1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604433 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Olle: Tycker faktiskt att DP har spelat upp sej rejält under slutdelen av säsongen - och kan säkert bli mycket bättre redan till nästa säsong (om han nu mot förmodan skulle få ett nytt kontrakt)...

Herminator: Nu är ju förvisso båda de 2 "av samma speltyp" som Rj så man kan ju förstå att dom hyllar han.
Håller dock med,var väl egentligen bara förra matchen som han var mindre lyckad annars har han spelat sitt spel bra.

Man ska ju komma ihåg att det oftast behövs åtta backar i ett hockeylag (trupp) och det kan inte vara 8 st "förstafemman-backar". Tycker att RJ är en hygglig def back som borde kunna färga in på 6 backar i de flesta ES-lag.

Olle: Men det går ju inte att ha en massa backar som kostar multum heller.. Nu vet jag ju ej vad RJ kostar i månaden så låter det vara osakt... Men det går inte bara att köpa stjärnbackar

FM: Bara han kunde ge fan i att dra på sej så förbannat många fasthållnings- och hakningsutvisningar!

mikenomad: Haha, du är välkommen :P

Kevin O Shea: Sant,det glömde jag.

Kevin O Shea: Sen borde ju det absolut viktigaste vara att knyta upp en riktig första center.

Nu får vi hoppas att Kricke sänker Linköping

Jaha, det blev lite som man hade förutspått. Heder till grabbarna som har spelat så pass bra som dom har gjort. Med facit i hand har säsongen varit helt okej. Det hade kunnat vara ännu värre. Men snudd på semi får väl anses som hyffsat godkänt med det här gänget och inledningen av serien.

Rent krasst kan jag tycka att domarinsatserna under slutspelet (inte enbart mellan Timrå - HV) har varit under all kritik. Dom håller inte måttet.

Tycker att det finns många i vårt lag som man hade kunnat kräva mer av. Och vissa som har höjt sig. Men just nu skiter jag i det. Nu har vi en silly att se fram emot och förhoppningsvis innebär den positiva besked för vår del. Ett nytt, stabilare lag skall byggas. Men det lär väl avhandlas i Silly-tråden framöver så det duger. Jag måste bara hitta något att se fram emot.

Bitter och förbannad? Nja, knappt besviken. Tomhet, så känns det just nu.

Kevin O Shea: Anledningen till att jag inte vill se DP igen är lite samma som varför jag anser att laget inte har plats med både Erixon och Moe på 6 backar:

Vi kan inte ställa upp med 2-3 juniorer som väger alldeles för lätt framför eget mål (som dessutom, i årets slutspel, blandar och ger ganska mycket i defensiven) vi behöver en stomme av rejäla backar som funkar både offensivt och defensivt.

I år hade vi:
RJ - Funkar oftast i defensiven, kan på sin höjd slå ett avvägt "sargskott" för att röra till det framför offensivt mål

Skogs - Katastrof rakt igenom, bidrar inte med någonting offensivt (förutom sina "räder" i anfallszon som max skapar lite tryck.

Lotvonen - För långsam, kan inte vara med i det offensiva spelet eftersom han alltid måste kalkylera på det förstnämnda.

Lehtonen - Ja vad ska man säga? När han väl spelade så visade han prov på ett hårt slagskott och bra speluppfattning men som han viker ner sig i slutspelet så finns det inget utrymme för honom

Moe - initiativrik i anfallsspelet, bidrar offensivt men blandar och ger defensivt. Kommer garanterat växa till något stort.

Erixon - Ungefär som ovanstående med lite mer defensiv roll och lite lägre potential.

Styf - Gör det han ska och han ska verkligen ingen annanstans. Han är, enligt mig, den ende backen som totalt uppfyller sin roll, trots ett par tabbar bakåt.

Jag anser att vi behöver fler "allround"-backar. I dagsläget har vi en riktigt bra offensiv back och det är Lehtonen, övriga backar får en övervägande defensiv roll (med RJ och Lotvonen som extrema defensiva backar). Det syns så tydligt i pp-effektiviteten och jag tycker inte att man kan bygga ett lag på det sättet.

jens_88: Klart att vi inte kan ha en massa stjärnbackar men vi kan inte ha EN offensiv back för att sedan parkera resterande backar på egen blå.

Olle: Rättelse: klart det finns UTRYMME för Lehtonen men jag gråter inte över att han lämnar.

Olle: Äsch, nu skiter vi i detta och tar flyget till Bangkok, du hänger väl med?

