1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601367 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Kerstin_k:
Javisst kära du, men innan man gör en sån sak kan man ju allltid upplysa om hur det ligger till.
Man behöver inte tala om direkt vilka som är på G eller så, men nån info bör han släppa för att slippa sån här skitspridning, eller?

liston: Vadå, "PRESSMEDDELANDE! Jag, Linkan, drar till Thailand nu. Silly season läggs på is för någon/några veckor framöver. Skiter det sig med någon spelare av den orsaken så är det inte mer med det, jag bryr mig ärligt talat inte. Jag behöver få kröka lite under bar himmel. Det är trots allt bara hockey vi sysslar med här, en lek enligt vissa. Jag får kolla av sms-inkorgen och mejlen när jag kommer hem helt enkelt. Me löve u you long taaajm. /Eder Linka."

Ja, kanske ändå. Ärligt talat. Vi får helt enkelt förlita oss på att inblandade inte är helt dumma i huvudet tills motsatsen bevisats. Dyker det upp någon artikel inom snar framtid där låt säga Gunno säger att "Ja, alltså. Jag skulle bara ringa och tacka ja till Timrå men då var Linkan i Thailand så det fick bli Modo istället" så kommer nog jag och resterande 97% av supportrarna bli hysteriska också.

Knylan: Inte så stort utan han kunde kanske nämnt det i någon artikel då ST intervjuat honom. Jag åker iväg två veckor och det kanske inte blir lika mycket kraft på rekryteringsarbetet från min sida utan TJ och Mika tar över ett tag. Jag är helt slut efter en lång säsong och behöver en välbehövlig vila. Jag menar, svårare är det inte?

EDIT: Kanske inte ordagrant så, utan att ifall någon undrar varför jag är borta så är det för att jag är slut och behöver vila. Jag kan dock säga att vi har full koll på läget och TJ och Mika tar över medans jag är borta.

Redigerad kommentar

ersson: Jag kan tycka att värvningen(?) av Alexander Larsson borde diskuteras i större utsträckning än att Linkan är i Thailand. Det är iaf en värvning jag har svårt att förstå.

Frella: Vill inte diskutera, det ska bara inte stämma att vi värvar en kille som gjorde 14 poäng hos katterna bara för 2 säsonger sedan.

Frella: han värvades av TJ när linkan åkte iväg, TJ passar på att fylla truppen med billiga spelare innan linkan har hunnit tillbaka.

Frella: Den värvning känns hyffsat konstig, Det enda jag minns av honom var en bra SCA-cup och hans Gröna klubba. om jag inte missminner mig.
Men det är väl 100 klart ännu ang honom.

Vi kanske kommer att sakna Jeppe o Starkov till slut.

Jimmy om dagens spörsmål:

Danielsson fick inte tag i Linkan:

Semester nu?! Vem är vikarie då? Eller behövs det ingen tjänstgörande sportchef så här när Europaligorna precis har slutat och truppen totalt består av 13 man?

Oavsett om nu läget är "hellugnt" så kan han fan vänta med ledigheten. Men det har ju uppenbarligen ingen som helst betydelse hur engagemanget ser ut utåt. Högsäsong för sportcheferna trodde en annan men tydligen inte.

Sundsvall Hockey blev kvar i Allvenskan - dem kanske är sugna på en "nyorganisation"? Då är ju Linkan som klippt och skuren, nu med ES-meriter och allt...

Bort!

T T: Fan att Linkan var i Thailand!

RTS: Jodå, grön klubba. Det kommer jag också ihåg, men det var väl det enda också...

RocknRolf2: Tarvainen är väl stand in? Han var väl iaf erbjuden rollen och verkar vara den som uttalat sig i tidngen senaste tiden.

ersson: Konstigt att ingen skriver " SKANDAL " .
En sportchef ska inte ta semester under denna tid då allt ska byggas upp , Linkan har ca; 10 månader på sig att ta ut sin semester eller varför inte ta semester när de övriga i gruppen tar sin( efter midsommar 4 veckor framåt)
Skulle jag sitta i TJ ställning så skulle jag skicka karln åt h..vete, rent ut sagt.
Jag vet att några kommer att skri va att Corso skrev under i fjol när Linkan också var på semester men det spelar ingen roll.
Jag tycker att Linkan visar dåligt omdöme gent emot de nya tränarna.......
Blir så förbannad..........

