Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Anonymous: Eller att Färjestad har en mer meriterad målvaktstränare, eller att han har fått bättre helhetslösning i Färjestad.
Färjestad tvingas ju också till nedskärningar i spelarbudgeten till nästa år.
Redigerad kommentar
Olle: Min bild av det hela var definitivt inte att man visste att han skulle över till NHL. Snarare att det var lite utav en chansning. Man visste att han gjort en bra avslutning i Brynäs framför Markström, men vi var osäkra kring hur han skulle palla en förstespade. Men att det samtidigt var ett riktigt bra namn för att han hade visat att han hade väldigt god potential. Det kunde bli något väldigt bra. Hösten såg väl minst sagt sådär ut, han blev stundtals utkonkurrerad av Åkerlund. Härinne ville vi också att Åkerlund skulle ta förstespaden där ett tag om jag minns det rätt. Sen blev han ju skadad som vanligt och Lindbäck fick en gratischans som han ju minst sagt tog.
Jag har egentligen ingen åsikt om Tarvainen för jag har absolut inte den minsta aning om hur allt ser ut bortsett det han själv berättat i intervjuer. Bara att den här sortens diskussioner lätt blir pladdriga.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
En stor skillnad mellan oss och exempelvis FBK är att vi förlitar oss på dessa unga talanger för att nå framgång medan FBK har en trupp och ekonomiskt underlag för att spela in dom långsamt och utan den där absoluta pressen som onekligen kommer att finnas på många av timrås unga spelare. Nu har jag ju ingen aning om vilka nyförvärv som tillkommer senare iofs.
Drömmen för mig är inte att få hit en kille som friberg som gör 1-2 säsonger och sedan sticker till NHL, det är snarare att få hem en sån som Nordgren som spelar på en hög nivå och stannar i klubben under resterande del av hans karriär. En SÅN spelartyp bygger man laget runt.