1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599957 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Tycho: Haha, man måste ju få vara sur ibland ju!

Kattgubben: Efter att ha sett säsongens prestationer så kan man väl ana att det ligger en hel del i det där. Dock kan man väl även ifrågasätta hans fantastiska egenskaper att få en grupp att dra åt samma håll. Såg inte så mycket av det alla gånger heller i matcher som gällde. Visst, vi vann sista matchen men ärligt; ett ganska omotiverat DIF hemma SKA vara seger en sån gång.

Några ord om Perra som tränare på "systerforumet" Flashback ;-)

"Perra är bra när det gäller gruppen och att få alla att dra åt samma håll. Däremot är han en ganska medioker hockeytaktiker, och han snällhet är även en svaghet. Enligt Micke Renberg som hade honom i Skellefteå AIK så fanns det uppenbara brister i hans sätt att träna laget, då han lite väl mycket litade på att spelarna själva skulle ta ansvar för fysiken. Får han en riktigt bra istränare och en grym och elak fystränare vid sin sida, så kan säkert Timrå rycka upp sig rejält. "

Mackelito: Är det inte jobbigt att ha ständig PMS??

Ambroo: Kalle K is still going strong! Släng iväg ett mail till linkan, underteckna med något finskt agentnamn!

Är vissa verkligen så säkra på att kontrakt är rivet med Joke(la)? Med tanke på vem som fortfarande är SC och vem som tränar även kommande säsong så har jag väldigt svårt att tro det. Hans istid och förtroende i såväl PP som BP talar inte emot.

superfalle: Uncle Fester kan trolla med knäna tydligen. Å andra sidan är han den i familjen Addams som kan tända en glödlampa genom att sätta den i munnen så jag är inte förvånad.
AIK har och gör det skitbra - hoppas att dom slår ut HV ur slutspelet. Sen är det bara att hålla på Skellefteå under resten av detsamma.

dr-nix: Bra händelser där.

Kan man inte iallafall gå ut med att man brytit kontraktet med någon av Linkan och Jokela så blir jag glad...

Perra kvar, se där. Var helt övertygad om att han skulle dra, och jag hade inte blivit ledsen om så skett heller. Men: nu stannar han, och då kör vi på det.
Nu vill man se dom 'organisatoriska förändringar' han blivit lovad. Ska Linkan lämna över till en sportchef värd namnet bör det ske hyfsat snart.

F ö börjar jag redan bli trött på sommarlovet. Är det verkligen tänkt att man ska få vänta ett halvt jävla år innan man får se Timrå igen?

LennartA: nja . se på en sån som roger melin . han har byggt en rollsroyce av delar från en moped . de e gerjer de

ÖstrandsNisse: Jag tror på Perra som tränare. Grundar detta på att han, under den gångna säsongen, nog haft ett av de mest otacksamma jobben i hela elitserien - bygga en RollsRoyce av material till en Vaz Niva, där det dessutom fattats och försvunnit delar under byggets gång.
Hoppas bara att han får material att jobba med till nästa säsong så kan det nog bli bra.
Sen har, även jag, inget förtroende för Linkan på sin position inom Timrå IK.

Johnny Rocker: Nu är det bara och hoppas att Perra och Clabbes andra säsong som tränare i Timrå IK blir bättre än den första. Även om de inte kan ställas till svars för allt som gått snett under säsongen så finns det en del bitar som jag tycker måste förändras till nästa säsong.

Bl.a. så måste det jobbas på ett grundspel som gör laget mer lyckosam på hemmaplan. Där har det brustit rejält under säsongen och jag vill nog påstå att det skrala hemmafacit till mångt och mycket beror på det.
Jag hoppas också att de har förmågan och kuraget att bänka spelare nästa säsong om det skulle behövas. Linkan har lovat en bredare trupp och då går det inte att skylla på "för få spelare".
Utan att veta för mycket så tycker jag att laget såg slitet ut stora delar av säsongen. Möjligen berodde det på alla skador och ett för hårt matchande av friska spelare. Men jag skulle nog se att det finns en rejäl plan för hur försäsongsträningen läggs upp och genomförs. Alla befintliga spelare skall vara bra tränad.
Vidare så ser jag gärna att Perra jobbar hårt för att bygga en PP och BP-formation som inte bara ser bra ut på papperet, utan fungerar i verkligheten också. Här måste alla inblandade vara ruskigt nogrann för att hitta rätt.
Svaren som Perra fått när han talat med vissa personer i föreningen, som uppenbarligen gjort att han bestämt sig för att stanna, hoppas jag han fått av spelare som Sebbe, PW, Lander (om än tveksamt) och från sportchef Stefan Lindqvist. Hoppas bara Perra fått skriftligt på det Linkan lovat och att dokumentet undertecknats av Thomas Johansson.

