1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601357 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
varför är det så tyst, ös på med inlägg nu! :D

Åkerblom i 6e: Finns inte så mycket att klaga på just nu, Pikka är klar. Sonnie är förhoppningsvis pågång. Back, center och målvaktsidan är klar.
Det ser bra ut helt enkelt. Inte så mycket att klaga på, där av tystnaden...

Jacksson 71: ja eller hur? det är bara sonnie biten kvar sedan kan man påbörja sommar dvalan!

söder över: Rykten gör gällande att Pyörälä är på väg tillbaks till europa - kan vi hoppas på honom istället för Sonnie?
Är det därför det dröjer?
Philadelphia måste spela klart först innan något kan hända...

Kevin O Shea: om man kämpar för att få råd med Sonnenberg så tvivlar jag på att man är i närheten av att ha råd med Pyörälä (gissning).

Kevin O Shea: Vänder Pyörälä tillbaka till Europa så kommer nog klubbarna stå i kö, och det kommer bli budgivningsrace mellan Frölunda, HV och några KHL-klubbar. I den budgivningen kan inte Timrå vara med, så enkelt är det.

Vi får nog acceptera att det blir Sonnenberg som tar sista forwardsplatsen - och det ska vi vara riktigt nöjda med.

Kevin O Shea: Vi knyter åt oss båda två!
Nejmen, sonnie är väl den enda lösningen. Han vill va kvar, vi vill att han stannar. Därför blir det han,. Sen varför det dröjer vet jag faktiskt inte. Han vill väl kanske krama ut så mycket pengar det bara går eftersom han blir sista pusselbiten.

Jacksson 71: Sen en annan sak. Sonnenberg lirade i tröja 22 ifjol. Nu tog Martin Röymark det nummret. Om Sonnenberg förlänger nu, får han tillbaka nummret (22) om han vill eller har Röymark tagit över det totalt nu?
Lite onödig fakta och inte så intressant kanske. Men en Sonnenberg utan 22 på ryggen känns fel ..

Jacksson 71: Nu har du allt trasslat till det. ;)

Sonnenberg spelade i #25.

Jacksson 71: #22 och #25 olika säsonger.

#22 säs 08/09
#25 säs 09/10

Redigerad kommentar

JimmyH: Haha ja jäklar. Jag var helt säker på att han lirade i 22. Aja mitt fel, jag tar på mig de.. !

Jacksson 71: Jag antar att det snart kommer börja diskuteras om Bremberg, då det står i Aftonbladet att han kan vara på väg till Timrå. Där tycker jag att vi säger nej tack, helt enkelt. Om jag får välja mellan Bremberg och Sonnenberg så tar jag den senare sju dagar i veckan. Timrå har redan spelare som kan producera, så i dagsläget är attityd och tuffhet viktigare och dessutom kan man ju inte direkt klaga på Sonnenbergs offensiva kvalitéer heller.

Pätr: AIK, modo, timrå och SSK. Vad ser vi för samband...inget av lagen är topplag ( går ofta på lite risk ) och de flesta vet hur Bremberg är en risk utanför sin älskade 08:a-stad. Topplagen är smarta och skiter att spendera super summor på en 36åring som blivit ratad av sitt DIF.

Näe tack! Som jag skrev tidigare, ser hellre (KRÄVER) Sonnie ist för Bremberg.
"Tar" Linkan Bremberg istället för Sonnie, då byter jag lag med challe, hejdå!

Kom igen SSK, värva honom nu, så jag slipper vara nevös för detta!

Jag har vart lite off från hockeysnack efter respasset i årets slutspel. Men nu har jag hämtat mig och jag vet inte hur jag ska klara av denna långa regniga och kalla sommar. Jag vill ha ispremiär, träningsmatcher och seriepremiär nu!!!

FOLK!!! VI HAR RIKTIGT BRA LAG NÄSTA ÅR!!! NÄSTA SÄSONG ÄR VÅR!!

Finns det några bilder på nya Timrå ik nya tröjor,.???

Tellus: Nya tröjor?

othan: den kommande säsongens tröjor kommer vara inspirerade av Timrås 70-tals tröjor

källa dagbladet.se

Redigerad kommentar

Pätr: Håller med till 100 %. Sonnenberg har det där som lyfter en grupp. Bremberg är en playmaker och poängkung av hög rang. Men det känns som om vi redan har fått våran i Hirschovits. Så enligt mig är det bara Sonnenberg som fattas sen har vi ett otroligt bra lag.
Men det vore inte fel med båda ;) Men eftersom det knappast är så realistiskt så håller jag verkligen tummarna för att det är sonnie som tar sista forwardsplatsen.

dr-nix: Blir kanonsnyggt det också!

Någon som har nåt mer arkiverat från 70 talets tröjor? fler bilder tack!

Såg någon kommentera detta på Expressen om Bremberg. Vet ej hur mycket sanning det är.

Postat av Guld den 8 jun 2010 kl 14:44
Såg han i Timrå eo:n arena idag, kanske på G där?

GurraG: Mmm Linkan är det nog fler som sett i Eon.

