1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601357 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
bantaloni: Tror inte Sanny vantrivdes i Timrå, men däremot så blev han nog lite kåt på pengar, därför blev det FBK. Jag vet inte bara en liten spekulation jag har..!!?

diffe: trivs lika bra som svensken sanny lindström eller?=)
nee visst dom trivs men det kan man inte alltid tro om pärsinen han har betydligt mer att ge än han gjort hoppas han visar det åxå....

mikenomad:
lovar bot och bättring :)

Per HApps: Ja, hur är det med prioriteringarna eg? Det är väl det minsta man kan begära, att vi alla drar vårt strå till stacken och sammanställer vår syn på läget i laget med kommentarer och diverse laguppställningar. Gärna med synsätt på nya spelsystem o dyl. Detta lämnas med fördel över personligen till Linkan alt. ngn i tränarduon för att de på så vis även skall ges möjlighet att ta del av förslagen muntligt. Jag vet att denna typ av hjälp från supporterhåll med lagarbetet är mycket uppskattad och efterfrågad från ledningshåll, särskilt i dessa spartider. Har man ingen möjlighet att inställa sig som fysisk person är det ok med mail, ju fler desto bättre.

Nu sluter vi leden och hugger i för vårt Timrå IK!

Redigerad kommentar

El Maco: Ber i så fall om ursäkt för bristande engagemang, men att leka coach 2010 känns som ett underordnat förlustande i hänryckningens tid av skolavslutningar och stundande semestrar.

Per HApps: Vadå? Du har nya tränarpar och en nästan helt färdig trupp klar att fundera på i grenen lagbygge, det som Linkan jobbar med. Fågel eller fisk? Eller väntar du med facit till säsongen är slut? Med tanke på hur fort det går att kritisera är det väl lite inkonsekvent?

Ambroo:
kan bara hålla med. Linkans track record är ju inte mycket att skriva hem om. Samtidigt som det skrivs sida upp och sida ner med förslag på kedjor så finns det inte mycket att tilläga.

bantaloni: finnar trivs i Timrå, det är kultur Bantaloni!!

superfalle: ta inte ut allt i förskott bara vad jag minns rätt så satsade aik allt på finland nått år och hur gick det ... men samtidigt tror jag på pikkan i allra högsta grad...

Laken: När 90% av det som skrivs härinne är spaltmeter av kedjor hit och ramsor dit så är det bra för själen att hålla fingrarna borta... Men visst, Linkan har ännu inte bevisat nånting.

Edit: Jag tror dock på det här.

Redigerad kommentar

Laken: hmm jaa vad gjorde linkan för fel ifjol? joo anger floppade å starkov var juh inte någon succe men med tanke på sparkraven på spelar budgeten så blev det väl rätt bra ändå? sonntag var klart lovande fram till den förbannade handen slutade fungera å granath var juh med lyckad corso gjorde det han skulle osv...

Paddan: du tog orden ur min mun. (edit: minus kommentaren om ångestdämpande medel).

Redigerad kommentar

Blizzard: Vänta bara, när första förlusten kommer då börjar lavinen med kritik... och inköpet av ångestdämpande medel.

Blizzard: Jo men vissa tyckte ju under säsongen som var att han var så fantastiskt usel som sportchef...

Laken: Just nu förtjänar han ingen kritik, då han landat stabila backar, bra forwards och en riktigt bra lirare i Pikka och håller på med Sonnie, men fixar han inte Sonnie då förtjänar han kritik, Får då ser inte laget så fruktat och stabilt ut.

Ambroo, Per Happs m.fl. - vart tog alla ni Linkan-kritiker vägen...?

söder över: håller med fullständigt!

