1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604207 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Vart har Hynning varit idag.

erathoo: tänk om man hade det privilegiet att nobba Carl Söderberg frivilligt.

Yellowcard: Men är han så bra egentligen???

MB:

Vem är Sånenbärg?

Intressant uttal.

MB: Ja det tycker jag, han har väl t.ex. gjort 45 p på 36 matcher den här säsongen. 30 p på 31 matcher i elitserien för 2 år sen... Då var han bara 21 år. Bra center!

Simmalugnt: Svårt med engelskan där uppe... :-)

Yellowcard: Ok! har ingen jättekoll mer att han är en talang men det jag sett på TV och i Gränbyhallen så har han ju inte varit någon MPS direkt .

Även Brynäs har lagt bud på Söderberg.

MB: Har väl ingen direkt 100% klockren koll jag heller - men han är onekligen väldigt duktig på att göra poäng!

Yellowcard: saaaaaatans...

Yellowcard: Ok...nu stämmer jag in; faaaan Backe!!

Yellowcard: men va fan är det som händer ??????????????
har dom tappat gnistan jävla skit hål

falo: Vilket pp....

Yellowcard: Miljöbyte för honom oh han kanske lyfter ordentligt.

Här satt man o sa att backe snart gör som vanligt, och självklart gör han de.Han måste försvinna åt helvete ifrån Timrå IK, han sänker hela föreningen och suger energi ur laget hela tiden.

Och återigen så har en 2-0 ledning tappats........

Ja vi ligger där vi är av en anledning.......blir SÅ JÄVLA TRÖTT!!!!

Man vill ju bara grina när man ser sengångaren Backlund.

jävla paragrafryttarhelveten till icingavblåsningar

fy fan va lamt och det här ska man betala för det var sista gången i år som jag lägger ut pengar för det här skiten va less jag blir tänkte åka ner till södertälje men det kan dom glömma "^*"#u¤"!(?#?#(!?#(!

LOTVONEN VA I HELVETE GÖR DU IDIOT

VÄRVA BACK(AR) IFRÅN MALMÖ!!!

Laken: "VÄRVA BACK(AR) IFRÅN MALMÖ!!!"

Backmiss på första målet ? NEJ, de var BACKE miss!!!

andra målet? NEJ, de var BACKE miss!!!

tredje målet? NEJ, de var BACKE miss!!!

Så först och främst byt målvakt ta avd fan ni vill!!

Laken: Vi behöver inga fler backar utan backbesättningen vi har duger. Det som behövs är en riktig schäfer mellan stolparna. Som det ser ut nu har vi vingklippt byracka i målet.

Blizzard: Är rätt säker på att det är en egen spelare som åker o skymmer backe på 3an.

Första matchen som jag blir riktigt less på Backlund....

KniveN: Det är så smärtsamt jobbigt att Backlund släpper en puck per match som vilken annan målvakt tar.

Jag hade absolut inte sagt något om 2-2 målet hade visat sig vara det mål Modo gjorde till 3-2. Det var svårt för Backe. Men 2-2 pucken som han släpper förbi sig...

Så får bara inte en målvakt i ES agera, speciellt inte i ett lag som jagar poäng. Suck.

Piss.

Kerstin_k: Jag tar ett inlägg från slutspelet ifjol i repris, one more to go är allt jag har att säga!

Ja tänk....
Ja ha kan man väll säga, som jag sagt från början denna säsong så avgör powerplay och målvaktspel ett slutspel.
Jag lovar att hade Timrå haft Liv och hv haft Backe så hade hv torskat redan i semin mot oss, jag hoppas samtliga här inne är medveten om detta inklusive Jimmy Hamrin allas vårat hockeyorakel.
Bäst målvakt vinner och det kommer aldrig Backe att bli.
Andra supportarar hånler ju åt oss när vi nämner våran superba förste målvakt.
Jag lovar at jag skall aldrig se en match till så länge Jonte och Backe är kvar i laget, snacka om looooosers.
Jonte Hedström tjänar 350000 i månaden och ser två slutspelsatcher på plats det är ju inte riktigt klokt,snälla Timrå gör er av med Jonte och skaffa er en målvakt för dom slantarna så har vi kanske chansen nästa år.
Fyyyy f.... vad less jag blir att man kontrakterat en looooser ett år till.

kidcox 2008-04-18 23:18 | | Permalänk

--------------------------------------------------------------------------------

kidcox: och du h å l l e r fortfarande ditt löfte?

kidcox: Du och jag verkar vara soulmates :)

andyo: Men håll med att kidkox fått rätt...

andyo: Nix! är för mycket lidande supporter för det, har sett nästan alla varav hälften på plats.
Men jag har alltid stått för min åsikt .
Det jag skrivit om Backlund och Hedström är två medelmåttor med på tok för mycket ansvar ,om man ser till kunnande.
Man måste börja inse i Timrå att målvakts posten betyder så mycket att jag anser att den målvakt som kontrakteras skall ha bäst lön i laget och så klart göra rätt för den.
Skulle tro att det finns många bra målvakter som vill spela här för 500000 i månaden ,det är vad Jonte och Backe tjänar(tjänade) ihop .

