1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604058 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Blizzard:

Skärpning, om du inte har några Tallar att stå upp för tycker jag du har hamnat långt under plimsollet. Det finns ett antal Furor på den HÄR sidan, men med de negativa synsfältet du verkar ha just nu kanske de inte går att urskilja....

God Natt/ La Revedere.....

Perkan: Tycker det är lite överdrivet kritiskt mot Linkan. Bestäm er nu: har han fått några pengar att handla för eller inte? Har han slängt dom i sjön eller spenderat dom på de spelare han kunde få för pengarna?

Jag vet inte, men jag tycker att hans silly-facit faktiskt inte är så pjåkigt. Granath är ett riktigt fynd, en värvning som Nubben i sitt esse skulle ha mys-skrockat länge över. Corso producerar. Sonny är grym, och får patetiskt lite cred för det här inne.
Caslava chefar i backlinjen. Lirade halva matchen mot DIF.
Gabriel Karlsson är en pålitlig center och ypperlig hjälpgumma i backlinjen.
Linkan fick Pääjärvi att signa nytt, vilket sannerligen inte många vågade hoppas på.
Sen har vi Sonntag, som väl knappast någon kan orka vara kritisk till.

Sen är det mindre lyckade värvningar också. Anger är helt menlös. Få igång eller skeppa. I 4:e kedjan kan han inte husera.
Karlsson var en supervärvning på förhand, men hann inte alls visa det på de matcher han lirade innan skadan. Här har jag dock svårt att lasta Linkan. Karlsson är ett mysterium.
Starkov: ungefär lika menlös som Anger. En billig breddspelare, men knappast godkänd ens som det. Med facit i hand hade man hellre scoutat allsvenskt för den roll han tagit i laget.

Så favvo-vattendelaren Meunier. Jag gillar honom, som fan. Samtidigt som jag kan bli livrädd när han är inne. Förstår dom som dissar honom, samtidigt som jag känner visst förakt mot dom bara därför. Våga lev, för helvete!

Målvaktssidan är det svårt att vara okritisk till. Tyckte dock att det såg löjligt bra ut på förhand. Är det sportchefsmiss eller Tarvainen-dito? Jag är inne på det sistnämnda. Börjar bli lite för tydligt mönster det här med att huka och släppa stolpar i tid och otid.

Jag vet inte, jag. För att vara sin första silly tycker jag inte att han gjort bort sig särskilt mycket. Visst ser spelet ut som skit, men hur var det: har Challe fått ut max av laget eller inte?
Jag väntar med att hänga Linkan. Jag vill se hur han hanterar situationen vi befinner oss i.

Förstår allvarligt talat inte hur de som skriver att Piros kan bli bra för Caslava tänker. Caslava har väl visat att han klarar sig alldeles utmärkt utan någon tjeckisk "kompis". Caslava är den spelare som kommit in i laget och gjort precis allt det man förväntade sig. Han har varit den spelare som verkligen levt upp till det han togs hit för.

Jag sitter fortfarande och är en aning brydd över vad vi förstärkt truppen med. Jag förstår inte riktigt varför. Är Piros en spelare som ska täcka upp för främst Lander, okej. Men kontraktet som är skrivet gäller säsongen ut. Knappast den spelare vi behöver som mest. Nej, jag gillar inte detta besked från Timrå IK. Utan att dissa Piros så tycker jag att Piros är en märklig förstärkning. En spelare som HV plockade in för att ersätta Hagos...det säger en hel del.

Petré har kontrakt en månad, det kan jag hellre köpa.

Nej, hoppas detta bara är början på köpfesten, annars undrar jag på allvar om inte Linkan fått hybris. Känns nästan lite väl mycket panik över det här. Börjar Linkans nerver svikta?

Dessa två nyförvärv förändrar inget hos Timrå IK. En lön till att betala på sin höjd.

Abron: Men står man upp för tallarna nu då står man ju mer upp för alla supportrar ist för själva klubben. Klubben har valt en örn supportrana håller fast vid tallarna ingen av parterna vill ge sig. Klubben TIMRÅ IK vill inte ens ha tallarna fast vi ska stå upp för tallarna, vi får inte ett skit av klubben just nu, TJ har stängt i sig på sitt kontor (vet han vad mail är?), Linkan sitter med sin superlista men har ingen budget.