Luka: färjestad känns lite som oss. det finns frågetecken på målvakts sidan tycker jag...

sedan har hem vändande nhl folk floppat förr (vf´s Pebben o joel lundqvist)

jag gillar att det kommer att finnas 2 kedjor i tik som är ungefär som första kedjan i fjol...

kaofl: jag tror att man ska vänta i minst en månad till innan andra klubbars sportchefer kan meddela vilka som ser farliga ut och inte... det är lätt att svara att färjestad ser farligast ut. de får hem killar som sportcheferna vet är bra. jag tror inte att de flesta sport chefer sitter å tittar på motståndar profiler så här tidigt. jag skulle tro att timrå kommer att skrivas upp i media framåt juli aug när alla lag börjat ta form på riktigt... om dom inte gör det så ska jag göra det för det ser faan så mycket bättre ut i år en i fjol... fast på papper alltså!

hoppas nu bara att det blir bra med publik i år. usch tänk om folket uteblir efter en sådan här offensiv satsning!

superfalle: Helt enig med superfalle. Visst ser truppen spännande ut, men att vi skulle vara någon allvarlig guldkandidat såsom Färjestad och några lag till verkar bli är väl ändå att ta i. Men jag hoppas verkligen att jag har fel...

mikenomad: o fan . ja då är väl guldet i princip iland då

superfalle: Jo, finska och tjeckiska namn borgar för, eller snarare garanterar skulle jag vilja påstå, högklassiga hockeykunskaper.

kaofl: sen ser vi väl kanske inte farligast ut heller . även om de ser bra ut med dom förutsättningar vi har .. men de finns ju lag med en helt annan plånbok . man är ju inte per automatik en superspelare för att man har ett finskt efternamn

kaofl: Finns det något annat sätt? vi är väl underdogs om vi så vinner 10 SM Guld på raken.

T T: Satt och kollade igenom de andra sportchefernas kommentar om vilka som ser farligast ut i år, ingen nämnde Timrå vilket man egentligen tar som ett gott tecken då är vi i skymundan och får överraska alla när säsongen är igång!

Pätr: Hoppas vi får behålla Sonnerberg, gillar den där tjuriga liraren. Känns inte som om jag kan tänka mig en TIK trupp utan hans personlighet. Hade han lämnat efter första säsongen hade jag inte brytt mig lika mycket, men nu har han lämnat ett för stort avtryck. Kom igen nu Linkan, tänk samma lika som undertecknad...

Redigerad kommentar

zita: Peter Regin och Pyörälä fyller nog den sista platsen tillsammans.

Hoppas på Pyörälä....

dr-nix: Linkan säger ju att dom försöker frigöra pengar för "Sonny" och vill se honom i truppen nästa år.. Det han väntar på lär vara Päärjärvi för att se vad som händer.. För att ta båda finns nog ej på kartan tack vare tidigare värvningar

dr-nix: Det kanske låter naivt, men jag tror inte att Sonnenberg är så intresserad av pengar.

Låt mig förtydliga: Givetvis tänker han inte spela gratis för Timrå, utan vill ha en rimlig ersättning, då spel i Sverige innebär flera månaders åtskillnad från familjen. Samtidigt tror jag inte att han har för avsikt att krama ur varenda luskrona som överhuvudtaget är möjligt, om det vore fallet så skulle han inte ens bry sig om att förhandla med Timrå utan satsa på KHL istället.

Anledningen till att jag tror detta beror på Sonnenbergs situation vid sidan av hockeyn. Som säkert de flesta här inne känner till så är han delägare i ett framgångsrikt familjeföretag hemma i Kanada och har därmed en relativt trygg framtid efter en avslutad hockeykarriär. Han behöver med andra ord inte jaga pengar i samma utsträckning som något som riskerar att få flippa burgare på McDonalds efter avslutad karriär.

I mina öron låter det här ganska logiskt, men jag medger samtidigt att det kanske är lite av ett önsketänkande. Ändå är jag övertygad om att han kommer att skriva på för Timrå om de bara kan erbjuda ett kontrakt som är någorlunda likvärdigt med det han hade föregående säsong.

