1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604028 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Ambroo: Absolut.

El Maco: Då jag inte har letat efter någon så kan jag inte ge dig några namn. Visserligen så kan man väl fylla ut truppen med vad som helst. Att han har spelat här tidigare säger inte så mycket. Vilket år gjorde han det? Nu spelar han i division 1. Flertalet av dom där punkterna kan man skriva om vilken spelare som helst.

Jag ska inte såga honom då jag inte har sett honom spela. Jag minns han inte ens i HV71. Min grundfråga var att jag undrade varför det var en smart värvning/lån. Jag ser det som en utfyllnadsspelare.

73Sjöbba: Jag ser det som så här: Bättre med en spelare än ingen alls och nu när våra junisar är för beiga och vårt farmarlag inte har råd att avvara nån så får man väl svälja detta i hela två veckor.

73Sjöbba: Linkan har väl inte värvat Jens, är väl bara lånad några matcher.

73Sjöbba: Jag tycker Laken har fem poänger. Du tycker att han har en. Är i så fall ditt alternativ att inte fylla ut truppen med någon alls under JVM eller att plocka in någon annan? I så fall vem?

Anonymous: Johan Eneqvist kanske fick en förfrågan.

Laken: Inte dom punkterna iaf. Kanske det där med att han var billig. Dom övriga 4 tycker jag mest var tomma och klassas inte som smarta i min värld.

73Sjöbba: Fem punkter räckte tydligen inte...

Anonymous: Det är klart.

Laken: Dåliga svar. Men okej, vi lägger ner då jag tycker inte att jag fick några svar.

73Sjöbba: Du har fått svar nedan, orkar inte mer.

73Sjöbba: Ja vad fanns det att välja och vraka bland?

Laken: Klart att allt inte är beroende av Jens men jag funderar fortfarande varför det var smart av Linkan att värva honom.

73Sjöbba: Men allt är väl inte beroende på/av Jens Svensson heller!? Hockey är ju ett lagspel och Svenssons insats blir ju bara en liten, liten del av Timrås prestation. Och håller han inte måttet får väl Challe bänka honom.
Förstår inte alls problemet...

Hahl Bundy: DEN infinner sej i morgon sen vi tagit 3 friska pinnar .

TimråikPower: Var tog julefriden vägen?

superfalle: Det spelar ingen roll vem eller vilka som är skadade...
I morrn finns inget annat än KAMP. Kamp till sista svettdroppen.
Även om vi skulle förlora så ska vi fanimej ge nolaskogsmupparna en kamp dom aldrig glömmer. Både på isen och läktarna.

KROZZA KROZZA KROZZA !!!!!!!!!

Laken: Vad han man att förlora? 3p per match. Kanske lite väl överdrivet men Samuelsson har kostat några poäng här i höst. Är han inte bättre än Samuelsson så kan man lika gärna låta bli kan jag tycka.

är de någon som har koll på skade läget i truppen inför morgondagen . typ fransosen gabbe mf

73Sjöbba: Vet ej, inte en aning! Men vad förlorar vi på att prova honom några matcher?

Laken: Men hur bra spelar han? Han har ju spelat ner sig till division 1. Visst har han öst in poäng i den divisionen men hur långt räcker det i Elitserien?

73Sjöbba:

1) Vi behöver komplettera truppen.
2) Han kan spela både ytter och center (vid skadeproblem).
3) Har är en spelartyp vi saknat och saknar (stor och stark fw).
4) Han är med all säkerhet billig.
5) Vi vet ungefär vad vi får då han spelat tidigare här.
O.s.v.

Jag tycker Linkan sköter sig bra!

God Jul & Gott Nytt År!

God Jul & Gott Nytt År!

Laken: Jag måste få fråga: Varför är det smart av Linkan att värva Jens Svensson? Billigt kan jag förstå.

Abron: GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR SJÄLV! Termometern visar i nuläget snudd på sommarlika -17,8. Bara så du vet vad du och Marie går miste om, menar jag ;-)

Varma julhälsningar från Anders, Jenny och Henrik!

superfalle: God Jul och gott nytt hockey år på er alla Tikare.

GOD JUL PÅ ER ALLA . VI SES PÅ LÖRDAG

GOD JUL OCH GOTT NYTT HOCKEY ÅR ALLA TIKARE!

Abron omboard in Malta

T T: Timeout. Fan vad jag yrar! Självklart har du rätt min vän!

Uno Gordon: Hm, du menar tvärtom va?

John K: Du! Jag tar hellre 22st Jens Svensson istället för 1 Niklas Anger -sådeså!

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLA TIKARE!

