1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601387 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
P J: Du får mer än gärna hissa eller dissa under brinnande säsong då du sett han spela! Låna från sundsvall? Då kan man ju lika gärna låna från Kovland eller Njurunda? ;)

Redigerad kommentar

Ja nu istället för att klaga på Linkans värvning nu då så varför inte säga "kom igen Hallin, nu får du tillbaka formen igen!" något annat hjälper inte, tycker inte han ska behöva skrinna in och ha i åtanke "nu ska jag vinna tillbaka fansen" ... stötta honom från första stund nu :)

P J: Ägna dig du åt att supporta NIK-lagen istället. Jag har hört att det är glest i slänterna på Gumsekullen och IP i Nedansjö. Skulle inte spelet värma så vet jag att det finns ett gemytligt café och klubbstuga i anslutning till fotbollsplan i Nedansjö. Det behöver allt stöd och support de kan få!

WHAT A WASTE OF MONEY. Det är min kommentar till värvningen av Per Hallin. En grinder som inte får särskilt mycket uträttat. Timrå har redan Björn Svensson, Anton Axelsson och en del nya som inte aspirerar på en plats i de två första kedjorna. Timrå behöver istället lägga allt krut på två ytterforwards till förstakedjan (samt förstemålvakt förstås). Uppstår skador eller att spelare åker till JVM är det bättre att man löser det med juniorer från egna led eller lån från Sundsvall Hockey. Per Hallin. Geez. Hoppas det här blir ditt enda misstag i vinter Linkan...

sargad: Jag instämmer i ditt resonemang. Visst kan jag till viss del förstå att det finns en romantiserande bild av Hallin. Men jag hävdar bestämt att det är bättre med 10 halvblinda och halta hönor i brädhuset ÄN EN stor ståtlig stilig primadonna med grotesk ersättningsnivå som glider runt på en räkmacka och skall ha allting serverat på silverfat. Ibland börjar man fundera på om klackfolket helt har tappat perspektiv och begrepp. Det är rena rama domedagsprofetiorna härinne och det blir bara värre med åren. Fan det är nästan så att man skulle vilja sätta sig i en tidsmaskin och förflytta sig tillbaka till nittonhundranittofem igen. Då fanns det fortfarande ett uns av ödmjukhet kvar. Den är nu fullständigt bortblåst. Det var bättre förr...

Redigerad kommentar

sargad: Jag är tonåring och kunde inte hålla med mer.

Åkerblom i 6e: Välkommen Per Hallin. Jag tycker det är jättekul att få tillbaka en spelare med stor förankring och passion för föreningen. Eftersom jag är lite äldre så är jag uppväxt under en tid när klubbtillhörighet betydde något. Ur den aspekten är det särskilt kul med Hallin. I tider när det blåser lite snålt, vilket det gör nu, tror jag att en karaktär av Hallins typ är viktig.

Skarin: Jag tror på Hallin. Talar mer för att han kommer vara bra än dålig.

TIKbiff: Där sa du nåt.

Jag tror också att Linkan velat ha hit andra spelare.

Jag tror iaf på Hallin, till skillnad från de flesta andra.

Jag räknar kallt bort MPS. Jag räknar kallt med att Sonnie blir kvar. Jag vill, eller jag menar kräver, att vi får hit en högerskytt till förstakedjan. Det vill Linkan också. Men går det?

Stöd TIK, lämna in ert bidrag.

Simmalugnt: Visst är det så.

Men det är väl så när man jagar Europeiska stjärnor - man får snällt vänta tills det att KHL sagt sitt. Dom allra flesta spelare hoppas nog på ett penningstint kontrakt där ifrån före ett kontrakt med Timrå...

Frella: Så var det med den "satsningen" som man lovade så stort för några månader sen.
Ingen kan ju anklaga oss för att inte ha den bredaste truppen med 3:e o 4:e line spelare iallafall!

Hahl Bundy: Den där tredje klassyttern du snackar om är nog Pärssinen eller Corso beroende på hur mycket Lander tar för sig.

Kerstin_k:

Det känns ju jävligt bakvänt om man fyller på med spelare i fjärde och tredje linen och väntar till sist med att värva en förstemålvakt.

Frella: Jag ser det så här: Vi måste ha kvar Sonnie o om Pääjärvi stannar behöver vi 1 Klassytter till.
Sticker Pääjärvi så Måste vi ha 2 Klassyttrar till förutom Sonnie.

Så ser jag på det o jag kommer att gnälla ihjäl er om så inte blir fallet.