Blizzard: Det där tyder jag som att man hoppas komma överens med Sonnenberg i förstahand men man vet inte om man kommer kunna komma överens (kom ihåg att KHL är med i leken och tro inte för ett ögonblick att Sonnenbergs agent inte utnyttjar det faktumet i kontrakt-diskussionerna).

TIK är alltså inte gjorda av pengar och jag vet inte varför folk tror att man har en massa pengar över efter att ha skrivit kontrakt med spelare som Hirschovits, Jokela och Pikkarainen. För att ta 3 exempel.

Blizzard: Det finns ju fortfarande en minimal chans att Pääjärvi stannar en säsong till. Det finns en liten intervju med honom på samma länk.

T T:
"1. Hur pass färdig är truppen nu?"

"-vi vill ha en 13:e forward också. Vi får se om vi hittar honom ganska omgående eller väntar ett tag"

Har Sonnie rymt....?

Ingen dagsfärsk länk men den duger för att få till ett trådbyte.     ;)

T T: Äh, såna där klausuler är farliga grejer. Kontrakt likadant. Tycker det räcker med att man kan sätta sitt bomärke på sina klubbor.

Paddan: Aha, hon fick ingen klausul i sitt kontrakt så därför kan Tarkki inte flytta. Listigt.

mikenomad: Med tanke på att Tarkkis flickvän/fru i dagarna kontrakterats av MoDos Damlag så förmodar jag att "det stora intresset för Tarkki" härrör sig kring Tuomas 5 år yngre bror Iiro. AIK har jag inte fått någon riktig kläm på, men Kasparaitis har väl ännu inte dykt upp men de kan väl kanske hitta någon tandskyddsförsedd person bland de egna orangefodrade vänner.

El Maco: Ja, visst är det så och i det fallet kan man väl kanske känna viss oro för t.ex. Lander. Fast just nu var det målvakterna i fokus och de var dessa jag tänkte på.

73Sjöbba: du med :)

El Maco: Ni kan få Malek av oss för ett riktigt bra pris

Modoante: Dock har modig visat upp sig bra mycket mer än Åkerlund. Åke har inte varit super scoutad innan, och tror ingen åker hit och scoutar honom enbart på träningarna för att sedan skriva ett kontrakt med snubben, vi kan vara lugna!

Modoante: Då plockar vi hem Oksa!

mikenomad: Om det finns NHL lag som är villiga att värva Modig så kan det nog finnas dom som är intresserade av Åkerlund också

mikenomad: Finns fler spelare än målvakterna som man vill behålla, nicht wahr?

Modoante: Aha...ok. Nåja, han lär väl ändå hursomhelst ligga högre på deras önskelista än nån av våra målvakter....

mikenomad: Men dom ryktena gällde ju en annan målvakt det var ju en finsk tidning som hade tagit fel på vilken finsk målvakt det gällde.

El Maco: Visst kan det hända...tror dock inte att det är särskilt troligt. En 2:e målvakt som aldrig hittills riktigt fått chansen att visa vad han går för samt en 30-årig finne som har en inte alltför lysande karriärsutveckling de senaste säsongerna.

Vore jag Modoit skulle jag däremot kanske vara oroligare, deras nye finne i målet har väl redan kopplats till en del NHL-rykten...

El Maco:

Får vi behålla Åkerlund? NHL gör rent hus bland svenska målvakter.

Bifogade länkar:
Penguins Trade, Agree to Terms with G Mattias Modig to a Two-Year Entry Level Contract - Pittsburgh Penguins - News

T T Kommentera Idag kl. 00:04

mikenomad: Apropå mer obehagliga scenarior så kan man fnissa lite åt att brynäs nyss kontrakterade ersättare till Markström helt sensationellt plockas av Pittsburgh istället. Sånt kan hända i vår trupp också.

Pätr: Inget dumt scenario du målar upp.

Inte dumt alls faktiskt. :-)

« · 1264784 · »