1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604108 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Hahl Bundy: Fast vi behöver forwards/center mer än vi behöver backar..

Caslava, M.Karlsson, Sebbe, Granath, Styf, Sonntag borde väl duga på 6 backar? Sen finns ju Moe och Skogs också..

Spelare som Samuelsson ställer till det mer än ovan nämnda backar trots lite speltid. När Lander o MPS är på J-VM kommer vi i nuläget få rulla på 3 kedjor där Samuelsson ingår, huvva!!

jokklas:
Det är väl inte denna gamla timråbekanting som är på väg...

Blizzard: MPS skulle behöva spela enklare, igår så försökte han dribbla slutade med att han blev av med pucken. Skulle göra en snygg bakåtpass men den hamnade hos en DIF spelare.

Stor skandal att vi inte har Kokko här hos oss just nu. Han är säkert en billig lösning.

Anonymous: Vi det tillfället tror jag att föreningen prioriterade forwardsidan mer. Vi hade väl inte fått den akuta backkrisen vid tillfället då Kokko visade sig vara tillgänglig.

Om Lehtonen fortsätter sin karriär med spel i Finland får man anta att Kärpät är det som gäller. Det öppnar för en del spekulationer också. Det skulle kunna vara så att man är beredd att släppa någon spelare för att rent ekonomiskt ro affären i hamn.
Teemu Aalto t.ex. Det skulle inte heller vara fel.

250kg kärlek: Den som lever får se :-)

Berglund: Fan oxå, sitter och uppdaterar hela tiden och kollar tidningar osv, blir inte mkt jobb gjort här inte :-P

Berglund: samma här .. bara hoppas att chefen inte kollar dagens arbetsinsats .. jag tror inte vi ska ha för stora förhoppningar

superfalle: Tur (eller otur) man är sin egen chef :-)

Berglund: snarare otur .. viktigare att få jobbet gjort då

Berglund:

Samma här. :)

Fast har ioförsig fått lite Historia gjort nu på morgonen.

superfalle: Mmm, så är det ju men ibland får man prioritera :-D

Vi väntar och väntar...smart center?...back?...njjaeee...vi väntar ett tag till.

Timrå IK är dom bästa.

The Fat Bastard: Varken tror eller hoppas att man försöker värva Bremberg. Kanske det skulle få igång Anger, men då har jag en bättre lösning: Gör er av med Anger.

Om nu inte spelarmarknaden vore så begränsad, som jag har fått uppfattningen om att den är, så borde man göra sig av med Anger snarast. Han tillför inte ett dugg, utan kostar bara en massa pengar, pengar man kunde ha fått en duglig spelare för.

En tråkig men stabil back, samt en forward med tyngd, vore drömmen. Kanske Torkki skulle kunna vara något. Han lär i alla fall vara billig, om än ett tveksamt kort.

nixXz: var det inte han som inte jobbade tillräckligt?

Kerstin_k: Spännande är det. Men om det verkligen rör sig om Bremberg så förstår jag inte riktigt varför Challe säger att han med 100% säkerhet inte dyker upp. Okej att man inte vill sprida någonting och okej att det kanske inte var klart vid det laget, men varför ljuga?

Frågan är också hur länge denna/dessa spelare har varit klara. Det hade ju varit bra för psyket om de i alla fall gett en tydlig hint om att nyförvärv var klara tidigare än i går kväll. Men visst, allt kanske blev klart igår.

Kamil Piros? Ja tack. Det är inte alls tokigt för att vara en mitt i säsongen-värvning. Men minst en back vill jag ha in. IDAG. Helst en forward till också.

RocknRolf2: Timrå Ik har sagt att man är ute efter en powerforward. Förutom Bremberg skall alltså ytterligare en forward in då? Det kanske blir 4 spelare då, precis som springsteen så säkert bedyrade. ;o)

250kg kärlek: Jo, det lär förmodligen spruta in spelare här under eftermiddagen, där Bremberg och Luoma är dom minst namnkunniga.
Vermotlich.

Piros snackas det om. Tja. Som ersättare för Lander under JVM känns han klockren. Dock ett par snäpp ner från den förstecenter jag febrar efter. Kompletteras han med en riktigt fet powerforward blir det dock tumme upp från mitt håll.

Onekligen spännande, hursom. Jag vill se en back också. Vibbarna i luften antyder bara en spelare. I a f idag.

250kg kärlek: Nog så rätt men framförallt målvakterna måste höja sig annars blir det ks.. offensivare sportchef klubbchef, ska man förstärka måste det vara en klasspelare annars duger nog junisar och 4 de linare. se på Sundlöv kokko in första line direkt. visst han var godkänd i TIK också...i 3 de

Den här vill jag se...