Jo självklart var det dumt av mig, hur kan man vara bitter när vi ligger....hm, oj tolva ligger vi visst, är inte det sist?

Well, det är klart att de här killarna ska få chansen! Lycka till båda två och hoppas att det blir succe. Åtminstone Piros har väl kapacitet.

Men, men, men...

inte lyser det desperat övertygelse och bestämdhet och nu jävlar ska vi hänga kvar över de här värvningarna inte. Man kunde ju tycka att det här var tillfället: When the going gets tough - the tough gets going". Det tycker jag att MoDo visade.

Det här känns lite som lösplugg...
Ut med pengar så får vi se om det håller.
Jag tror mer på ut med mycket pengar så vet vi att det håller

lincoln: Nu var det väl inte Modo som visade stake, utan snarare Foppa & Näslund som bestämde sig för att spela och tog Hinote med sig.
Fredrik Andersson satt ju handlingsförlamad ända fram till dess, trots att förstecentern Sundström var bort från säsongsstart och Salle fick vika ner sig tidigt.
Jävligt lite schvung på den schnalen.

Bragd-Birger: Okej men dessa bra spelare ersätter inte Pyrret Wandell Bagarn Sundh, Tenkrat, Backlund och en frisk Miko L

MB: Om det är sant så skulle det ha kommit fram till ansvariga och Challe skulle tvingats att ändra attityd eller att lämna klubben.

250kg kärlek: Jag tror inte att det blir sämre för Caslava då han faktiskt inte ens pratar engelska... Bara Tjeckiska...

Bragd-Birger: Förvisso. Men i det här fallet är det inte, som i sagan, vägen som är det viktiga utan målet och resultatet ;=)

John K:

Det är inte så säkert. Challe har nog rätt mycket att säga till om.

Icing-Ove: man hade skapliga förväntningar på timrås forwards men det har lagt sig lite nu.. senast mot djurgården väcktes det dock till liv igen... några riktigt fin fina mål med långa öppnande passningar å fina direkt skott. det var fan i mej härligt att se...
forwards som backar, problemet sitter uppenbarligen i självförtroendet det blir bara ordning på det genom segrar...
dessa nyförvärv ska väl hjälpa igång det hela...

hoppas jag

HV visar återigen klass och vinner komfortabelt borta mot Frölunda, som börjar bli inblandad i bottenträsket.

Modo krigar stenhårt i detta nu för att undivka att LHC ska ta hem alla poängen.

Jag vet att nästan alla här inne älskar Timrå och lider att de går så dålig för oss. Jag själv hoppades på några kanon spelare (naivt men sant ) som skulle få oss på fötter igen så nu går min besvikelse ut här på er alla för till gumman kan man inte säg mer hon är skit less att höra på mig efter alla förluster och ett hopplöst tabelläge. Men enlig mig så är det Timrås ledning som står för detta fiasko. Men vi får tro och hoppas att det snart vänder.

Tack för mig

Loomis: När vi summerar säsongen hoppas jag att vi anser att Corso ersatt Wandell. Han var fantastisk ungefär fram till den här tiden, sen dippade han betydligt.
Tenkrat & Backlund håller jag inte särskilt högt, sett till kostnad. Tenkrat åkte skridsko men producerade jävligt lite. Backlund var tokdissad på hela forumet. Jag kan ärligt inte bedöma om han var bättre eller sämre än de alternativ vi har i år.

Pyrret är och var oersättlig. En spelare på den nivån lär det dröja innan vi får se igen i Timrå.
Bagarn var en utmärkt defensiv center. Jag anser dock att Gabriel Karlsson täckt upp för honom på ett godkänt sätt, om man lägger även offensiven i bedömningen.
Sundh har jag redan skrivit om. Saknas mer än han borde.

Lehtonen så. Ett fantastiskt vapen, offensivt sett. Vi hoppades och trodde att Karlsson skulle täcka upp en del för det tappet. Så blev det inte. Å andra sidan skulle jag inte vara gladare om Lehtonen skrivit på nytt för att sedan dra hem till Finland.

Vi hade en lägre budget att bolla med. Betydligt lägre. Lägg därtill 'riktiga' kontrakt för både Pääjärvi och Lander. I år spelar dom inte för fickpengar.

