1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607284 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
superfalle: MPS är en jätte talang, han kommer bli riktigt bra. Men ärligt talat tror jag inte han är redo att åka över redan iår.. Även om många inte vill tro det. För det är som du säger, det är för mycket bergoch dalbana runt Pääjärvi. Ena matchen stänker han dit 2 kassar blir matchens lirare och hela kittet. För att sedan försvinna i 3-5 matcher.. Nu har han ju en sommar på sig ioch försig. Han kan utvecklas grymt mycket bara över sommarn. Men jag trror det skulle vara bäst för hans egen del att stanna ett år till. Och då hoppas jag verkligen att han väljer efter hjärta (TIK) istället för pengar..

Men nu till något helt annat. Om modo lyckas knyta åt sig Jonas Andersson blir jag riktigt avensjuk faktiskt. Det har vare en liten drömspelare för mig ett tag nu. Fast jag har ställt in mig på att det blir KHL/NHL för han några år framöver. Men nu när han ryktas till modo blir jag lite smått less faktiskt. Och just till modo med.. Nu måste vi tröstvärva! För Jonas lär vara glömd rakt av ifall linkan presenterar "pikka" eller någon liknaande..

Sonnenberg
Pääjärvi
Pikka

Skulle dessa tre landa skulla jag flina ungefär 10% av flinandet på väg hem från Luleå i år. Och då är jag glad!

Bara en fundering.
Var och åt lunch med min fru idag.
Till min förvåning kommer Per Hallin med dam och sätter sig bordet bredvid.

La en trevare, på FB och fick höra att han flyttat in i en lägenhet i stan.

Så då blir då följdfrågan.
Har han signat på igen eller har han lagt skridskorna på hyllan?

Helg Ernest: Dom har flyttat in i samma hus som oss, inte klart med kontrakt......de vi hört!

Helg Ernest: Jag är ganska säker på att han kommer skriva på ett kontrakt med timrå.. Det kanske redan är påskrivit?! Fast jag vet inte riktigt vad linkan är ute efter i och med Pelle Hallin. En hårtarbetande forward för 4 linan. Vi har redan ett antal sånna.. Axelsson är en breddspelare. Båda nyförvärven Röymark och Larsson är breddspelare. Plus Hallin.. JAG BÖRJAR BLI RIKIGT OTOLIG! en ny bra målis tack!! Och jag hoppas linkan gör allt vad som står i hans makt för att försöka få hit Ikka Pikkarainen !

Helg Ernest: Du blir förvånad att Hallin äter lunch på samma ställe som du och undrar om han skrivit kontrakt eller lagt skridskorna på hyllan. 2min senare svarar du dig själv med att han flyttat in i samma hus som dig och att det inte e färdigt med kontrakt av det du hört :-P

Hallin har ju bestämt sig för att flytta hit, det är ju bara en "win situation"för TIK,
OM man vill ha honom så behöver man säkert inte betala speciellt mycket för att få en spelare som ändock spelat 473 elitseriematcher och gjort 133 poäng.
Killen har ju gjort 7 säsonger i TIK så varför inte?
Har vi börjat blivit kräsna?

Många som gapar över mycket, ja vi får mer pengar i TV intäkter, MEN vi har gjort miljonförluster de sista åren, tror ni att någon sitter och skiter ut pengar för att ge bort så att Timrå kan göra dessa värvningar som många härinne drömmer om?

Om vi skall göra en storsatsning för att få hit en målvakt som många här fantiserar om, då kan vi vara glada om vi har råd med Hallin och en till breddspelare efter det.

TIKbiff: Tar vi in Hallin vill jag att det är utöver de två forwards Linkan pratar om som är kvar att värva. Som det är nu har vi 10 forwards och 12 känns snålt, har de inte lärt sig nånting? Ska vi ha ES tunnaste trupp år efter år? Nä, 13 forwards är ett måste och i en sådan trupp platsar definitivt Hallin i egenskap av habil ES-spelare. Vi vet vad vi får och det är inte kattskit utan tryggt och pålitligt.

mikenomad: Har man inte från ledningens håll gått ut och deklarerat att man ska ha tretton forwards? Jag har i alla fall för mig att jag har läst det.

Pätr: Får isf inte riktigt ihop det om Linkan anser att det i dagsläget behövs två forwards till...

Hallin ska ju naturligtvis signa med Bobbarna, att han var på E.ON var bara för att han skulle betala en gammal pokerskuld till Mannström. :)

Manderville: Mannström ja, där har vi också en viktig vakans. Vem ska ersätta honom?

mikenomad: Det är inte meningen att vi ska få ihop det, har du inte lärt dig det än?

Föresten så skulle Mika Hannula vara jäkligt intressant. Eller är det silvermedaljörerna som gäller för han? KHL kanske? Sen vet jag inte riktgt vad han kräveer i penga kuveret. Lär inte vara gratis direkt. Men en riktigt bra och intressant spelare iaf! Ett namn för TIK ?!

www.eliteprospects.com/player.php?player=204

T T: Asch so, Ich bin eine dumkopf. Så är det ju, Linkan och hans numera berömda dimridåer...

Även om detta är bland det mer osannolika så vore det onekligen både skoj och...hmmm....vad ska jag säga, intressant, att lyssna till alla Modoiter med Wennerholm i spetsen om det blev så:

mikenomad:
Då låter det säkert så här: "Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre...Man kunde vara Timråit..."

Icing-Ove: Hej du...fått dåligt med sömn efter AB:s avslöjande?

mikenomad: Ja, men det kunde ha varit värre :-)

Icing-Ove: Ja, man hade ju kunnat tvingas vara MoDoit...

Dream Team: Ja gud ja.. det vore hemskt.

mikenomad: AIK? Var han inte "nästan" klar för storsatsande Lidingö Vikings redan på 90-talet?

