1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601361 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
bantaloni: Tror inte Sanny vantrivdes i Timrå, men däremot så blev han nog lite kåt på pengar, därför blev det FBK. Jag vet inte bara en liten spekulation jag har..!!?

diffe: alternativt så spelade faktiskt närheten till Norge in (han är ju ihop med en Norska) ?!

diffe: hårt arbete skapar lycka och välstånd .

diffe: Enligt Linkan var det ekonomiska budet vassare från Timrå! Så det där håller inte! Enlig Sanny var det familjesituationen med närheten till frugans hemstad som avgjorde. Sen tror jag att den "vinnarkultur" som finns i Karlstad kan ha spelat in.
Jag försvarar honom inte, och förlåter honom aldrig. Men det är de förklaringar som finns!

Janken: tror på dina inlägg, låter väldigt troligt...

T T: Undrar om Timrå har räknat med pengarna dom kommer få för övergången redan, eller om dom kanske ska möjliggöra förlängningen med Sonnenberg?

KniveN: De 1,6 miljonerna för MPS och Lindbäck finns nog i budgeten redan. Om de ens betalas ut i år, jag vet inte hur det fungerar.

T T:
Tror Jimmy H lär klargöra det där.
Jag tror att dom pengarna ser vi inte förrän dom spelat sin först NHL match, vilket lär innebära att det kan dröja och det vore konstigt om man räknat in detta i budgeten.

T T: Ja det känns bittert, en kille som är bättre än Foppa, och Foppa fixade ju nästan SM guld själv. Nästa säsong hade vi haft medaljen som i en ask.

diffe: Det var Sannys fru som bestämde vart skåpet skulle stå. Sanny ville MYCKET gärna spela i Timrå. Hans fru ville komma närmare sina föräldrar. Källan till detta är "drypsäker".

Dallas: Toffel !

Manderville: Ja eller väldigt snygg fru.

Redigerad kommentar

KniveN:
"I och med det nya NHL-avtalet får klubben 150 000 dollar om Pääjärvi går till NHL och 50 000 dollar för Lindbäck (200 000 dollar per spelare och dessa ska fördelas mellan klubbarna de varit i de fyra senaste åren)."

Blizzard: "Det har skrivits att Malmö ska få 50.000 dollar för Pääjärvis övergång till Edmonton.
Jag bollade frågan till Peo Larsson.
- Det blir 25.000,"

aha, ah men då får väl vi 175 då :)

Blizzard: Jag tror det är skit detsamma, 25000$ är väl en månadslön för Corso.

Anonymous: Troligen så lever hon på Sannys stålar och ska vara nöjd med det.

Manderville: dom brukar sällan vara nöjda med det . dom små liven

T T: Precis så sade jag när han blev uttagen till landslaget inför VM.
Då fick jag detta svar av en person som "vet allt"...

"Tror du att ett snitt på 3 minuter per match kan ge en plats i NHL ??"

Så Sanny är en toffel så att säga ;) ?

hmm...börjar lessna på NHL

Läste aldrig artikeln såg bara rubriken, lite lugnare nu

" många fall vill NHL-klubben kontraktera spelaren för att sedan låna ut denne till den gamla elitserieklubben.

– NHL-klubbarna försöker signa en spelare oftast efter ett år efter att de draftat spelaren. De vill slippa pressen andra året att hamna i tidsnöd att skriva ett kontrakt i ett sämre förhandlingsläge. Sedan är det vanligt att de låter spelaren utvecklas i sin hemmamiljö, säger Elefalk.

Det upplägget är högst troligt i Anton Landers fall om han skriver kontrakt med NHL-klubben."

Men man vet aldrig.

Redigerad kommentar

MPS lär ju ha funnits med på lönekontot vilket bör göra att Sonnenberg kan finansieras med detta och det som kommer in för Lindbäck och MPS!
Pyörälä kanske....! Kitos!

Om nu det inte blir Owoya, vem blir det då? ingen?

Och nu hoppas jag det är nära med Sonnenberg!

Blizzard: Klart Lander blir kvar. Han behöver ju utveckla sitt offensiva spel och 2 säsonger i 2:a linan låter väl alldeles utmärkt då? :D

*önsketänker*

thha: Pyörälä.....skulle inte tro det.

Blizzard: Kanske Linkan har vetat om detta länge? Det skulle förklara värvningen av Alexander Larsson lite bättre.
Nu tror jag dock att vi får se Anton i TIK dressen nästa säsong. En utlåning är nog inte omöjligt.

