1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600337 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Mackelito: Det blir nog huggsexa om varje ledig målvakt.
Känns som om vartenda ES lag behöver målvakter.

edit: Med det vill jag ha sagt att det inte gynnar oss direkt att alla söker målvakter o priserna trappas upp när varje lag ska trumfa det andra.

Redigerad kommentar

Mackelito:
Jocke Eriksson har redan tackat nej till Brynäs...

Vet inte om det beror på att han är sur på Brynäs eftersom han blev ratad eller om han helt enkelt var schyst och talade om det för han vet att han inte kommer spela i sverige nästa säsong.

TIKbiff: jag tror att det blir en finsk målvakt och åkerlund nästa sesse i timrå

Hahl Bundy: HV ska väl jaga ny keeper också eller nöjer man sig med Andersson? FBK borde väl inte vara så kåta på keeper. Rahm fick väl ett litet genombrott i slutspelet och Henke Karlsson borde väl bli kvar?

Ska man se till något vi kan bygga på så är nog Backlund det bästa alternativet då risken är rätt liten att han drar ännu en gång om han vänder hemåt. Dyr är han men vi vet att vi får en stabil keeper som har en hög lägstanivå men dessvärre kanske vinner för få matcher åt oss. Å andra sidan spelar Andreas Hadelöv som i trans så allt kan väl hända =)

Frella: Henrik Karlsson har kontrakt med sin NHL klubb redan så han åker över.
Dock kan det ju stämma att dom väljer att satsa på Rahm men jag tror inte Färjestad låter han vara "solklar förstamålvakt" nästa säsong utan man vill npog ha in någon till som kan konkurrera. Ungefär som Timrå resonerade inför denna säsong.
Men det är bara vad jag tror.

Frella:
Tycker Backe hade en hög högstanivå. När han var bra var han riktigt bra. Däremot håller jag inte med om att han hade en hög lägstanivå, det fanns tyvärr alltför många matcher där han släppte in puckar efter typ 8 sekunder ur omöjliga vinklar. Men han kanske har blivit bättre "over there"...?

Spanarn: Att döma av det man såg i Backes NHL-debut så verkade det som att han blivit en mycket mer aktiv och deltagande målvakt än han verkade vara här.

Vad gäller hans lägstanivå så tycker jag precis som Frella att den var rätt så hög ändå. Visst slank det in en och annan puck från omöjliga lägen och han såg kanske inte speciellt spektakulär ut. Men Backes styrka tycker jag var att han var väldigt placeringssäker, läste spelet bra och utnyttjade sin storlek på ett ypperligt sätt. Han gjorde därför heller inga spektakulära räddningar utan gjorde allt på ett sätt som fick det att se hyfsat enkelt ut. Och när Timrå gick som sämst under förra säsongen så tyckte jag att han var den ende som fick klart godkänt i matcherna trots att det oftast blev förlust. Men så tillhör jag dem som gärna ser Backe i Timrås mål igen någon gång i framtiden.

Mackelito: Jo men kommer han att åka över då? Nu med NHL-avtalet kan han ju stanna likaväl som han harvar i AHL. Men FBK kanske vill ha nytt ändå.

Backe vet att Timrå är intresserad och han vet också att dom inte kan vänta hur länge som helst på besked om han får förlängt därborta. Så jag lever på hoppet :)

Mathias: modig klar.

VART FAN ÄR VÅRAN SILLY :S

Redigerad kommentar

Brynäs kan ju trösta sig med nya NHL-avtalet iaf klirr i kassan, dom kommer kunna fightas om en riktigt bra 1:a målvakt då jag tror Modig är lite mer åt 2:a målis.

Blizzard: Jag tror Modig är deras första. Sen tar dom upp någon junior. Vips, så är Brynäs lika sunkiga som dom var innan Markström igen.

Bragd-Birger: m, de flesta brynäsar verkar ju tro likadant, men fan...kan dom verkligen göra ett sånt dåligt drag :'P

Ifs så var det brynäs som sålde iväg Brendl för fika pengar........

Bara att hoppas för då lirara vi på samma plan lixom, den där Markström har man blivit tokig på ett antal gånger, återstå att se vad vi får för tomte i mål bara innan man är för kaxig :P

Blizzard: Tja, Brynäs har ju ingen överdriven börs att dra päningan ur. Stor, nybyggd och jävligt dyr arena och ett snitt på 5700/match. Ingenting en ekonom gör vågen över direkt.

Blizzard: Tror vårat målvaktspar nästa säsong heter Riddervall/Åkerlund...

mikenomad: Vi kan ju alltid hoppas!

mikenomad: frågan är dock om inte Ridderwall skulle bli ännu en målvakt som lirar en säsong i klubben för att lämna för NHL. Men visst skulle jag inte tacka nej till den lösningen.

mikenomad: Jag tror det blir Humle & Dumle.
Jag är ganska säker.

Hahl Bundy: Hört starka rykten om att Marcus Antonius och Gaius Julius Caesar Octavianus ska konkurrera om "tronen" kommande säsong.....

Blizzard: Jasså? Jag hörde att det stod mellan Nisse och Nasse

Mackelito: verkar bli en ganska spännande silly trots allt ;-)

Snart en och en halv timme av fruktansvärt roliga inlägg. Undrar hur länge det får fortsätta?

dr-nix: betydligt hellre en bra målvakt en säsong än ett bollplank på flerårskontrakt

superfalle: Jag vill hellre ha en bra målvakt längre än 1 säsong. Kanske man kan hitta någon bra målis som är lite äldre. Tarvainen borde ju ha koll på eventuella Finska alternativ t.ex.