Kerstin_k: När det gäller domarna och ett eventuellt 2-domarsystem, så har jag hört att det är klubbarna som sätter sej emot detta, då det kommer att bli för dyrt med dubbla domararvoden.
Domarna å sin sida är tydligen inte helt inne på linjen att sänka sina arvoden, vilket dom borde kunna göra då dom med ett nytt system skulle få upp emot 50% fler domaruppdrag. Dessutom finns det säkert en del domare som inte vill tappa sin "status" som enväldig domare.

Denna Ebba på kanal 5 är årets skämt.
Herregud, efter fem perioder var det mest begåvade hon kom med till Jimmie Ericsson: Har ni fyllt på med vätska eller har ni numret till lokala pizzerian?

Fy faan!

haggen:

Fast ikväll är hon ju på nian men ändå.

Kevin O Shea: Som klubb kan man ju tycka att man borde gynnas av ett bättre domarsystem. En rättvis bedömningsnivå genom hela matcherna borde ju vara önskvärt.

Nu var det tydligen 33 minuter sedan det blev en utvisning i den andra kvarten. Hur ofta händer det i en vanlig grundspelsmatch? Jag har iof inte tittat på matchen under den andra förlängningsperioden. Men det förefaller mig osannolikt att det inte har varit några utvisningssituationer.

Domarna pallar inte trycket. Klubbarna borde ta sitt ansvar bättre i så fall. Säg inte nej till ett tvådomarssystem för att sedan skylla förluster på domarna.

haggen: Å du fattar inte att hon skämtar?

renen: Har man inte bättre skämt än så bör man hålla käften. 

Våra stjärnor har tyvärr svikit oss under detta slutspel.
Liv har som väntat utklassat Backlund i mål och domarinsatsen vid påkörningen av Backlund är direkt pinsam av Vinnerborg.
Lello Pyrölä och Hynning var direkt usla i dagens match.
Fy f... på tok fördåligt med vinnarskallar i dagens Timrå.
Om man skall se något possitivt så har väll dom yngre spelarna visat att dom vill dominera i laget under nästa säsong.

kidcox: amen! ...som man säger i Jönköping...

erathoo: nää nu blire en "gravöl" och lite chips, och hoppas att Crippe stänker in 3-2 i sudden för SAIK

erathoo: JAAAAAAAAAAAAA, crippe ....(nästan)

erathoo: SKELLEFTEÅ! HEJA NORRLAND!

Inte fick man någon hjälp av grannen ikväll..

Fast middagen var mycket god..Whiskyn likaså..
Bakfull som en gris ska jag vara i morgon..

Var fan är baren??

erathoo: Ja det var som att se luften gå ur en suffle, riktig pyspunka. Riktigt dåligt av Kenta som normalt brukar kunna vara generös i medgång.

Nu ser vi fram emot en oviss silly. Man har föreningens ekonissars ord om lönetak och snåleri färskt i minnet. Jag skulle naturligtvis vilja se en hårdsatsning. Analysera vad som gick fel i årets uppställning. Öppna för gedignare backkapacitet. Få behålla Bagarn, gillade inte att han talade i ord som Timrå kommer att klara det här. Som att han redan satt sig utanför nästa års lag redan. Jag unnar honom att spela utomlands men skulle absolut inte vilja möta honom i t.ex. FBK. Vi ska inte glömma laget låga medelålder, 1 år till och några kilo på de yngre gör stor skillnad.

Men snälla ledning, vi kan inte bromsa oss mot framgång, det funkar bara inte...

Trevlig sommar, vi ses i hängmattan!

Apropå Crippe:

Mera silly season i ST:

T T: Jag tror inte på att Tenkrat blir kvar och då borde Crippe vara given om han nu vill hem.

Ambroo: ja jag blir inte så ledsen om Tenkrat sticker, Åker skridskor men vad gör han mer? Var bara bra idag typ.....

byter Tenki mot Crippe alla dar i veckan!

Ambroo: Tenkie blir inte kvar. Vill inte/får inte vara kvar. Crippe är en löjlig ersättare till Tenkie.

Skarin: Där har du fel. Crippe är en värdig ersättare. Han vet dessutom vad defensiv är.

Ambroo: Ok. Då ser vi vart laget bär. Din favvis Crippe fixar säkert biffen.

Ambroo: Haha. Trodde du visste vad hockey handlade om. Däremot är Arlbrandt en nykter ersättere. Till Tenkie. Som redan packat väskan.

Skarin: Det räcker med att kolla deras stats den här sässen och har man dessutom sett dem båda ett antal gånger så förstår man vad jag menar. Näe men fortsätt länka till tuben du, det är ju bra det;-)

Skarin: Ja Arlbrandt kanske kan komma upp i Crippes och Tenkies fart utför och med hjul på skridskorna...

