1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604522 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Snoop: Precis, Sanny och någon klasscenter hoppas jag på!

Snoop: Då Tenkrat tydligt uttryckt att han vill stanna och ändå inte erbjuds nytt kontrakt så kan man tolka det som att det finns planer på något lovande.

Laken: De hoppas jag med, och att Lehtonen blir kvar då skulle jag bli så glad så ja slår en volt asså.

Snoop: apropå dyrt och prioritera ... det finns värre exempel

Knylan: De har du rätt i, får hoppas de är så.

Snoop: ähhhh! Tenkie är underbar på alla sätt och vis, men han lever mycket på sin speed... Hur länge kommer den sitta i tro? Killen är som sagt 32 år och blir inte yngre... Han kommer kosta mycket pengar också med de nya skattereglerna. Han är inte tillgänglig 15 första omgångarna (det hade inte Sonneberg varit heller) så det hade blivit 2 viktiga spelare borta vilket är för mycket. Tror det har att göra med det också, 2 artistkontraktsspelare är just för många.

Jag tror Tenkie kommer ersättas med en minst lika bra spelare, fast som är yngre och en aning billigare - möjligtvis en finne som är i toppen på alla silly season lista. Låt se, men jag är helt ok med att Tenkie lämnar iaf.

Knylan: Herregud vad du vet mkt ;) Vart får du all information ifrån?

Yellowcard: Är han på artistkontrakt i Skellefteå också ?

Snoop: Jag antar det? Vet inte. Men vore väl smart iaf. Annars blir det jävligt dyrt.

lungan:

Tror inte det, AIK hade ju inte råd att behålla Karlsson. Men man har råd med Tenkrat...

Skarin: Jag läser mellan raderna, om och om igen, hehe.

Gör han 20 mål så avvaktar jag tills 25 mål och tar livet av mig på ett hederligt och hårt sätt.

The great one: uhmm tror du det handlade om enbart pengar för Gabbe? Kan tänka mig att SAIK matchade Timrås bud, men han valde oss istället. Jag har som fått för mig att mycket bakom Gabbes beslut att flytta på sig handlade om att det kändes rätt typ.

Visst... Tenkrat är bra... Men inte SÅ bra...

The great one: I Gabbes fall var det inte bara pengarna utan även det vid sidan om som inte stämde, sa han.

Knylan: Du kommer svettas när han stänkt in 24 mål och det är en omgång kvar=)

Tycho: Om de pengar som det spekulerades i när Tenkrat kom stämmer har han inte varit värd pengarna i alla fall!

Swordster: Han känns som en lite hetare Per Hallin... Och jag tror inte han kommer bli bättre...

14 mål på 44 matcher på en sniper är inte godkänt...

Knylan: Haha, förstod det =) Ligg lågt med sådana där kommentarer. Det finns risk att jag skriver av mig annars nämligen ;) För att uttrycka mig milt.
Det viktigaste för mig är att folk får en sån rättvis bild som möjligt...hehe.

20 mål och ett skott i foten, då säger vi det :) Nu blir det extra spännande att följa Tenkrats fortsatta karriär ;) Du har oddsen med dig iaf...

Swordster:

Tenkrat har varit värd varenda krona. Gick alltid till jobbet varje dag och gav allt.

The great one: Det gör Anton Axelsson och Oskar Sundh också... troligen för mindre pengar totalt än för Tenkie...

Knylan: Det är svårt att inte hålla med dig Olle-Martin. Jag tror samtliga inlägg härinne från din sida idag är direkt stulna från mig.

Man undrar ju så smått varifrån Snopp stjäl sina...

Swordster: Skönt att du är tillbaka och spekulerar ;) Men du har helt rätt, han har inte varit värd pengarna så som det blev.

Blir Crippe och Sanny nästa snubbar att skriva kontrakt nu, bröder?

Tycho: Känns som en bra beskrivning. Kostade antagligen mer än han smakade, utan att för den skull vara dålig.

Då får man börja drömma om en ny finnkedja i Timrå igen då, Somervuori,Kontiola,Pärssinen :)

Ambroo: Ja, fy fan. Man undrar fanimej vart fan i h-e han stjäl dom fan.

