1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607842 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Timrå Icon: Strålman är en av Nubbens allra bästa värvningar. Tänk om man kunde ha den utväxlingen på en sån (div 1) värvning/säsong.

Kattgubben: Tur att vi har Nubben då eftersom det var han som tog Strålman till oss.
Fördel oss.

Kattgubben: Ja han skulle smaka fågel som BB (tror jag det är) brukar säga

Uno Gordon: Men snälla Uno. Jag bad dig inte gå bananas över min undrande fråga men.. men...

Att alla inte håller med alla är väl inget nytt men du är ju värre än en tvättsvamp att suga åt dig saker när nån inte håller med dig.

Jag har alltid gillat Jonte men i det här fallet håller jag inte med dig o du kan väl inte bli sur över seriösa frågor när du antyder i dina inlägg vilken roll du spelar i Nubbens värvande? Seriöst.

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Ja, om du inte mår bra av att folk ifrågasätter det du skriver kanske det är klokast att inte posta. Eller så tänker du att det är just sånt som HS är till för. Att inte allt är så förbannat personligt hela tiden.

Jag har t ex inga jättestora problem med att jag är tämligen ensam i anti-Nubben-facket. Det är helt ok. Visst, ni andra är dumma i huvet och allt det där, men...jag känner att jag överlever att få håller med mig. Freedom of speech, kallas det visst.

Bragd-Birger: Jamen då kan jag sluta posta mina funderingar hädanefter då eftersom jag allt som oftast har en vikande uppfattning om saker och ting. Jag blir ju ändå bara nerskriven. Då har ni ett problem mindre att bekymra er för.

Uno Gordon: You tell me. Jag vet ju fortfarande inte vilken roll du ska ha.

Uno Gordon: Om jag föreslår en spelare som ingen här på HS håller med mig om ser jag det som att jag har en vikande uppfattning. Inte att jag är en pajas. Om jag däremot, när andra uttrycker sin avvikande uppfattning, börjar skrika om att alla bara är ute efter att sätta dit mig, så...då beter jag mig som en pajas.

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Är det jag som skall spela nu helt plötsligt?

Uno Gordon: Ja när du ställer dig själv i Jag-form tillsammans med Nubben när det gäller värvningar o dylikt. Är du en sidekick åt Nubben eller vad?

Uno Gordon: Det är ju 'Timrå IK och dess förehavanden' vi fokuserar på. Och där ingår ju du, eftersom du i flera inlägg skriver att du och Nubben kan hjälpa Hedström att bli sitt gamla jag igen. Varför blir du så arg när någon nyfiket undrar vilken roll du har?

Bragd-Birger: ALLA spelare jar har föreslagit har fördömts i detta forumet. Fast jag är inte längre förvånad. I de allra flestas ögon är jag bara en färgglad PAJAS utan någon som helst verklighetsförankring och en världsfrånvänd syn som inte vet vad jag talar om för någonting. Det vore sannerligen kul om man någon gång blev tagen på allvar också. Men vad fan det är i Timrå vi befinner oss så det kan jag ju fortsätta drömma om.

Uno Gordon: Ja, 25000 är en pisslön i elitserien. men jag tillåter mig en viss raljant ton i detta fall, vilket kanske inte ska tas alltför bokstavligt. jontes marknadsvärde är inte direkt skyhögt numera.

Johnny Bravo: Har det någon som helst betydelse överhuvudtaget anser du för denna diskussion "vilken roll" jag har i det hela. I mina ögon är det fullständigt irrelevant och ingenting som angår er andra dödliga. Se bara till att fokusera på Timrå IK och dess förehavanden så blir nog detta bra i slutändan skall ni se.

Amen.

Uno Gordon: Jag har ingen aning om vad du talar om. 26 st 19-åringar?

pefr: Vem fan tror du lirar för 25.000 i dagens hockey? Svante Broström i Ånge IK möjligtvis.