En bra spelare som är ute på marknaden igen , högerskytt dessutom.

Redigerad kommentar

T T: Alla spelare som går till andra klubbar den närmaste veckan skulle naturligtvist gått till Timrå i stället om bara Linkan hade varit hemma och svarat i telefon.........Jävla Linkan!!

Kramer: Freddan har snott Linkans FILEFAX..

Nybbe: Tänk om Linkan är ûbersmart? Kan det vara så att även vissa spelare drar till Thailand efter säsongens slut? Vem sitter då redo på beachen med en paraplydrink i ena handen och ett kontrakt i andra och bara väntar på att potentiella nyförvärv ska glida förbi?

Kramer: Det tror jag inte,, men en person, sportchef eller någon annan som verkligen brinner för sitt jobb, dra väl knappast på semester när det drar ihop sig. Man kan ju undra hur sponsorerna ställer sig till sånt här när det kommer fram.

Tycker faktiskt Jimmy H fick ihop allt på ett bra sätt i sin blogg. Kan faktiskt inte förstå er som tar honom i försvar i detta läge.

Ang Danielsson så säger jag SYND. Där missade vi en riktigt bra spelare.
Var han den 3 spelaren som MoDo vann dragkampen jämtemot Timrå, dock den förste enligt mig av riktig klass.

Timrå skulle behövt en Sportchef. det har vi saknat i ett par år nu.

"Det har varit riktigt bra för Alexander att komma till Norge där han gjort två riktigt bra säsonger. Han har utvecklats och han kommer utan tvekan att hävda sig bra i Elitserien, säger Gunnar Svensson."

min fråga är, har linkan bara numret till Gunnar Svensson.....

Blizzard: Första Thailandsvärvningen i hamn då, skall blir intressant o se vad det blir utav detta.
Nu skall grabben få chans först, men denna värvning fattar jag inte ett skit utav.
Skall bli roligt o höra hur man tänker i denna värvning. Victor Huss skulle haft den här plats en enlig mig.

AVGÅ ALLA!!!1!!11!!!

Om nu Nordgren blir kvar i Sweizz, skall det vara så svårt att locka hem Crippe istället?, Minst lika bra, och en spelare från egna ledet.
Synd att vi skall ha egna toppspelare i konkurrerande klubbar.

Crippe kom hem!!

RTS: Den enda klausul han har i sitt 3 åriga kontrakt med SAIK är för utlandet, så vi kan glömma honom.

Hahl Bundy: var det så,, synd jäkligt synd. Han är en förstafemma spelare för mig.

Får man hoppas att Larsson gör en Granath?
Jag är vis från förra säsongens sågning av Granath o tänker inte göra samma misstag igen med vare sig Röymark eller Larsson.

Ang. Linkans semester så är det mesta sagt,både det goda o det onda, men ingen ska väl inbilla sig att han drar på semester utan att allt är klart till 99%.

edit: Eller ska man det? Vet varken ut eller in längre men jag tänker utifrån Timrås bästa med lagbygget o då faller det ur rimlighetens gräns att sticka utan att nåt är klart.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy:

Vad jag hört av en sponsor så är det en hel del som hänger löst, bland annat den viktiga målvaktsposten.

De tycker att denna semester är oerhört klantigt tajmad inte bara av Linkan utan även av hans arbetsgivare.

Oseriöst är bara förnamnet.

haggen: Klart tidpunkten kan kännas illa vald men innan man vet den slutgiltiga truppen så känns det som att åtminstone jag inte orkar bry mig. Mer suspekt då att man nästan uteslutande använder sig av Gunnar Svenssons spelarstall.

HS-pöbeln hade förmodligen skrikit sig hesa oavsett när Linkan nu tagit sin semester.

Äntligen...Timo Björn och Elias klara...jippi :)

zita: Skoj, men målvaktssidan oroar riktigt mycket nu, påtänkta förvärv droppar av. Men hur som helst så lär det bli en nedköp jft med Lindbäck. Det känns inte bra, han har varit en viktig räddningsplanka där bak. Nu måste effektiviteten ökas, backar och forwards som kan göra mål behövs.