Kerstin_k: Så länge vi nu fyller på med två forwards ytterliggare så köper jag värvningen av Hallin då Lander försvinner till JVM. Och jag tar nog hellre Hallin på ev prestationskontrakt än att panikvärva Peter Nylander förhållandevis dyrt(?) i december. Men värvningen i sig förutsätter ju också att man förlänger med Sonnenberg samt plockar in en forward tänkt för minst andrafemman.

Pitkämäki borde inte vara särskilt dyr och har klubben ändå tänkt ha honom på läktaren så borde inte kräva någon högre lösen för honom?

TIKbiff: Det är väl i och för sig fullt naturligt att någon säger stopp. Det kan ju inte finnas en sportchef som inte vill fylla sitt lag med dyra klasspelare. Men hur det än är så måste det finnas en person med ekonomiskt tänk som kan säga stop. Vi har ju inte råd att värva allt som finns. Någonstans måste man rätta munnen efter plånboken.

Förhoppningsvis har man kalkylerat med att pytsa ut en hel del pengar till åtminstone en klassvärvning på forwardsidan och en duglig målvakt. Förhoppningsvis räknar man också med Sonnenbergs kråka i det ekonomiska tänket.

Hahl Bundy: Hade Timrå gett fan i att kontraktera Larsson hade jag kunnat köpa att Hallin värvas. Men just nu känns det som om vi har lite för många spelare som aspirerar på en plats i fjärde/tredje.

Men å andra sidan är man kanske vis av erfarenheten från de tidigare säsongerna och väljer att bredda laget för att stå bättre förberedd mot skador och dylikt?

Det blir nog bra det här. Hallin är ju Hallin, lite av en profil i Timrå. Känns bekant och tryggt. Inte speciellt sexigt, men tryggt.

Känns ju jävligt surt om det visar sig att Hallins lön påverkar eventuell förlängning av Sonnenberg och införskaffandet av en bra målis och en farlig ytter till förstakedjan. Gör den det så kreverar jag.

Välkommen tillbaka då Per.

TIKbiff: På fråga 1 svarar jag ja. :)
På fråga 2 svarar jag Ja o på fråga 3 svarar jag nej.

F.ö är det ditt fel som inte öppnar pluskan din!

Alla som klagar på linkans värvningar:

ställ er följande frågor:

1:Tror ni Pärssinen får höjd eller sänkt lön i sitt kontrakt?
2:Tror ni Pelle Hallin kommer att tjäna mycket i TIK, det ryktas om ett prestations kontrakt, låg grundlön, är det ok?
3:Tror ni det är linkan som håller i plånboken?

jag vet att det finns flera väldigt bra spelare som linkan ville ha till TIK men några högre upp i Timrå har satt stopp....
Förvånad? inte jag iaf.

En fråga med tanke på de värvningar vi gjort hittills o de som vi förlängt med:
Hur brett kan man värva? Brett, ännu mer brett eller jättebrett?
Timrå har väl svaret i år?

ersson: japp, kul att han kommer tillbaka. Men hans lön får inte gå ut över resten av truppen. Hallin känns mer som en "bonus"spelare i mina ögon. En kille med lite rutin och hjärta. Men ingen som vi ska förlita oss på. Men i en fjärdelina kan han bli användbar! riktigt roligt att han kommer hem endå, även om jag inte hade blivit förkrossad om han hade stannat i SSK.
"HALLIN, HALLIN, DET ÄR VÅRAT SVIN! " :D

Näe, så förläng med sonnie nu och skriv på med en poängstark ytter så ser det här helt plötsligt förbannat bra ut! En ny keeper behövs med, även om jag inte är så orolig där. Då jag tror Åkerlund kommer kliva fram mer. Men så klart så skulle det lugna nerverna lite med en ny bra målvakt med ;)

Pärssinen - Hirschovits - NY BRA
Sonnenberg? - Corso - Svensson
Hynning - Karlsson - Röymark
Axelsson - Lander - Larsson/Hallin

dr-nix: Alla vet vad han går för iallafall, finns nog inte så många om ens någon (Förutom Styf och Carlsson) med ett sådant Timrå hjärta som han!

EDIT: Modern tid nu alltså, finns massor annars med ett ännu större Timrå hjärta!

Redigerad kommentar

ang. Hallin, jag tror det kan bli en bra vävning. Alltså jag tror inte han kommer ösa in poäng men han är trots allt en hårt jobbande spelare som är bra på skridskorna och har ett Timrå-hjärta.