Ambroo: Jag undrar mer hur länge tystnaden, när det gäller förlängningar o nya värvningar, kommer att fortsätta.
Frustrationen börjar så smått få fotfäste härinne.

Hahl Bundy: Inte då, det är bara du. Resten av oss är kolugna.

T T: Just ja, så är det ju!
Tänkte inte på det.

Hahl Bundy: ja man kan ju undra vart de där två åren med Granath tog vägen och våran tränare Perra som typ varit klar 3mån i media....

Hahl Bundy: Men det där med att man håller på saker trots att det är klart har jag slutat att störa mig på. Det kommer när det kommer liksom. Det finns väl en tanke bakom allt får man hoppas.

T T: Att få fansen att go nuts på varandra härinne kanske? :)

Svensk fotboll stinker ju gamla benskydd men tidningen Offside är fortfarande lysande efter tio år. Jag läste nyss en artikel om spelare som längtar efter kontrakt i lågkonjunkturen som har ångest tillsammans på gemensamt träningsläger/visa-upp-sig-läger i Turkiet. Undrar om samma trend kan gå igen inom ishockeyn? Dels lågkonjunktur och möjligen lägre rörlighet, dels starka juniorkullar på väg upp i Sverige (utanför J20-öknen Timrå, that is). Att fundera på. Tveksamt om länken leder hela vägen fram men det är artikeln om kontrakt i senaste numret som åsyftas.

El Maco: Otroligt bra artikel.
Varenda en i deras stall är "klasslirare" som tränaren Sergej säger! :)

Hahl Bundy: Eller Patrik Wallenberg, Peter Nylander och Blake Sloan med Timråtermer.

Blizzard: De två åren med Granath har du här, bekräftade av agenten! ;)

MarcusElving: Ja men visst, då var det bara en bekräftelse på hemsidan eller från huvudföreningen som saknas då.

Dream Team:...som å andra sidan inte kommit än, trots att artikeln är skriven 28/3-10. Sehr mystisch.
Aber ich bin sehr hoppfull, glaube ich.

MarcusElving: Jo det vet jag sen förut (btw så är det där ifrån ST) men alltid mycket roligare att se det på timråik.se

dr-nix: ja absolut .. men då ska de vara en bra målvakt .. ingen återvändare om jag säger så

superfalle: Alltså jag skulle inte gråta blod om Backlund återvände. Men det var alltså inte honom jag syftade på. Jag vill ha en målvakt som klarar av att stänga en match. Ett bra exmpel är den där matchen Lindbäck gjorde i Jönköping där det i stort sett var Lindbäck vs HV71 och Lindbäck vann och Timrå tog sin första seger på bortaplan. Det har jag aldrig sett Backlund göra och vi behöver en måvakt som har det i sig iaf.

superfalle: Man kan hoppas på Backes återkomst, då vet vi vad vi får... En klass målis!

diffe: Håller med dig :) Stabil och med med ännu mer erfarenhet

Messi krossar Arsenal på egen hand, där har vi en snubbe jag kan tänka mig i Timrå. Undrar om det går att övertala grabben att byta sport. :P

PPPPPPPPPPPPPPPeeeelle PPPPPPPPrrreestberg Tack!

Anonymous: blir raffinerat värre nu om andraplatsen.

1 Södertälj  8  5  3  0  1  31- 23  19
2 Rögle 8 3 3 2 2 27- 21 14
3 Leksand 8 3 2 3 2 21- 18 13
4 AIK 8 4 1 3 0 25- 23 13
5 Almtuna 8 2 3 3 1 19- 20 10
6 Växjö 8 0 2 6 1 24- 42 3

dr-nix: Tror du han finns med på Linkans lista ? Om inte då är det kört. -)

Nisse: oj fan, det tänkte jag inte på :P

Redigerad kommentar

dr-nix: Man kan ju sannerligen inte anklaga Micke Sundlöv för att inte ha is i magen och inte våga ta ut svängarna i vartfall. Att värva Mattias Modig är ju som att be om problem. Det kommer bli ett jävla liv i luckan på brynäsarna nästa säsong. Han kommer verkligen att utsättas för hårda prövningar från både ledningshåll och läktarhåll om det börjar blåsa snålt. Kan inte vara kul att ständigt behöva bli jämförd med Markström. Han måste prestera sin livs hockey för att tysta gaphalsarna i tablettasken.

Men det är beundransvärt gjort av Sundlöv att utmana ödet likaledes samma sak för Modig. Ständigt hånad och bespottad av LuleåFans, Det kan knappast bli värre kan man tänka sig. Men sanningen är någonting helt annat. Det kan bli sju resor jävligare att behaga Gävleborna.

Jag är i vartfall glad att Timrå inte signade honom. Det finns bättre målvakter att rekrytera.

Sedan blir jag lite förundrad över att Färjestad låter Lubos Bartecko gå. Visst han kostar säkert en rejäl slant. Men det torde ju inte vara några problem för kafferosteriet att uppbringa dessa slantar?

Om det finns utrymme att värva Bartecko till Timrå så tycker jag man skall göra det.

En riktig sniper som verkligen kan få ett lag att LYFTA.

diffe: mm .. precis .. backe insmord i pingis lim kanske

zita: av vadå ?

superfalle: Varför inte handbolls klister? Backe är en bra målvakt, han har nog blivit ännu bättre där borta!? Kan kanske vara ett osäkert kort pga skade risk kanske.

« · 1255228 · »