Så: nja. Jag vet inte om vi har rätt att kräva så jävla mycket mer än vi fått.
Vi har ett betydligt mer välbalanserat lag i år, jämfört med förra. Då tänker jag på att vi dels har centrar, dels fått in några fler rörliga backar i stället för tvilling-färjorna.

Sen har 'fel' spelare presterat sämre än förväntat. Förutom de jag räknat upp ovan gäller detta för vår lagkapten Styf. Han har inte alls presterat det spel man förväntat sig.

Jag är av åsikten att en stor del av årets debacle ligger på tränarbordet. Sett ur det perspektivet blir det orättvist att dissa Linkans värvningar.

250kg kärlek:
Å herregud vilka skitvärvningar, detta kommer inte göra mycket i detta lag, ska dom lyfta våra bästa! ska någon skapa luckor för t.ex Anger, allvarligt LINKAN, va f..n lever du i för hockeyvärld.
detta komemr knappast lyfta detta Timrå pinsamma värvningar.
Måste ju finnas bättre på marknaden.

Detta var verkliugen inte vad ja ville se hahaa

de e så löjligt detta vi lär bli utskrattade igen!

Bragd-Birger: Äntligen, en klok person har talat,jag håller med dig på alla punkter,sen en till sak challe är det samsta som hänt timrå sen dom gick upp i elitserien,jag håller med Borken att han känner inte igen timrå ispelet,förr var det fart o fläkt över deras spel vart har det tagit vägen,det är challes fel han går i sin mentor "HårdeHardys spelideer.

keni: eru glad eller besviken?....svårt att urskilja bland allt kacklande....

Perkan: Försöker du påstå att Hardys DIF inte spelar med fart och fläkt? Det är nog det lag som åker mest skridskor i hela ES... Kom med i matchen innan du uttalar dig, för nu är du bara löjlig...

keni: Lugn och fin nu. Innan du kapar allt och alla längs med fotknölarna skall vi se vad Linkan har att säga om dessa nyförvärv. Jag vägrar och tro att det är färdigvärvat. Jag har dessutom svårt att se var någonstans Linkan i så fall ser att Piros skulle vara den powerforward han vill se i laget. Jag ser båda dessa spelare som rena breddspelare, Petré så länge Timrå förföljs av skador och Piros som någon livlina, får man anta, dels under Landers frånvaro men även som ett bra komplement längre fram.

Skulle det dock visa sig att Linkan inte har för avsikt att plocka in några fler spelare  så är det enda godtagbara skälet att det är ebb i kassan och att det därför inte finns resurser att förstärka med fler spelare. Men jag kan aldrig tänka mig att det skulle vara slut på pengar, det skulle sannolikt innebära att det är slut på det roliga för den här gången.

250kg kärlek: Om man säger att Piros ersätter Samuelsson/Starkov... Det måste vara en förbättring av laget... Eller?

keni: Lugn och fin, nu låter vi våra nyförvärv få sätta skridskon på isen innan vi dömer ut dom. Det är för mycket såg och lite för lite tålamod här just nu. Ansluter mig till Abron och sjunger -We shall overcome...

Tycho:...som i så fall innebär att Starkov försvinner då? Samuelsson räknar jag inte ens. Ja, det torde vara ett uppköp som jag i så fall skulle kunna köpa.

250kg kärlek: Orsaken till Timrås kräftgång, är nu självklar. Timrå har ingen fot..Alla spelare har blivit kapade gäms med fotknölarna innan de fått visa vad de går för. Så Finns f-n inga fötter kvar på Timrå spelarna;)

250kg kärlek: Pengamässigt gör det nog varken till eller från om Starkov stannar eller lämnar men spela lär han juh inte göra om alla är friska...

Herminator: Japp, även jag joinar "the Abron falang" och påtalar just ordet tålamod!

Dream Team: Jag vill att ni följer med mig in i SMÅLANDS-falangen i stället.
I vår blir det segergarre och SM-GULD!!! Trusta me HARDEN!!!!111

Bragd-Birger: Tyvärr är ju inte "SMÅLAND" kvar på forumet, han kanske tappade lågan till slut? Men åt andra sidan kanske någon vill utse sig till "SMÅLAND2". Skulle behövas i dessa tider...

Bragd-Birger: Du är full! Skäms på en vardag!

Dream Team: Men du tillhör ju redan den falangen =)

Tycho: Nä det var nog därför han spelade 5-3 mot LHC, Att Starkov har Challes o Co förtroende är jag förvånad att du inte sett. Och så dåligt kontrakt har inte Starkov.

