1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607349 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
bobrov: allt annat än hagos får räknas som klass enligt mitt tycke, jag är deppig :]

Edb: Depp,Depp,Depp vad tillför Hagos Timrå IK ? Varför ?
En klass Center skulle det bli vad fick vi ?

Pätr: Dock tycker jag inte ens hagos passar in i tredje kedjan då han inte har farten som röymark eller Önerud för den delen, för mig är detta ihopkok på en dålig potatismos, som inte ens gå rädda med lite lyxig grädde... nu pratar jag mat....

Pätr: Må helheten bli större än summan av delarna

Redigerad kommentar

Pätr: Andrasortering kallas det.

Edb: Så här får jag ihop kedjorna för närvarande. Men tydligen så ska man värva en forward till, vilket kan komma att kasta om vissa positioner. Jag har heller inte med Boyce och Wedin.

Pikkarainen - Hirschovits - Pärssinen

Murley - Gnagarn Andersson - Friberg

Röymark - Hagos - Önerud

Larsson - Bagarn Andersson - Hallin

Man dör väl inte av upphetsning. Utan jag skulle gärna se en bra värvning till, samt att man bytte ut Murley, som jag anser är snäppet bättre än Blake Sloan.

Hagos... Ja, hur tänkte man där?

VARFÖR 3 ÅR! förlåt men jag ser inte hur hagos ska förstärka vårat lag på något vis? vi har väl redan en brunkar kedja? Hur tänkte Kent-Stefanz här? Förklaring krävs

Vi närmare eftertanke tycker jag båda kan avgå!

Johnny Bravo: herre gud . hagos . skulle timrå inte spela en offensiv fartfylld hockey på högsta möjliga nivå . de här blir ju spännande . blir de luleås glimmrande spelide som kommer råda .

ni som sitter o jämnför ev ny center med lander bör sluta med det...

om nub-link ska lyckas "ersätta" lander behöver vi kolla mot något genetiskt labb inte flytt fåglar...

det går inte. bättre att se detta som ett nytt LAGbygge det känns inte så hemskt ändå!

våra junisar har potential så det kan snart finnas fler lander typer som dumpar löner å bär laget! =)

KORITFW: håller med du jag.

hellre ett hungrigt lag som stångar sig blodigt och hamnar på tionde plats än ett överbetalt ångestlag som hamnar på samma placering.

Jag tror det här kan bli jättebra om några pusselbitar hamnar på plats, lite tveksam på målvaktsplatserna, och en bra offensiv back måste in, plus någon forward till så ser det bra ut.

Linkan din jävla mupp! Avgå!

Bragd-Birger: Jag har oxå svårt att förstå tanken när man redan värvat Bagarn.
Räknar man med att Gnagarn ska ta ytterligare steg i rätt riktning o vara den andre offensiva centern?
Centersidan sätter jag ett megafrågetecken över.
Man får hoppas att det rätas ut ordentligt i vinter.

söder över: Jag förstår framför allt inte hur man tänkt vad gäller spelartypen. Jag tar hellre en billigare spelare än Hagos, om han är ung och har någon form av spännande potential att hoppas på. Hagos överraskade positivt på mig första säsongen han gjorde i Timrå, därefter har han gått åt fel håll. Numer är han enbart en brunkare med obefintliga playmaker-egenskaper samt oförmåga att själv avsluta. Hur ser timrålagpusslet ut i Kent-Stefans/Rolandz hjärnor om han är den saknade pusselbiten?

söder över: Tik verkar ju inte vara så penningsvaga om det stämmer att man betalar 150 papp i månaden för en medelmåtta!Då har man nog ganska bra ställt eller?

söder över: Ja 3år med Hagos låter konstigt. Nu måste det in spets på både back och forwardsplatsen.

