1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601366 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Kerstin_k:
Javisst kära du, men innan man gör en sån sak kan man ju allltid upplysa om hur det ligger till.
Man behöver inte tala om direkt vilka som är på G eller så, men nån info bör han släppa för att slippa sån här skitspridning, eller?

liston: Det hela måste väl ändå ställas i relation till hur läget verkligen är.

Antingen har Linkan laget klart. Han har fått muntliga överenskommelser från dom spelare han vill och väntar mao bara på att få kontrakten underskriven. Mig veterligen klarar dom av att göra det via fax nu för tiden. Så TJ kanske sitter i detta nu och laminerar in ett gäng färdigskrivna kontrakt. Allt lugnt, Linkan njuter i Thailand.

Eller så är det bara ett dumdristigt beslut och Linkan gör bort sig big time. Han åker till Thailand när han egentligen borde vara i Stockholm och smöra för agenter för att lyckas få spelare till Timrå IK. Silly season skiter sig totalt för oss och vi kan skriva spaltmeter efter spaltmeter med "AVGÅ LINKAN" längre fram under 2010.

Vi får aldrig veta hur det förhåller sig. Det hela handlar väl om vilket alternativ man själv tycker passar bäst. Vilket man har lättast att förlika sig med. Personligen tror jag väl att det är det första alternativet som är närmast sanningen. Kanske inte så extremt som jag målar upp det, men på det stora hela är det åt det hållet.

Visst kan man tycka att han borde vara beredd på kovändningar och missade värvningar och vara aktiv för att täcka upp sånt. Men som sagt, vi vet ju inte vad hans huvudspår har sagt.

Eller så kan man bara skita i vilket och ta det hela med ro. Till hösten får vi ju svaret om han har gjort ett godkänt jobb eller inte. Typ.

Redigerad kommentar

liston: Haha, men allt löser sig alltid till slut!

ersson:
Hujeda mej, han som kan tänk å tänk

liston: Jag tycker också att det är konstigt, men han har säkert tänkt på allt!

ersson:

Att ta semester när den viktigaste perioden skall spelas är inget annat än tjänstefel.

Att missa detta bör vara en anledning till att få en reprimand av styrelsen.

ALLA skall tydligen vara där men EN väljer att kolla in Håkan:s bar.

helt åt helvetet.

Knylan: Måste skicka en fredsduva till dig också Knylan, ledsen ifall jag är arg. Ni har säkert rätt, jag är bara ung och dum trots allt ;)

liston: Linkan hade tydligen tittat fel i kalendern, missat LG Hockey Games och tagit en sista minuten till Thailand mitt i allt när han egentligen borde ha varit på plats i Stockholm och gått runt och delat ut flygblad i form av spelarkontrakt. Han glömde av att inte laget var färdigt helt enkelt så nu står vi här med en målvakt och tolv utespelare. Allt på inrådan av TJ som tyckte att det räckte alldeles ypperligt med 13 spelare, "man får ju ändå bara vara 5+1 spelare på isen samtidigt ändå".

TIKbiff, Janken: Fredsduva, jag ber om ursäkt för mitt beteende och mitt skrivande! Vi tycker alla olika, hoppas att vi kan dra jämnt i framtiden.

liston:

Ändå är det förra årets j 20 tränare som har tagit över A laget så man tycker ju att han borde se potential i killen. Mitt tips är att han går till ES och hamnar i en 4:e kedja och gör succe. Vore lagomt åt Pissföreningen nummer 1

liston: Vi håller inte med varandra angående Linkans resa till Thailand, vad tycker du? ;)

250kg kärlek: Har han läget under kontroll så tycker jag inte heller att det är konstigt, men han har säkert allt under kontroll och allt är säkert bra! :)

mattias - 74:
Förvånad? Det är ju Leksand!

liston:

Nu har Leksand än en gång gjort sig av med en lovande 89:a så nu tycker jag Timrå skall höra av sig. Markus Persson född 89!

Redigerad kommentar

ersson: Här är det som vanligt högt i tak, vad har hänt nu då eftersom nästan alla verkar upprörda?

ersson: Ähh, har han läget under kontroll är det inte alls konstigt. Hans chef borde väl annars sagt nej om han bedömt att det inte vore lämpligt (om nu herr sportchef inte såg det själv menar jag).
Det är vuxna människor vi talar om som säkert kan bedöma situationen själva.

Jag har inget problem med att Stefan Lindqvist dragit till Thailand. Hoppas han kommer hem bara med de oroligheter som råder i landet.

Jockz: Det var där jag läste och det där jag relaterade till.

