

TT: Linkan är grymm, fattar inte han håller allt så jävla hämligt, "vi har ingen panik dyker det upp rätt spelare för rätt peng...." Och nu BOOM så ska det presenteras ikväll :P

T T: Får fixa liverapportering från holken för dom som inte kan närvara..

actionleif: Haha, de är otroliga att mörka. Läckert!

actionleif: fan jag var just hos brorsan och sade att jag inte var intresserad av att gå till träningen och kolla. Men nu blev man lite nyfiken..

Fan Linkan är bra på att göra klart med spelare utan att pressen får höra något. Tråkigt (för mig) men samtidigt bra gjort.

Hahl Bundy: Apropå Nyström. Han har väl skaffat sig en viss skyldighet att fylla blaskan med utfyllnad om inte annat. F.ö. visar han klassen genom att varna för Rögle. Till o med "gäddkäften" skrattar i sitt hörn hemma i Sigtuna.

Hahl Bundy:

Varning för rögle utan Kenny? Nja !

Lindqvist i dagens Expressen:
"LÄGET I TRUPPEN:
Kommentar, sportchef Stefan Lindqvist:
- Det är lite både och, men vi är fulla av förväntningar. Det ska bli kul att
köra i gång och jag har en bra känsla för truppen. Vi ska väl ha någon forward
till, men vi har valt att inte ha någon panik, utan dyker rätt namn upp till
rätt pengar slår vi till.
Hur lägger ni upp träningen?
- Vi kommer att blåsa på ganska friskt efter någon träning nu, när vi har
kommit in i grejerna. Vi kommer fortsätta att träna off-ice parallellt för att
hålla i gång fysen.

F.ö varnar Nyström för Rögle i år!

Tycho: Jag hoppas på nån hyfsat bra nman på forwards sidan sen får vi hoppas att Granath framförallt höjer sig 5,6 klasser.
Sonntag hade ju impat på Lindbäck iallafall.

Tycho: Det här är TÅ:s ranking av lagen:
1. VF
2. LHC
3. HV
4. FBK
5. Kuleå
6. Skälläftä
7. Nolaskogs
8. Vi
9. Biff
10. Diff
11. Skåne
12. Sydstockholm

Hahl Bundy: Det enda jag känner kan vara en tveksamhet är bredden på backsidan och spetsen på forwardssidan... Men stabilt slutspelslag tycker jag känns rimligt...

Tycho: Ja, precis.
Sen vet jag inte hur man kan ha Starkov som utropstecken o mena på att vi har stora förväntningar o ser honom som en ny Omark, när han är på try out till oktober.

Hahl Bundy: Jag menar... vad ska man ha för förväntningar på en defensiv tredjecenter... Ska juh vara om han bara vimsar omkring men annars är det svårt att floppa med så lite förväntningar...

I TÅ idag så finns det en ranking av ES lagen. Timrå ligger på 8:e plats.

Målvakter 3+
Backar2+
Forwards 3+
Tränare 3+
Utropstecken: Timrå har höga förhoppningar på dansken Kirill Starkov som jämförs med Linus Omark.
Frågetecken: Håller Timo Pärssinens rygg?
Genombrott: Magnus Pääjärvi-Svensson.
Flopp: Laurent Meunier.
Kommentar: Har tappat flera nyckelspelare däribland Mikko Lehtonen och Mika Pyörälä och får kämpa för att ta sig till slutspel.

Min åsikt är att TÅ:s koll är minimal. Jag har tex större utropstecken på tex Corso, Karlsson. Jag tror f.ö inte Meunier floppar heller.
Men det är ju bara vad jag vet.

mikenomad: Mycket vill ha mer.
Han mår nog nu när han har obegränsade resurser. Fallet blir större när dom missar guldet.
Allt utom guld i år är ett fiasko av stora mått!

HUR startar man ett nytt ämne i forumet? Snart dags för träningsmatcher..... och eftersom jag numera bor i uppsala sthlm området tänkte jag försöka ta och titta på försäsongsmatcherna som går nere i västerås och arboga. Är det några mer likasinnade timrå ik supporters som skall gå?

Mathias: Med några millar back förra året så får vi nog vara nöjda med truppen som den ser ut för tillfället.

Snoop: Frågan är väl hur rimlig han är sett till vad han kostar. Man hade ju inte mycket till övers för några spektakulära forwardsförvärv enligt Linkan.

zita: Ja han känns endå som en rimlig värvning och han har kapacitet att producera, han o Pärssinen kan va kedjekamrater tex.