ÖstrandsNisse: Norranbloggen o ett inlägg i den, säger så här, om AB:s uppgifter om Hagos:
"Låter inte speciellt initierat! ”Att Hagos skulle ersätta Lander”. Som att en trafikpolis skulle ta över jobbet som korsordskonstruktör!! Eller en brunkare ersätter en playmaker!!!"

inget är juh bekräftat ännu...

men visst nu blev hagos rycktet hetare...

signar man hagos så får dom väldig gärna hitta en pp back som minst tangerar lellos offensiva stats...

inte ett dugg impad av hagos men fan man får acceptera penning svagheten i tik o älska dem ändå! =)

KORITFW: Något jag tycker är jävligt positivt är det faktum att laget är klart så tidigt in på säsongen. Nu hoppas jag att man ser till att sommarträningen sköts så att man ställer ett lag på planen som är ruskigt bra grundtränad. Jag tror det varit lite si och så med den saken tidigare.

Men snälla, varför så himla negativ? det är ju ett sånt här lagbygge vi väntat på! jag myser! Perra kommer sammansvetsa dom här grabbarna perfekt och Nubben kommer få varenda jäkel att ta ett steg till i utvecklingen!

Placeringen 5-7 tror jag på!

Mackelito: Du kan väl läsa mitt inlägg i natt som jag skrev till Olle.
Det är min syn på saken.

Visst har vi en anledning att vraa lite oroliga men jag tycker inte vi ska vara överdrivet negativa. För min del lutar det över åt det positiva hållet.

Men Jag gillar inte ett 3 års kontrakt med Hagos.
Helst vill jag inte se honom alls i Timrå, jag har aldrig gillat hans spelstil varken förr eller nu, men nu är det ju som det är.
Timrå har jobbat hårt på att få honom o han har varit klar i över en vecka nu.

Men som sagt, jag gillar det inte.

Wayne Gresky: Det finns nog ingen som skulle kunna säga att "Jag tror det här laget går till slutspel"

Men om det skulle vara så att alla spelare tar ett sjumilakliv framåt i utvecklingen så kan det väl gå men nää positivt känns det inte idag.

jokklas: Att er forwardstrupp kan brunka och jobba över hela banan tror jag nog, och i elitserien där det är lite si och så med inställningen på många håll så kan det räcka ganska långt även om jag inte är imponerad. Jag ställer mig mer frågande till backtruppen. Ett par backar som känns stabila, några mer tveksamma och resten helt oprövade. Som ni säger. Timrå lär inte bjuda på målfester till vintern, inte framåt iaf. Tar sig det här laget till slutspel så blir jag förvånad.

hubbenorlen: Om Nubben o Pärra i samspel är tillräckligt slipade så lyckas man efter en bit in i serien kanske skapa en bra andrakedja på de spelare som visat sig gå framåt så man i slutändan "bara" har 2 brunkarkedjor.. kanske.

Gnagarn, Önerud, Friberg kan förhoppningsvis överraska.

Värvningen av Hagos i sig hade känts ok på ett kortare kontrakt.
Man får väl hoppas han inte är ett orosmoln som vissa fått för sig :-)

Mackelito: Jag antar att Linkan räknar med att de ska producera med när de får mer ansvar och speltid. Visst, det kan inträffa för ett par – men knappast för samtliga.

Mackelito: mja...iallafall till kvalsserien... :-P

men jag håller med dig, inte många poängörare i laget har vi.

Egentligen är det väl inge fel på Hagos i sig - men med facit hittills ang spelartruppen ser det liiiiite tunt ut som sagt på kreativtetskanten....

Alltså jag begriper bara inte HUR man tänker? Hagos är enligt obekräftade rykten en stökig person som gärna ställer till med problem.

Han är 28 år, Lander är 20, Det visar att Lander fortfarande har mycket kvar att ge och utvecklas medan Hagos bara kommer bli sämre med åren. DÅ får Hagos ett 3års kontrakt???

Lander gjorde 24 poäng ifjol 10+14. Man ersätter honom med en som sagt färdigutvecklad 28 åring som gjorde 5+5 i seriens bästa lag???

