Uno Gordon: Jo, Friberg är vi ju sugna på. En spelare på väg upp i karriären. Till skillnad från Jonte, som gjort resan NHL-Timrå-Luleå-Finland-Asplöven.
Uno Gordon: Jag tolkar Bravos mening som just en seriös fråga. Om du säger att du tillsammans med Nubben kan få ordning på Jonte igen är det väl inte obefogat att fundera på vilken roll du har i föreningen?
Uno Gordon: Åjo, det går att hitta spelare för 50 000. Modo hade ju en hyfsad BFTB-faktor med Zuccarello under dennes första år. Måste du värva spelare till en fjärdekedja (istf att plocka upp egna juniorer) kan du plocka div1-spelare för billigare än så.
Johnny Bravo: "Jag vill inte göra mig lustig på nåt sätt men jag kan inte låta bli att undra: Vilken roll har Uno inom Timrå IK?"
Märker du själv hur djävulskt fel ovanstående rader blir, när du först antyder att du INTE vill göra dig lustig och sedan drämmer till med en sarkastisk salva i ljusets hastighet.
Men till dig kan jag bara säga. Fortsätt famla i mörket och leta med ficklampan dina efter svar".
Uno Gordon: ja marknadsmässigstandard, men hedström är inte i ES standard, han är DIV1 standard, ge han 100k i Asplöven du.
Jag gillar Hedström skulle kunna tänka mig honom som 12-13FW och bort med B svensson, men MAX 80k inte ett öre mer, han är ett test och utfyllnad, han tjänar 4 gånger så bra som en arbetare endå!
ITK: Det är den marknadsmässiga standarden inom svensk hockey idag. har du inte fattat det har du ingen koll. Pelle Hallin går för 60.000 och det är jävligt sällsynt numera.
Du får inte en spelare för 50.000 idag! Bara inse fakta!
Johnny Bravo: Fan han e ju singel också, kunde ingen jäkla brud i Sundsvall ha raggat upp honom och förlovat sig med honom, betydlig större chans att han skulle stanna då. Vi borde ha tjejer anställda som blir tillsamans med bra spelare i TIK :)
"Det blir väl helhetsperspektivet som avgör. " Typ som familjen, barndomsvännerna, att flera av hans hockeypolare här har stuckigt. Näe han drar nog.
65selander: Själv undrar jag hur Uno ska kunna få igång jonte, eller ska vi ha 4 tränare iår. Får om det bara är lite vänskaplig psykologi vi behöver för att få igång Jonte då borde det ha fungerat för 4år sedan också.
Jag kan inte klandra Axie om han flyttar hem till Moderklubben men tydligen finns hjärtat i Timrå dessutom, som han säger till XP. Axie finns i våra hjärtan oxå, hoppas han stannar.
ITK: Uno Gordon : Det är väl en jävla tur att du inte är värvningsansvarig i den här föreningen. Hedström för 100 lappar i månaden? När fan presterade människan senast en hockey som motsvarar den prislappen?
Men Nubben och Uno vet ju hur de skall få igång Jonte. Tror också att han är slut i ES, fast jag är Brynäsare.
Uno Gordon : Det är väl en jävla tur att du inte är värvningsansvarig i den här föreningen. Hedström för 100 lappar i månaden? När fan presterade människan senast en hockey som motsvarar den prislappen?
Bragd-Birger: Jag vill inte göra mig lustig på nåt sätt men jag kan inte låta bli att undra: Vilken roll har Uno inom Timrå IK?
Jag menar med tanke på sån här uttalanden: "är det någon som kan skräddarsy en roll åt Jonte och vet vad som behövs och krävs för att få snurr på Hedström så är det jag och Kent Norberg."
"Nubben och jag har förmågan att väcka DJÄVULEN igen och göra en sådan där säsong som vi gjorde 02/03 och lyfta mot himlen igen."
Liite brydd är jag o jag kanske kan få¨svar på min fråga under dagen utan att nån går bananas.
