1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL ˇ 600172 inlägg ˇ 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Bergius:

Det förstår väl jag också. Men det är alltid roligt med konspirationsteorier och foliehatteri.

T T:

Meeh, kom inte här och sätt p för konspirationsteorierna nu. =o)

Simmalugnt: Nej så funkar det inte. Det är ingen från t.ex. Timrå IK som censurerar det som skrivs här inne om det var det du tänkte på. Det kan jag garantera dig.

Olle:

Nä, det kanske finns någon där som har hjärta för klubben och som lider lika mycket som skribenterna här.

Bergius:

Eller för att det var obekvämt att någon satt på sanningar som inte var offentliga. Killen har varit 100% hittills och tills vidare så tar jag hans ord på att Corso inte återvänder.

Simmalugnt: rent hypotetiskt sett skulle det väl inte vara helt omöjligt att det finns någon i organisationen som har dåligt samvete över den skit vi får stå ut med just nu...

Simmalugnt: Jo det blev raderat men det var troligen pga; onödig trådstart, stora bokstäver och dålig svenska.

RTS: Om vi tappar några spelare måste de självklart ersättas, där har Linkan ett arbete att göra. Se mitt senaste inlägg nedan.

Simmalugnt: Jag såg också inlägget.

Olle:

Det måste som Lemmy säga vara raderat, jag vet att jag har sett inlägget.

Har vi en läcka på kansliet?

Laken: Är de inte att börja i fel ände att Kicka spelare,. Vi behöver spelare först.
Men eftersom allt verkar bakfram i denna förening så är väl detta det man kan förvänta sig.

Förvånad att du vill ha färre spelare,

T T: Hur kan han ha gjort det när han bara har noterats för ett inlägg?

T T: Man blir ännu mer nyfiken när man kollade forumhistoriken, hans inlägg om BS blev tydligen raderat? Vem är denne gustav9?

T T: Bra om det börjar hända lite saker nu!

Jag vet inte vem gustav9 tjuvlyssnar på men han skrev här att Svensson var på väg bort redan dagen innan ST hade nyheten. Nu säger han samma sak om Corso...

jokklas: corso på väg bort

Simmalugnt: Ju mindre hon säger desto bättre..

Per HApps:

Nämen titta har du hittat någon som håller med dig. Va kul! En kille som har bott i Nordamerika i 17 år och förmodligen är lika amerikaniserad i sitt tankesätt som Victoria Silvstedt. Jag vet, henne kan vi ju bjuda in som speaker så får vi lite glassig svengelsk inramning på matcherna!

Simmalugnt:

Calle Johansson uttalar sig i söndagens aftonblad.

"Matcharrangemangen i Sverige är en katastrof jämfört med NHL:s.
Samtliga svenska elitlag skulle skicka över en representant för att se ett par matcher och kopiera NHL-lagens koncept, då skulle det bli lite roligare för folk att titta på hockey här hemma."

Nybbe: Av den enkla anledningen att Timråspelare ofta syns ute på krogen.
Det är respektlöst mot alla oss som stödjer klubben år ut och år in.
De är anställda för att göra ett jobb för föreningen Timrå IK. Och det kan de inte göra fullt ut om de är ute och super under matchveckor.

Simmalugnt, Happsen: Vad är det för krimskrams vi pratar om här?

Per HApps:

Jag kan också köpa krims kramset, det är bara att gilla läget liksom. Majoriteten bestämmer. Men jag skulle aldrig förespråka det som du gör. Jag tror att du gör mer än köper det då du verkar barnsligt idoliserande i din bild av en NHL-ifiering av svensk hockey.

Det var ett exempel för att påvisa att har man en attraktiv produkt så behöver man inte massa joll runtomkring men du ville hellre medvetet missförstå mig. Så det får väl vara så då.

Simmalugnt:
Vadå maniska?

Jag kan köpa krims kramset runt matcherna om det bara genererar en bra hockey som jag kan få förmånen att bevitta live.

Din jämförelse med Barcelona som har en kapacitet på nästan 100.000 och 200.000 medlemmar bevisar bara vilken fantasivärld du lever i.

