1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600171 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
stoff:
Det säger väl mer om Timrås backuppsättning än om Pihl.
Förutom sebbe då!!

stoff: Vi har just blivit av med två orörliga, stora målsumpare på backsidan. Varför ska vi plocka in kungen av dom alla?

Per HApps: pihl skulle bänka vilken back du vill i timrå

stoff:
Varför skall Timrå vara en klubb för left overs? Nä låt nubben hitta några guldkorn så kan Linkan köpa nya kuponger på sol och pool i stället !

zita:
Visst kan bagarn komma tillbaka till Timrå, dom behöver kanske någon degkastare på kebab house!!

Johnny Bravo: Ja tyvärr tog han alldeles för mkt utvisningar. Och det verkar inte ha blivit bättre med åren.

Blizzard: Jag instämmer. Bästa boxplay-spelaren var mest utvisad i Timrå sista säsongen, stor nytta. Not!

Nä tack.

zita: tyckte han var värdelös sista året i TIK också då han satt i utv båset mer än han var på planen och inte mycket var rätt ifrån honom, så stört grina inte direkt när han lämnade han behövde en nystart, men det var visst inte bara det tydligen....han har varit fail i 3säsonger nu.

Men visst ge han try out också!

Blizzard: Han kanske har insett att det är i Timrå man ska vara för att vara stjärna

Blizzard: Bagarn är väl lite av en Gabriel Karlsson typ i sitt spel, kanske blir det han som ersätter Gabbe om han nu sticker.

Okej jag kan gärna tänka mig Gabbe kvar,, men inte till den lön han lyfter idagsläget, samma gäller Hynning.
Vill dom gå så låt dem gå.

Falk o Sundh är spelartyper jag vill ha in i Timrå.

Redigerad kommentar

Jockz: Johan Andersson har sänkt sin poäng skörd såhär på 5 säsonger

07 - 25P
08 - 18P
09 - 17P
10 - 9P
11 - 7P

Han har på 3 senaste ES säsongerna haft 2 av sina högsta utv resultat sen han börja lira ES hockey.

Han gör mindre och mindre poäng och drar på sin en helvete massa utvisningar! Väntar vi 1-2år till så kan vi värva han som målvakt, fan killen har valt helt fel saker att bli bättre på!

han har två säsonger irad brutit sitt ES kontrakt i förtid i två topplag där spelare inte är ökända för att misslyckas, skillnad om det hade varit i FHC, men FBK och LHC har faktiskt gått hyfsat okej när det gått som sämst, man ska inte behöva bryta kontrakt två år irad!

Jag klarar mig strålande utan honom!

Jockz: Ja ta tillbaka vår extramålvakt:) Bagarn Bagarn

The great one: Bagarn ska tillbaks! :)

jens_88: Vågar man ge Lander (om han stannar och Gabbe lämnar) C'et, Lander kommer få ännu större press nästa säsong endå och ännu högra förväntningar börjar det dåligt då PLUS att han är kapten så kan allt skita sig ganska rejält.

Bara hoppas att han älskar det och kan fortsätta utvecklas, åh vad jag vill ha kvar Lander ett år till!

Mackelito: skogs kan du glömma han blir inte kvar

kaofl: andreas pihl skulle sitta fint en stabil back som lira lite småfult:)

En sak jag tänkt på några dagar nu är hur Timrå tänker angående kaptenerna i klubben.
Nu när det är osäkert om både Gabbe och Lander stannar.
Om nu Lander stannar så tror jag att han får C:et vilket som nästa år, men man vill ha båda herrarna kvar såklart.
Men OM båda försvinner, hur tänker man då. Vem kan ta på sig detta ansvar och kliva upp när det behövs som Lander gör helhjärtat hela tiden och vem glömmer Gabbe's mål emot Färjestad (Om jag ej minns fel när Wallin stod och grät efter) som han forcerade in med bara viljan.

Det behövs en spelare som kan trigga igång laget samt oss på västra stå rejält och jag kan inte se någon i dagens trupp som kan ta detta ansvar

Mackelito: Nja, jag är inte helt avogt inställd till Johan Andersson. Han var bra här, men kunde inte ta nästa kliv i FBK. Sen återvände han till LHC, som är ett lag med synnerligen knepig struktur och allmän slapphet. Det passar inte honom.

Jag håller det inte för omöjligt att han skulle kunna göra en Warg. Han kom aldrig loss i Modo, gick till Timrå och slog igenom, återvände till Modo, gick ner sig igen...innan han hamnade i Skellet och blommade ut igen.

Det här s k u l l e kunna vara en old school-värvning av bästa timråsnitt. En spelare med potential som hamnat snett. Röd prislapp och hög (möjlig) BFTB-faktor.

Jeff Ulmer, Patrik Zackrisson, Andreas Pihl, Jari Tolsa, Johan Andersson, Josef Melichar och Viktor Ekbom lämnar Linköping. Nån här kanske är intressant?

Mackelito: Vem vet kanske Mika Pyrölä är tillbaka snart!

