1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604043 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Blizzard:

Skärpning, om du inte har några Tallar att stå upp för tycker jag du har hamnat långt under plimsollet. Det finns ett antal Furor på den HÄR sidan, men med de negativa synsfältet du verkar ha just nu kanske de inte går att urskilja....

God Natt/ La Revedere.....

Abron: vi har inte ens några tallar att stå upp för. Dom tog våran kära klubb bort....

Redigerad kommentar

The great one: Och han hade garanterat fått varit kvar om hans lönekrav stod i paritet med det han faktiskt producerade. Han värvades som en poänggörare och livsfarlig sniper. Med facit i hand var han en skön lirare med grym inställning, men någon sniper av rang var han aldrig hos oss. Därför kanske ledningen tyckte att det inte var värt det?

Svårt att sitta och säga vilka som skulle ha varit kvar och inte om man inte har insyn i hur mycket dom tjänar.

Jag tycker det är riktigt dj, tråkigt att H. S blivit en gnäll låda för negativa, icke skapande uppfattningar som närmast kan tyckas komma från personer som verken är torra en här eller än där. För helsike, var lite positiv, att vara som gamla gubbar på parkbänken föder inget jakande tänk.

Se det positiva att Timrå försöker skapa en starkare trupp, det finns ingen kista full av stålar i dag så klandra inte i förväg. Att döma en kommande spelare, agerande från klubben i förväg visar hur sann ens supporter hjärta är, nä stå upp för Tallarna, låt bli å att se allt i svart.

Den som uppfattar framtiden som motvind går åt fel håll………

John K: petre skall väl bara vara här typ till juluppehållet då har vi förhoppninsvis fått tillbaka alla skadade backar,då får väl petre återigen söka ny klubb såvida han inte gör succe hos oss ?

Bragd-Birger:

Samtidigt får vi ju bedömma hur Tenkrat var hos oss. Ett proffs ut i fingerspetsarna gällande inställning, åkte alltid mest skridskor och försökte få igång laget. Gjorde för lite poäng kontra lönekuvertet ,men ändå en viktig spelare för oss.

Loomis: han kommer ju från bobcats det säger väl allt.

MB: Nu har väl i o f s inte Tenkrat gjort någon suppersuccé i SAIK. En poäng mer än Meunier, för att ta ett exempel. Läs lite på skellhell-forum, så får du se hur han uppskattas i supporterleden.

Sundh tycker jag dock man kunde ha behållit. Mest för kontinuiteten, och för att det var en skön lirare. I o m att Andersson också försvann blev det ett lite onödigt stort defensivt tapp.
Men, det ger ju inte sådär jättemycket att gnälla på det nu.

Simmalugnt: Du har rätt. Jag hoppas att vi klarar oss kvar i år men till nästa säsong hur det än går måste Linkan och Challe bort. En sådan säsong som årets vill väl ingen uppleva igen.
PS Linkas kan väl servera öl i baren.

Tycho: jo men lita på att dom kommer hitta saker att klaga på snart igen.

dr-nix: Hehe, ja men han var juh bra senast... Helt klart har Linkan varit smart här... ;P

Loomis: Håller med till fullo......båda spelar i bättre lag än Timrå nu, klart som fan att både HV och SAIK såg potentialen i killarna, de håller inte på någon jävla välgörenhet och Linkan skulle bara sagt åt Challe att fixa det, kört fast, my ass...........

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Tycho: Petré `? Meunier är redanhackkyckling.

Loomis:

Att Challe och Linkan kommer att hålla varandra om ryggen hela vägen....var det än slutar kan väl inte förvåna någon längre.

MB: De jag blir mest irriterad på Linkan är varför gå ut i media och säga detta om Sundh och Tenkrat. Jag tror många spelare blir avigt inställd till Timrå när man säger sådana saker(kört fast,producerar förlite mm).Tenkrat och Sundh gav alltid allt.

Tur att Petré kommer så alla får nya hackkycklingar då Granath och Sonntag övertygar...

htikare: Ja något måste ju ha varit generalknas, för killen skulle ha varit kvar och det är läskigt med en massa rykten om att Challe skrämmer iväg spelare och att de inte trivs i Timrå pga honom, hoppas fan att inte det är sant för då har ledningen agerat jävligt fel med att behålla Charles.

htikare:

Är det så så skeppade Linkan fel kille.

John K: Ja för helvete, de måste få sin chans ordentligt, klart som fan att som spelare om ett ES-lag ringer tar man ju chansen.

