1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600402 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Ang. Halonen, är det nån som vet hur han är på skridskorna?

Vill ju inte ha nån ny Lotvonen.

Kattgubben: Tror inte Perra är så sugen där. Dessutom så har vi sju backar på kontrakt och en på ingående.

Kattgubben: Varför då? Vi behöver en PP back av rang nu när Halonen är klar.
Lindgren har väl inte öst in poäng direkt de senaste säsongerna?

Redigerad kommentar

Enligt den rosa blaskan så vill FBK bryta kontraktet med Fredrik Lindgren. Det kanske vore nåt för Timrå? Om inte Skellefteå vill ha tillbaka honom...

MorganaLefaey: En annan sak med Charles är att han har haft svårt att handskas med egensinniga karaktärer och att kunna svetsa ihop en grupp. I Ö-vik så är det ju allmänt känt att det finns en hel del starka viljor att ta hänsyn till. Men i ett slutspel så är han ändå guld värd med sin vinnarskalle, fast man ska ju även lyckas ta sig dit först också...

Bristen på en tydlig spelidé har väl dock varit det största minuset och en stor bidragande orsak till att vi har fått kämpa oss igenom grundserien.

Vi är tydligen intresserade av Viktor Fasth.

Såg han mot AIK o han var grym då.
Undrar vem som blir vår 1:e målis?
Har nån hört nåt om Limpan?

Ambroo: Själv vill jag vara så där sjukt optimistisk i förväg för att sen bara sjunka ihop av besvikelse.
Det finns nån sjuk gen i mig som tydligen gillar det.

Så: Ja jag är optimistisk till att vi får ett bättre lag liksom centeruppställning till hösten.

Skarin o du får väl ta ner mig på jorden igen som vanligt :)

Hade Rosén varit ytter, kring en och nittio och vägt kring just nittio så hade jag förmodligen tyckt att det hade varit alldeles lysande. Men nu, nja...

Funderar även över Bloggrins: "Vi behöver högerfattade spelare och gärna en center för mycket än för lite." Mmm, visst behöver vi högerfattade spelare, men att tro att vi kommer att stå där med en center "för mycket" är att hoppas på för alldeles för mycket är jag rädd. Känslan är att Corsos icke vara kommer närmare och närmare. En centerlinje med Hirschovits-Karlsson-Lander-Rosén får inte direkt mig att hoppa högt. Den är på förhand svagare än den klena upplaga som vi nyss haft. Försvinner Corso så måste det in ett namn om vi ska slippa dansa kring strecken.

Nu är jag så dära skojigt optimistisk igen...

MorganaLefaey: Inget fel på Challe, han har gjort det bra här i Timrå med små medel. Hans ledarskap känns dock inte riktigt helt 100, han är ingen gruppmänniska som jag får det till. Han kanske blir en hit hos er, vem vet.

Hahl Bundy: Måsta vara fördel oss Modo har ingen tränare

ersson: Som Modoit så skulle jag inte klaga. Han har gjort ok ifrån sig med lag som inte sett allt för farliga ut.

Det som känns lite jobbigt är att han uppför sig som en fyraåring när domslut går emot honom. Sen har man en liten rädsla för de yngre som man kanske värvar. Han har väl inte varit allt för snäll med dem (När man lyssnat på er) fastän ni kört med Moe, Erixon, Lander och Svensson.

KniveN: Känns dock rätt så avlägset att Challe ska ta över MoDo.

dr-nix: Jag tycker vi borde ta Rosén framför ögonen på Modo.
Skulle kännas bra faktiskt.
Fast det är ju inte det viktigaste skälet om nu nån trodde att jag trodde det.

Baker: Jens Karlsson är en ytterforward, Rosén är en Center..

Du får gärna hitta en ung Svensk spelare som kan producera poäng men som samtidigt är större än Rosén.

Ta kontakt med Jens K istället... vi har alldeles för "klena" forwards!

Angående Rosén... "lite liten och ingen fysisk spelare" det låter som en klockren spelartyp som Timrå behöver!

DJ Hemp: Halonen;Spottar du på mormor en gång till ungjävel får du ingen sup till maten....).

