1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604461 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Gurra88: Que?

Tycho: ja precis Que?

The great one: Det bästa kontraktet vi har råd med tycker jag utan diskussion ska läggas på en 1:e center.

Vad gäller Sanny så tror jag att det kan vara avgörande om han väljer TIK eller inte, hur många år kontraktet skrivs på. Sanny är ingen ungdom, han har barn och fru och vill nog känna att framtiden till pensionen är säkrad.

Ett treårskontrakt minst och han kommer.

Gurra88: Du har nog hamnat liiiite galet nu:)

Kan förstå att DiCasmirro får lämna, men samtidigt känns det lite tråkigt med tanke på att han gärna ville stanna. Och huruvida han håller elitserieklass eller inte skulle jag vara försiktig med att uttala mig om, emedan han aldrig fick någon riktig möjlighet att visa upp sig.

Tråkigt om Sanny skulle välja Färjestad, men det skulle väl inte vara någon jätteskräll om han gjorde det...

Tikinmyheart: "Gurra88: Du har nog hamnat liiiite galet nu:)"

Veckans understatement! ;)

Fet-Ecke: Fast det blev ju lite nostalgi där med Carlsson, Ahl och Lind.

Skoj att Tenkie verkar bli kvar! Kul att han trivs i klubben. Tror han kommer vara bättre nästa säsong. Tippar på minst 16 mål och upp emot 40 poäng, särskilt om han är med från start.

Tikinmyheart:

Både Challe och Linkan antyder att vi behöver karaktärsspelare som ger 100% för gruppen i alla lägen.

Jag skulle bli väldigt besviken om Timrå inte gör allt man kan, och lite till, för att få hem Sanny!!

Har Niklas Nordgren kontralt nästa säsong förresten???
Samma sak där isåfall.

Kom igen nu Timrå!!

T T: Jo, det förstås!

kulltorp: Jag har för mig att han ritat på ett kontrakt med sin Schweiziska klubb, men jag är inte säker på om det var den här säsongen eller inte.

dr-nix: Nordgren har kritat på nytt kontrakt.

Jag tycker verkligen Inte att Nate ska få ett nytt kontrakt.
Det enda han uträttat under tiden i Timrå är att supa Varje helg, tillsammas med diverse andra Timråspelare (läs: Svensson, Axelsson, Andersson, Sonnenberg etc).

Jag kan inte tänka mig att någon hockeyälskare vill ha kvar honom.
De enda som vill ha kvar honom är väl ett dussintal 20-åriga tjejer som blivit bjudna på sprit och nattliga äventyr...

Däremot verkar han vara en trevlig person, som höjer lagmoralen, men är det värt att betala honom ytterligare ett år?

In med riktiga karaktärspelare såsom Sanny!

Vi behöver mer pondus i laget, och i synnerhet bland backarna.
De backar vi har nu är för dåliga och för veka i kroppen. Någon som syndes tydligt i kvartsfinalserien mot HV.
Moe, Erixon och Persson....de borde syssla med innebandy istället för hockey!

Tikinmyheart: Okej tackar, då mindes jag rätt då :)

SpritTaco: Både Moe och Erixon ska man naturligtvis satsa på, dessa två killar har absolut en lysande karriär framför sig (iaf på Elitserienivå om inte annat).

Däremot så håller jag med vad gäller backarna. Några större och starkare backar vore bra att balansera upp med.

Heleniz: Är vansinnigt tveksam till att Tenkrat ska få fortsätta ett år till, nu vet jag inte hur stort hans lönekuvert är men som artistspelare drar han nog in en ganska bra slant varje månad. Om man tittar till hans poängproduktion och senaste slutspel så nej tack.

Det finns andra betydligt mer intressanta spelare att satsa på.

Till alla som tycker att DiCasmirro skulle ha fått vara kvar skicka ett mail till  [email protected] så kanske dom ändrar sig. Han behövs i laget.

ITK: Allt är naturligtvis relativt. Visst är han überdyr så kanske man ska ta sig en funderare. Men kan man få honom på ett vanligt kontrakt så tror jag han skulle producera bättre. Jag inbillar mig att han skulle bli bättre om han fick sommarträna osv. med övriga truppen.