Nåja, jag hade nog gärna sett en förändring på tränarsidan. Men nu får Perra chansen att visa mig, och alla andra belackare som trodde på honom när han presenterades som vår huvudtränare, att det var rätt beslut trots allt.

Dahlroth har kritat på ett två-års kontrakt verkar det som.

Sorry glömde att notera att Styf lägger av, tack för allt Styf du kommer att saknas.

Redigerad kommentar

Mackelito: Hahaha, vad kan det tänkas vara? Att han är barnsligt förtjust i colagroggar??

Kan inte inbilla mig att det handlar om hockey iaf

Mackelito: Är det dig dom kallar Mr. Positiv? ;)

Mackelito: Faan hur är det med han nu? har han avgått? att man inte kan lita på nåt som skrivs här utan tydlig källhänvisning. :(!

KORITFW: Det är ju nått med den där Jokela också..

Jag litar stenhårt på Perra, det är nåt med den karln.

Kattgubben: Linkan kan med sin magiska blick övertala alla att lita på hans "Vi avvaktar"

hehe

T T: Ja vem gör inte det? Själv tycker jag att det resultat som visats o hänt de senaste åren talar sitt tydliga språk. Det kan ingen blunda för eller ha missat. Hur naiv man än kan tänkas vara.
Edit: jag är själv väldigt naiv som alla vet.

Redigerad kommentar

Mackelito: Men Perra är väl för sjutton inte född i farstun får man väl anta? Han torde väl ha högre krav på nästa säsongs lagbygge än så.

Johnny Bravo: Jag har ingen favorit i klubbledningen, jag hoppas bara att allt löser sig till det bästa. Men jag är framför allt inte lika tvärsäker som många här är om vad som är rätt och fel.

Redigerad kommentar

Johnny Rocker: Hade ärligt talat inte räknat med nåt annat.

T T: Trevligt att Det finns dom som verkar gilla Linkan. Det gör allt så mycket mer intressant.

Kattgubben: Vi tänker långsiktigt. Truppen var alldeles för tunn förra året. Vi avvaktar. Alla är aktuella, ingen har fått nej. Vi har som motto att inte sparka folk kors och tvärs. Vårat mål officiellt är slutspel men inofficiellt är det kvalserien.

Där hade du nog svaren.

Johnny Rocker: Är naturligtvis väldigt nyfiken på vilka svar han fick som han tyckte var bra!

Johnny Rocker: Du måste nog länka till "Linkan slutar!" för att folk ska reagera här. Eller förresten: Vad som helst med Linkan duger.

Redigerad kommentar

Johnny Rocker: Jaha, det där var ju som slutspiken i kistan på att vi inte kommer få någon sparkning eller avgång högre upp heller. Samma gamla visa.

På sin höjd sparkar man Jokela men, nja tveksamt det också...

HappyX3: Perra J stannar!

Kul med Högström. in med fler unga spelare! precis vad Timrå behöver fart, talang och hunger! =)

behåll Lander, Klingberg, PW och Erixon en säsong till iaf! =)

fredriko74: jag tar vilken som helst före b svensson!!!

RocknRolf2: Han har jag förespråkat för sedan mitt av denna säsong!

Nog inte så dyr heller, tar honom istället för Svensson 7 dagar i veckan

Rasmussen i Västerås vore en bra värvning.

Knylan: Känns väldigt J Samuelsson på honom typ 5P och -12 när säsongen är slut.

Även Hedström skrapa ihop 24P på 14matcher och då kommer han från dåliga säsonger med dåligt självförtroende. 1,71P/match

Tornberg kommer som 20åring allt att vinna han skrapa ihop 47P på 38matcher. 1,23P/match.

Ifs har han gjort riktigt mycket mål, men fan där kan mormor göra mål, Samuelsson gjorde 20baljor på 40matcher innan han kom till Timrå han gjorde 62P på 40 matcher 1,55P/match.

Jeppe 182cm 81kg
Tornberg 187 90kg

Känns väldigt lätta båda två. Hedström är 183 med 89kg.

Näe fan vi ska inte bredda för breddandets skull, det ska vara bredd man ahr nytta av, Jesper som bredd var värdelöst, laget gick lika bra elelr dåligt med eller utan honom tror de blir lika med Tornberg.

RocknRolf2: Med vår ekonomi så är det kanske Kolans ersättare (men fortfarande hopp om en förbättring).  

Laken: Vi får se Högström som Sonntags ersättare och då ska det MYCKET till om han inte innebär en förbättring.