Uno Gordon: Jag tycker det ÄR en befogad fråga med tanke på vad du sagt om dig själv o Nubben. Jag är som sagt undrande men du tar Det som sarkastisk salva. Vilken roll spelar du i Det hela? Jag tror inte du vill att jag börjar med sarkastiska frågor när Jag sätter igång.

Bragd-Birger: Åh som ett tillägg till mitt senaste inlägg. Du har fortfarande snöat in på att vi skall ha 26st 19-åringar i Timrå IK. Hur fan kan du vara så naiv? Det trodde jag verkligen inte om dig Birger?

Vi måste väl för i h-e ha en ryggrad av rutin att luta oss emot. Det är där Hedström och Prestberg kommer in i bilden.

Det vore underbart med Jonte i timråtröjan igen, om så som 16e forward för 25000 i månaden och gratis kaffe på matchdagar. In med friberg, Hedström och behåll Axie. Svensson kan dra, jag tyckte verkligen om honom fram tills hans lilla utspel i vintras, nu är han bara en gnällspik i mina ögon.

Uno Gordon: Jo, Friberg är vi ju sugna på. En spelare på väg upp i karriären. Till skillnad från Jonte, som gjort resan NHL-Timrå-Luleå-Finland-Asplöven.

Bragd-Birger: Vi skall ju inte värva spelare från Div1 gapar ni ju om. Hur fan skall ni egentligen ha det? Värva eller icke värva?

Uno Gordon: Jag tolkar Bravos mening som just en seriös fråga. Om du säger att du tillsammans med Nubben kan få ordning på Jonte igen är det väl inte obefogat att fundera på vilken roll du har i föreningen?

Uno Gordon: Åjo, det går att hitta spelare för 50 000. Modo hade ju en hyfsad BFTB-faktor med Zuccarello under dennes första år. Måste du värva spelare till en fjärdekedja (istf att plocka upp egna juniorer) kan du plocka div1-spelare för billigare än så.

Johnny Bravo: "Jag vill inte göra mig lustig på nåt sätt men jag kan inte låta bli att undra: Vilken roll har Uno inom Timrå IK?"

Märker du själv hur djävulskt fel ovanstående rader blir, när du först antyder att du INTE vill göra dig lustig och sedan drämmer till med en sarkastisk salva i ljusets hastighet.

Men till dig kan jag bara säga. Fortsätt famla i mörket och leta med ficklampan dina efter svar".

Mina läppar är förseglade.

Amigos Adios!

Uno Gordon: ja marknadsmässigstandard, men hedström är inte i ES standard, han är DIV1 standard, ge han 100k i Asplöven du.

Jag gillar Hedström skulle kunna tänka mig honom som 12-13FW och bort med B svensson, men MAX 80k inte ett öre mer, han är ett test och utfyllnad, han tjänar 4 gånger så bra som en arbetare endå!

ITK: Det är den marknadsmässiga standarden inom svensk hockey idag. har du inte fattat det har du ingen koll. Pelle Hallin går för 60.000 och det är jävligt sällsynt numera.

Du får inte en spelare för 50.000 idag! Bara inse fakta!

Redigerad kommentar

Blizzard: Han stannar nog om Sundh kommer tillbaka:)

Blizzard: Starta än sån däringa fazebok grupp: Vi som vill däjta Axie!

Sånt däringa värkar ju va poppis!

Johnny Bravo: Fan han e ju singel också, kunde ingen jäkla brud i Sundsvall ha raggat upp honom och förlovat sig med honom, betydlig större chans att han skulle stanna då. Vi borde ha tjejer anställda som blir tillsamans med bra spelare i TIK :)

"Det blir väl helhetsperspektivet som avgör. "
Typ som familjen, barndomsvännerna, att flera av hans hockeypolare här har stuckigt. Näe han drar nog.

65selander: Själv undrar jag hur Uno ska kunna få igång jonte, eller ska vi ha 4 tränare iår. Får om det bara är lite vänskaplig psykologi vi behöver för att få igång Jonte då borde det ha fungerat för 4år sedan också.

Jag kan inte klandra Axie om han flyttar hem till Moderklubben men tydligen finns hjärtat i Timrå dessutom, som han säger till XP.
Axie finns i våra hjärtan oxå, hoppas han stannar.