Snoop: Nu får du fan ta dig samman annars får du ingen mer gratis ståbiljett av mig:)

Vad är det som gör Tenkrat så bra tycker du? Visst, han jobbar i varje byte men jobbar han mer och bättre än Oscar och Anton?

Jag tycker personligen att Tenkrat är helt sönderläst vid det här laget. Han tar in pucken på höger sida (naturligt) åker runt kassen vänder sig om och skjuter. Han har liksom inte så många varianter tycker jag.

Jag tycker Linkan/Robban prioriterar helt rätt f.n. för Gabbe är ingen dussin center som dessutom kostar några kronor.

Tack Tenkis för din tid i TIK, lycka till i SAIK.

Apropå ingenting så kollade jag alldeles nyss på Sportbladets "nya" program power play.

Han som leder detta program måste vara bland de mest irriterande personerna.
Sanny blir intervjuad i programmet och då ställer ledaren frågan:

Vilka lag är intresserad av dig då?

Sanny svarar att Timrå är intresserat och att de absolut är en av lagen som han funderar på.

Och vet ni vad den dumma jäveln rent ut sagt säger då?!

Känns det inte bättre att gå till ett lag som kan vinna guld?

Väldigt irriterande..

Tikinmyheart: Ja asså du har ju rätt så äre ju, han kostade väldigt mycket och gjorde bara 23 poäng under denna säsong och 22 under den första, men han är på nåt sätt endå en favoritspelare så att se honom gå till SAIK känns så där men de går nog över när Timrå presenterar Somervuori.

ersson: Men vad svarade Sanny då ? ;) Jo att Timrå kan visst vinna sm guld :P

ersson: Programledaren i all ära. Men den här Tomas Ros, vilket geni han är alltså. Han är så duktig och verkar kunna så mycket. Han gör att Sportbladets hockeyfolk verkligen växer. Ros må ha ett halvskumt utseende, men hockey, det kan han.

Snoop:

Sant där!
Vilket tyder ännu mer på att han kanske är på g till Timrå!

Skarin:

Ursäkta att jag frågar, men var du sarkastisk eller ej där?

Skarin: Ironiska generationens språkrör? ;-)

Skarin:Som när Sanny säger att man inte behöver vara Einstein för att begripa var Wallin fick sin skada. Då säger Roos: Kan det vara knät?
Sanny som är politiskt korrekt sågar inte karln jäms med fotknölarna utan säger diplomatisk nånting om en sträckning. :)

mikenomad: Japp, förlåt, det var ett skämt, det ska aldrig hända igen :) Eller, det kommer hända igen rättare sagt.

mikenomad: Bara för att du i blindo råkat bli tilldelad månadens forumpenna så är det inget hinder för att hålla käft;-)

Skarin: Ironi är en underskattad form av stor humor. För dom som har gåvan.

Ambroo: *asgarv* På'n bara.

Gabbe klar , vem skrev de första inlägget som handlade om just Gabbe Karlsson , jo de var jag och de visar att min källa stämmer , och att jag visste att han var intressant långt innan alla började hylla han , idag alltså..

Aja , han är som sagt en väldigt bra center, och om man få drömma så hoppas ävenjag på typ kontiola - warg - gabbe , dock tror jag inte det är så här de kommer bli..

Har vi rikitg orut kommer Gabbe och någon liknande spelartyp spela i första linan , och efter de kommer de en bogg typ och sedan lander...
Men eftersom alla är så glada här så skall jag inte förstöra stämningen..

Även fast den gick ner lite redan när Elitseriens mest överbetalda och överskattade spelare lämnade oss..
Kommer sakna hans speed osv lite grann , men kommer ni ihåg vilka lag som fightades som SOUMERVOURI jo SAIK och TIK , och detta kan vara ett bevis på att vi vunnit fighten om han , då har vi ett riktigt bra utgångsläger inför nästa säsong..

Truppen (drömtruppen)
Målvakter
Lindbäck
Åkerlund
Första gången på flera år vi har ett sådant bra målvaktspar som dessutom inte kostar skjortan..

