1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601384 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Frella: Han kommenterar LIVE från Håkans Bar...

Herminator: Det skulle fan i mig vara stor humor om Linkan spelade in en liten videosnutt och kommenterade de nya kontrakten från Håkans Bar och klubben la upp den på timraik.se. Mer sånt :).

Anonymous: Ja målvaktsfrågan...Åkerlund får se till och höja sig och bli vår förste målis.

zita: Jaha, det verkar bli Fasth, Åkerlund och Lundström nästa år då.
Känns inte stabilt..

Någon som kan marknaden lite utförligare? måste väl vara något fler alternativ än Fasth i mål.

Joonas Vihko klar för Luleå.
När man pratade om honom för nån vecka sen var det visst några "experter" som sa att han skulle till NHL så det är bara bortkastad tid att kolla upp honom.
Grattis, där sitter ni nu med skägget i brevlådan.
Faan att Fuleå tog han.
Hoppas Linkan sitter på Håkans Bar med Marcel Hossa.

Mackelito: Läste någonstans att Timrå hade en toppmålvakt på gång?

Mackelito: Vi får väl värva någon toppmålis från Finland, då. Om nu Riddarn drar till Amerika vill säga.
Eller också hittar vi vår nästa målvakt i NHL, om alla svenska unga målvaktstalanger försvinner till USA/Kanada, så borde det ju rimligtvis finnas lika många lovande därifrån som blir arbetslösa.

Vart har den Kanadensiska målvaktstraditionen tagit vägen? Nu verkar man ju bara plocka unga målvakter från Finland och Sverige!

Manderville: Vilka är "ni"? Jag kan inte hitta något inlägg om Vihko här.

...och "Sama" tillbaka till Hästen:

ersson: Jaha...då kan vi glömma Riddarn mao.

Nu skulle jag faktist inte tacka nej till backe (ja sedär) fan finns inte mycket kvar att välja på, riddan drar säkert han med!

Backe kan väl endå inte vara sämre efter ett år i AHL :P

Blizzard, mikenomad: Fan alltså, klarar inte av det här! Fan om vi måste värva en icke eu-målvakt..

Blizzard: Backlund vore en stabil värvning. Men inte är det väl helt kört med Limpan än va?

mikenomad: Backe är likamed nej vad jag vet och Limpan är väl 90% för NHL/AHL? GAAAH

ersson: Tja...hej och välkommen då, Viktor Fasth. :-P

ersson: Vad jag hört så försöker DIF locka hem Tellqvist från Finland och om det nu skulle vara så skulle inte Ridderwall välja att stanna i DIF. Backup ännu ett år är inte ett val.. Om vi skulle förlora honom skulle det vara till NHL/AHL

ersson: Det löser sig sa han som sket i vasken....

Förstår inte ALLA att Linkan så klart säkerställt med övriga inom organisationen att det är okej att han tar sin semester nu???

Självklart finns det backup i organisationen för honom! Linkan och Timrå IK har så klart också tänkt på tidpunkten för hans semester.

Allt detta är ju självklarheter.....

ersson: Det har ju varit nästintill givet ett bra tag att Wesslau skulle prova lyckan och det ändrar ingenting gällande Ridderwall.

Vem är ni mest sugen på från SM-Liiga?

Redigerad kommentar

Ambroo: Han skrev ju kontrakt med Djurgården? Eller?

Åkerblom i 6e: Wallinheimo gjorde det ju bra i Färjestad senast! Så varför inte?

Skarin: Jag tyckte att den gångna säsongens forwards i stort sett var stöpta i samma form, men vad ska man tycka nu då?

ersson: Dock är en 38 årig målis lite saftigt tycker jag :P

ersson: För att DIF skulle kunna tjäna sig en hacka.

Ambroo: Ta hit Tellan om allt skiter sig, hellre Tellqvist än fasth känns det som! :)

Bigthelin: Jävlar!! Det såg jag inte, bort med han tack.

Laken: Egentligen så förstår jag inte vad det är att bli upprörd över då det ändå inte är han som är ytterst ansvarig när det kommer till lagbygget...

Ambroo: Det här är inte fotboll. NHL har ju sin avtalade utbetalning oavsett kontrakt.

ersson: Målvaktsfrågan är ruskigt svår... Får hoppas det löser sig på något bra sätt! än så länge är det ju inte kört!

Åkerblom i 6e: Det är inte direkt nån som kittlar. En sak som slår mig är att de flesta är småväxta.

Edit: Om man ser till den moderna målvaktens storlek.

Redigerad kommentar

T T: Nu är jag inte helt hundra över avtalet som sådant, men han gav själv en hint om det när han förlängde med DIF.

Ambroo: Jaha det skiter sig på målvaktsfronten!
Så här i efterhand skulle vi tagit Jocke Eriksson när vi fick.

Vem tror ni skulle kunna vara nästa Lindbäck? någon som stått i skuggan på bänken men dock gjort bra ifrån sig då han fått chansen?