Moffsing: Zackrisson är väl också på väg bort från LHC. Där har vi en habil center som skulle kunna ersätta Gabbe om han försvinner.

Målvakter:
Fredrik Pettersson-Wentzel
Joakim Lundström
Sebastian Dyberg Feuk

Backar:
Sebastian Erixon
Jesper Dahlroth
Elias Granath
Marcus Högström
Antti Halonen
Mat Robinson
Nichlas Torp
Tomas Skogs ?

Forwards:
Martin Röymark
Timo Pärssinen
Matt Murley
Ilkka Pikkarainen
Kim Hirschovits
Alexander Larsson
Anton Lander
Per Hallin
Daniel Åhsberg
Dennis Rasmussen
Johan Sjödell Wiklander?
Ny ?'
Ny?

För att sätta ihop alla rykten i tidning och media så skulle truppen se ut något så här. Känns överlag väldigt tunn så låt oss hoppas att man inte läckt ut något om dom "tunga" värvningarna.

Ambroo: Håller med, Johan har ju helt gått ner sig sen han lämnade (svek) Timrå. Kanske gud straffar alla som syndar mot Timrå fansen? :)

Johnny Bravo: Både Falk och Sundh känns bra mycket hetare.

Moffsing: Nej.

Johnny Bravo:
Bagarn får lämna LHC. Nånting för Timrå?

Smokey: Ha ha :)

Johnny Bravo: Nu är både du och Willysson hedersmembers for all framtid in the HBV! I will print nice t-shirts.

Givetvis in TIK-collors!

Smokey: Var tvungen att citera maestro på min presentation.
Jag bugar av vördnad.

Johnny Bravo: Man var ju orolig att du fått agg till brännvin ett tag. Bomba Skåne kan lätt slå över till annat gott;)

Smokey: Ha ha såna Skåne är inget att bomba. Tvärtom de ska värnas framtida generationer o för välbefinnandet hos oss.:)

Johnny Bravo: Vafan! Haru slutat kolla in folks profiler? Väntar med skakiga händer på en ansökan till HBV...

Paddan: Ja du Det är En fysiologisk omöjlighet att följa med i dom.
Tänkte köra : Bomba Skåne *klapp klapp klapp* Bomba Skåne.
Undrar om den funkar?

Johnny Bravo: Då får du se till att inte svälja frukostgröten så du kan hänga med i ramsorna.

Paddan:  Japp det är lika bra att fortsätta till Ängelholm när Jag ändå är igång.:)

Redigerad kommentar

Ambroo o Mathias: Japp. Torp kan väl inte vara hetast för oss på den listan?

Johnny Bravo: Åfan, råkade du kliva på Växjöbussen?

Johnny Bravo: Det finns ju ett par namn på den listan.

Ambroo: Vi uppvaktar Tydligen Niklas Torp i HV enl. AB idag.

Kan inte länka då jag är på vift.

Ambroo: Apropå Linkan, Ollas, Rasmussen o Sjödell-Wiklander så säger han:

"sådana namn är naturligtvis intressanta. Men mer än så är det inte i dagsläget, avslutar Stefan Lindqvist."

Ambroo: Mina länkar funkar ju iallafall :)

Johnny Bravo: Jag är försiktigt positiv där faktiskt. Det kan gå!

Lite Hynning: http://dagbladet.se/s...or-hynning

Och Lite av varje, som Ollas: http://dagbladet.se/s...a-lagbygge

Redigerad kommentar

"Vi ligger bra till"

Ja man gör ju det på ett upplopp jämsides med 2 andra :/

Johnny Bravo: Janne Karlsson håller honom väldigt högt. Tillsammans med Alsenfelt har han i mina ögon varit Lakers bästa spelare i år. Oerhört lojal, fantastisk i boxplay, kommer nästan alltid ur sargdueller med pucken. Han gör dessutom hyfsat med poäng, trots det defensiva ansvaret han alltid tar.
Han är rätt svårdefinierad, precis som Zäta så har inga extrema spetskvaliteer, det är hela paketet som gör att dom är så bra. Inte minst att huvudet är påskruvat en ovanligt vacker dag. Det är nog där den stora styrkan finns. En lagspelare ut i fingerspetsarna.
OBS! Jag påstår inte att han är någon ny Zäta, men det finns paralleller i deras sätt att spela och i deras sätt att vara på isen.

Simmalugnt: Ja Timander eller Anders Eriksson.. vad vet man. Nä fy fan. Måtte den lede ta dem om nån av dessa herrar hamnar i Timrå!

Kattgubben: Eller så suktar de efter Timander eller någon gammal Modoit som inte får nytt kontrakt i modo. Hemska tanke.

Styr-Björn: å fan! Ja, då kan han ju mycket väl ha varit i Ö-vik och snackat hit några Växjöspelare. Håller tummarna!

Kattgubben: Med betoning på VAR. Idag åt han lunch på E.on så i Sverige är han i alla fall.

« · 1366803 · »