1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600140 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Finns det nåt fynd här?

Olle: Anton ska hem hit! Punkt slut.

mikenomad: Jodå det snappade jag upp men jag fastnade ändå i ett "tänk om" resonemang =)

Lite bitter blir jag nog ändå när han kommer hem och skriver på för FBK/LHC/HV71.

Olle: Nä...han lär kosta aningens mer flis än då han drog. Vill minnas att låg på en månadslön runt 25-30 000 då...:) Var nån artikel om det, att han var underbetald, där han bedyrade att han inte klagade utan trivdes med att kunna försörja sig på att spela hockey.

Annars raljerade jag mest lite om vår dokumenterade (o)förmåga att locka "hem" gamla hjältar...

mikenomad: Om vi tar Jokelas- och kolans lön så kanske vi skulle ha råd med Strålman. Han lär nog inte bli billig den dagen (om det sker inom en överskådlig framtid) han ger upp drömmen om NHL och skriver på ett 3 års kontrakt här hemma.

MB: Jag vet inte jag...jag tror att bananskalet sitter kvar som en tagg.

Kanadickens agent Christian Sjögren, var inte det en rolig jävel som skrev sköna krönikor när han var här eller far jag efter någon annan? Men efter som Sjögren spelat här och antagligen känner Nubben väl så ser det väl bra ut eller?

T T: Precis. Likaså bör det vara en ren formsak med Strålman. Är TIK intresserade är saken biff, bara för Nubben att slå en pling. Ytterligare en med äkta Timrå-hjärta, självklart vill han spela här och ingen annanstans.

T T: Shit. Glömde bort. Får mig att nostalgist tänka tillbaks på en Tomas Ros artikel om honom.

Den är underbar.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/frolunda/article4307697.ab

Dragan 2k: Petitesser. Nubben ringer bara.

Dragan 2k: Äh vi får väl ta nån annan då!

Mackelito: Porseland kan ni glömma om ni inte lyckas förmå honom att bryta sin månadsgamla förlängning på två år som han kritade på med sin finska klubb HPK.

Vad sägs som den här uppställningen?

Målvakter:
Fredrik Pettersson-Wentzel
Magnus Hellberg
Sebastian Dyberg Feuk

Backar:
1a
Sebastian Erixon - Anton Strålman
2a
Mat Robinson - Mathias Porseland
3e
Antti Halonen - Elias Granath
4e
Marcus Högström - Jesper Dahlroth

Forwards:
1a kedja
Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Ilkka Pikkarainen
2a kedja
Matt Murley - Ilari Flippula - Tommi Santala
3e kedja
Max Friberg - Anton Lander - Martin Röymark
4e kedja
Per Hallin - Alexander Larsson - Anton Axelsson

Inte så trolig trupp, förmodligen för dyr men äh! Är det silly så är det. Skulle dock kunna byta ut Murley men han lär vi få våndas med även nästa sässe.

Redigerad kommentar

Skarin: ja en Strålman vore mumma. hoppas bara att han har ett timrå hjärta och väljer oss om det blir elitseriespel, och inte drar till med nått som att frugan har närmre till Turkiet från jönköping eller nått. (lite ironi eller nåt sånt? med tanke på sanny lindströms val av Färjestad)

Ja tänk om vi får Strålman. Det vore helt sjukt tillika magiskt. Att drömma är tillåtet.

Åh, tänk er... Strålman --> Timrå IK 2011/2012

Och inga värvningar eller kontraktsförlängningar idag heller. Skandal! Avgå Kent-Stefan! (Ok, jag var frestad att skriva Kent-Uno Lindqvist, med en kärleksfull glimt i ögat. Men det gjorde jag aldrig).

Bragd-Birger: Du har naturligtvis rärtt i sak du store mäktige kåsör. Jag har vaknat på fel sida idag. Har huvudvärk och är utan snus och jag gick bananas för att jag tycker att vissa frågeställningar har en märklig förmåga att upprepa sig. Visst ibland är jag kanske otydlig men knappast jämt. Och använder man scrolla-knappen så hittar man oftast svaren snabbare än att fråga mig om plattityder.

Johnny Bravo:

Har inte haft äran att träffa Gordon själv, men av andra fellow banjo-lirare så har jag förstått att det är en rolig och trevlig prick.

bisterfinnen: Ähh Uno är schysst.
No hard feelings från min sida.

Man måste bara skilja på sak o person,lära sig att inte ta sig själv på för stort allvar jämt.
Där har Uno nåt att lära, så är det bara.

edit. BB uttryckte det på ett fint o bra sätt.

