1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607190 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Jockz: slår på skärmen och vad ser jag, herregud mig fick du.

RunarUp: Nu drog jag till med Daniel Åhsberg mest för att det spekulerats kring hans namn tidigare i Dagbladet och att vi redan fyllt våran kvot med utlänningarna. Inte officiellt ännu dock. Men det mesta tyder på att Mat Robinson spelar hos oss nästa säsong och att Murley är uppknuten på kontrakt. Då kan vi således inte värva Steve Saviano. Åh Johan Markusson verkar ha ett bultande smålandshjärta och lär med allra största sannolikhet bli kvar i Växjö nu när de avancerat. Inte heller kommer Oscar Alsenfelt att bli aktuell för Timrå. Vad finns ¨då egentligen kvar att värva?

Har David Lundbohm dubbla pass?

Jockz: Fem dagar sen på den va?   ;)

Jockz: Så enkelt lurar du mig inte ;)

Fan det där var inte ens kul när det begav sig :)

Knylan: Jag väntar med att tycka tills att en annan mästertyckare tyckt så att man vet vad man ska tycka.

Knylan: ja se där! Om bagarn floppar så är Birger den nya linkan i den här boken alltså? :)

Och zita får ta på sig om backlund kommer tillbaka.

Redigerad kommentar

Olle: Birger har ju vurmat för Bagarn lite smått samtidigt som resterande skribenter eliteprospectat statistik och ställt sig väldigt negativa.

zita: Jag dööör.
You killing me softly :)

Olle: Ja när vi inte fick Oscar då måste det bli Johan....och gärna en Johan till ;)

hubbenorlen: What? Det jag skrev implicerade ju att modo får tre poäng gratis av Örebro, det var väl trevligt? :)

Nej visst kanske du har en poäng men samtidigt tycker jag att man ska kunna skriva precis vad som helst så länge det är någorlunda konstruktivt. En elitseriespelare får så mycket skit av tränare/motståndare/lagkompisar att jag inte tror att dom har problem med att läsa vad en "nobody" skriver om dem på internet. Tar dom illa upp så är det bara att beklaga men då måste ju deras vardag vara ett helvete när var och varannan spelare skriker att dom ska äta ens bäbis, där ute på isen.

Personangrepp och dyl. är dock en helt annan sak.

Knylan: jag hänger inte med men någon vänlig skäl får gärna förklara för en dum en, vad det hela handlar om :)

Olle: Min poäng var visa på att många av skribenterna i det här forumet är så sjukt kategoriska i sina uttalanden. Och 90 procent av det som skrivs är negativt: Folk som ska avgå och värvningar som är usla.
Vore det inte trevligt med lite positiva tongångar?
Många spelare läser på det här forumet, och att sitta och skriva skit om värvningar innan de ens har tagit på sig Timråtröjan är knappast konstruktivt eller bra för laget.
Nu var förvisso ditt uttalande om Modos eventuella urinerande på Strömberg inte kritik mot Timrå. Det var bara jag som blev tillfälligt trött på just denna kategoriska retorik.

Johnny Bravo: Stånk-tommy säger faktiskt "lugna sig" också :)

Olle: Nä. "Lugna mä" ska det va.

hubbenorlen: Ja men lugna sig, don't get your panties in a bunch. Om du tar bort "pissat på" i det jag skrev, stämmer det bra för dig då eller?

Olle: Och i och med det har Modo alltså pissat på honom? I så fall pissar alla klubbar på alla spelare dom inte värvar.

hubbenorlen: ingen direkt gråskala i ditt uttalande heller måste jag få säga ;)

hubbenorlen: Enligt honom själv så har han väl blivit nobbad fler än en gång? I den där intervjun med Örebros motsvarighet till hockey-tv så var han ju ganska bitter iaf.

Olle: Pissat på honom? Han var inte tillräckligt bra när han fick chansen. Är det att pissa på honom?
På det här forumet är ALLT verkligen svart eller vitt.

sargad: oväntat minst sagt

sargad: Dagbladet klev av tidigt men Allehanda hade också ett bra bud.

Men W.T.F., har karln ingen klubbkänsla kvar. Det hade jag inte väntat mig. Jaja, tur han inte gick till Modo.

Olle: Jag vet faktiskt inte. Tror det var någon där det var mer uttalat. Men jag har som sagt inte läst den så det kan vara den där. Tack iallafall! :-)

Timrå Icon: Var det den här artikeln du sökte igår?

Måste kännas lite trist för Örebro ändå. Veta om att man förlitar sig offensivt på en kille som hejar på ett annat lag genom hela kvalserien. Man tar tillbaka honom efter fylleskandal nr. femtioelva och ÄNDÅ ligger hans största sympatier hos klubben som pissat på honom :)

mikenomad: i vart fall patent i medelpad. typ.

RunarUp: Tänkte inte på det. Men Lakers skulle ju faktiskt kunna ha användning för Åhsberg nu när dom måste ändra slogan.

Lakers - glaslirarnas rike!