När vi slog ut Lidingö i play off hade i alla fall en tant på läktaren en Lidingötröja med 21 Forsberg på ryggen... Gick bra det där till slut. Tror ingen ens minns Lidingös ambitioner idag.

El Maco: Brolin Allstars har värvat Foppa och Challe i alla fall. Dr Alban tycker att det är stabilt.

El Maco: Jag minns iaf att läktaren gick sönder då vi var där.

Icing-Ove: Brolin är stabil :-)

Icing-Ove: Bara att hoppas för AIK att inte Foppa gör en Brolin på fotbollsplanen och skadar sig. Eller en JO Waldner på efterfesten på Undici.

El Maco:
Största risken är väl att de gör en Lehtonen, dricker Koskenkorva och blir förkylda...

Nu får det baske mig börja hända nåt med "klasspelarna" som ska in.
Hur länge ska dialogerna pågå med "intressanta spelare"? Hur länge ska man vända på korvörena? Hur länge ska en dialog ta innan det övergår till en förhandling?

Vad väntar man på ijentligen? Vet man inte vad man vill o hur länge kan spelare vänta på att Timrå ska bestämma sig nångång?
När får man tummen ur arslet?

Redigerad kommentar

Icing-Ove: Nja snarare att Foppa vrickar fotleden som vanligt.

Hahl Bundy: exakt!!!! det måste hända nått nu! har linkan fastnat i thailand eller har vi bara jäkligt svårt att bestämma oss vilken/vilka spelare vi ska satsa på ?!

Hahl Bundy: Tar lång tid att få klart med klasspelare eftersom de har många olika alternativ och erbjudanden.

Jag är inte det minsta orolig, hur kan man vara det redan nu...?

Jacksson 71: Tror att det mer handlar om vilka spelare som vill satsa på TIK...Föreningen behöver nog en rejäl översyn (Code of conduct)
Det har tillkommit några bra spelare, men totalt sätt är truppen ganska likvärdig med säsongen som var.
Tiden går o själv är jag riktigt orolig inför det som komma skall (Alldles för många frågetecken för min smak)

Ser inte att någon kommenterat dagens artikel om Owuya. Verkar som att han flyttar om han inte får kontrakt med Timå. Vore en bra lösning som 9:e back tror jag.

Lite mer från Maria:

T T: Ingen Pikka i Timrå då...

Kerstin_k: Nähä. Länk?

mikenomad: Kommenterade TT's länk längre ner.

Kerstin_k: Jag har sagt det tidigare o jag säger det igen: Vi siktar mot stjärnorna varenda år o hamnar i slutändan i vristhöjd.
Fruktansvärt frustrerade o besvikna som vanligt.

Glöm pikken, det kommer nån annan, betydligt billigare rightare, från Italien.
Glöm Larsson på sin höjd blir det Pitkämäki o då är pengarna slut.
Det är Hallin som är "stjärnvärvningen".
Pääjärvi sticker o Sonnie har vi som sagt inte råd med så vi plockar upp nån junis.

Så där KS nästa!

Hahl Bundy: Positiv hör jag.

Åkerblom i 6e: Kan man vara nåt annat?

Hahl Bundy: tja man kan inte bli besviken om man trror på det där iaf ;)

Jacksson 71: Besviken o besviken, det är realistiskt iallafall :/

Hahl Bundy: ja, orealistiskt kan det inte va iaf.. Men om vi inte får in nån bra ytter plus att vi inte kan ha kvar sonnie.. det känns lite väl orealistiskt det med. MEN blir det så ska linkan avgå !11!! direkt!

Hahl Bundy: Jag tror vi kommer ha ett lag för topp 4 i vinter.

mikenomad: Inte jag.
Det är sommarvärmen som gett dig värmeslag så här helt plötsligt.

Hahl Bundy: Ok, jag backar. Men helt sansat är jag övertygad om att vi kmr ha ett starkare lag än föregående säsong.

Hahl Bundy: Linkan har nog ett ess i ärmen som vanligt. Vi kommer förmodligen få en trupp lika bra som ifjol, får då tyckte ju Linkan att vi/han värvat bäst i hela ES när dom frågade han i Juletid.

Nej håller med, frustrerande är ordet. Vi hamnar i samma sits i år som ifjol då vi inte fick tummen ur arslet i tid och får ta det som blir över.
Egentligen förstår jag ingenting ang situationen med Sonny. Men det var väl antagligen viktigare att knyta upp Larsson med tanke på konkurrensen.

Sedan är nog Linkan den enda sportchef i världen som börjar med att bygga laget med 4:e femman.

RTS: Det som stör mig är att vi väntar o väntar med klassvärvningar. Vi för dialog med hela hockeyvärlden snart, alla är intressanta, men inget som man kan ta på ordentligt.

Jag håller med dig i det här fallet.
Centersidan ser väl bättre ut o man får hoppas Jokela är den klassback vi suktar efter.
Sen blev man väl inte tryggare utav Linkans uttalande nu i veckan om Hallonen heller.
"Det kunde bli vad som helst" tydligen ungefär.

Forwards biten är ett enda stort ?.

Redigerad kommentar

RTS: Ja, sen säger han att han ska avvakta och se vad NHL släpper. Men komigen, vem från NHL skulle vilja gå till oss..? Vi kom 8a i serien och har inga monstersummor att erbjuda. Så lägga all krut på det som finns på marknaden nu! Så slipper vi stå där med Hallin och Larsson som våra "stjärnor".
Ärligt talat så har jag förtroende för linkan.. Men jag börjar bli riktigt otålig. Inte för att jag tror det finns lite bra spelare där ute. Men jag är rädd för att det inte är allt för många som skulle välja oss. ..

« · 1262915 · »