73Sjöbba: Eftersom det sker dagligen utan åtgärder så tycker man ju att det borde vara okej att göra så, reglerna gäller ju för alla eller?
Klippte ut det väsentliga, man behövde inte läsa allt som stod på wiki för att förstå poängen. Och det framgick nog ratt bra att det inte var jag som hade skrivit det.
Har ni hört något mer om läget med Lindbäck? En bekant till mig som tydligen har lite inblick i Brynäs hintade om att Lindbäck är riktigt nära ett förnyat kontrakt =/
JimmyH: Tror han gått till Timrå om inte Markström helt gått under isen. Lindbäck har ju visat att han är en första målvakt nu när han fått chansen och kommer troligtvis stå i slutspelet skulle jag tro
Bissett19: Säger någon att han är klar då är han klar enligt alla , nu kommer någon å säger att han INTE är klar utan skriver på nytt kontrakt med Brynäs och då ändrar sig alla .t.ex Dreamteam....
Du vet aldrig om någon är klar förens det står på hemsidan..
Mackelito: Jag ändrar mig inte. Jag hoppas fortfarande att han kommer hit men en sak har man lärt sig att ingenting är klart förräns det står på officiella. Allt annat kallas för silly o munhuggning. Det trodde jag du visste?
Mackelito: Men Mackelito, är du fjorton eller vad? Klart man kan hoppas på saker och ting, men sedan kanske det kommer ny information som gör att saker och ting verkar gå åt andra hållet. Men som sagt, inget är klart förrän det står på en hemsida.
Mackelito: Spekulationer naturligtvis. Gävletidningarna skriver att Lindbäck fått kontraktsförslag från Sundlöv o Dagbladet skrivet att Timrå är Intresserade av Lindbäck. Det ska mycket till att han ska lämna Brynäs för Timrå. Beror kanske på om han får 1:a spaden eller inte. Det vet jag ingenting om.
Att Bisset o jag munhuggs på det här viset är ingen hemlighet eftersom vi har hållit på så några år:)
Det här är en silly tråd där spekulationer frodas fritt. Du om någon borde veta det, när du brukar slänga ur dig det ena namedroppingförslaget efter det andra o kommenterar allt som oftast dina "källor" vilka som finns på agendan som intresse.
Av detta att döma så skriver Lindbäck på förnyat med Brynäs...
Ytterligare en kille som Brynäs försöker behålla är målvakten Anders Lindbäck. Flera tidningar uppger att 20-åringen är klar för Timrå, men det stämmer inte enligt Sundlöv. – Nej, det är jag helt säker på. Varför skulle då Lindbäck fortsätta förhandla med oss? Han har fått ett konkret förslag av oss som vi hoppas att han säger ja till, säger Sundlöv.
En kille jag gärna sett som ersättare för Backe hade varit Iiro Tarkki landslagsmålvakten från Finland men enligt Linkan var ju han inte ett huvudspår men om Lindbäck förlänger med Brynäs kanske han kan bli aktuell igen ..
Hahl Bundy: Precis, håller med dig där! Klart att Sundlöv jobbar med att försöka behålla Limpan och ger honom ett kontraktsförslag, allt annat vore tjänstefel. Det är ju upp till Limpan själv att bestämma Timrå eller Brynäs, så har det ju varit hela tiden.
Trodde du Mackelito att Brynäs bara skulle skänka iväg honom eller? Sundlövs uttalande förändrar väl ingenting. Vart Limpan spelar nästa säsong är en lika öppen historia fortfarande. Det är ett val som han måste göra, ett val som han säkerligen inte gjort än, Sundlöv vet nog inte i dagsläget vilket lag det lutar åt. Det vet bara Limpan själv.
MarcusElving: Sundlöv till Lindbäck. Hörru, du stannar väl? Mjae det är den där Markström vet du. Ja men då gör vi så här; du får stå hela slutspelet om du stannar, Markström kan alltid skylla på bobban i knät.
Yellowcard: Man hoppas lite på att Timrå IK är med och budar om Bagarn. Tydligen så lade HV ett bud som något lag i norr (dock inte Timrå) har bjudit över.
Min högst personliga gissning är att Skellefteå är det lag som gett sig in i kampen. Kanske ser vi både Jonte och Bagarn i Skellefteå nästa säsong?!
250kg kärlek: Hellre kampar vi om Bagan med Saik än Hv71 , då har vi 10ggr så mycket bättre läge , ja menar Hv71 en rik klubb bara 10 mil från där han växte upp eller Skellefteå 90 mil ifrån och dessutom mkt fattigare än Timrå...
Tror dock inte det spelar så stor roll om det är 80 eller 90 mil hemifrån men en liten betydelse kan det ha...
Så tycks alltså Mäntymaa gå till Frölunda. Inte konstigt att Linkan tyckte att han blev för dyr, eftersom inget lag i Sverige trissar spelarlönerna så mycket som Frölunda.
Jag kan dock inte låta bli att höja lite på ögonbrynen över Frölundas rundhänta utflykter på spelarmarknaden. Visserligen har klubben god ekonomi och stort publikunderlag, men med tanke på det rådande, globala ekonomiska läget så förefaller handlandet i mina ögon oansvarigt. Fast det är väl å andra sidan deras problem, eller rättare sagt: kan bli.
Pätr: Men 2 backar under kontrakt nästa säsong så lär ju några nya in inget konstigt med det. Ingen vet ju vilken lön han kommer att få eller vad han blivit erbjuden. En relativt oerfaren back brukar ju inte vara så dyr. Han såg väl nåt annat han gillade än lönen kanske...
Var ju ett halvrykte om att Linus Klasen var på inkommande, vilket kan avskrivas nu då han kritat på 1 år till för SSK (förutsatt att de spelar i elitserien nästa säsong).
Johan Andersson kommer inte att spela i Hv nästa säsong.
Den gode Andersson var mer än villig att gå till Hv men HV:s sportchef Fredrik Stillman ville inte ge Andersson en NHL klausul i det tilltänka kontraktet.
En NHL-klausul var ett krav från Anderssons sida att byta TIK mot HV.
Därför valde Hv att förlänga med Andreas Falk som ' ryktades till vara på glid till FBK.
Laken: Ja inte fan jobbar bröderna Abott så värst mkt sämre än Anton och Oscar. Den stora skillnaden ligger i att dessa två bröder levererar mål. Men ingen idè att tjöta om detta, Jimmy har redan förstört allt:)
Skicka karln till en homeopat så att det blir någon ordning på hans imunförsvar.