Finns ju ingen logik någonstans.

stoff: Skandal säger jag bara men samtidigt så är det väntat. Precis som jag blivit nedskriven. Förväntningarna här är större än hur smart man är i TIK.

Nu har vi en halvbra förstacenter i Hirscho och sen tre riktiga medelmåttor om äns det på centersidan. På forwardssidan har vi en Timo som lika gärna kan gå sönder efter två matcher, en Murley som är överskattad och totalt sämst, och avslutningsvis så består backsidan och målvaktssidan av en rad juniorer och oprövade kort.

Detta kan gå åt helvete...

GurraG: Ja inte tro jag man kommer få se timrå göra 4 baljor i en och samma match i vinter iaf

RocknRolf2: ja 3år helt otroligt.

Hagos på 3 år?!? 150K i månaden...? Hahaha!

Bragd-Birger: Nej detta är inte bra, visst vill jag se ett kämpande Timrå.
Men någon lirare måste vi ha.
Sedan är Hagos lön för hög.

Hagos? Jag blir ärligt talat helt mållös om det visar sig bli realitet. Bagarn, Gnagarn och Hagos. Jädrars sicken kreativitet vi lär se från dom spelfördelarna. Någon som inte tror att vi kommer att ha en grym andrapäpä-uppställning?

Jag gillar det här med brunkeri, och jag har inga problem att gå low budget om det är det som krävs. Men nu när dom sista pusselbitarna ska läggas framstår Kent-Stefans lagbygge som...lite sisådär. Vi ser ut att ha mixat Slinkans 'han där nr 12 kan nog bli bra, han tar vi'-värvningar med Nubbens 'han brukar jag alltid värva till mina lag'.

Visar det sig att Hagos kommer, att 'förstebacken' blir Laatikainen (som jag dock gillar) och att vi får in en sista forward av medel, mellanmjölkselitserieklass kan jag inte se att vi minskat någon budget med '15-20%'. Med Lander/Erixon-pengarna måste det snarare röra sig om det dubbla.

Jag är ytterligt skeptisk. Brynäs lär framstå som tidernas klapp-och-klang-gäng i kreativ jämförelse. Hualigen.

men hej och hå. Det är AB som bestämt att detta är Antons ersättare.
Såhär sas det INNAN Lander lämna "En back, en center och en forward är vad som återstår"

Vem har sagt att det inte kommer in yttligare en center nu när lander lämnar. Hoppas på det iaf, annars är det väl bara att acceptera, vi har lite cash ;)

Timrå IK 11-12, ett IKEA-bygge. Svenskt, ospektakulärt och förhoppningsvis pålitligt.

stoff: Jag vet inte alls om jag gillar det här. Alldeles för tunt offensivt!

dr-nix: Att kalla Hagos för Landers ersättare är bara orättvist. Vi vet alla att vi aldrig kunde förvänta oss någon som skulle kunna ersätta honom. Lander är i dagsläget oersättlig, mkt beroende på att hans enorma betydelse för oss de två senaste säsongerna byggt på en klubbkänsla utöver det vanliga.

Så med det i bakhuvudet tycker även jag att Hagos är en helt ok värvning. Vi får ett lag bestående i stort sett uteslutande av brunkare. Hirso undantaget då, får hoppas att hans handleder och speluppfattning firar större triumfer kommande säsong än senaste.

Annars; fyra brunkarfemmor som sagt. Gott så.

Redigerad kommentar

GurraG: ja tydligen :S

stoff: Men...Så Hagos ska alltså vara våran andra center? Jag får ont i magen.

dr-nix: Hagos är nog god för 15 poäng iaf

dr-nix: jo sant men ett3års kontrakt med 150 i mån va inge bra

stoff: Hade kanske önskat att Linkan värvat en spelare som spottar in mer poäng men det är helt okej värvning trots det.