RTS:
"Ang Danielsson så säger jag SYND. Där missade vi en riktigt bra spelare"

Kanske det, men även en kille som tar stor plats och inte alltid har en bra attityd, fråga BIF bland annat.

Krocken med Challe lär kunna bli total om inte någon av dem ändrar sig.

zita: Det blev ingen presskonferens men en länk kan de väl få i alla fall.    :)

T T:

Moe klar för Leksand 2 + 1. Kom nyss med SMS från LIF NEWS!

mattias - 74: Bra att Moe valde LIF före SSK och RBK.

RTS: Ja! hoppas victor får chansen i timrås a-lag under nästa säsong... åtminstonde som backup vid skador...

mattias - 74: Grattis till både Moe och LIF! Det tror jag blir en bra kombination!

Tycho:

Ja men man får hoppas att han inte behandlas som Markus Persson gjorde. Bara att läsa Leksands boken!

T T: Hur kan detta vara möjligt? Linkan är ju på andra sidan jorden..

Apropå dåligt ledarskap
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article7041230.ab

KniveN:

leksand i ett nötskal!

T T: Hur kan Linkan uttala sig, är inte han i Thailand?

Kikar man på vad Zuccarello Aasen hade för siffror i Norska ligan så är ju inte Alexander Larssons så jättepjåkiga. Därav inte sagt att det är samma spelartyp men nog borde han kunna hävda sig även i elitserien?

jonmannen: Vill minnas att det faktiskt var lite snack om Larsson redan efter hans succé i SCA-cupen mot Timrå. Då var det några som absolut tyckte att han förtjänade en chans i ES. Nu har han fått den och det återstår väl att se hur det hela slutar.

Personligen kan jag tycka att han är en helt ok ersättare för Samuelsson eller Starkov. Två spelare som värvades på ungefär samma premisser - ung, lovande och utvecklingsbar. Ingen av dom gjorde något bestående intryck på mig i alla fall. Så mycket sämre kan det inte bli med Larsson.

Skönt med några officiella förlängningar också. Inte så oväntat, men skönt att det finns på papper. Hoppas att Pärssinens lönekuvert är något mindre än tidigare säsonger och att man lyckas hitta en ordentlig winger till honom och Kim så att vi har en finnfemma igen.

Men det lurigaste med alla dom här värvningarna är ju trots allt hur fan man lyckas genomföra dom. Jag menar, Linkan sitter väl as we speak och sippar drinkar på nån pub i Thailand?

Kerstin_k: Robban har väl hoppat in och vickar lite :)

Kerstin_k: Pärssinen blir kvar... hur ska man se på det?

Förra säsongen var hans första hela säsong i Timrå, dvs. som inte kantades av skador, men tyvärr blev den väl inte särskilt lyckad. Det enklaste skulle vara att utropa att Timo är slut som hockeyspelare och att det var dumt att förlänga med honom, men jag är inte säker på att det vore det klokaste.

I en mer offensiv roll och med en annan omgivning så tror jag att han kan tillföra en hel del till laget. Låt oss leka med tanken att han placeras bredvid Hirschovits och att Pikkarinen gör den kedjan komplett. Då tror jag att man har ett riktigt giftigt anfallsvapen, så jag känner mig försiktigt positiv för närvarande.

Pätr: 2 år känns lite saftigt för Pärssinens del, 1 år hade räckt.

Kerstin_k: "Timo Pärssinen, 33, har skrivit på för två nya år. Forwarden gjorde den senaste säsongen 24 mål på 59 matcher, grundserie och slutspel sammanslaget."

24 mål??

mikenomad: Gjorde väl snarare 24 poäng, typo

Alexander Larsson?

Är det bara jag som har fått intrycket att han är lite dryg o kaxig, lite som Daniel Olsson?

Hoppas jag har fel dock.

Var är spelarna med tynd o tuffhet? (Blir det fjäderlätt som förra säsongen?)
Tycke att vi har nog med isprincessor.....

« · 1260990 · »