1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy: instämmer! tänk att starkovs agent kunde tycka att kirill mycket väl kunde bli nästa peter regin!!! hjälp! snacka om att ta stora kliv i karrären...

inte särskilt många regin takter i starkov..

kempe däremot...

där finns det fina handleder å hög fart på rören!

Åkerblom i 6e: Mike Morrison.

Pätr: Det där var inte ens roligt.

Då kan vi alltså släppa Jocke Eriksson spåret då.

Det förklarar varför "Pumba" hamnade i banjoland.

Och här är länken

Jag vet inte om ngn har kommenterat detta förut men tydligen får inte Henrik Eriksson något nytt kontrakt med AIK. Av det man sett av gnaget i vinter så tycker jag faktiskt han har varit riktigt bra. Vore inte detta en utfyllnadsspelare att titta lite närmare på?

Frazze: njaa då tror jag att han skulle hellre vara något för Sundsvall Hockey.

dr-nix:

Ja att börja hugga på spelare som inte får förlängt i lag som vi ska ha efter oss (Lex Nihlstorp) känns inte som rätt satsning.

Simmalugnt: inte för den sakens skull men just Henrik vet jag inte om jag tror på.

Nordgren - "Hirscho" - Hynning
Sonnenberg - Corso - Pääjärvi
Svensson - Karlsson - Pärssinen
Axelsson - Lander - Danielsson?

Rätt hyfsade kedjor enligt mej. Och långt ifrån omöjliga.. Största frågetecknet är vell pääjärvi. Danielsson vet jag inte ens om han e intresserad.. Gunno verkar ju gå till modo. Men ja man ska aldrig säga aldrig!
Jag skulle iallfall bli jäkligt glad om kejdorna såg ut ungefär sådär.

Jacksson 71: Nordgren verkar väl bli kvar i Schweiz, MPS tror jag själv far över till NHL/AHL men vi får väl se om en vecka (eller när nu Edmonton skulle komma med besked). Danielsson har jag ingen uppfattning om.

Jacksson 71:
Pärssinen - "Hirscho" - Pikkarainen
Sonnenberg - Corso - Pääjärvi
Svensson - Karlsson - Hynning
Axelsson - Lander - Danielsson

Sådär hade jag faktiskt vilja bygga upp mitt lag, får se hur det blir till hösten vad vi står där med

dr-nix: Jasså, blir gunno kvar i schweiz?

jens_88: Hade inte vare helt fel heller ;) Men hur var det me Pikkarainen? Hade han kontrakt?

Jacksson 71: jag har ingen aning, det jag vet är att att karln även har kontrakt över nästa säsong med sin Schweiziska klubb. Han har tydligen en option dock.

Den som väntar får se. Danielsson verkar finnas med på Linkans lista iaf om hockeysverige har rätt.

jens_88: Kan ju mycket väl sluta så att vi tappar Corso o MPS så svårt att spekuler i 4 hela kedjor. Sonnie vet vi inte heller hur det blir med.

Tipppar på att Danielsson inte är en spelare för 4:e oavsett utfall.

Ser att Mario Kempe är attraktiv på ES marknaden Både Modo o Luleå drar i honom liksom nån mer klubb men inte vi tydligen. Varför Inte?

Hallin? Nej tack!

Idag vill jag se en massa signingar. Vartenda lag presenterar hej vilt.
Vad gör vi?
Pillar snorkråkar o navelludd?
Iallafall härinne.

Hahl Bundy: Vi väntar på att Stanley Cup slutar. Vi kommer uteslutande att värva från lagen som går långt där. Därför tar det lite längre tid för oss. Tydligen skulle vi också värva nån eller några spelare från KHL-lagen som är i final också.

Vi väntar helt enkelt på att dom bästa av dom bästa ska spela klart innan vi presenterar dom.

Redigerad kommentar

Kerstin_k: Så är det nog.

Hahl Bundy: Hallonet officiell då

Kostiainen:

Men hallon karl! Hur fan äre mä're karl?

Redigerad kommentar

Bra då kan vi bocka av Halonen.
Tackar!

Simmalugnt: Lugna puckar, hockey klubba!

Hahl Bundy: Måste dock säga att han såg fan farlig ut alltså, möta han i en gränd så skulle det rinna efter byxbenen!

ersson: Han fightas en del, kolla youtube. Synd han blir nerslagen i varje fight dock urgh. Men "fighting spiriten" verka bra.

Hahl Bundy: Japp, nu fattas bara PP-backen !

Jacksson 71:

Siter här uppe och ganska dålig koll på vad som händer.

Har noterat att forwards skrivit på och nån back, men jag och finska namn är väl inte det bästa.

min fundering är nu, hur TROR Ni truppen kommer att klara sig nästa säsong?

Vad är det för exeptionella nyförv som tillkommit?
Styrkor och svagheter?

Plis hälp mi

Sonny kommer att missa två veckor i starten. Om han nu kommer alls vill säga.

liston: Svårt o svara på hur truppen kommer klara sig, när truppen är spikad kan man börja spekulera i hur den kommer stå sig mot andra lagens trupper, så du får nog vänta ett tag med de :P

Ska bli intressant att se vilka spelare Nygge tar in om han får jobbet:

Snoop:

Är det långt kvar innan truppen är klar, förstår att man inte kan säga allt nu men på ett ungefär hur långt har man hunnit?