Jag var inte alls så imponerad av Marcus Högström de matcher han spelade med oss denna säsong. Tycker han spelade alldeles för komplicerat.
När man kommer upp ifrån Allsvenskan bör man spela enkelt och utan misstag, i alla fall till en början.

Karlsson, Jokela, Styf (tyvärr) och Sonntag ska så klart bort!

Skogs är 50/50 för mig.

Granath, Halonen och Sebbe tror och hoppas jag att de stannar.

Manderville: Tornberg känns lite tråkig, saknar lite självdistans. Men det är min bild.

Jag pratar hellre om hans kusin, Johannes Tornberg. Jag tror mig ha hittat en riktig joker nämligen här, givetvis eliteprospects-vägen Mackelito-style. 13-14:e forward. Förhållandevis stor, 31 pyts på 38 matcher i Asplöven i år. Jag menar, är vi sugen på Max Friberg så kan man ju lika gärna titta på Tornberg, det skiljer två år. Detta säger jag då utan att någonsin sett honom lira. Ska vi bredda truppen så, varför inte?

T T: Jag vet inte vilka erfarenheter Hans har inom föreningslivet. Men det tror jag ärligt talat kvittar i det här sammanhanget. Jag ser rollen som ordförande i Timrå IK som lite mer än av föreningskaraktär. Även om "föreningslivs-aspekten" inte är att förringa.
Däremot är det en mycket kompetent herre som har jobbat stenhårt som VD på Permobil och gjort det på ett mycket framgångsrikt sätt. Det är också det som är karaktäristiskt för Hasse, han har en vinnarskalle och har genom året fått med andra på det spåret. Hans 20 år som VD på Permobil anser jag vara nog för att kandidera på ordförandeposten. Lägg därtill att han, om inte brinner för Timrå IK, så i alla fall är oerhört intresserad av laget och dess öde.
Skulle han kliva på tror jag att hans "trappa ner" får bero en tid. Han kan inte varva ner när han gett sig in i hetluften.

Jag tror stenhårt på Hans Bergh.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Nä jag håller med. Jag vill inte heller ha hit dem. Nubben kan vi möjligen köpa tjänst av någon vecka för att scouta någon speciell spelare. Annars tror jag Jimmy skulle fixa det där minst lika bra.

Har alltid gillat Johan Tornberg.
www.eliteprospects.com/player.php?player=1485

HB hoppa ju av som VD av en anledning
"Jag känner nu att jag vill varva ner och ta det lite lugnare, säger han. "

Jobbar man så lite i TIK så han skulle kunna få jobbet utan att äventyra klubben för att han går på halvfart pga att han vill ha mer fritid.

Olle: Nubben till Sundsvall låter utmärkt. Jag vill då inte ha hit honom.
Men enligt hockeysnackslogiken har det framgått att många gärna ser honom som SC här igen, gärna med Kenta istället för Perra som lök på moset.
Logiskt. Vi som har seriens sämsta tränare och sportchef (kolla på fiaskot), ska så klart byta till en sportchef och tränare som åstadkom ett ännu större fiasko. Vad kan gå fel?

Nej, Nubben får gärna lattja i Sundsvall. Varför inte som ena halvan av en Dynamic Duo tillsammans med Linkan?

Johnny Bravo:Nja brinner för Timrå vet jag inte.Han har väl inte varit på så många matcher denna säsong.Men jag tror stenhårt på Hasse,å nu jobbar han ju bara halvtid så tid finns ju till Timrå IKJag vet att han var aktiv i sköns tennisklubb,men det var på 70 talet.

65selander: ok vänta nu...nubben som HUVUDTRÄNARE i Sundsvall? Låter mer bisarrt än ryktet kring Granath.

65selander: Jävla sundsvall, dom dumbar linkan i timrå och "snor" Nubben sok tränare. Jävla CE jävla skit klubb detta som skrämmer alla.

Johnny Bravo: Nubben som GM. HB som ordförande.
Låter utomordentligt bra.

Vet inte om ni har sett ryktet.

T T: En otroligt kompetent man. En som kan ekonomi utomordentligt bra o som brinner för Timrå. När han blev suppleant så skrev jag ett inlägg om det har jag för mig. Han kan vara Det bästa som hänt Timrå IK på mycket länge om han kommer in på rätt ställe. Pga sin arbetsroll så har han inte haft tid tidigare.

T T: Missförstånd, jag trodde det. Att det var fotbollspelaren man syftade på!!

Redigerad kommentar

John K: Länken var avsedd som en presentation. Det är väl inte alla som vet vem han är. Någon kan ju kanske t o m  tro att det är en gammal fotbollsspelare.

« · 1360066 · »