Per HApps: Jäklar vad bra det känns med Nubben i organisationen igen, Varje spelare eller agent tidningarna är i kontakt med så nämns Nubbens namn i possitiv bemärkelse.
Här har det snackats Hedström under natten. Med all respekt för Unos male-bonding: tack, men nej tack. Han är helslut. Trots att han fyra år i rad sagt samma sak i augusti: 'det har varit skit, men nu har jag äntligen fått ordning på problemen och känner mig starkare än någonsin'. Glänser man inte ens i division ett har jag svårt att se vad han skulle tillföra i Timrå. Han har inte personligheten för att inta en undanskymd roll, han har inte längre kvaliteterna som krävs för en toppkedja. Asplöven är en lämplig klubb för honom. Tyvärr, ety han är en av mina favoritpersonligheter genom tiderna i Timrå.
Annars kan man konstatera att silent-silly är ett avslutat kapitel.
dr-nix: Jag vet inte ja, jag tycker det verkar som en viss Duane Harmer. Känns konstigt att en back som inte platsade i AHL ska ta upp vår sista icke-eu plats..
ÖstrandsNisse: Men något guldkantat kontrakt är inte Axelsson värd. Vi ska inte gå in i någon budgivning med Frölunda. Jag tror att Timrå släpper honom
Uno Gordon: Jonte blandade och gav när han var hos oss. Om han bara kan ta över Björn Svenssons lön så ser jag inte varför han inte som sämst kan vara bänknötare i Timrå IK igen. Dom där guldtackorna han fick sist han var här kan han ju däremot glömma, man brukar inte ta svängen förbi Div. 1 för att skjutsa karriären uppåt igen. 18 pinnar på 15 matcher eller vad det var, hade han gjort det i Allsvenskan så kanske man kunnat använda det som värdemätare på hans status. Div.1 är skräp.
Bergius: jonte en av timrås sämsta värvningar någonsin ? skojar du . han är en av mina favoriter genom tiderna . dock så tror jag som du att han har gjort sitt inom hockeyn , prinz avslutade hans karriär kan man säga . han har inte haft ett rätt efter korsbands skadan . vare sej timrå lule eller finland . han tokdominerar ju inte direkt i div 1 heller . jag har sett han ett par matcher mot jämtland här i stan . och de var tragiskt att se den gamle 71an . fast ingen är gladare än jag om jag har fel . en synnerligen härlig och spektakulär person
Uno Gordon: Om det finns fler faktorer är för mig inte intressant. Att han har problem att fungera i ett lag är en tillräckligt viktig faktor för att han för mig inte är ett alternativ. Dessutom räcker han inte till i elitserien.
Bergius: Ja du är ju påläst hör jag. Vackert så. Nu råkar jag ha om inte daglig så veckovis kontakt med Jonte via Facebook eller sms. Det fanns fler faktorer än att han inte drog jämt med vissa spelare som låg bakom. Jag vet vilka fel det var. Åh är det någon som kan skräddarsy en roll åt Jonte och vet vad som behövs och krävs för att få snurr på Hedström så är det jag och Kent Norberg.
Jag är helt övertygad om att det finns mer att kräma ur. Jonte har inte mått bättre än vad han gör just nu.
Uno Gordon: Om han inte kan komma överens med halva laget när han var här sist så är risken stor att det skiter sig igen med andra lagkamrater/ledare denna gång.
Bergius: Förresten på vilket sätt är det att "chansa" menar du med att ta hit Jonte Hedström när de personer jag räknade upp är borta ur laget? Dessutom till en avsevärt billigare peng än förra gången. Jag förstår inte din logik kring detta,
Inte heller verkar Pelle Prestberg falla i god jord hos folk. Nej vet ni vad. Det är en satans jävla namnhysteri och name-dropping i denna gästbok. En massa sketna AHL-jänkare och annan skit är det ok att chansa med men inte med en kille som besviligen har känslor för klubben och vill tillbaka.