Anonymous: Vad gör han en tisdag i Juni i Eon Arena? Kikar läget?

GurraG: Det är ju Linkans arbetsplats.

Redigerad kommentar

GurraG: lögner! vi vill ha Sonnenberg! nån jävla 08 vill vi inte ha.

Åkerblom i 6e: Ja självklart!

GurraG: Vågar man hoppas på både Sonnie och Bremberg..?

Sonnerberg har ju karaktär och vi har hjärta för honom, mer än Bremberg. Blir besviken om Sonnenberg inte är med i truppen nästa säsong.

nuff said'

Redigerad kommentar

Åkerblom i 6e: alt 8, fan vad jag hatar trötta kommentatorer -.-

Jag vill i n t e ha Bremberg.

Laken: In med Bremberg och ring upp och kolla vad Anger har för sig till vintern?

Laken: I N T E jag heller, vi har haft vår beskärda del av rattfyllon.

Mappe: Det gäller att ta in rätt fyllon, som Döme, Krizan och Salle, fyllon som kan ta guld.... :-)

Mappe: Jasså??? En motiverad Brempan i rätt miljö vore riktigt bra. I grund och botten är han väl ett par klasser bättre än Anger som hockeyspelare, om vi nu ska jämföra dessa herrar.

Vi ska ha Sonnenberg inte Bremberg, varför diskuteras ens Bremberg de fattar inte jag, vi ska ha en forward till väl ? och då finns det iaf bara en enda för mig och de är Sonnenberg.

Snoop: Enligt artikeln i Aftonblaskan står det så här:

Andra klubbar som nämnts för Bremberg är AIK, Modo, Timrå.

Nu vill jag också ( som 95% av Timrås supportrar ) hellre ha Sonnenberg.

AIK har tydligen lagt ett stort bud nu och Tomas Ros är sur.Fortsättning följer...

Redigerad kommentar

Andersson skrev: "AIK har tydligen lagt ett stort bud nu och Tomas Ros är sur.Fortsättning följer... "

"Kan tänka mig att Bremberg vill ha mellan 200 000 till 300 000 kronor i månaden, cirka 3,6 miljoner kronor på årsbasis. Det är vad två utsålda Globen ger till Djurgården. "

Han är så jäkla klok den där Ros, haha vilken stjärna snacka om att se lätt på saker :P

sargad: Det ska vi inte.

Blizzard: fan va jag hatar honom.

Åkerblom i 6e: Jag håller med och undrar samtidigt hur i hela friden han kunde klara journalistutbildningen. För han är väl journalist eller?

Åkerblom i 6e:

Då är det ju bara att vi har utsålt i E-on arena 10-11 gånger så har vi råd med både Pyörälä och Sonnenberg , dessutom från omgång 1 . Eller hur var det nu det fungerade ? ;)

Redigerad kommentar

"Finns inte ens en chans att Timrå ens vinner en match i kvarten" sa han ju ungefär.

Sedan krossade vi smålands gossarna i PP och vann en match och pressade dom till 2 SD där dom avgjorde på ett mycket sportsligt och välförtjänt sätt, dock.

Åkerblom i 6e: Man kan inte mer än älska karln !

Jacksson 71: nä precis! jag är redo att knacka dörr och tigga om det krävs ekonomiskt för att få honom signad!

Nä han måste bara vara kvar Sonnie, han ligger verkligen varmt om hjärtat,

Låt han komma i oktober jag skiter i vilket bara han kommer.

Jag tycker väldigt mycket om Sonnie :)

lungan: Får vi ha kvar Sonnenberg tror jag att det kan bli en riktigt trevlig vinter :)

Fick sån "Timrå-abstinens" igår så jag vart tvungen att kolla på en inspelad match jag har ifrån slutspelet mot Modo 2008. Det var den matchen som det gjordes röda flaggor till alla i hela arenan. Där fick jag se vår gamla "finnfemma" totalt spela ut Modo i vissa delar av matchen (kan man njuta mer?) :) Och man kan ju bara hoppas att vår nya finnfemma kan åstadkomma liknande stordåd som den gamla. Frågan är nu hur man ska klara av sommaren!? Jag vill att det ska dra igång NU!

Bigthelin: Intämmer till 100%

Abstinensen börjar verkligen komma

Bigthelin: jadu, finnfemman var riktigt riktigt roliga att se på. Dom skänkte ju en och annan seger med. Men jag håller med, hoppas verkligen den nya finnfemman kan leva upp till den andra! Det är långtifrån omöjligt.
Det slutspelet (07/08) hade vi ju en riktigt bra andra lina med. Som kallades EU-kedjan av media om jag inte minns fel? Trion bestog ju av Tenkii, Regin och Hynning. Hoppas verkligen vi får behålla Sonnie så vi får en riktigt bra andra kedja. Med kanadensarna (Corso och Sonnenberg) och varför inte Hynning? ;)

Ska vi inte ta och starta en insamling bland supportrar och företag för att finansiera lite lön åt Sonnenberg då?

« · 1265043 · »