Jo, fast nu verkar det som att de försöker få det till ett vanligt kontrakt vilket torde vara billigare än ett artistkontrakt. I rätt omgivning kan han bli livsfarlig tror jag. Åka skridskor kan han ju, det gäller bara att han börjar skjuta i rätt lägen och bryter in lite mer på kassen än att bara åka runt runt.

SpritTaco: Fan du verkar ha koll på allt och du kan verkligen dina talanger också...

Se & Hörs utsände hockeyskribent?

zita: Men snälla! Förresten, hur går det med Backe-insamlingen?

Ambroo: Jo bra, får väl hoppas det har gett resultat *L*

zita: Har DiCasmirro dubbla pass till att börja med? Känns ju helt sinnessjukt om en spelare med hans "kvaliter" ska ta upp en icke-eu plats... Ge honom 15.000 i månaden så är jag game annars nej.

Ambroo:

Ser tydliga spår av den naivitet som väldigt ofta genomsyrar en stor del av timrås fans...

Att blunda för sanningen är bara att inte konfrontera problemen.

ITK: nä det klart han gjorde ju bara 5 poäng så sina 10 matcher..var det inte så?

zita: Ja och han var ju förjävla bra i alla eller hur? 3+1 mot SAIK och en ynka assist på de övriga 9 är ju verkligen toppfacit som berättigar fortsatt spel.

Men om vi förevigt ska nöja oss med att precis undvika kval ev. kriga oss till slutspel så visst. Själv har jag och hoppas att andra har högre ambitioner.

zita: Ibland råkar man ut för stunder då man häpnar.

SpritTaco: Du lär bli en trevlig bekantskap. Du verkar ju även ha full koll på skribenterna härinne...

ITK: Men han tog ju så väl hand om dom andra spelarna såg du väl om du var där live. Det betyder mycket det.....

Ambroo: inte ska du häpna, du är väl härdad vid det laget.....

zita:här ska det vara

zita: Sonnenberg fixar nog det minst lika bra. Sen är de faktiskt inte fem år heller. Visst, jag gillar Nates inställning och att han alltid var kvar sist på isen och klappade om alla grabbar. Men det är inte allt, man kan inte betala spelare bara för att de är trevliga. De poäng han gjorde kom de facto mot ett totalt uddlöst Skellefteå som knappt var med över huvud taget i den matchen.

zita:

Jag tycker att ni ska skeppa både Backe och DiQuasimodo.

Hoppas bara dom inte landar i Ö-vik.

För er del så kan det ju sluta riktigit lyckligt med den, enligt mig, bättre av Brynäs två supertalanger på målvaktssidan.

bisterfinnen: Så synd då annars har ni haft chans på guldfinal

Heleniz: jo men jag tror Sonnenberg behöver honom....

zita:

Vad är det? Låter som ett Tommy Engstrand-uttryck.

zita: Sonnie är en stor pojke nu och måste lära sig att leka med de andra stora pojkarna :P

Heleniz:Tror ändå att det har kunnat blivit nåt av honom om han fått stanna

SpritTaco: Du skriver; "Jag tycker verkligen Inte att Nate ska få ett nytt kontrakt. Det enda han uträttat under tiden i Timrå är att supa Varje helg, tillsammas med diverse andra Timråspelare (läs: Svensson, Axelsson, Andersson, Sonnenberg etc).

Nog är det ganska märkligt att dessa spelare presterar på topp match efter match, trots att de enligt dig super varje helg.

Sen fortsätter du;

"Jag kan inte tänka mig att någon hockeyälskare vill ha kvar honom.
De enda som vill ha kvar honom är väl ett dussintal 20-åriga tjejer som blivit bjudna på sprit och nattliga äventyr"

Vem han knullar, och hur många han knullar är hans privatliv och inte ditt.

Till sist vill jag dra mig till minnes att jarongen på dina inlägg om sprit och knulla, påminner väldigt mycket om en annan skribent här på forumet. Tyvärr har jag glömt bort hans "nick", men det är säkert någon som kommer ihåg bättre än mig.