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Jag tycker inte att problemet är att alla vill missuppfatta dig. Snarare att du är oerhört lättkränkt, och vrider över alla motargument så att det handlar om dig som person.
Du är kompis med Jonte, fine. Jag och en del andra tycker att han är för dålig för att spela i Timrå. Nej, detta är inte samma sak som att vi tycker att du är dum i huvudet, eller att vi vill platta till dig. Det betyder att vi har en åsikt om Jontes kvaliteter som hockeyspelare.

Uno Gordon: Sluta käbbla. Jag tror nog att det är många som aldrig känner sig "medhållna" i sina argument. Så är det i cyberspace, det är ju liksom roligare att vara emot än att hålla med tycker många. Sen kan jag hålla med dig i att det är lite inavelstämpel här inne, framför allt tyckte jag det förut då jag var ny här. Vad man än sa var det någon som rättade dig eller berättade hur fel du hade, så är det även nu för många nya medlemmar. Man får bara bita i det sura äpplet som man får kastat på sig och sen kasta tillbaka det vid första bästa tillfälle på någon annan stackare.

Å andra sidan håller jag inte med dig om att vi ska ta in rutinerade spelare. Jag är av åsikten som jag skrivit förut (utan att någon hållit med) att vi bör satsa på unga spelare som brinner för något istället. Jonte är förvisso min favoritspelare och det var med en tår i ögat jag såg han spela i Asplöven när de mötte Östersund Hockey, fruktansvärt tragiskt då jag är tveksam att det finns någon häftigare hockeypersonlighet...

Uno Gordon: Tänkte som sagt inte säga nåt mer men....... jag får väl säga Tack?

Johnny Bravo: Eftersom tumregeln är den att jag ALLTID måste vara övertydlig i det jag skriver eftersom folk vill missuppfatta mig med flit så kan jag väl runda av denna "cliff-hanger" med att säga precis som det är eftersom ni bevisligen har svårt att fatta antydningar eller saknar förmågan att kunna läsa emellan raderna, Skall jag ta det med stora versaler?

JAG ÄR VÄN MED JONATHAN HEDSTRÖM OCH KENT NORBERG OCH HAR KONTINUERLIG KONTAKT MED DESSA INDIVIDER SKALL DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT FATTA???

Att jag vet vilka brännpunkter Hedström har och vad som krävs för att motivera och entusiamsmera honom till att komma tillbaks till den nivån han var på 06/07 alternativt 04/05.

Min roll inom Timrå IK är Que sera nada! Finito!

Är vi överens då sopfan?

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Ja vad jag hade förväntat mig för ett svar på min fråga?
Jag hade jag vetat det så hade jag inte ställt frågan. Men jag borde ha förstått vad som skulle hända. Det ångrar jag.

Nu tänker jag inte kommentera nåt mer om det här för det blir varken du eller nån annan lyckligare av.
Men frågan kvarstår dock med tanke på hur du uttrycker dig. Känsligt mao.

Johnny Bravo: En enkel fråga! Vad hade du förväntat dig för ett svar egentligen? Ärligt med handen på hjärtat! I min värld är din fråga totalt onödig och överflödig eftersom du varken blir lyckligare eller olyckligare utav att få ett svar kastat i ansiktet på dig eller stå oemotsagd.

Uno Gordon: Gör jag? Raljerar? Provocerar?
Jag ställde en enkel fråga utan att du skulle gå bananas, sa jag.

Varför skriver du som du gör då? Undrar jag vem som raljerar.

Mitt misstag. Jag borde ha vetat vad som skulle komma.
Jag ber alla om ursäkt härinne över min raljerande o provocerande fråga till Herr Uno.

Johnny Bravo: När fick jag senast medhåll om någonting då det gäller en spelare? Har det ens inträffat?

Åh vad beträffar Nubben och mig så har den storyn dragits hundrafemtielva varv härinne och att då ytterligare vrida runt kniven i det infekterade såret tycker jag är väl magstarkt. Det gör du bara för att provocera. Du sitter ju inne med svaret så varför raljera om detta?

Bragd-Birger: Man måste faktiskt ge Nubben cred för att han är så hängiven sitt kall att han hittar sådana guldägg. Det är det som är hans styrka.
Att med välfylld plånbok slentrianshoppa i Frölunda hos agenter är egentligen mer chansning om man skall vara ärlig...

Timrå Icon: Strålman är en av Nubbens allra bästa värvningar. Tänk om man kunde ha den utväxlingen på en sån (div 1) värvning/säsong.

Kattgubben: Tur att vi har Nubben då eftersom det var han som tog Strålman till oss.
Fördel oss.