Åkerblom i 6e: Går det att läsa om Owuya eller är det en fråga rakt ut i luften?

Ambroo: Stod väl i någon artikel att om inte Sundsvall blir kvar i allsvenskan så behövde han röra på sig då han inte ville spela i J20 utan allsvenskan.

KniveN: Borde väl kunna vara utlånad till Almtuna lika gärna t ex? Den biten borde man väl kunna lösa med en annan allsvensk förening om det är vad det hänger på.

Frella: Ja eller till Björklöven om det nu blir dom istället för Sundsvall som spelar Allsvenskt.

Berglund: Jag tror att grejen med att låna ut honom till Sundsvall, är att han blir boende i stan och kan vara med och träna med Timrå vid behov, även om han spelar matcher i ett annat lag.
Tror att Linkan uttryckte det på det viset i en intervju alldeles nyligen...

thha: mm . tror kanske inte att mps hade så där våldsamt grova slantar i kuvertet som junior

Kevin O Shea: Ett allsvenskt lag tränar ju rätt frekvent de med, IFSH tränade väl iofs kvällstid ifjol så då kunde han väl gjort dubbla pass. Men tror man på honom så är det väl ändå bättre att behålla honom och låna ut än att släppa honom helt? Han kommer ju ändå kunna vandra fritt och bör kunna ställa in sig inom 12 timmar vid behov var han än befinner sig i landet.

Frella: Är väl förmodligen inte att han kommer träna för lite i ett allsvenskt lag, utan att han ska träna med Timrås spelsystem/ spelare som var tanken.

KniveN: Tanken med att låna ut till IFSH kan väl aldrig varit att träna med TIK och matcha med IFSH. Vilken klubb går med på en sån deal?

Frella: Tanken är förmodligen inte att han ska köra alla pass med Timrå.

KniveN: Är han då tillräckligt intressant ur ett framtidsperspektiv så kan det knappast vara hela världen om han då inte kan träna med klubben. Bättre att få värdefull istid.

Frella: Owuya är inte bunden till en lösning med just Sundsvall Hockey. Björklöven skulle också fungera, exempelvis även om det är en sämre lösning rent geografiskt. Det krav Owuya ställt är att få testa allsvenskt spel.

Timrås intention är att han ska få göra det samt spela med J20 och A-laget vid skador. Intentionen syftar till att han ska få så mycket matcher som möjligt för att man tror att det gynnar hans utveckling.

Där ligger det nu. Inget lär väl skrivas på förrän det kan finnas en deal med en allsvensk klubb.

Kevin O Shea: Ja träna med Timrå men spela matcher med Sundsvall, blir ju svårt om han ska spela i Almtuna.

Sebastian O, gör väl som många av ungdomarna gör idag, han väljer säkert att åka över till någon av juniorligorna i Kanada

Limpan: Hur många svenskar vågar efter hockeyförbundets hot

se här

JimmyH: Kan värvningen av Dahlroth ändra på TIK:s syn på Owuya? Eller är han kanske på väg bort på allvar?

Ambroo: Där ser man. Farsan Dahlroth hade ju ovanan att alltid vara bra mot Timrå när det begav sig.

Ambroo: Jag tänkte faktiskt på samma sak, Owuya får vi nog inte behålla utan tyvärr kommer nog Dalroth in istället...

De har väl lockat med spel i Elitserien!

Sebbe draftad av Sankt Petersburg:

Jag tror att Dalroth får lön och andra förmåner därför väljer han Timrå. Den nionde backen är han inte tror jag.

Ambroo: Spelare som Owuya och Dahlroth kostar ju knappt något. Jag har svårt att se att det skulle finnas något hinder för att ha båda.

Det har hela tiden varit aktuellt att värva en back till J20-laget även utöver Owuya och jag antar att det är den här värvningen. Sedan kanske Owuya inte blir kvar i alla fall men då beror nog det på annat.

Men det är bara vad jag tror.

JimmyH: Träffade Owuya på en fest i fredags där han nämnde att Timrå var första hand, men att han endast stannar med en utlåning till hands. Annars stod ett annat allsvenskt lag närmast till hands, han nämnde dock inga namn.

EDIT: DOCK! Är inget bestämt än på länge utan han skulle köra på med sommarträning och sen fick han se.

Redigerad kommentar

« · 1264784 · »