keni: Så här säger en annan kille om Piros, som jag anser har rätt god koll på läget:
"Han är en lojal grovjobbare, till skillnad mot många andra tjecker. Starkare defensivt än offensivt, men var ju också en utpräglad målskytt i Tyskland. Kan nog användas på flera vis och är väl anpassningsbar (lojal)."Redigerad kommentar
Bragd-Birger: ASG ;)
Okej, jag delar mig, då jag icke bör svika min gode svärfar. Du vet, arv och såna tunga prylar...
Jag delar mig och parkerar en supporterfalang hos Abron och en hos SMÅLAND.
By the way, MoDos lagspel bar hela vägen till 1 poäng mot Clöbben idag. Laget är nästan, men bara nästan, inte beroende av en enda spelare. Då snackar vi inte Magnus Häggström, även om han i vanlig ordning levererade ikväll.
Herminator: Japp, även jag joinar "the Abron falang" och påtalar just ordet tålamod!
keni: Lugn och fin nu. Innan du kapar allt och alla längs med fotknölarna skall vi se vad Linkan har att säga om dessa nyförvärv. Jag vägrar och tro att det är färdigvärvat. Jag har dessutom svårt att se var någonstans Linkan i så fall ser att Piros skulle vara den powerforward han vill se i laget. Jag ser båda dessa spelare som rena breddspelare, Petré så länge Timrå förföljs av skador och Piros som någon livlina, får man anta, dels under Landers frånvaro men även som ett bra komplement längre fram.
Skulle det dock visa sig att Linkan inte har för avsikt att plocka in några fler spelare så är det enda godtagbara skälet att det är ebb i kassan och att det därför inte finns resurser att förstärka med fler spelare. Men jag kan aldrig tänka mig att det skulle vara slut på pengar, det skulle sannolikt innebära att det är slut på det roliga för den här gången.
Förstår allvarligt talat inte hur de som skriver att Piros kan bli bra för Caslava tänker. Caslava har väl visat att han klarar sig alldeles utmärkt utan någon tjeckisk "kompis". Caslava är den spelare som kommit in i laget och gjort precis allt det man förväntade sig. Han har varit den spelare som verkligen levt upp till det han togs hit för.
Jag sitter fortfarande och är en aning brydd över vad vi förstärkt truppen med. Jag förstår inte riktigt varför. Är Piros en spelare som ska täcka upp för främst Lander, okej. Men kontraktet som är skrivet gäller säsongen ut. Knappast den spelare vi behöver som mest. Nej, jag gillar inte detta besked från Timrå IK. Utan att dissa Piros så tycker jag att Piros är en märklig förstärkning. En spelare som HV plockade in för att ersätta Hagos...det säger en hel del.
Petré har kontrakt en månad, det kan jag hellre köpa.
Nej, hoppas detta bara är början på köpfesten, annars undrar jag på allvar om inte Linkan fått hybris. Känns nästan lite väl mycket panik över det här. Börjar Linkans nerver svikta?
Dessa två nyförvärv förändrar inget hos Timrå IK. En lön till att betala på sin höjd.
Han bör nog användas som center. Då kan Frans (Måns) flytta ut på en kant. Släng in Piros med Anger. Dock inte med Frans kanske.