MB: Kan det inte ha varit som det då o då skrevs om vid den tiden att Sundh o Challe inte gick ihop...att CB därför inte ville ha kvar sundh i laget

Dream Team: Att skicka iväg Sundh mot vad vi fick?? Vem är hans ersättare? Sen går killen och skriver på för kanske det bästa laget de senaste tre åren.

Hur i helvete tänkte Linkan där, killen hade hjärta för Timrå, ville spela kvar och gav allt jämnt, fattar än idag ingenting med det resonomanget Linkan förde om det, "kört fast" mm. IDIOTI big time....

Johan J: Så här skrev du kl 15.29

"Är det så att man skrivit kontrakt med Henrik Petré ska vi ge honom en ärlig chans och inte göra honom till hackkyckling. Det är inte spelarens fel utan den som tagit hit honom som det bör klankas ned på.
Men först och främst, välkommen Herr Petré. Överraska tvivlarna fram till Jul."

Det tycker jag är vettigt skrivet. De två lirare som nu kommer in, Piros+Petré, måste ges en chans att visa vad dom går för.
Om man läser dagens inlägg kan man konstatera att dessa två lirare verkligen slår ur underläge. Att redan nu "såga dom jäms med fotknölarna" är nog inte så smart. Om dom läser HS så kan det kansk i och för sig fungera som tändvätska.
Nu är det upp till bevis för dom. Jag är övertygad om att dom kommer att göra allt dom kan för att prestera bra. Att dom inte har den höga hög klass på papperet, som vi hade hoppats på, får vi stå ut med. Vi kan bara hoppas att dom lyckas och önska dem LYCKA TILL!

250kg kärlek:

Ja han har kanske tränat upp skottkraften nu.

På den tiden så sköt han ju inte så hårt...uppenbarligen.

The great one: Undrar just om någon Brynäsare kommer ihåg den gången Petré "bara" skulle lyfta pucken ur egen zon men råkade skjuta pucken i pannan på Tommy Sjödin, som stod i båset. Vad som hände? Sjödda fick sy några stygn...ingen riktig talang just då.

Men idag är en annan dag.

Snoop: Oj oj oj.................

Ässät: 1.1 miljon lät ju billigt! Antar att spelarna får lön augusti-maj, dvs 10 månader per år. Då skulle han ha en lön på ca 110'000/månad. Låter helt ok jmf med andra löner man hört talas om.

Springsteen:

Snacka om att sätta sin trovärdighet och kredibilitet på HS på spel för all framtid.

Springsteen: Sluta snacka skit.

Ässät: Jooooodå han kom för en femma och en fimp! ;)

Det var ju attsingen att höra, var inte såpass insatt utan jag drog till med en rökare... Som inte gick in ;) Men då är det bara att hoppas att TJ har mer pengar i madrassen då!

Ässät: Åh det lät ju..bra, ännu ett kap av Linkan som försöker leka nubben!

Klint Östwood: Piros hade som lön ungefär 110k€ (~1,1milj. kronor). Ässäts GM sade att vi betala endast Piros lön hittills och inga andra kostnader kom till vår bekostnad. Ässät leta efter någon som skulle ta Piros med hans hela lön, så att det blev inte mera kostnader för Ässät.
Så jag tror inte på att han var så billig :)

Springsteen: Jag hoppas du har rätt

Springsteen: Det måste du väl begripa själv. Är du trovärdig eller ej.

Olle: Det kommer två till !!!

Springsteen: Lätt att vara kaxig när du inte skriver några namn! =)
Jag kan också lova förvärv, nån gång kommer de.

Lite som indianernas regndans. Världens säkraste sätt att få regn, det är bara att dansa tillräckligt länge!

Springsteen: Om du någonstans tror att det här du pratar om är ett löst rykte så hoppas jag att du förstår att du är jävligt elak mot dom som faktiskt hoppas att fler namn är att vänta.

Samtidigt får du väl förstå skepticismen då två namn till låter jävligt orimligt?

Berglund: Just som du sa det.

Det betyder väl inte att om man ger otroliga passningar och har bra puckkontroll att man spelar med känsla? Inget motstridigt här...