Nybbe: k No Name Pos GP G A TP PIM FO FO+ FO- FO% SOG SG% PPG SHG GWG GTG + - +/-
1 3 Erixon, Christopher CE 21 9 17 26 39 354 220 134 62 49 18 2 0 1 0 25 17 8

Varför inte

Laken: Både ja och nej,det måste finnas fd:Timråik juniorer/älder som kan knyta upp till framtiden,?för har man spelat som junior hos oss kan man inte komma tillbaka ,har man inte utvecklats sedan dess..detta skapar dålig fidback till dem som spelar nu, sen duger man inte.... vart har alla tagit vägen, har ingen blivit bra??
Kan ingen ta fram statestik hur det har gått för dom.

Jens Svensson - en mycket (billig och) smart lösning av Linkan!

haggen: Det är bara förköp som gäller.

John K: Ja jag skulle gärna sett att Tik lånat Jon Palmebjörk från sundsvall han tillhör de bättre o är målfarlig... rightare också om jag minns rätt o stadd i utveckling i år..

Nu beror det ju på hur Sundsvall ser på detta också med lån när de ligger så pass illa till själva i tabellen..

Någon som vet om det säljas några ståplatsbiljetter på plats på modomatchen eller är det helt slutsålt som de aviserat på hemsidan?

TIKbiff: Jag har ju inte börjat med glöggen ännu. Det får bli i morgon eftermiddag det.
Skall köra bil till Umeå i morgon förmiddag för att fira julen hos sonen.
Kör tillbaka på lördag för att hinna till E-on och se matchen mot Modo.

Ha en God Jul du också!

John K:
Dito, med tanke på att Allsvenskan spelar för fullt själv så är det nog inte så många spelare att låna ut därifrån.

Har du några bra förslag ifrån Kovland eller Njurunda som har spelat på hans nivå? och som timrå provat tidigare? (förutom J spelarna som varit i Timrå då som man vet vad dom går för)
Fortsätt med glöggen du och go jul.

TIKbiff: Vilka bra tankar du har.

John K:
Han tar väl bilen upp när familjen är med, julpriser på hotell, inte så hög ersättning för dessa matcher utan mer en chans för honom, tycker det var en ganska smart lösning.
Kan ju vara så att sundsvall inte var sugen på att låna ut.
En kille som kommer in för att avlasta och vi kan nog vara säker på att han ger ALLT dom minuter han är inne.
I ställer för att panikvärva så har man slantar kvar för att plocka in någon bra spelare kanske i januari när finska rean börjar.

Johan J: Hursomhelst så är det en spelare med en negativ resa bakom sig.
HV 71-Malmö-Kristianstad, säger väl en hel del om den väg han är inne på.
Att efter detta få chansen att spela i elitserien några matcher med Timrå IK kan ju förståss vara ett sätt att återskapa förtroendet för sin tidigare kompetens. Men frågan kvarstår, kan det vara nånting att satsa på? Njaa, jag är skeptisk.
Om man sen ser till kostnaderna med resor, boende mm så kanske det vore smartare om man satsat på något lån i regionen. Det är ju ändå bara tänkt som en komplettering av truppen. Han kommer nog inte att få så mycket speltid. Det lär nog bli dyra minuter för TIK's kassa.
Sen kan jag väl hoppas att jag har fel och att han verkligen lyckas tillföra nåt bra.

Johan J: Alltid lika roligt när skribenter i ena andetaget ställer en fråga, och i nästa utandning besvarar den själv:)

Jens Svensson var en riktig högoddsare. Varför tar man inte in en junior från de egna leden för att täcka upp under luckan från Lander och Pääjärvi under JVM?

Förmodligen anser man att de spelare man förfogar över i juniorlaget saknar fysiken, tempot och spelförståelsen. Man vill ha en spelare som inte motståndaren går in och kör över. Någon som man kan slänga in för att få avlastning.

Svensson har erfarenheten från A-lagsspel. Minns inte individuella prestationer men den kedja Timrå lånade in till SCA-cupen för ett antal år sedan där han spelade visade bra fart. Nu lär inte Svensson få någon framträdande roll och just därför tror jag på förhand han kan klara uppgiften under den begränsade tid den rör sig om.

Förhoppningsvis är lånet av Svensson ett sätt av klubban att invänta spelarmarknaden i hop att eventuellt hitta nyförvärv i Finland när det börjar röra sig där i Januari, om man nu anser att man behöver förstärka laget och har finansieringen färdig.

T T: Det duger åt mig.

actionleif: Jag skulle säga att han ersätter Jeppe, han får väl stanna i Sundsvall.

actionleif: Aftonbladet har ingen aning om vem Anton Lander är han är ju från timrå. Dom har bara Pääjärvi i huvet hela dagarna har är ju trotts allt från södra delarna av sverige dom får man ju skriva om.....

« · 1218725 · »