Då du börjar från noll i antalet inlägg, men ändå tycks veta en hel del, gissar jag på att du är samma person som bara har bytt "nickname"

zita: Känns skönt att veta att det är du som tror det och inte Linkan.

bisterfinnen: Quasimodo spelar ju redan i ert Gevalialag :-)

Från det ena till det andra så har Timrå varit i semi nu om inte Backe blivit omkullkörd. Domarnämden har ju sagt att det inte ska vara mål. OMSPEL

Ett flertal personer här verkar tro att Timrå IK är en välgörenhetsförening och inte ett hockeylag som strävar efter att vinna.

Bara för att Nate är polare med Sonnenberg betyder väl inte att han ska få ett nytt kontrakt??? Han måste ju prestera också!!

Gillar inte den här sossementaliteten som figurerar här på HS.
"Alla ska trivas, sen spelar det ingen roll hur laget presterar" ....

Timrå IK har blivit en lekstuga, där huvudsaken är att alla har roligt...

Det är helt sjukt att spelarna går ut på krogen Varje helg och dricker alkohol.
Vissa var till och med ute i lördags, dvs två dagar innan den 7e avgörande matchen mot HV....helt galet!!

SpritTaco: En bra sammanhållning i laget kan också bidra till vinst

Tikinmyheart: Det är antagligen mig du tänker på då jag också ett flertal gånger har påpekat dessa saker. Själv ser jag ingen anledning till att skaffa ett nytt konto här på HS.

SpritTaco: Lär dig som sagt att ha koll på skribenterna innan du får hjärnblödning.

Stackare...

ITK: Då är ni två som bekymmrar er om saker som ni inte har med att göra.

Om dessa spelare dricker för mycket är jag övertygad om att ledningen i Timrå får reda på det och vidtar lämpliga åtgärder.

Jag HATAR när människor lägger näsan i blöt i andras privatliv. Vem och hur många spelarna sätter på är deras ansvar.

Vad Jan Houkko stoppar upp i arslet är hans privatsak.

Tikinmyheart: Ja det är skönt att äntligen ha fått någon som man kan identifera sig med.

Angående privatlivet så är det elithockeyspelare vi diskuterar och dessa är offentliga personer. Dessa är ansedda som "profiler" för bla. ungdomar, och borde rimligtvis inte vare ute på krogen mer än mig. Vilka de i sin tur ligger med skiter jag fullständigt i, det är främst den osunda hållningen till spånken som jag stör mig på. Gärna tätt inpå matcher, vet dessutom att ledningen i Timrå är medveten om detta problem med vissa spelare i laget.

Men det är väl den inpräglade timrå ik mentaliteten som exempelvis Leif Boork tagit upp i någon krönika på Expressen som ligger och spökar. Det är ju ingen hemligthet varför då omogna Chrippe inte fick förnyat förtroende i TIK.

Kevin O Shea:

Que?

SpritTaco: Till skillnad mot dig så gillar jag Timrå IK:s satsning på unga lovande spelare. De har ännu inte hunnit med att komma upp i tungviktsklassen vad gäller tufft spel. Men var lugn, det kommer både viktmässigt o kvalitetsmässigt. Det är inte utan orsak som Timrå har det yngsta laget i ES. Detta kommer också betyda att den långsiktiga satsningen på att ha ett engagemang för klubben blir ändå bättre.
Gillar starkt "Challes" mod att matcha de unga lovande spelarna. Att låta dom göra sina misstag men ändå ge dom förtroende att spela i ES.
Se vad som hänt! Både Sebastian o Moe har vuxit ut till fullt godkända backar. Nästa år så har de 5kg muskler mer på kroppen och kommer att dominera försvarsspelet i Timrå. Dennis Persson gjorde massor av tavlor i början men nu får man anstränga sig för att hitta något negativt om den grabben. Dessutom kommer det underifrån ändå mer talanger.
Så i stället för att kalla oss Timråiter för naiva idioter så skall du ta o ställa dig framför spegeln o fundera; vad har jag i skallen som gör mig så överlägset dum?

« · 1144635 · »