Tycho: Oliver tackade nej med motiveringen att han kände just då, att han skulle utvecklas bättre i ett bra allsvenskt lag. Men om jag inte minns fel lät han possitiv till Timrå då
jonmannen: instämmer med dig helt och hållet tack för den här tiden Johan Backlund skulle samtidigt villja tacka Johan Andersson, Tom Wandell, Mika Pyörälä, med flera ja hela timrå ik för en bra säsong vilket lyft ni gjort när ni låg sist och var uträknade så reste ni er stort och vissade ryggrad en jätte merit stort tack alla även klacken som fick spelarna att tro på sig ni är grymmast hemma klacken :D väl mött nästa år med nya utmaningar :D
Jag har vaknat till lite ur koman o vill bara hälsa Lindbäck välkommen! Skitkul att du valde Timrå IK. Du kommer inte att bli besviken. Många skott kommer du att få. :)
erathoo: Vi Tikare tar alltid ut segrar i förskott. Det blir vi ju alltid varse om, Liksom detta. Kanske är förståndigt att vänta på det åffisijella!!11! *LOL*
erathoo: Tro mig är det nåt jag har lärt mig av åratal som supporter till både hockey och fotbollslag så är det att INGENTING är klart förrens någon officiell (helst bägge i en transfer) går ut med att det är klart, och inte ens då i vissa fall.
Frella: Jo, det reagerade jag också på! Men det är ju så här TIK arbetar....korta kontrakt för att locka spelare med att de inte behöver chansa nån längre tid. Det är också anledningen till att vi år efter år har en jobbig silly och inte får chansen till kontinuitet i laget och kunna etablera oss i nåt toppskikt.
mikenomad: de är ju ganska vanligt bland många klubbar att skriva ett kort första kontrakt för att sedan förlänga på flera år om det visar sej funka i klubben .
Fan, norpar våran målis! :P Från och med nu får man väl hoppas på att han gör mycket plattmatcher, i alla fall mot oss! Hans 1-2 stora misstag per match försvann ju nu i slutet av säsongen, de får gärna komma tillbaka nästa säsong..
Lindbäcks högsta nivå är GRYM, dock är lägstanivån inte speciellt imponerande. Killen måste bli jämn över en säsong om han ska göra några underverk hos er. Han spelade mycket jämnare på slutet av säsongen så han är nog på rätt väg.
Ambroo: Han är 20 år? Och? Ska han bli en förstemålis och leda Timrå till framgångar så måste han bli jämnare över en säsong vare sig hur gammal han är.. Spelar han som han gjorde i slutet av vår säsong så kan ni räkna med stora framgångar.
MarcusElving: Men självklart. Ni kommer gråta floder över hur bra han är hos oss. Tarvainen kommer skjuta vita puckar på honom så han kräks av lycka övera tt se dom svarta under match. Som Spiderman kommer allt gå i slowmotion när han ser skotten komma. Totalt fokuserad.
Ambroo: OM det stämmer med 1 års kontrakt med Lindbäck så blir man ju lite konspiratorisk. 1 år för Lindbäckm sen sticker Markan från Brynäs till år 2 o vips är Lindbäck tillbaka i Brynäs med en utbildning värd namnet av Timrå o Tarvainen.
Konspirationstankarna kommer i samband med tillnyktring efter flera dagars hård glömska.
Jag vet inte jag men det känns inte som om Timrå gått ut till Dagbladet o sagt att man är intresserade av Kemi. Snarare som om Kemi tagit kontakt o vill till Timrå.
mattias - 74: ja men det har ju varit på tapeten i ca enochenhalv vecka nu så ja vill han det så lycka till tror nog timrå kommer att hitta ersättare en del kanske bättre en del minst lika bra jag är inte orolig
Maggan: Anlednigen till att båda parter tiger betyder väl att förhanlingar fortfarande pågår? Att sedan fbk lär ha störst chans att vinna är en annan sak
Kattgubben: Dom vill väl ha honom enbart för boxplay. Det finns väl inga Karlstads fröknar som vågar täcka ett skott. Det är väl därför dom jagar Sanny också.
Kattgubben: Jesper Mattson är väl ändå omskolad till back numera. Bagarn blir andre eller tredjecenter i FBK. Ett meriterande nyförvärv för Sven-Ingvars.
Tanken är att FBK ska balansera upp laget än mer genom att ställa upp med två offensiva och två defensiva formationer nästa säsong. Bagarn kommer garanterat att få samma uppgifter där som här och han får förmodligen samma istid i slutändan också. Den enda skillnaden är väl att han får lika mycket betalt i Karlstad som en förstecenter får i Timrå.
Kom å tänka på en sak , hur är det med Erik Andersson och Oscar Andersson , borde inte nån av dom kunna ta efter Johan så har vi ersättare för han direkt?? :)
dr-nix: Har lite svårt att få ihop att vi gör ett minus resultat om man inte valt att extra amortera på lånen av Eon. Förmodligen har vi har en billigare trupp (hahl, jonte, regin,nubben), vi spelar bara en match mindre hemma i år i slutspelet mot i fjol, inga slutspelsbonusar mot i fjol, Vi hade sålt mera reklam/sponsring i år. Publikintäker enligt budget men gör av med minder pengar på plats. Nu stod det i media att vi hade 11,5 millar i eget kapital, efter förra säsongen stod det att vi hade 9 millar om jag inte minns fel
falo:Skojar du? Hahl har varit fantastisk för oss. Kanon som defenisiv center i början när det gick tungt och nu centrar han vår kanske bästa kedja där han flankeras av Eller och Pohl.
På tal om ett årskontrakt är det extremt vanligt numera med den varianten nu när det inte existerar ett avtal mellan NHL och Europa. Hade vi haft ett avtal hade Lindbäck säkert haft ett längre kontrakt.
Men om jag inte minns fel lät han possitiv till Timrå då