Välkommen tillbaka till Timrå IK Pelle.

250kg kärlek: Vad gör Håkan Åhlund nu för tiden?

Jag tror i alla fall det talar för att Hallin kommer höja sig, hjärta kan räcka långt. Fast gillar inte osäkerheten i själva värvningen..

Frella: Tror du det går att skola om honom? Han har väl mest centrat va? I så fall skulle det vara ett, hum, tänkbart namn. Känns dessutom som en säker poängplockare, 6-7-8 points de senaste decceniet, typ. Iofs i allsvenskan, men ändå, liksom ba!!!11!

250kg kärlek: Jörgen Nordlöf på det här så är vi hemma sen...

Hur kan Färjestad ha råd med alla?.. Prestberg klar för Färjestad..

ersson: Det är bara att hoppas! :)

Knylan: Fasen heller, jag har redan tagit #61 (c;

Knylan: Ja, det var ju kul eller nåt.

GurraG: Eller om han räknar med Sonnenberg kanske? Man vet ju aldrig...

Det roligaste med Hallin är väl kanske att vi lär få den första spelaren i TIKs historia med tröjnummer #61. Alltid något.

ersson:

"– Vi ska ha in en forward för första-andra kedjan och sedan får vi fylla på med bästa tänkbara utifrån ekonomin."

Räknar Linkan med Sonnenberg som spelaren för första eller andra kedjan, så kommer det alltså inte bli någon speciellt dyr spelare på sista platsen...

Något så här kommer laget se ut antagligen;

Åkerlund (Pitkämäki)

Pärssinen - Hirschovits - Pikka?
Sonnenberg - Lander - Corso
Svensson - Karlsson - Hynning
Hallin - Larsson/Röymark - Axelsson

Reserv: Röymark/Larsson

Jokela - Halonen
Karlsson - Erixon
Granath - Skogs
Sonntag - Styf

250kg kärlek: Svensson, Röymark och kanske Axelsson skulle kunna ta plats i en tredjelina, iallafall Svensson!

Lite orolig blir man när det känns som att det blir trångt i fjärde-kedjan. Eller hur har Linkan tänkt med t.ex. spelare som Axelsson, Hallin, Svensson, Larsson och Röymark. Det vill till att några av dessa lyckas och kan bilda en tredje-lina.

Dunc: När Åke stod? Va? Ja det är klart de har?

Hahl Bundy: Och nu är det klart att Larsson spelar i HV71. Ett tvåårskontrakt med mästarna utan NHL-klausul. Då jag skrev om Daniel Larsson från första början fanns Timrå med i resonemanget, synd att Larsson inte lockades hit.
Pitkimäki är väl en okej värvning men inget som man hoppar högt av.

ersson: Vann Timrå någon match när han stog i mål?

Pär: Det är sant, men vi kan ju inte göra något om ingen annan vill spela hos oss än Pitkämäki? Varför är det ingen som tror på Åke?! Jag tror på Åke och att Tarvainen kan få fart på honom nu när han har en någorlunda överkomlig utmanare!

ersson: Utan Lindbäck hade vi åkt ur säsongen som var, vad som än händer med ev, målisar lär vi bli betydligt sämre där...Sen ytterligare spelare (Hallin) till en 4-E kedja! Var fn, ska det här sluta??

Herminator: Du kan ju inte säga att han var dålig första säsongen (Exklusive slutspelet då hela Mora spelade uruselt)? Han är en stabil målvakt, dock skulle Timrå behövt lite mer jävlar annama och vinnarskalle tack!

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Hmm, gillar inte det här med nya målvaktsspåret.
Pitten Pitkämäki var ingen större källa till stabilitet i Mora.
Snälla ge oss någon bättre, tack. (Knaprar vidare)

Hahl Bundy: Ungefär så ja.. Tråkigt som fan, det är ju vi som har producerat NHL-målvakter senaste åren! Backlund och Lindbäck, kanske Åke kan ta spaden nu och flytta han också?

ersson: Svenska mästarna lockar mer än några tallefjantar i norr med taskig ekonomi.

Hahl Bundy:

– Finns inte så många jobb kvar hemma i Sverige. Och när HV hörde av sig var det riktigt roligt, säger Larsson.

:'(............

Larsson till HV.

Ja vad trodde vi ijentligen? Att vi skulle ha en chans?

Hahl Bundy: Haha, känner mig lite som en modolid.. *BOOM* Där satt den!

« · 1263450 · »