Foyn: Det klart !
Ett hockeyorakel som du kan man ju bara inte låta bli att tycka om

Foyn: Jupp men jag vill minnas att jag inte direkt sagt emot honom eller någon annan under den tiden heller angående dessa spelare, i alla fall inte Backlund. men jag har samtidigt inte heller gått ut hård och sagt att man ska göra sig av med honom fort som fan av anledningen att man först måste vara säkra på att få hit en målvakt som kan bli bättre.

Men nu ansluter jag mig fan till de som vill ha bort honom, som jag sa förut i nått inlägg: Backlund har femdubblat sin tillåtna skörd med tavlor och billiga mål en målvakt kan anses få släppa in under en säsong - redan nu. In med Karja nu på lördag, vi värva han inte för att han ska sitta på bänken oavsett vad som händer. Sedan får Åke stå ett bra tag.

Det finns fullt med talangfulla målvakter i landet som platsar som förstemålis i vår klubb, och som vi med stor marginal kan värva med pengarna vi ger backlund nu.

Mot FBK behövs ångestdämpning i form av öl för att orka se matchen på plats.

andyo: Tuomo Karjalainen är inget alternativ till Backlund han är här som backup och inget annat .
Jag vill se något annat kanske Malmös målvakt Henrik Karlsson vore något vad vet jag.

kidcox: vad innebär backup för dig då? Att det krävs att backlund blir allvarligt skadad att vi inte har nått annat alternativ än att sätta in Tuomo?

I så fall är det en av Timrås sämsta värvningar någonsin och ett stort hån mot juniormålvakterna som inte ens är tillräckligt bra att stå i mål när a-lagets två ursprungliga målvakter är skadade.

andyo: Jag hållet med det är en av Timrås sämsta värvningar helt i klass med Hirch och De roo ville

Här är en spelare som jag personligen skulle villja se i timrå nästa säsång, dessutom går hans kontrakt ut.

Cartman: Matssonär väldigt farlig med sitt skott men det är i princip det enda han är bra på dessutom vil hannog stanna och åldras med det andra herrarna Rohdin och Nordström på ålderdomshemmet FBK....

Tre st NLA backar som varit med i Schweiziska backar som varit riktigt bra i det Internatinella turneringar som de deltagit och dessutom producerar det i NLA också..

Julien Vauclair www.eliteprospects.com/player.php?player=12688

Severin Blindenbacher www.eliteprospects.com/player.php?player=12678

Goran Bezina www.eliteprospects.com/player.php?player=12299

kanske framför allt Severin skulle vara en riktigt bra förstärkning men han jagas av FBK och då vet man ju hur det slutar...

En annan back från NLA som man kan drömma om är Petteri Numelin som fortsätter producera trots ålder....

Kul omlite fler postar inlägg om spelare man gärna ser i Timrå!!

Mackelito: Eftersom Blindenbacher redan är klar för FBK nästa säsong så kan du sluta drömma om honom.

Skaplig ersättare för Pyörälä.

Mackelito: "Kul omlite fler postar inlägg om spelare man gärna ser i Timrå!!"

Laken: Igor Vlasov - Mannen med dasslocken, kan det vara nåt tror du?

Ambroo: Den här vore en supersucce i Timrå. Såg han en match nyligen och uj uj uj vilken lirare. Skottet, spelförståelsen...jäsicken.

kulltorp: De har många fina i Kiruna. Har Hasse Wallsson kontrakt?

kulltorp: Mhmmmm...Center ;)

kulltorp: Om det funnits någon extern finansiär så kanske man kunde fortsätta drömma. Annars äter väl den där halva lönebudgeten. Typ Rosas lön ggr fem eller nåt.

Frella: Vi får nöja oss med denna spelare, han har ju faktist lika efternamn iaf :) (Y)

Blizzard: Det blir en ganska tuff sommar för Thord då om han ska lyckas kicka igång den där efter 10 års matchoträning. :) Han borde vara billig dock så det kan ju vara ett plus. Skriv ett tryout, vetja.

Raggaren Putte: hehe, ja men Thord behöver lite nya utmaningar och eftersom han är billig kan dom hyra in en special tränare! xD

Förslag till ny målvakt för nästa säsong, Travis Scott:
www.eliteprospects.com/player.php?player=11961

Skulle vara en mkt bra värvning. Dominerade i Metallurg för nån säsong sedan (och vann ryska ligan).

« · 1119933 · »