Ambroo: ...och vet man vad det hela egentligen handlar om så är det faktiskt bättre än.....youtube. Så är det broder. Tyvärr.

Kommer snart en ny........

Skarin: Det räcker med den här.

Ambroo: Första kedjan: Pärra(aldrig skadad)-Sonnie(utomordentlig center)-Arlbrandt

Hynning går in som en joker oxå där nånstans.

Lysande.

T T: Den räcker så det trynar. Begåvat, vackert och hur bra som helst.

Skarin: Den här är till dig:

Fortsätter på samma tema

Tack för en mycket bra kvartsfinalserie Timrå IK. Det känns som detta kunde slutat lite hur som helst. Ni ska ha stor eloge för erat krigande och kämpande. Ni var verkligen inte ofarliga i offensiven (vilket man visste efter förra semifinalen i fjol), eller spelade tråkig defensiv hockey som en del andra lag som t.ex. Brynäs och SSK, utan offensiv och rolig hockey, speciellt på hemmaplan. Just nu känns det säker bitert att falla i en sjunde avgörande, och på så snöpligt suddenmål emot er.

Bara att hoppas att ni kommer starkt nästa säsong och får en fin silly med schyssta värvningar. Tack för mig. :)

Hälsningar från en HV71-supporter.

Serman till de spelare som är kontrakterade så har Timrå

4 backar, 2 lovande unga backar som visat sig vara riktigt bra i år och komemr bli mycket bättre,1 rutinerad Kapiten som betyder otroligt mycket. Sedan har Timrå frågetecknet Skogs, han visat kvalité hoppas bara att kommer rätt in i serien nästa år så kan han nog bli så bra som vi hoppades på.

7 Forwards, har jag vill säga att vi har 2/3 delar av första formationen genom Pärssinen och Svensson, vi har 2/3 delar av andra formationen i form av Hynning Sonnenberg.

Sedan har vi mycket intressanta och lovande unga spelare i Lander, Pääjärvi och Samuelsson som jag idag ser somen given fjärde lina som måste få mycket mera speltid nästa år, Dessa spelare med en massa självförtroende kan bli hur falriga som helst,

I Min mening saknar vi 2 bra målvakter, 3 bra backar samt att man flyttar upp en junior. En första och tredje center samt två bra ytterforward, våra hundar, Sundh och Axelsson

Min dröm:
Målvakter: Åkerlund & Lindbäck
Backar: Lethonen, Lindström, Lindgren, Sundquist
Forwards: Kontiola, Olausson, Sundh, Axelsson, Söderström, Arlbrant,

Detta kan inte bli för dyrt och detta ser mycket spännande ut!

Skarin: Här kommer kärlek och vemod i ett, ganska passande. Några rader saknas i början, men det går rätt bra ändå...

Natti!

Ambroo: ...och. Här kommer sista. God natt, tack för mig. Tack för denna säsong.

Sov gott.

Let me in.

Sean Michel Sunnqvist där har Timrå en blivande storback...Han skulle redan varit med i år i mera matcher.

Jag känner att jag skulle vilja tacka laget för denna säsong på något sätt. Det blev så konstigt allting i lördags.

Heleniz:

Jag känner exakt samma sak. Så här efteråt känns det förjävligt att man bara drog så där precis när det var över. Men då var det bara chocktillstånd och en vilja att komma hem så fort som möjligt. Hade inte en tanke på att det var säsongens sista hemmamatch. Jag tycker ärligt talat att Timrå IK har svarat för en minst sagt nöjaktig säsong sett till förutsättningarna. Vi balanserade på gränsen till kvalserien, men visade stark moral och tog oss till slutspelet med flera poängs marginal. Väl där förtjänade vi att slå ut de regerande mästarna, men drabbades i avgörandets stund av all världens tänkbar otur. Jag kommer sent att smälta detta. Lär väl ta några år som vanligt...

I brist på annat ger jag nu mitt stöd till SAIK. Åtminstone en "skräll" blev det. Inte så att jag bryr mig så förbannat mycket om Norrland (eller kanske ändå?), men de övriga lagen känns bara så oerhört gråtrista...

Mikko Lehtonen - olycksalige gubbe. Lider med dig. Vill gärna se honom kvar till skillnad från vad alla andra verkar tycka nu. Jag avskyr hetsjakt på spelare...

Efter en natt av vånda kan jag bara konstatera att om Lethonen ska till NHL får man hoppas att scouterna blundade i match 7.
(1-0) totalt felplacerad i banan och blir överspelad.
(2-0) har obefintlig koll på Thörnberg i boxen.
(4-2) Men hallå, landslagsbacken..........

Är jag besviken, ja

« · 1143966 · »