RocknRolf2: Jorå, han är kvar. Han skrev senast i början av November. Jag talade med honom idag och han lät meddela att han tagit ledigt från jobbet imorgon och har tagit en rejäl blecka. Han skulle fira Timrås nyförvärv, sa han.

RocknRolf2: RR2 och SMÅLAND kanske är DR Jekyll and MR Hyde =)

Bragd-Birger: ASG ;)

Okej, jag delar mig, då jag icke bör svika min gode svärfar. Du vet, arv och såna tunga prylar...
Jag delar mig och parkerar en supporterfalang hos Abron och en hos SMÅLAND.

By the way, MoDos lagspel bar hela vägen till 1 poäng mot Clöbben idag. Laget är nästan, men bara nästan, inte beroende av en enda spelare. Då snackar vi inte Magnus Häggström, även om han i vanlig ordning levererade ikväll.

250kg kärlek: Skönt å veta! Småland kan man lita på! Nu känns det bättre ;=)

Skål på er P3 och Piros - tamejfan!

250kg kärlek: Haha! Kanon.

Manderville: En sådan person skulle vara mer schizo än så.

Nu är det två dagar kvar tills vi förlorar mot HV. Blir ändå lite kul att se nyförvärven.

Redigerad kommentar

Manderville: Ja, sa jag inte precis det, VA? VA? VA? ;)

Tror Timrå kommre tända till med detta nu, och i och med att det kom 2 nu så kommer de andra 2 efter nyår. Bremberg och Luoma!

Hihihihihihii!!!

Nu går vi in mot HV och har otur med puckar osv osv som det brukar vara!

Men det vänder! Förhoppningsvis snart! :)

Loomis: Linkan sågade inte Tenkrat, det var indirekt Challe med sitt "de och de ville vi behålla" utan att då räkna upp tenkrat.

Bragd-Birger: och där kom dagens klockrenaste inlägg . tack

John K: "Enligt en något osäker källa är det Mikko Luoma och någon som heter Fredrik"

Den källan torkade ut vad det verkar...

Ambroo: Nehe, 2 spelare kvar att komma enligt Springsteen ;-)

Bremberg och Luoma kommer! men efter nyår ju, Bremberg vill inte pröjsa skatt i sverige ju..

Ambroo: Det här vore en center för Timrå IK.

svasse24: Fel pass, men i övrigt så. Vill minnas att han har varit på g tidigare.

svasse24: jo fast vem av Corso eller Sonnenberg ska du sparka ? (man får bara ha 2 icke-eu spelare)

erathoo: Ruggigt besviken, efterson jag har lite koll på dessa spelare.
piros nja... som ni säger ojämn!!
gör inga poäng måste ha bra spelare runt sig... har vi det?

det är alltså våra spelare som skall göra så att piros lossnar.. har vi det, var det inte tvärtom.

Petré ojoj ni kommer få se, han är riktigt dålig...
jag hoppas att det är en 3 veckors spelare och hoppas dåå att det dyker upp någon som är skjutglad och van att göra poäng från blått och även då följer med upp i anfallen som 3:e spelare t.ex

såna attitydspelare behövs. Piros kanske ger lite attityd men tveksamt.
Petré ganska tyst spelare. blir otroligt roligt när dom inser att dom värvat helt fel!

keni: På vilket sätt blir det roligt?

dr-nix: Det är jag fullt medveten om. Önska kan man göra ändå. Samtidigt visar inte Corso någon av den pondus som en förstecenter ska ha enligt mig. Men han gör ju dock poäng... ;)

keni: Så här säger en annan kille om Piros, som jag anser har rätt god koll på läget:

"Han är en lojal grovjobbare, till skillnad mot många andra tjecker. Starkare defensivt än offensivt, men var ju också en utpräglad målskytt i Tyskland. Kan nog användas på flera vis och är väl anpassningsbar (lojal)."

svasse24: Tycker ändå att Corso ser lite bättre ut nu i hela spelet, jämfört med för någon månad sen. Men visst, någon Krykov blir han aldrig.

Sen är jag fortfarande sugen på att testa honom som forward, i par med Sonny.
Jag skulle vilja se honom släppa lös fullständigt i offensiven. Kontra som en vinthund och skita i vad som händer bakom honom.

« · 1207366 · »