Kattgubben: Ja han skulle smaka fågel som BB (tror jag det är) brukar säga

Uno Gordon: Men snälla Uno. Jag bad dig inte gå bananas över min undrande fråga men.. men...

Att alla inte håller med alla är väl inget nytt men du är ju värre än en tvättsvamp att suga åt dig saker när nån inte håller med dig.

Jag har alltid gillat Jonte men i det här fallet håller jag inte med dig o du kan väl inte bli sur över seriösa frågor när du antyder i dina inlägg vilken roll du spelar i Nubbens värvande? Seriöst.

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Ja, om du inte mår bra av att folk ifrågasätter det du skriver kanske det är klokast att inte posta. Eller så tänker du att det är just sånt som HS är till för. Att inte allt är så förbannat personligt hela tiden.

Jag har t ex inga jättestora problem med att jag är tämligen ensam i anti-Nubben-facket. Det är helt ok. Visst, ni andra är dumma i huvet och allt det där, men...jag känner att jag överlever att få håller med mig. Freedom of speech, kallas det visst.

Bragd-Birger: Jamen då kan jag sluta posta mina funderingar hädanefter då eftersom jag allt som oftast har en vikande uppfattning om saker och ting. Jag blir ju ändå bara nerskriven. Då har ni ett problem mindre att bekymra er för.

Uno Gordon: You tell me. Jag vet ju fortfarande inte vilken roll du ska ha.

Uno Gordon: Om jag föreslår en spelare som ingen här på HS håller med mig om ser jag det som att jag har en vikande uppfattning. Inte att jag är en pajas. Om jag däremot, när andra uttrycker sin avvikande uppfattning, börjar skrika om att alla bara är ute efter att sätta dit mig, så...då beter jag mig som en pajas.

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Är det jag som skall spela nu helt plötsligt?

Uno Gordon: Ja när du ställer dig själv i Jag-form tillsammans med Nubben när det gäller värvningar o dylikt. Är du en sidekick åt Nubben eller vad?

Uno Gordon: Det är ju 'Timrå IK och dess förehavanden' vi fokuserar på. Och där ingår ju du, eftersom du i flera inlägg skriver att du och Nubben kan hjälpa Hedström att bli sitt gamla jag igen. Varför blir du så arg när någon nyfiket undrar vilken roll du har?

Bragd-Birger: ALLA spelare jar har föreslagit har fördömts i detta forumet. Fast jag är inte längre förvånad. I de allra flestas ögon är jag bara en färgglad PAJAS utan någon som helst verklighetsförankring och en världsfrånvänd syn som inte vet vad jag talar om för någonting. Det vore sannerligen kul om man någon gång blev tagen på allvar också. Men vad fan det är i Timrå vi befinner oss så det kan jag ju fortsätta drömma om.

Uno Gordon: Ja, 25000 är en pisslön i elitserien. men jag tillåter mig en viss raljant ton i detta fall, vilket kanske inte ska tas alltför bokstavligt. jontes marknadsvärde är inte direkt skyhögt numera.

Johnny Bravo: Har det någon som helst betydelse överhuvudtaget anser du för denna diskussion "vilken roll" jag har i det hela. I mina ögon är det fullständigt irrelevant och ingenting som angår er andra dödliga. Se bara till att fokusera på Timrå IK och dess förehavanden så blir nog detta bra i slutändan skall ni se.

Amen.

Uno Gordon: Jag har ingen aning om vad du talar om. 26 st 19-åringar?

pefr: Vem fan tror du lirar för 25.000 i dagens hockey? Svante Broström i Ånge IK möjligtvis.

Uno Gordon: Jag tycker det ÄR en befogad fråga med tanke på vad du sagt om dig själv o Nubben. Jag är som sagt undrande men du tar Det som sarkastisk salva. Vilken roll spelar du i Det hela? Jag tror inte du vill att jag börjar med sarkastiska frågor när Jag sätter igång.

Bragd-Birger: Åh som ett tillägg till mitt senaste inlägg. Du har fortfarande snöat in på att vi skall ha 26st 19-åringar i Timrå IK. Hur fan kan du vara så naiv? Det trodde jag verkligen inte om dig Birger?

Vi måste väl för i h-e ha en ryggrad av rutin att luta oss emot. Det är där Hedström och Prestberg kommer in i bilden.

Det vore underbart med Jonte i timråtröjan igen, om så som 16e forward för 25000 i månaden och gratis kaffe på matchdagar. In med friberg, Hedström och behåll Axie. Svensson kan dra, jag tyckte verkligen om honom fram tills hans lilla utspel i vintras, nu är han bara en gnällspik i mina ögon.

« · 1364824 · »