Dagbladet:

TIMRÅ JAGAR VÄXJÖCENTER

Han nådde en tredjeplats i allsvenskans poängliga.
Nu jagas Växjös center Robert Rosén av flera elitserieklubbar där Timrå är ett av lagen.
- Jag vet att de varit med och visat sitt intresse, säger han.

AGENT BEKRÄFTAR: HALONEN SPELAR I TIK NÄSTA SÄSONG

Att finske backen Antti Halonen lämnar TPS Åbo för spel i Timrå kunde Dagbladet berätta redan i början av mars.
Nu bekräftar hans agent Heikki Mäkinen övergången.
- Allt är klart. Vi har gjort allt pappersjobb och det står klart att han kommer att spela i Timrå nästa säsong, säger Mäkinen.

lungan: ja jag håller på att bli galen.

Varför kan inte spelare gå ut i tidningen likt Granak )som sa att han kan tänka sig att spela i Skellefteå) och säga att de vill spela i Timrå.

Man kan ju ha en lite förhoppning om att M Månsson gör detta och säger att han vill spela i Timrå.

Undrar varför Timrå inte klargör något gällande truppen, de är lite lugnt just nu.

Timrå har ju minst sagt fått ett tränar par som känns hur bra som helst så man ska inte grina ännu.

Men man verkligen se spelare efter spelare trilla in i truppen nu.

Jag vet jag är otålig men så har jag alltid varit. Jag vill se Pressmedelanden.

Ett presmeddelande för Granath kan man välll i alla fall gå ut med, det är ju roligare med flera än ett med 4 spelare i.

Snoop: Bra värvning på papperet men det var ju Jaakola också, och han känns inte direkt så het nu i efterhand.

Seikola klar för SSK !

mattias - 74: Har inte alla det i Leksand? :)

Hahl Bundy:

Han skall nog ha bra betalt, ryktet säger att han har 6 siffrigt i Leksand :)

Oliver Ekman Larsson var väl här hos oss o tittade o valde mellan oss o Leksand?
Nu kan det vara dags att ta steget till oss då?
Ett steg i rätt riktning i sin utveckling.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Appropå Fernholm så var det roligt när DIF klacken sjöng "han har sålt sig som en h*ra, sålt sig som en h****ra"

För att han bytte från DIF till LHC för att få chansen att vinna någonting.....

jens_88: Spontant tycker jag väl att Eriksson känns mest intressant för Timrå. En av ES bästa tekare dessutom.
Men han är ju trots allt 33 år o lär knappast bli aktuell för oss.

Hahl Bundy: Dom gör väl sig inte direkt av med Fernholm? Han ska väl tydligen vara väldigt nära spel i KHL

haha snyggt att Sid sitter på bänken med båda benen utanför :P

Ambroo: Kollade faktiskt på det jag också, känns dock inte som att han kanske är så intresserad av Timrå?

T T: Nä usch, han smakar säkert surt.

Lumber Jack: Äh, vårat intresse var aldrig seriöst. Vi budade bara för att trissa upp priset.

Åkerblom i 6e: När det gäller Blomqvist så har jag bara hört att det blir Modo.
Men jag har inte hört nåt från nån jag litar på än. :)

Björn Svensson
Elias Granath
Anton Lander
Antti Halonen
Kim Hirschovits

Är väl alla så gott som klar va ?

Blomqvist lär väl gå någonstans idag också? 50/50 ?

Laken: Räcker det inte med pygméer?

lungan: Högerskytt dessutom!

Alfredsson får enorma hyllningar i Ottawa när han nu spelat 1000 NHL-matcher.
Känns oerhört tryggt att han spelar i samma forwardslina som Peter Regin i denna hyllningsmatch (och Jason Spezza).

dr-nix: Ja jag skulle nog tro det....

lungan: Skulle inte vara så dumt det !

Laken: tb.no/sport/speider-etter-talenter-1.5036725

Medelpadningar on the way

Ulrika72: nja, som ett aprilskämt.

Har det varit på tal att Pyörälä ska komma tillbaka? Men jag hoppas att han gör det och att Lindbäck stannar..

Jacob Blomqvist, någon som hört något ? (:

dr-nix: jag var lite och cyklade ang Niskala, det var KHL han var på g till om expressen har rätt i deras artikel.

« · 1257214 · »