Redigerad kommentar

ITK: Uno Gordon : Det är väl en jävla tur att du inte är värvningsansvarig i den här föreningen. Hedström för 100 lappar i månaden? När fan presterade människan senast en hockey som motsvarar den prislappen?

Men Nubben och Uno vet ju hur de skall få igång Jonte. Tror också att han är slut i ES, fast jag är Brynäsare.

Tvåtallar:
Axelsson blickar hemåt.

Blizzard: Dahlroth kan med denna intervju ha varit den mest nervöse timråspelare att någonsin framträda i Timrå-TV :) Men det är skön...t.

Johnny Bravo: Hehe. Jag är imponerad över att du tog upp den potatisen.
Som en annan Uno skulle säga: Lyyycka till!

Per HApps: Lander och Dahlroth

ersson:
Hellre det är att Linkan inte ens ringer upp som avtalat, men han hade kanske en soliarietid som inte kunde avbokas.

Uno Gordon : Det är väl en jävla tur att du inte är värvningsansvarig i den här föreningen. Hedström för 100 lappar i månaden? När fan presterade människan senast en hockey som motsvarar den prislappen?

Mackelito: Låter tråkigt med Alvarez faktiskt.

Är det nån som vi skulle ha arbetat med så är det Niklas Hardt från Malmö men han verkar vara klar för Brynäs tyvärr.

Nä Axie får se till att stanna istället.

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Jag vill inte göra mig lustig på nåt sätt men jag kan inte låta bli att undra: Vilken roll har Uno inom Timrå IK?

Jag menar med tanke på sån här uttalanden:
"är det någon som kan skräddarsy en roll åt Jonte och vet vad som behövs och krävs för att få snurr på Hedström så är det jag och Kent Norberg."

"Nubben och jag har förmågan att väcka DJÄVULEN igen och göra en sådan där säsong som vi gjorde 02/03 och lyfta mot himlen igen."

Liite brydd är jag o jag kanske kan få¨svar på min fråga under dagen utan att nån går bananas.

RTS: Haha, eller hur? "Kent har pratat med mig, han har en plan för mig, kent ringde igår, kent är där, kent är här, etc"

Det är sjukt.

Per HApps: Jäklar vad bra det känns med Nubben i organisationen igen,
Varje spelare eller agent tidningarna är i kontakt med så nämns Nubbens namn i possitiv bemärkelse.

Nu är vi på rätt väg.

dr-nix: Det viktigaste var ju att Nubben hade pratat med agenten, så att inte solariejönsen är inblandad så mycket.

Här har det snackats Hedström under natten. Med all respekt för Unos male-bonding: tack, men nej tack. Han är helslut. Trots att han fyra år i rad sagt samma sak i augusti: 'det har varit skit, men nu har jag äntligen fått ordning på problemen och känner mig starkare än någonsin'.
Glänser man inte ens i division ett har jag svårt att se vad han skulle tillföra i Timrå. Han har inte personligheten för att inta en undanskymd roll, han har inte längre kvaliteterna som krävs för en toppkedja.
Asplöven är en lämplig klubb för honom. Tyvärr, ety han är en av mina favoritpersonligheter genom tiderna i Timrå.

Annars kan man konstatera att silent-silly är ett avslutat kapitel.

Har för övrigt fått reda på att Robin Nilsson-Alvarez är aktuell för Timrå. Kanske han som tar platsen som Axie lämnar ifrån sig?..

dr-nix: Jag vet inte ja, jag tycker det verkar som en viss Duane Harmer. Känns konstigt att en back som inte platsade i AHL ska ta upp vår sista icke-eu plats..

ÖstrandsNisse: Men något guldkantat kontrakt är inte Axelsson värd. Vi ska inte gå in i någon budgivning med Frölunda. Jag tror att Timrå släpper honom

dr-nix: Då kanske vi ligger bra till då han hade hyfsat Timrå-hjärta. Var inte han AIK:are i grunden...?

« · 1364559 · »