Jag ser mer än gärna att vi värvar Max Friberg men vi kan för i h-e inte ha 26st 19-åringar i laget när det bränner till. Vi måste ha en klar rollfördelning och en mix av gammalt och ungt för att det skall fungera.
Men skeppa allt vad hjärta heter vetja. Släpp Axelsson och Hallin. För de är ju bara skitspelare rakt av som inte tillför ett jävla dugg i denna organisation. Åt h-e med dem bara.
Bergius: Men nu jävlar tar du väl ändå i så att du nästan spricker. Antyder att värvningen av Jonte var i nivå med värvningarna av MK och MJ. Karlsson och Jokela? Jag finner inga ord längre.
Det var tamefan det dummaste jag hört på länge. Jag orkar inte dra detta ett varv till. Men gratulerar dig till din kompetens.
Uno Gordon: En fantastisk kille på många sett. Men som du beskriver det så var det ju nästan halva laget han inte kom överens med. Finns ingen som helst anledning att "chansa" med att ta hit honom igen. Dels pga den anledningen men också för att han inte håller måttet i elitserien. En av Timrås sämsta värvningar någonsin i nivå med MK och MJ.
Dj Hemp: Minns du Kalle Koskinen? Minns du hur utdömd han var, Men det fanns EN PERSON som trodde på honom. Den mannen var Kent "Nubben" Norberg. Challe Berglund är borta ur leken. Likaså Sanny Lindström, Oscar Sundh och troligtvis försvinner också Björn Svensson. Personer som inte drog jämt med Hedström. Nu är Nubben tillbaks. Dessutom i båset. Hedström är beredd att spela för under 100.000kr för att få komma tillbaks och runda av karriären. Han vill peka finger åt Max Grinndal har han sagt, pissa på Marcus Nilson och David Printz i direktsändning. Han vill soloåka från egen blå så att kavajslagen fladdrar och kasta sig mot plexiglaset och sträcka armarna i skyn mot det rödvita havet av Timråfans och slå knopar på Lasse Anrell och chocka Wikegård låter han hälsa från Norrbotten.
Nubben och jag har förmågan att väcka DJÄVULEN igen och göra en sådan där säsong som vi gjorde 02/03 och lyfta mot himlen igen.
Sitter o läser inläggen här nu o det man kan konstatera är att det är härligt med silly säsongen o alla spekulationer hit o dit. Nu är vi helt plötsligt nere på div. 1 spelare. Den ende div. 1 spelare jag vill se i Timrå nästa säsong är Max Friberg!
jag vet inte om detta redan har surrats runt här men jag kör en mini repris isf..
att svensson sticker är en jämnstor vinst med att kolan flytten.
när bs i vintras försökte spela sig till en anna klubb spelade han sitt livs hockey. när det blir klart att han blir kvar var det back to naaaada igen...
åkaåkaåkaåkaåkaåkaåka grillor...
o ibland tog han även med sig pucken o drog ner till närmaste sarghörn o tappade den där.
murrun var det lite samma historia med. FAST i sista matchen för året så lyckas LANDER tända den kille vilket visar att även han har en nivå som inte utnyttjas ordentligt
jag misstänker att perra inte klara av att tända killarna utan heller kör efter konceptet: det är proffs vi snackar om dom vet vad som krävs...
det fungerar inte... proffs vet att dom får lön.
här kanske nubben kan göra en del nytta...
klart det finns mer att hämta bara genom att skruva upp killarna i laget.
oroande ang axie i artikeln bara. den sortens kille behövs. Han ÄR ett proffs med rätt inställning till jobbet! björn bör absolut åka till tyskland o softa hem lusentapparna med misslyckade fantasilösa kamikaze uppdrag mot sarghörnen!
Denna kedja tycker jag har fungerat bra och Genborgs spelstil påminner om Hållanders. Så Genborg tror jag stenhårt på om han får dessa två rutinerade rävar bredvid sig. Jag hoppas att denna trio kan bli ... | Läs mer