Simmalugnt & Per HApps; Såja såja pojkar! Inte bråka :-). Lite cheerleaders och en ny fin arena och tre fyra Sonnenbergs i laget så kan vi tre sitta i puben och tycka att det nog blev rätt hyfsat ändå ;-)

Simmalugnt: Vilket ES-lag klarar i dagsläget av att enbart ha hockeyn som säljande produkt samtidigt som man under en längre tid har framgång och höga publiksiffror?

Timrå Icon:

Jag har absolut inga problem med en arena i Sundsvall, tvärtom. Det vore att föredra. Det jag är emot är Per HApps närmast maniska propagerande för en utbredd kommersialisering av svensk hockey.

Redigerad kommentar

Per HApps:

Uppenbarligen inte, då det du kallar bra hockey tydligen inte är starkt nog som produkt för att sälja sig själv.

Men jag tycker att du ska ställa upp till val som ordförande i Timrå IK då du verkar både synsk och allvetande. Min röst får du tyvärr inte. Men du har nog inte några problem att bli vald för du vet ju tydligen vad alla andra vill ha.

Simmalugnt: Ja vi här inne prioriterar bra hockey men Per HApps har en poäng i att det går mer mot att man köper hela events. Det i sin tur förutsätter nog en arena i S-valls hamnområde varse man vill eller inte

73Sjöbba:

Jag är så jävla trött på snacket om marginalåskådare. Vill jag ha flashig show går jag på konsert eller på teater vill jag se på hockey så går jag på hockey. Simple as that.

Titta på stämningen på Nou Camp och San Siro. Inte fan behöver de ha lasershow och cheerleaders och häftiga tillnamn till lagnamnet. De tror på sin produkt och vet att den är bra nog för att locka dit publiken.

Simmalugnt:
Jag till skillnad från dig har förstått att det är det du kallar för pajaserier är det som betalar för det du kallar bra hockey.

Case closed!

Simmalugnt: Vad tror du marginalåskådaren vill se?

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Varför gjorde du det ,vad har du sett och vet som vi andra inte vet eller sett

Per HApps:

JAG vill se bra hockey, du vill se show och pajaserier runtikring. Du har uppenbarligen noll förtroende i hockeyn som produkt.

Jag mejlade Thomas Johansson en halvtimme efter AIK-matchen och bad honom att ta tag i drickandet under säsong.Typ 7 timmar efter mitt mejl, hamnade Pärssinen och Jokela i fyllecell. I dag fick jag svar från Johansson. Han lovade att ta tag i supandet, sa att det inte får förekomma under matchveckor. Om svaret var en följd av media stormen eller ett äkta engagemang återstår att se.
Hur som helst måste det åtminstone delvis ligga till grund för vissa spelares sjukt låga lägstanivå.
Har aldrig sett Timrå så slött som de senaste två säsongerna

Simmalugnt:
Ramlade poletten ner till slut. Det är lull lullet som betalar lagen. Kör fullt ut för oss som vill se bra hokky. Ni övriga sökande efter själen kan väl åka till Sollefteå eller Härnösand .

Per HApps:

Vill du bli underhållen á la NHL kan du väl åka till New York eller Los Angeles eller liknande. Jag antar att du kallar ditt lag Timrå Red Eagles? Det är ju jättehäftigt med amerikaniserade lagnamn och logos á la NHL.

Varför ska det göras pajasshow av det hela? Varför kan inte hockeyn få stå i centrum och tala för sig själv?

Nej, fram för större mediakuber som man kan sitta i sin biofåtölj och följa matchen på medan man mumsar popcorn i stället för att följa det som faktiskt händer på isen.

Simmalugnt:
Vad är det för fel att man ser det som en happening då?

Vill du hitta hockeyns rötter kan du väl åka till kovland eller nynäshamn, alla vi andra kanske vill bli underhållna ā la NHL. Jag vill det i alla fall.

Simmalugnt: Hockey som något man kan tjäna pengar på? Ja om man är ES spelare, men percy har nog torskat en rejäl summa på sitt hockey intresse.