Det blir tydligare och tydligare att Timrå 2011/2012 blir ett kämpargäng.  Jag har inget emot det, några av lagets bättre säsonger i den här senaste elitserie-sejouren har gjorts av kämpargäng.

Redigerad kommentar

Olle: Jag ser det lite annorlunda. Hungriga killar som måste kämpa för sin plats i laget.
Så var det inte i år, där mätta övergödda spelare kunde räkna med 15 till 25 minuters speltid utan att förta sig nämnvärt.

Jag tror att det här är rätt väg att gå, Torp, Önerud, Friberg, Högström Robinson mfl. alla vill ta ett steg till i sin utveckling o där kan ingen säga att Timrå inte är rätt forum, historiskt sett.
Om alla bitar faller på plats så kan vi bli fruktansvärt jobbiga att möta nästa säsong men börjar det gå troll i det hela så kan det barka käpprätt åt skogen.
Men jag tror på att det kan bli en riktig rolig säsong OM Perra O Nubben kan få ordning på spelet, PP o BP.
Det var längesen jag kände en sån gryende optimism inom mig. Det är laget som ska göra det.
Det enda som stör mig litegranna är centrarna om Hagos kommer. Då har vi bara Hirso att förlita oss på som offensiv kraft såvida inte Gnagarn kan ta ytterligare kliv framåt för Hagos o Bagarn ser jag som hårt arbetande defensiva centrar.

Ja ja jag är inte bara optimistisk, det finns orosmoln även för mig...... men det lutar åt det positiva hållet.

Johnny Bravo: Jag är långt ifrån nöjd men några pusselbitar kan slå riktigt väl ut om det vill sig gott. Jag funderar lite på en sån som Hedman. Han borde ha potential att ta större ansvar på den defensiva backsidan. Just nu vilar allt hopp på Robinson till det offensiva. Det håller inte men man ska väl inte säga för mycket innan den sista backen gör entré.

Alla säger att vi har en trupp fulla av unga killar som är beredda att kämpa hårt för att ta nästa kliv i utvecklingen. I de bästa av världar så gör dom just det, i en sämre så kan man resonera som så att vi har många spelare med en förmodad låg lägstanivå och en begränsad eller oklar högstanivå.

Nej vi har inte värvat någon Trygg eller kola men vi har inte varit i närheten av att få någon konkurrent att tappa hakan med en värvning heller. Som det ser ut på forwardsidan just nu så är det tänkt att Pikkarainen, hirscho och Murley ska stå för majoriteten av poängproduktionen. Kan Friberg mäkta med 15-20 poäng så är jag extremt nöjd där men det känns som att vi behöver få in en spelare till som garanterat mäktar med samma skörd. Sen har vi ju Pärssinen. Tyvärr så är det väl ingen som räknar med att han ska få vara hel över en hel säsong.

Edit: Tanken i år verkar vara att vi ska göra en "AIK". Det känns som att man spelar rätt högt här men när truppen är spikad så måste jag ändå sätta mitt hopp till att man har gjort det absolut bästa av de medel man haft inför säsongen.

Redigerad kommentar

Olle: Det är mycket gnäll på vår trupp.
Jag är ganska nöjd än så länge. Tänk bara hur det hade låtit om vi hade värvat Mats Trygg som HV eller behållt Kolan som HV värvade eller Alavaara till SAIK el. Ryno till Modo??

Det har varit så mycket gnäll att HS havererat!

Tycker alla kan släppa kolan nu. Det var bara en mardröm, nu är den över. Vi överlevde natten, inga kolas eller jokelas under sängen eller i garderoben. Ny dag, nya förutsättningar.

T T: Inte så konstigt egentligen. Det är väl bara där han platsar.
Sorgligt men sant.

LTIJK: Bry dig inte om honom. Han är full igen.

LTIJK: and I dont care. Han var kass och förstörde för mitt lag, dont give a fuck about him.

Blizzard: kul

« · 1378493 · »