TIKbiff: Prioriterings sak det där! ;)

Knylan: *Andas, andas*

Redigerad kommentar

250kg kärlek: Jag har exakt ingenting emot Linkan iallafall.. Jag tycker helt enkelt bara att det är konstigt att åka till Thailand vid den här tidpunkten.

ersson: Jadu, du vet hur det ligger till du. Kan ingen skicka ett mejl med lite Eliteprospects-länkar så att han åtminstone får någonting gjort på semestern?

Själv blir jag rätt lugn av att Linkan drar till Thailand. Det tyder på att han kommit långt i sina planer kring laget och känner sig rätt säker på sin strategi. Jag har liksom svårt att se hur en sportchef som inte känner sig ha koll på läget drar till Thailand istället för att jobba klart innan.
Så pass mycket hjärna har han, det är jag tämligen säker på, så att han sköter det här på ett bra sätt.

Tycker nog att den kritik som riktas mot Linkan verkar handla om ett personligt "tycker inte om Linkan" mer än att han drar till Thailand.

TIKbiff: Åh fy helvete, orkar verkligen inte diskutera. Ni får tycka vad fan ni vill helt jävla ärligt så får jag tycka vad jag vill, finito.

Redigerad kommentar

Pätr: Bra läsning för alla Linkan lovers, kollar väl spelare från Asiatiska ligan

ersson:
Det var som faan...
Det är tydligen här på HS man skall ansöka om semester
och inte hos sin chef.

Vem vill ha min semesteransökan?

Precis som Janken med flera skriver, han sitter väl inte på en öde ö heller?
han kan lika gärna svara i sin telefon i libyen för min del som att han svarar här i sundsvall.
Och vad är det som säger att lagbygget inte har kommit mycket längre än vad som är officiellt?
Är ni griniga för att ingen läckt eller bubblat till er på HS?

Fäll ner pungen och landa nu.

ersson: Och här kommer det: AVGÅ LINKAN!!!

Ärligt talat tycker jag också att det verkar lite... konstigt, minst sagt. Samtidigt får man väl anta att han har läget under kontroll, såsom en sportchef i Elitserien borde ha.

Janken: Semester tas väl under sommaren vad jag vet? Han har väl ett jobb som alla normala svenska personer? Han får ta semester hur han vill, men gärna när vi inte ligger 3-4 spelare efter varje lag i serien och allt är ovisst med truppen. Det känns bara oseriöst tycker jag, finito.

Frella: Ingen aning men är den klar så är det inget konstigt med att han tar semester.

Jockz: Är truppen oviss då?

Janken: Han får väll lita på sina "scouter" då, för det är han som får ta skit i slutändan om det går snett. Tror inte många sportchefer tar semester mitt under deras "högsäsong" då deras arbetsuppgift är som viktigast, speciellt om truppen är oviss.

RTS:

Oj oj!
Linkan har lämnat hockeymetropolen Sundsvall i två hela veckor!
Fy! Vilket tilltag!

Han har telefonen med sig! Och den är igång! (Det vet jag)
Vad jag förstår så bor väl inte agenterna i Sundsvall.
Sannolikt har han en laptop oxå!
Planerna är nog redan klara.
Prio 1, plan B, plan C ... o s v.
Han är väl inte ensam om att scouta heller, Han är en ansvarig samordnare! Han har Tarvainen, TJ, Perra, Clabbe och på Robban låter det som att han inte är helt avsågad från samarbete med Linkan.

En annan fråga man kan ställa sig är:
När fan ska karl´n få ta semester då?
Här på HS klagas det ju så fort det går ett rykte om att någon inom TIK, över huvud taget, har ett liv!

Sen vet vi ju inte heller vilka som är i Thailand heller.... Spelaragenter reser nog en hel del!
(Det sista är långsökt men....)

RTS: Det är väl aldrig fel att nätverka även om truppen är fastspikad på kyrkporten nere i Timrådalen.

Kerstin_k: Men visst får du hålla med om att det är en ganska OBRA tid att dra på semester när det är som mest intensivt med övergångar, Om han nu idagarna får nej av ett par stycken "mkt troligt" då blir det ju ganska bråttom att omprioritera.

Men att för en sportchef missa eventet i Globen under den mest intensiva tiden känns riktigt oseriöst om du frågar mig..