Tillsammans med en fet närbild av nr 22. Det vore klockrent.

Paddan: Sluta fjompa dig, vi har patent på den frasen.

Det är jag nästan helt säker på.

RunarUp: Underbar konstruktiv sågning av en som uppenbarligen har lite koll! Du får tummen upp av mig. :)

Magnus Rövarn : Men snälla, vad är det för fel på er. Ni klagar på Linkans scouting och sen torrjuckar ni efter Daniel "Fröken Glas" Åhsberg...

Åhsberg har varit skämssämst i laget i kvalserien. Ropa närkamp till honom och han gör i brallan. Det är ytterst tveksamt om han FÅR bli kvar i Lakers nästa säsong och han ska definitivt inte till Timrå (då gör jag på mig).

Som sagt, han gör sina poäng, men är i övrigt en belastning för laget. Han går fetbort.

Magnus Rövarn : Eftersom du redan börjat skriva så kan du väl fortsätta att klämma åt alla andra...

Så om man aldrig har associerat Timrå IK med frasen "det rätta virket" då har man missat en universiell sanning?

John K: Haha, Matti Musen?! Vad har jag missat nu?

John K: Hehe. Och att Matti Pauna planerar comback

John K: Hahaha. Den var bra! Tummen upp! ;-)

Timrå Icon: Det sägs att också Matti Musen är klar för 2 säsonger.

Magnus Rövarn : Ja Matt Murley kan vi offra också för lite rajtantajtan i leden :-). Har vi någon fler Mat...? Ska vara någon mattant i restaurangen då hehe

Timrå Icon: Nej det har du rätt i. Robinson är ju inte officiell än. Riv kontraktet Linkan. Signa "Stig" istället.

Magnus Rövarn : Men det är inte för sent än ;-).

Timrå Icon: Vad fan skulle vi vara så jävla kvick med att signa Mat Robinson för? Herregud vilka lagfester de hade kunnat bli med "Stig Stenmarck" i laget.

Timrå Icon: De lär väl festa än de jäkla blådårarna ett tag till misstänker ja ;-)

Men jag säger bara Steve Saviano. Han är ju för fan mer utflippad och hysterisk än vad jag är - hur fan nu det är möjligt?

Hans allsång slår ju ut det mesta jag hört och sett i sångväg :)

Magnus Rövarn : Har han svarat eller festar de än....? :-)

Magnus Rövarn : Ord och inga visor! Så ska dom tas! :) haha

Fantastiskt!

Magnus Rövarn : Kanon!! Bra skrivet!

Timrå Icon: Njae kanske. Plåster på såren om inte annat. Men jag gratulerade Växjö till ES-platsen.

Såhär skrev jag: Hejsan Henrik! Måste få inleda med att rikta ett stort grattis till ES-platsen 2011/2012. De här har ni gjort förbannat bra!

Men jag vill samtidigt rikta skarp kritik till Er i Växjö Lakers. Jag tycker det är förbannat ynkligt att ni snor andra lags slogan rakt av utan att ens fråga först! Mig veterligen är Timrå IK en betydligt anrikare förening med en både längre och stoltare historia. Då borde ni som stjärnskott i svensk hockey visa lite större ödmjukhet och respekt. För det första - vart är tallarna? Har ni något sådant i klubbmärket? Näe! Har ni några tallar i kommunvapnet? Inte så vitt jag vet eller kan se!

Det rätta virket har alltid varit synonymt med Timrå IK och inte Växjö Lakers. Som norrlänning blir man ursinnig när ni bara snor vår själ rakt av!
Jag hoppas jag slipper se den där banderollen mer och att ni skapar er någonting eget och unikt fortsättningsvis!

Tack på förhand!

Mvh
En besviken och förbannad Timråsupporter
Magnus Sjöstedt

Magnus Rövarn : Härligt Magnus!! :)

Magnus Rövarn : "En läggmatch
Mot Rögle och allt är förlåtet..."

Magnus Rövarn : Har mejlat deras sportchef Henrik Evertsson nu och klargjort min ståndpunkt kring det hela.

Nej nu jävlar blir jag sådär uppeldad och förbannad igen. Vad i h-e är det frågan om? Knappt har krutröken lagt sig förrän de där jävla smålandsbönderna skall börja stjäla våran själ också. Det måste ju tamefan vara olagligt!

"VÄXJÖ LAKERS - DET RÄTTA VIRKET". Det är ett plagiat rakt av! Släpp Daniel Åhsberg utan kompensation eller ge oss 3 miljoner netto.

SKANDAL!!!!

Berglund: Det är många som droppar sånt där som om Kolan men de vet egentligen inte ett skit

Redigerad kommentar

Berglund: Jag håller med dig. Tror det kan bli riktigt bra, om bara Ridderwall verkligen fattat vad som krävs av honom själv för att slå igenom. Jag tycker han har allt som krävs för att bli riktigt bra!

Att komma till ett nytt lag, med nya krav inte samma trygghet och bryta ett mönster, jag tror Ridderwall får sitt stora genombrott i år!

« · 1371617 · »