Backar
Styf
Erixon
Moe
Skogs
Vi har redan en stabil back , plus två lovande som redan visat bra ES klass, lägg därtill Lello och Sanny , och en till typ Jokela/Salmela ,eller någon lite billigare och vi har en stark backsida , vi kan även lägga till Segersten som 8onde eller 7 om skogs är lika dålig som i år..

Centrar
-
-
Gabbe
Lander
Vi har börjat bygga stommen bakifrån , vilket är bra eftersom de bästa centrarna på marknaden är i slutspel (kontiola) eller spelar vm, signar vi Kontiola och Warg har vi rena rama drömuppställningen på centersidan , och precis som alla andra så tycker jag att Gabbe är mer komplett än Andersson.
Varningstecken dock för att centeruppsättningen kanske inte kommer se ut som alla tror.
Dessutom är det skönt att veta om att en spelare som jag vetat vart intressant så länge äntligen är klar , och dessutom är rikitgt bra..

Ytterforwards
B Svensson
Pääjärvi
Pärssinen
Hynning
Sonny
Samuelsson
Vi har redan enligt mig tre spelare för de två första kedjorna i Svenssom Pärssinen och Hynning, så den här position bör prioriteras sist av alla förutom målvakterna då , lite orolig fortfarande över Sonny, tror man kan hitta bättre spelare för han lön , att artistskatten blir dyrare och att vi inte kan använda han 15 första omgångarna gör inte saken bättre..
Låt oss säga att Hynning och Svensson spelar i andra och att Soumervouri - Kontiola- Warg blir klar dåhar vi en suverän första och andra femma..
Dock tror jag inte Warg kommer komma utan det blir nog en spelare som är snäppet sämre är jag orolig för, är också orolig för att Kontiola också kommer sluta som med Hahl.

Men men , nu känner man sig lugnare , nu kan jag börja posta EP länkar igen och jag börjar med en back som jag haft lite koll på , han heter Hannu Pikkarainen 25årig finska landslagsback som utvecklas enormt under säsongen i HIFK och han ser nu ut att lämna... En perfekt ersättare till Jonsson !!

Ambroo: Look who's talking! Jag är mest bara förundrad att det krävdes lite över 4000 inlägg för att bli uppmärksammad för sin storhet.

Hahl Bundy: Såja, spring och göm dig bakom farbror Ambroo du bara...;-)

mikenomad: Jag säger som Mats Hallin: Det är skönt att få en puck i huvudet.

Hahl Bundy: Man kan ju undra hur många ggr har du haft tillfälle att fälla den kommentaren...;-)

Mackelito:

Ryktas på Leksand Superstars forum att gabriel Karlsson skall till timrå !

Dock bara ett rykte än så länge

mattias - 74 @ Uppsala
2008-04-14 21:01

En vecka senare hakade du på ryktet.

mikenomad: 4000 inlägg?, då handlar det inte längre om ära och berömelse, det kallas uttröttnig,,,,,Lite dåligt av New york times tt de inte hört av sig än om en ny krönikör va:),,,

Harryhaffa: Ja, mkt märkligt. Låter imponerande va, med så många inlägg? Då ska du veta att man är hyfsat distanserad av en rad altmeisters härinne, t.ex Paddan som är uppe i närmare 25000 dito....:-)

Centersidan nästa säsong?

1:a Kontiola/Viuhkola/Saarenheimo/Bartecko/Påhlsson
2:a Warg
3:e Karlsson
4:e Samuelsson

Enligt Challe idag kommer ju inte följande spelare att centra nästa säsong, inte till en början i alla fall:

Sonnenberg
Lander

mikenomad: Och det fantastiska är att inte ett enda av de 25000 inläggen går att förstå...

Laken: Med tanke på att man släppte Tenkrat med hans skyhöga lön så kommer de ju säkerligen komma en riktigt duktig center.

Ambroo: Bara för att du blivit tilldelad månadens sängplats bredvid Skarin innebär det inte att du har rätt att ta dig ton. ;-)

« · 1149394 · »