Åkerblom i 6e: Förutom Ridderwall kommer jag nog inte på någon som finns tillgänglig.

När det gäller lagbygget hittintills o som laget ser ut nu, så är jag ruskigt besviken!
Den enda värvningen jag är nöjd med är Hirso men som det ser ut hjälper inte det ett smack!

Många klassvärvningar behövs så enkelt är det! :/

Redigerad kommentar

Åkerblom i 6e: Blir väl att Kapanen får snöra på sig skridskorna igen! Han är ju trots allt bara 35 :)

Hahl Bundy: Mest besviken är jag över 2 årskontraktet med Pärssinen, han om någon visade väll att han inte höll måttet ifjol :/

Men tycker inte vi får glömma att Åkerlund är vederstyggligt bra då han är kring sin högsta nivå

Åkes problem när han fått chansen är ju att han "vill för mycket" och går för hårt på första skottet. När han nu blir ohotad etta framför Steijer och Jocke Lundström kommer han att bli harmonisk och stänga igen butiken.

(för er som undrar; Ja, jag har samma doktor som Laken numera)

Jockz: ????? Hur du skriver,,fy på dig..här hemma jublar vi

Hahl Bundy: Djurgården var ett skitgäng för två säsonger sen. De bytte mer eller mindre bara ut två spelare, Bremberg och Anger. De ersatte med Marcus Nilsson(som floppat totalt de senaste säsongerna innan), Tjärnqvist och Kyle Klubertanz. Succé i år ... Små saker kan göra stora skillnader.

Linkan är smart, han värvar Alexander Larsson, som är en billig spelare. Jag tror är likvärdig med de tongivande i allsvenskan och kommer från en "oscoutad" liga. Linkan har en budget som han ska få ut så bra material som möjligt ur. Han är på rätt väg.

Vilka av våra nyförvärv är du missnöjd med Halonen, Hirschovits eller Larsson? Har du ens sett någon av dem spela fler än 3 matcher de senaste två åren?

På målvaktssidan ser det oroligt ut tycker jag, men inte bara av den orsak att Lindbäck sticker. Jag ser det som ett lika stort problem att Åkerlund är kvar. För han är enligt mig endast något att släppa in vid skada. Det gör att rekryteringen av den andra målvakten(dvs förstemålisen) måste lyckas. Vi har inte något att falla tillbaka på. Den enda tryggheten jag känner gällande målvaktsbiten är att den som kommer hit är någon som Tarvainen har godkänt, det lugnar åtminstone mig för han verkar ha ett mycket gott omdöme gällande målvakter.

Eskas: Djurgården påbörjade ju en medveten satsning för några år sedan. Man började nämligen satsa på klubbens juniorer. Det är dom som är den stora skillnaden jämfört med tidigare års Djurgården (dvs den närmsta tidens DIF).

Jockz: Ok, visst gör han EN dålig säsong. Hur många dåliga säsonger har han på sitt record? Vad talar statistiskt sett att han ska göra en liknande säsong igen? Tror du att han har kontrakt utifrån hur han presterade ifjol eller hur han presterat tidigare i karriären? Jag tror på det första.

Folk var eld och lågor över att få hit en som som Danielsson, men Pärsinen vill ni inte ha? Han gjorde åtminstone fler poäng än Danielsson ifjol.

Eskas: Jag tänker inte såga någon utan hoppas, som jag skrev i morse, att Larsson gör en Granath.

Det jag skrev nu är att Hirso är den enda jag är nöjd med, so far. Det betyder mycket nöjd.
Halonen hyffsad o Larsson begriper jag inte, än, är bäst att tillägga.
Röymark ska jag kika på i VM nu o bilda mig en uppfattning.

Målvaktsfronten är jag fruktansvärt orolig för!

Vi behöver fortfararande några klasslirare, Sonnie måste förlänga mm mm

Jockz: allt är juh relativt... det intressanta är juh hur mycket han kostar.

för han sumpade juh inte i närheten av lika många chanser som hynning, han fick inte mycket spel med de offensivt "vassaste" killarna...

Han var allt annat än lysande under senaste säsongen...
Timos skade bakgrund borde hålla nere lönekostnaden en del.
Timo kan göra poäng det har han visat. även i fjol.
han behöver killar som vill ligga på i offensiv del av banan.

i å mä dä så jag tycker det är trevligt att han blir kvar men vad kostar han?

Hahl Bundy: Ok. om jag ser till det jag såg av Larsson i Sundsvall för tre år sen så är han klart bättre än Jesper Samuelsson iaf. Det är något jag är bombsäker på. Förmodligen knäpper han även Starkov och Nylander på näsan. Alltså är han en förstärkning då han är bättre än de vi låtit gå. Allt över den prestationen är en bonus, men redan där är affären i hamn för min del iallafall.

Eskas: Jo, men ska vi jämföra med Jesper Samuelsson så är det bara att blunda och peka på vad som helst i Allsvenskan. Larsson har aldrig imponerat på mig, ska vara att han gått fram rejält i Norge då.

« · 1261191 · »