Kan bara läsa det som står i Tidningen.

T T:

Måste bara få beraätta detta.

Jag var och ahndlade klader idag och skulle köpa 4 st Tshirts för en hundring, skitbilligt tänkte jag.

Kollar in vilken zice det finns, plockar ut 4 st.
Döm om min förvång när jag vecklar ut dom och får se att det står MoDo Hockey på dom, behöver jag säga att det INTE blev nån affär.

Fyra för en hundring till Modo, om det stått Timrå hade man väl fått bta en 4-hundring för en, eller!

Även om jag betalt 4 för 100 hade jag avstått bara så Ni vet.

liston: Kan iofs vara bra att ha några billiga plagg till skitgörat.

liston: Vart ar du. Ar du i Trehorningsjo?

JimmyH briljerar i bloggen;
"Finska spelare har överlag en lite råare attityd än svenska. Det är få finska spelare som skulle sola i solarium eller dricka en vaniljcider utan det är lite mer bastu och vodka med näsblod i som gäller."

Roligaste jag läst på länge!
Samtidigt också en bra beskrivning på den typ av spelare som jag tycker har saknats i Timrå under en längre tid..

250kg kärlek:

EHH, va?

250kg kärlek: Haha Trehörningsjö, orten man bara läser om i tidningarna.

Redigerad kommentar

Bergius: Trehörningsjö, finns det på riktigt =)

Fundering: Nu har vi Hirso, Corso, Lander och Karlsson som centrar. Rent spontant känns det som att Corso och Hirso tar rollen i första och andra femman. Kvar är tredje center och fjärde. Lander eller Karlsson? Perra har väl under sin tid i SAIK haft Gabbe under sina vingar och vet vad han går för. Kvar är Lander som liksom finns där (ung, utvecklingsbar och lovande). Att Lander inte skrivit på för Timrå är för mig inte särskilt konstigt. Då jag vet hur Anton fungerar, hur hårt han sliter för att lyckas så är det inte konstigt att han funderar ett varv extra. Hur har föreningen tänkt att hantera vår oförskämt duktiga centerlinje? Låta Lander vila och få minimalt med speltid? Skicka Corso på en kant och låta han utvecklas där? Låta Gabbe grisa i en fjärdefemma?

Jag har viss förståelse att underskrifterna dröjer. Där finns frågetecken även för en okunnig som mig. Hur ska då aktiva spelare fundera? Några ideér, någon?

250kg kärlek: Kan ju vara så att de vill ha mer betalt än vad de är marknadsmässigt är värda.

250kg kärlek: Avvaktar han inte precis som MPS bara svar från Edmonton då? Nu tror jag inte Lander åker över oavsett men han kan ju ändå skriva kontrakt och stanna i TIK. Har väl ändå meddelats att man är muntligen överrens?

Anonymous: Lander skulle spela i Timrå IK för en femma och en pärsäck. Det viktiga för honom är att FÅ spela och känna föreningens stöd. Hans tid kommer och för honom är det viktigaste att han får spela och övertyga sitt NHL-lag att han platsar.
Om Lander velat tjäna mer pengar än idag hade han spelat AHL redan. Promise.

Frella: Magnus är positivt inställd till spel i en lägre serie vid sidan av NHL (typ AHL). Anton är inte lika övertygad. Skillnaden mellan dess båda är att Magnus förberett sig mer mentalt än vad Anton gjort.

250kg kärlek: Jo men Lander kan ju lika gärna också rita för Edmonton men sedan skippa AHL och lira kvar i ES.

Frella:...då är vi där igen. Lander väljer mellan spel i AHL (där man får anta att han får rejält med speltid) och Timrå IK (laget i hans hjärta). I Timrå tvingas han ner till en fjärdeformation med begränsad speltid, i AHL blir han (antagligen) dominant. Vad väljer han? Att stanna kvar i Timrå Ik kanske inte är det optimala.

Det är inte helt enkelt.

250kg kärlek: Vidare bör Lander ha så pass god tro på sig själv och ett så bra självförtroende att han på allvar tror att han kan ta en stor roll i nästa års lag kan jag tycka.

Frella: Nja, med Hirso, Corso och Karlsson lär han få en del bekymmer. Men jag tror han grejar det.

250kg kärlek: Absolut. Han har ju en högre nivå i sitt spel än vad Karlsson har. Karlsson däremot är/var jämnare.

250kg kärlek: Centeruppställningen ser ju oförskämt bra ut, ja. Men varför ska vi sätta upp siffror på centrarna? Jag tycker nu eftersom vi har en sånna otroliga centrar, att alla får spela ungefär lika mycket. Visst Corso och Hirschovits är våra stjärncentrar och ska spela mest. Men varför ska dom behöva spela boxplay till exempel? Nä, låt gabbe och lander få spela boxplay och corso och hirscho spela PP. Sen i 5 mot 5 tycker jag man ska låta alla spela ungefär lika mycket. Sen ska naturligt vis den kedja som är hetast för kvällen spela lite mer. Vilket borde vara första eller andra linan..

Redigerad kommentar

« · 1259836 · »