Jag vill ha Kimmo Kuhta till Timrå

Mathias: Inte många vi kan värva därifrån, mest bara Pihlström..

Lägger upp denna jag... Så ser vi alla spelare från NHL som ännu inte fått kontrakt!

när kommer corso ? ska han va me i morrn `?

Mackelito: Här är en intressant (?) spelare från free-agent listan . Rutin storlek och bra skridskoåkning. Undra vad han har för prislapp?

Jag sökte för att se om någon tagit upp Martin Karsums innan men utan resultat.
Om man ska tro på vad som står på EP verkar han vara en perfekt lösning för sista FW platsen om han inte är för dyr..

''Högerfattad lettisk ytterforward med en tuff och hårt jobbande spelstil. Spelar småfult och ibland på gränsen. Fysisk spelare och gärna tacklar. En av få lettiska spelare med denna spelstil''

Yellowcard: ja är de så så är de ju fantastiskt ..

Laken: Ska då tillägga på herr Yellow's inlägg att han hoppades på ett trevligt bemötande i Eon och att han var välkommen tillbaka om 2 år

Yellowcard: Konstigt det där med Sundh, jag förstår ej varför han INTE fick vara kvar. En personlig favorit då han "gick till jobbet" varje dag.
Lycka till Oscar!

Hahl Bundy: appropå Sundh så träffade jag karln inte allt för länge sedan och han sa att han ville gärna stanna men fick gång på gång "nej tack". Han var till och med beredd att gå ner i lön, men återigen nej tack - han ville jag skulle framföra detta till fansen, så nu är det gjort!=P

T T: Jag tar inga frågor under 9 frågetecken seriöst.

Ska nu nubben göra sig av med spelare så kan han bjuda tillbaka och skicka nån forward hit.

T T: Jo, jag! :)
Tex att Sundh inte skulle bli kvar.

Åtta frågetecken. Det känns ju som ett väldigt angeläget nytt "ämne"...

Hahl Bundy: Det är väl ingen som har haft ett rätt den här sillyn så även om någon hör något vågar de inte säga någonting. ;)

Lugnet före stormen härinne? Dvs ispremiären på Måndag.

Ingen som har hört nåt kring den eller de sista forwardsplatserna?

JimmyH:
Människan är av naturen lat, och det är jag ett talande exempel på. För mig var det en bekväm väg att gå till din blogg i ST. Då jag oftigare är inne på HS än ST.

dr-nix: Fan, jag hatar om att skriva om mig själv här. Speciellt i en sådan här tråd.

Bloggen var absolut skapad för supporterklubben i samarbete med ST. Bloggen skapades då jag satt i styrelsen i supporterklubben och hade tikare.se på mitt ansvarsbord. Men nu kommer den att drivas utanför supporterklubben eftersom jag valt att sluta på sajten.

Den enda praktiska skillnaden är väl att supporterklubbens hemsida inte får de besökare de fick till sin sida via de nyhetslänkar jag tidigare skrev och som kom upp längst upp här. Och personer som PerHApps får söka sig till ända ner till "media" i högerspalten här på sidan.

Finns det dock ett stort intresse för att få upp uppdateringarna längst upp på sidan så går nog det att ordna också. Men det tänker inte jag bestämma själv eftersom det här är supporterklubbens officiella gästbok och inte min gästbok.

Men fy påre Backe..så kan du inte göra...

Det är inte direkt raka spåret till NHL för Backe....

nectis: den har väl egentligen aldrig haft något med supporterklubben att göra ?! Det var väl bara att han länkade dit från tikare.se.

Rätta mig om jag har fel.

Per HApps: Men det som står här uppe är väll nyheter från supporterklubben? Och hans blogg har ju inget med supporterklubben att göra längre..

Har Jimmy blivit en sådan stjärnbloggare att det inte ens duger att länka till bloggen härifrån? Eller tror han nu att han är Kejsaren med dom nya kläderna nu för tiden?

kanske tomten i norrbotten kommer med en fin present åt oss?

Andersson: hehe, skönt att höra.

KniveN: Klart ja driver med er , fast bli inte förvånad ifall Ros skulle skriva något liknande. Layouten var bättre än den Ros brukar ha , det var så jag menade. :P

KniveN: jag börjar tro att han tyvär är seriös xD

Andersson: fan måste fråga, driver du eller är du seriös? :)

Pätr: Hehe snygg layout på bloggen iaf , och det stämmer ju att Ros brukar drömma.

« · 1168401 · »