Men samtidigt gör det väl kanske ingenting eftersom Tj är den som har sista ordet.

ersson: Hoppas man dyker på han i wm

Kerstin_k: Du har rätt på ett sätt, men jag tycker ändå att på den här tiden så ska man ligga på lite extra, kämpa lite hårdare, åka på evenemang och träffa agenter (LG hockey games..). Han får mer än gärna ta en semester till sommaren då hans semester egentligen är :)

ersson: Som det låter på honom i media arbetar man på ett par namn och har inte fått nej från någon av dem än. Är det då bättre att han sitter och rullar tummarna på kontoret eller att han tar en, förmodligen, välförtjänt semester?

Han kan ju inte gärna börja knyta upp spelare på premissen; "Om spelare A inte skriver på för oss så vill vi ha dig - går du med på det?"

Han har givetvis sina huvudspår att arbeta efter. Så länge han inte fått nej från dom kan han lika gärna ha lite kyla och vänta ett slag. Låt karln vila upp sig i Thailand så han orkar vara aktiv resten av säsongen och när själva hockeyn börjar igen.

Tror förvisso att det finns internet och mobilteckning i Thailand också. Så skulle det vara något akut kan han säkert kontakta både T-J och diverse agenter...

Nej, jag får snarare känslan av att man är på det klara med vilka man vill ha och förmodligen känner man sig ganska trygga i den situationen.

Det finns ju inte heller något som talar för att eventuella spelare tackar ja till kontrakten från Timrå fortare bara för att Linkan är hemma här i Timrå. Eller att en av de tilltänkta spelarna tackar nej bara för att han är i Thailand. Det gör liksom varken till eller från kan jag känna. Skulle nog kunna sätta en slant på att Linkas mobil är påslagen och att han är kontaktbar för dom som behöver nå honom.

Pär: Jag tycker tvärtom att det känns tryggt att Timrå IK har en sådan kontroll över händelserna att man kan låta sportchefen delegera arbetsuppgifterna ett par veckor för en välförtjänt semester.

Pär: Den där mannen bara sjunker, sjunker, sjunker och sjunker.... VAD GÖR HAN?!

ersson: Va-faan! Trodde att Linkan o Thailand var ett skämt. Vem har gett tillåtelse till det mitt under brinnande värvningsslutspurt? (Har T-J tagit över?)
Inte ser det snygt ut i allafall!

Mackelito: Det där ser mycket bra ut, men skulle kunna tänka mig att byta Röymark mot B.Svensson ifall Röymark trots allt visar sig vara så bra som han en gång sades vara! Jag är faktiskt jäkligt intresserad av att se Röymark, han känns som en liten flipp eller flopp alá Kirill Starkov!

Något sådant här då?

Målvakter:
Magnus Åkerlund
Stefan Ridderwall
Joakim Lundström

Backar:

Antti Halonen - Mikko Jokela

Sebastian Erixon - Elias Granath

Mattias Karlsson - Tomas Skogs

Reserver - Sonntag, Styf, Owuya

Forwards:

Ikka Pikkarainen - Kim Hirchovits - Timo Pärssinen

Fredrik Hynning - Daniel Corso - Martin Sonnenberg

Björn Svensson - Anton Lander - Nicklas Danielsson

Anton Axelsson - Gabriel Karlsson - Martin Röymark

Reserv: Alexander Larsson

Herminator: Skulle gissa på att det är ett s k upptrappningsfenomen. Vanliga lysrör räcker inte längre för så härdade pigment som Linkans.

T T: Fasen, Thailand, räcker inte Linkans solarium till längre? Undrar just om han mellanlandar i Bangkok för att känna på "slutspelsstämningen"?

Pär: Nu är det ju lite svårt att jämföra spelare på olika possitioner.
Bagarn o Gunno är dessutom helt olika spelartyper. Gunno´s starka sidor är ju farten,frejdigheten och målsinnet.

Men jag håller med dig om att Bagarn är/var en kanonspelare för Timrå.

Pär: Dessutom har ju Bagarn gått framåt rejält sista två åren...eller inte. Dålig sista året här och iskall i FBK i år. Han vandrar samma väg som Lindman. Från landslagsspelare till en undanskymd roll som fjärdecenter i LHC på kort tid. Cirkeln är sluten?

Blizzard: Skulle välja Bagarn före Nordgren alla dagar i veckan. Ge han ett 3-4 års kontrakt så har vi en kanonspelare med rätt inställning...

lungan:

allehanda.se/sport/ishockey/1.1987763--nordgren-stannar-i-schweiz-

då får vi ta I Pikkarainen då :)

lungan: Ja, han verkar säker på sin sak, Karlskogabloggaren:

Detta är ju att drömma lite förmycket men denna trupp skulle inte vara helt fel

Truppen 10/11
.
Målvakter:
M1: S Ridderwall (Ny)