Poängmaskinen Bremberg
8 3 9 12

The Fat Bastard: Bremberg skulle förmodligen göra under för vårt PP. Plus att vi, möjligen, äntligen skulle få nytta av Anger. Om nu deras kemi finns kvar.
Dock är han inte den optimala spelaren sett till Timrås generella problem. Dvs bristen på konsekvens och fullföljning, främst vid checkning och i det defensiva.

Men, va faen. Klart man skulle ta Bremberg alla dar i veckan.

Bragd-Birger: Idag spelar hans lag Jokerit,finns han med i laguppställningen?

Bragd-Birger: Vi skulle behöva the Hanson Brothers

dr-nix: Ja, då skulle det inte vara 4600 på läktarna i a f. Mer staniol till folket!

Kan dom släppa nyheten någon gång!
Piros känns som en bra värvning.

Bragd-Birger: Piros känns som ett bra alternativ, dock tveksam om det är en kille som är tänkt att förstärka under tiden Lander och MPS är borta eller om det är den där klasspelaren vi söker.
Piros korta sessior i HV var väl en tänkt förstärkning till Hagos. När så Davidsson gick sönder fick han axla centerrollen i förstalinan. Jag vill minnas att många HV-supportrar var riktigt nöjd med Piros insats och gärna såg att HV hade förlängt med honom.

250kg kärlek: Piros, Bremberg, Luoma. Ja tack! :)

250kg kärlek: I Piros så får vi in en rightare och det kan vara nog så viktigt i PP.

Piros eller ej, men vi kan nog glömma Linkan en gång för alla:

Ambroo: Piros är väl leftare vad jag minns ifrån HV71.

250kg kärlek: Jag tror nog att Landers frånvaro är en bidragande orsak till just Piros ev intåg. Men snubben har absolut kvaliteter.
Skadefria blir man ju sugen på att lira honom i en kedja med Corso och Sonny på flankerna. Skulle kunna bli riktigt bra.

Ambroo:Ja möjligt, men detta var verkligen inte vad jag hoppats på, nej nej., kan inte vara möjligt

Eskas: Ja vilken knarkning av mig, helt rätt!

Ambroo: Jo, det är nog bara att glömma Bremberg. Däremot är jag övertygad om att TIK jobbade hårt för att få hit honom.

Skarin: Jag tror som du men det skulle känna förjävligt om det sket sig i sista stund. Man får ju hoppas på att han gjorde klart för dem i tidigt skede och att de inte satt och väntade på besked idag.

Ambroo: Någon i föreningen är i alla fall dålig på att ljuga. När Challe besökte oss inför Rögle-matchen ställde en av oss en fråga rakt ut till Challe om intresset för Bremberg. Challe sa då att han hade varit i personlig kontakt med Bremberg och försökt få hit honom men fått beskedet att Bremberg ville tillbaka till Ryssland. Enligt Linkan har man haft ett halvljummet intresse för Bremberg medan Challe varit jätteintresserad.

Di Leva varning: vem ska man tro på tro på...

250kg kärlek: Jag tror att Timrå jobbat stenhårt på Bremberg. Om det sen är Challe eller Linkan som legat på hårdast må vara skitisamma.

Ett tänkbart scenario är att Bremberg hade deadline vad gäller besked idag, och att det finns en annan spelare i standby-läge. Såsom Piros, exvis.
Det lär visa sig.

Skarin: Piros är en något bättre variant av Starkov, nej detta kan inte vara möjligt, Är det han , och man säger från Tik håll att man jobbat hårt ,så har jag tappat all tro på Timrå

Nej detta kan inte stämma, omöjligt.

Bragd-Birger: Så eftersom det dröjer lutar de mera åt alternativet då.

Tvåtallar: Di Cassmirro är väl ledig platsade inte i Örebro..

RTS: mjaa, nog räknar iaf jag Piros (om han kommer) att han skulle bli en av de 2-3 bästa i TIK anfallare isf...synd bara att han inte är rightare...

erathoo: Ja om man pratar om karaktärspelare, som många här inne gör, så har man nog blivt blåst på konfekten, nu ska jag inte måla fan på väggen, men detta var inte i närheten vad jag hoppats på.

Ja ja, om nu detta är sant, så får vi väl hoppas på att Springsteens 3 återstående förvärv smäller högre,

Bra krönika av Nyström förresten.

Man får komma ihåg att utbudet just nu vad gäller klasspelare är tämligen begränsat,så jag skulle välkomna Piros med öppna armar.

RTS: Håller med. Herr Nyström fick till det rätt bra där.

RTS: Vad var du i närheten av då?
Tänk på att det är Timrå anno 2009 vi snackar om.

RTS: Jag håller med dig Piros är en "hängskalle"=medgångslirare inte direkt vad vi behöver

Skarin: Klockrent för en gångs skull.

« · 1206595 · »