Patrick Polly:

Tänker om gör jag inte. Jag tänker snarare så att jojo, det är bara att inse att hockeyn har blivit en själlös miljonindustri. Percy Nilsson såg tidigt att hockey är något man kan tjäna pengar på. Det faktum att de nya arenorna har minimala ståplatsssektioner är ett annat tecken på detta. Det är samma sak som när man går och ser sitt favoritband på Ullevi. 80% av publiken består av fåntrattar som på sin höjd har hört den senaste singeln och går dit för att det är en happening. Då tänker jag mm det var mer hjärta när de spelade på Fryshuset inför 300 pers. Lite så.

Nu är det ju för sent med en ny arena. Fyller man inte EON så lär man knappast fylla en större arena i stan. Det är ju trots allt spelet på isen som är det viktigaste, sen kan man ha hur mycket kringaktiviteter man vill för att locka folk.

Skarin: Sanningen är nog den att marknad (finns den förresten i föreningen) inte har jobbat tillräckligt hårt och fått in den deg man räknat med. Är uppriktigt sagt less på kommentarer som "vi håller oss ajour med vad som finns på marknaden" eller "vi jobbar utifrån att befintlig trupp ska lösa det här".
Tydligen så löser inte den befintliga truppen det här och uppenbart anser också Perra att så är fallet.

Självklart har Perra haft diskussioner med styrelsen om fler spelare. Lika självklart verkar det vara att Perra inte skördat någon framgång i sina önskningar. Det kan inte vara för mycket begärt att Perra ber om åtminstone fullt lag. Om han inte får det förstår jag om han belyser det "lite extra".

Eftersom de allra flesta jag talat med, eller sagt något här eller i andra forum, anser att truppen är för tunn och att den behövs förstärkas men inget händer så känns det som att det ekonomiska läget är mycket mer allvarligt än vad vi igentligen tror att det är.

Jag vill minnas att Perra i en artikel gick ut på ett mycket självsäkert sätt och sa något i stil med "det måste han göra" när man ställde frågan om Sonnie skulle ansluta till truppen. Nu verkar han inte få en billigare ersättare ens. Klart att han är frustrerad.

Skarin: Perra gör helt rätt,med en bredare trupp ex 2st FW in så blir det kunkurans om platserna och det inebär bättre trän. och förhoppningsvis bättre tryck på matcher som det är nu med lite folk så vet alla att dom får spela ändå fast dom gör en skitträning (mer spelare ger mer kunkurans om platserna)
På backsidan finns det backar över så där behövs det inga fler bara att dom lyfter sig 50% till vid varje trän. och match.

Per HApps:

Jag står dock helt i din linje. Ny Arena _MÅSTE_ byggas.

Förlust vid själva byggandet men ack så mycket mer de kommer dra in sedan.

Envisas med att vara kvar i Timrå känns bara surt.

Mo/Domsjö kunde ju flytta in till stora stan, varför kan inte vi?

Per HApps: Exakt!

Det är rätt så fantastiskt egentligen. T.o.m. kring arenafrågan, där ledningen visat sig positiv till en flytt in till stan, är det tvärtyst. Inte ett ljud.

Det luktar kvalserien det här. Chansen känns stor att hamna där faktiskt.

Skarin:
Det kan jag göra.

Vi borde ha gjort samma sak som Modo gjorde för 4 år sedan.

E on arena är ingen kassako, sedan får Abron och alla andra belackare tycka vad dom vill.

Vissa vill vara kvar i sörberge till vilket pris som helst, tyvärr verkar ni få rätt.

T T: Vidare är det väl snarare dags för TJ att kliva fram och prata klarspråk och förklara VARFÖR man inte har råd att förstärka eller bredda.

Wayne Gresky: Jag menar det ;)

T T: Perra gör helt rätt, tycker jag.

tror också Perra försvara sitt eget skinn lite gran genom att gå ut i pressen och berätta hur viktigt det är med bredare trupp, alla förstår ju inte att det är en stor bedragande orsak att vi ligger där vi ligger.

« ˇ 1304319 ˇ »