Skjuter hårt och noggrant, ja det stämmer, men han skjuter ändå väldigt sällan och jag förstod inte varför. Och visst kan man göra mål på andra sätt än att skjuta hårt och noggrant, Piros kunde inte. Han hade så jävla många lägen att göra mål men underligt nog fick han inte pucken in.
Bra i hörnen tack vare sina snabba sväng och puckkontroll, alltså Piros hann undan backarna i hörnen. Då det blev lite fysiskt kontakt var det oftast Piros som blev utan puck.
Något som ännu var roligt?

Loomis: Varför det ?

Springsteen: Nämen? Se här.... Springsteen inne och lovar igen ! Du får ju inte vara här! :D

Ang P3 och Kamel så hoppas jag att dessa 2 herrar är de 2 billiga av de 4 som Springsteen nämnt. Piros har ju seriöst velat lämna Ässät och kanske nöjer sig med en mindre lön för att få spela i ES igen? P3 är som tidigare sagt bara en korttids lösning hoppas jag.

Luuugn pojkar, snacket om Bremberg + Luoma kommer fortsätta ;) hahahahaha jag tror jag drömmer.

Springsteen: Du ger dig inte du!!!!!

John K: tror du att jag menade det där bokstavligen?  Haha.

Patrick Polly: Lugn det kommer två till !!!!

dr-nix: kl 14.05 idag.

Glöm det där med bräderna! Vem tror du ordnade sponsorbidragen till mediakuben då?

Dream Team:

"Henrik Ptroo till Timrå. Å här klagas det på Sundlövs värvningar. Kokko är en blandning av det bästa av Niklas Lidström, Kenny Jönsson och Markus Ragnarsson i jämförelse. Timrå är riktigt illa ute.

Eller en undertro på P3.

jens_88: Ja men hur vågar Timrås ledning chansa på detta sätt. Har vi ingen ambition att spela i ES. Hur det än slutar efter denna säsong så måste Linkan lämna Timrå. han har ju inte gjort något rätt.

Äntligen lite nyheter på förvärvsfronten, kanske inte det bästa man förväntat sig men inte heller det sämsta.

Petre: För att vara här till 20:e december är det väl en OK spelare. Han är här för att avlasta under en kort period, det anser jag att han duger till. Mer tveksam om det är någon vi vill signa för en längre period.

Piros: Rätt karaktär, spelade fysiskt under sin sejour i HV. Lite liknande Sonnenberg skulle jag säga. Känns spontant som ett bra förvärv.

Summa summarum ger jag en 3:a i betyg för dessa två förvärv, dvs godkänt.

Hos kaffelaget skriver man:

"Kokko är en blandning av det bästa av Niklas Lidström, Kenny Jönsson och Markus Ragnarsson i jämförelse. Timrå är riktigt illa ute."

Liiiite övertro på finnkokko här vad det verkar?

Dream Team:

Det har man funderat på länge, linkans första och största misstag som sportchef.
Klipper in mitt blogg inlägg från i våras:

"Oscar Sundh har gjort 3 säsonger i Timrå IK. 43 poäng på 164 matcher är kanske inte så imponerande. Det som däremot är imponerande är Oscars inställning varje match. Han går till jobbet varje dag som kenta skulle ha sagt. Senast i slutspelet var han en av timrås bästa spelare. Killen är bara 22 år och fortfarande utvecklingsbar. Det enda han som spelare saknar är egentligen sitt skott.

scoutrapport om oscar:

"En skridskoskicklig forward med bra storlek. Sundh spelar rejält och står upp för sitt lag och är tung att möta med sin forechecking. Han har bra teknik och puckkontroll och också ett bra hanledsskott. Dock, är han mer av en framspelare än målgörare och bör kanske förbättra effektiviteten. En mycket kapabel tvåvägsforward med en ljus framtid"

Jag tycker det är synd att Oscar inte är högre prioriterad av klubbledningen. Björn Svensson är kvar, Anton Axelsson är kvar, men inte Sundh. man har ju trott att dessa 3 musketörer skulle vara "ryggraden" i vårat lag för flera år framöver Nu får vi se hur det blir till slut. Men det känns som vi slarvar bort en talang som har fått hjärta för klubben. Vad sänder det för signaler till övriga spelare, när man inte vill förlänga med en spelare som gav allt för sitt lag i slutspelet? Jag tror inte heller Sundh har krävt för hög lön.

Jag ser hellre att vi förlänger med Sundh än tar tillbaka Crippe..."

Ambroo: En sån här kväll undrar jag ännu mer varför vi skeppade iväg Oscar Sundh?

jens_88: förhoppningsvis så lyckas bägge två bra.

« · 1207366 · »